علت و عوارض و درمان چاقی مفرط در کودکان چیست

علت و عوارض و درمان چاقی مفرط در کودکان چیست

چاقی مفرط چاقی مفرط ,چاقی مفرط چیست,چاقی مفرط یعنی چی,چاقی مفرط چه عوارضی دارد,چاقی مفرط در کودکان,چاقی مفرط,چاقی مفرط در بارداری,چاقی مفرط معافیت,چاقی مفرط شکمی توضیحاتی در مورد چاقی مفرط چاقی وضعیت …

آلرژی زاترین نقاط خانه تان را بشناسید

آلرژی زاترین نقاط خانه تان را بشناسید

آلرژی زاترین نقاط خانه تان را بشناسید آلرژی,بیماری آلرژی,آلرژی در بارداری,علائم آلرژی,درمان آلرژی,درمان آلرژی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آلرژی,آلرژی را چگونه درمان کنیم,آلرژی در کودکان,آلرژی در بزرگسالان,آلرژی در نوزادان,آلرژی …

چگونه غلظت خون را درمان کنیم؟

چگونه غلظت خون را درمان کنیم؟

چگونه غلظت خون را درمان کنیم؟ غلظت خون,بيماري غلظت خون,غلظت خون در بارداري,علائم غلظت خون,درمان غلظت خون,درمان غلظت خون با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان غلظت خون,غلظت خون را چگونه درمان …

خواص دارویی و درمانی جوز هندی چیست در طب سنتی

خواص دارویی و درمانی جوز هندی چیست در طب سنتی در سایت جسارت

جوز هندی چیست ,جایگزین جوز هندی چیست,خواص جوز هندی چیست؟,خاصیت جوز هندی چیست,ادویه جوز هندی چیست,نام دیگر جوز هندی چیست,جوز هندی در طب سنتی,جوز هندی طب سنتی,خواص جوز هندی طب سنتی,خواص جوز هندی در طب سنتی,جوز هندی ازنظر طب سنتی,طب سنتی خواص جوز هندی

خواص دارویی و درمانی جوز هندی چیست در طب سنتی

جوز هندی چیست , جایگزین جوز هندی چیست , خواص جوز هندی چیست؟ , خاصیت جوز هندی چیست

در این مطلب از سایت جسارت با خواص دارویی و درمانی جوز هندی چیست در طب سنتی بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

جوز هندی معرب گوچ هندوک پارسی یا جوز بویا نوعی ادویه است. جوز هندی تخم سخت و خوشبوی درخت جوز بویا است که آرد می‌کنند و مصرف آن به عنوان ادویه صورت خشک شده در مناطق گرمسیری رواج بسیاری دارد. آنچه جوز هندی را به یکی از طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌های پرمصرف در غذا- به‌خصوص در مناطق گرمسیری- تبدیل کرده‌است، عطر و بوی تند و مطبوع آن است. هر دانه را از خارج، پوسته سختی به رنگ قهوه‌ای متمایل به خاکستری در برمی‌گیرد و شیارهای عمیقی دارد که با جدا کردن این پوسته، دانه آن ظاهر می‌شود. دانه، سطحی چین خورده دارد و رنگ آن متمایل به خاکستری است. به طور کلی، جوز هندی در طولی حدود ‎۵/۲ سانتی‌متر و قطری حدود ‎۵/۱ سانتی‌متر شکلی شبیه به تخم‌مرغ دارد. جوز هندی نزد پیروان دین یارسان اهمیتی مذهبی دارد و علاوه بر این‌که از نشان‌های این دین به شمار می‌آید، در مراسم آیینی این دین نیز به صورت نمادین برای پذیرفتن پیروان تازه به کار می‌رود.

جوز هندی چیست

جوز هندی که بومی کشور اندونزی است، ادویه معروفی در سراسر جهان محسوب می شود. این ادویه علاوه بر مصرف خوراکی، کاربردهای درمانی نیز دارد. در گذشته یونانیان و رومیان از جوزهندی به عنوان تقویت کننده استفاده می کردند زیرا جوز هندی به طور موثری مغز را تحریک می کند. خستگی مفرط و استرس را از بین می برد. با اضطراب و افسردگی مقابله می کند.

جوز هندی برای درمان و تسکین بسیاری از دردها مفید شناخته شده‌است. در طب سنتی، دانه و روغن جوز هندی را برای درمان بیماری‌های مربوط به اعصاب و سیستم گوارش تجویز می‌کنند. از روغن جوز هندی مانند روغن دانه میخک برای کاهش موقتی دردهای دندان نیز می‌توان استفاده کرد؛ کافی است چوب پنبه‌ای را به مقداری روغن جوز هندی آغشته کرده و روی دندان دردناک قرار دهید. در کشور فرانسه- علاوه بر مصرف آن به‌عنوان ادویه- مخلوط جوز هندی و عسل را برای درمان ناراحتی‌های گوارشی و تنفسی مورد استفاده قرار می‌دهند.

جایگزین جوز هندی چیست

در طب چینی، برای درمان التهاب و درد معده از جوز هندی استفاده می شود. برای تسکین درد مفصل، عضله و آرتریت روغن این ادویه را روی محل بمالید. جوز هندی و روغن آن ناراحتی های گوارشی مانند اسهال، یبوست و نفخ را برطرف می کند. به علت داشتن خاصیت ضد باکتریایی، به طور موثر بوی نامطلوب دهان را از بین می برد.

خواص دارویی و درمانی جوز هندی چیست در طب سنتی

جوز هندی چیست , جایگزین جوز هندی چیست , خواص جوز هندی چیست؟ , خاصیت جوز هندی چیست

التهابات و دردهای مفصلی و رماتیسمی با مصرف خوراکی جوز هندی و همچنین ماساژ موضع با روغن آن تسکین می‌یابد. جوز هندی به حفظ سلامت دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند. برای کاهش علائم آلرژی نیز می‌توانید جوز هندی بخورید. به‌رغم خواص باارزش جوز هندی، مصرف زیاد آن سبب ایجاد مشکل در بخش کنترل احساسات در مغز شده و پس از مصرف بیش از حد، احساس نشاط به همراه سستی و رخوت در انسان پدید می‌آورد که شبیه نوعی مسمومیت است.

خواص جوز هندی چیست؟

ژیم غذایی نادرست، آلودگی هوا، استرس، دخانیات و مصرف برخی از داروها به تراکم سموم در اعضای بدن به خصوص کبد و کلیه منجر می شود. جوز هندی با دفع این سموم، کبد و کلیه را تصفیه می کند. جوز هندی مانع از شکل گرفتن سنگ کلیه می شود. ناراحتی پوستی را برطرف می کند و باعث لطافت پوست می شود. برای رفع بی خوابی، قبل از خواب، یک لیوان شیر را با مقداری پودر جوزهندی مصرف کنید. درد دندان را آرام می کند. کاهش دهنده فشار خون است. ماساژ منظم با این روغن باعث گردش مناسب خون در بدن می شود و از این رو در حفظ سلامت قلب موثر است.

جوز هندی چیست

آخرین بروز رسانی در : جمعه 4 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.