غذاهایی که میگرن را تحریک می کنند

غذاهایی که میگرن را تحریک می کنند

غذاهایی که میگرن را تحریک می کنند میگرن,بیماری میگرن,میگرن در بارداری,علائم میگرن,درمان میگرن,درمان میگرن با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان میگرن,میگرن را چگونه درمان کنیم,میگرن در کودکان,میگرن در بزرگسالان,میگرن در نوزادان,میگرن …

همه چیز درباره علت و درمان تپش قلب ناگهانی با داروهای گیاهی

همه چیز درباره علت و درمان تپش قلب ناگهانی با داروهای گیاهی

تپش قلب توضیحاتی در مورد تپش قلب طبق تحقیقات پزشکی ، تعداد ضربان قلب طبیعی بزرگسالان در حالت استراحت بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه می باشد. به طور کلی ضربان …

بيماری وبا، علائم، راههای انتقال و پيشگيری از وبا

بيماری وبا، علائم، راههای انتقال و پيشگيری از وبا

بيماری وبا، علائم، راههای انتقال و پيشگيری از وبا وبا,بيماري وبا,وبا در بارداري,علائم وبا,درمان وبا,درمان وبا با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان وبا,وبا را چگونه درمان کنيم,وبا در کودکان,وبا در بزرگسالان,وبا …

خواص بوییدن و دمنوش گل نرگس در روایات و طب اسلامی

خواص بوییدن و دمنوش گل نرگس در روایات و طب اسلامی در سایت جسارت

گل نرگس در روایات ,خواص گل نرگس در روایات,گل نرگس روایات,دمنوش گل نرگس,بوییدن گل نرگس,بوییدن گل نرگس در بارداری,خواص بوییدن گل نرگس,فواید بوییدن گل نرگس,حدیث بوییدن گل نرگس,روایت بوییدن گل نرگس,ثواب بوییدن گل نرگس,اثرات بوییدن گل نرگس,تعبیر خواب بوییدن گل نرگس,امام رضا بوییدن گل نرگس,خواص بوی گل نرگس,خواص بوی گل نرگس,خاصیت بوییدن گل نرگس,حدیث درباره بوییدن گل نرگس

خواص بوییدن و دمنوش گل نرگس در روایات و طب اسلامی

گل نرگس در روایات , خواص گل نرگس در روایات , گل نرگس روایات , دمنوش گل نرگس

در این مطلب از سایت جسارت با خواص بوییدن و دمنوش گل نرگس در روایات و طب اسلامی بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

نرگس گیاهی دائمی و پیازدار است. بوییدن یا ضماد کردن گل نرگس در درمان بیماری‌هایی نظیر جوش صورت، کورک، آبسه‌ها و شبکوری مؤثر است. خوردن 6 گرم از گل نرگس با عسل انواع کرم معده را از بین می‌برد. ضماد پیاز گل نرگس با سرکه و عسل برای دمل و کورک بهترین مرهم است.

گل نرگس در روایات

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلّم : گل نرگس را ببویید ، هرچند در روز یک بار ، هر چند در هفته یک بار ، هر چند در ماه یک بار ، هر چند در سال یک بار ، و هر چند در همه عمر ، یک بار؛ چراکه در قلب ، هسته اى از دیوانگى ، جذام و پیسى وجود دارد و بوییدن نرگس ، آن را دور مىکند .

جهت درد مزمن اعصاب و مفاصل و نقرس حکم بهترین مسکن است. ضماد آن با سرکه پاک‌کننده کک و مک است. ضماد پیاز نرگس براى معالجه سوختگى تجویز مى‌شود. بوییدن آن سردرد را ساکت و گرفتگى دماغ را باز مى‌کند و درمان زکام است. جوشانده 4 تا 8 گرم گل نرگس چمنی خشک در یک لیتر آب برای معالجه آسم توصیه شده است.

خواص گل نرگس در روایات

از امام رضا (علیه‌السلام) روایت شده است از بوییدن گل نرگس غفلت نکنید. هر روز گل نرگس را ببویید. چنانچه میسر نشد هفته ای یک‌بار، در غیر این صورت ماهی یک‌بار، اگر نتوانستید سالی یک‌بار و حداقل در طول عمرتان حتماً یک‌بار بوی گل نرگس را استشمام کنید زیرا در بدن رگی است که انسان را دچار افسردگی می‌کند و بوی گل نرگس از بین برنده و درمان افسردگی است.

خواص بوییدن و دمنوش گل نرگس در روایات و طب اسلامی

گل نرگس در روایات , خواص گل نرگس در روایات , گل نرگس روایات , دمنوش گل نرگس

کسانی که می‌خواهند موهایشان سریع رشد نموده، بلند شود مقدار 5 تا 10 گرم گل با ساقه نرگس را در یک چهارم لیتر آب جوشانده و بر سر بمالند یا 1 تا 2 گرم پودر گل نرگس را در آب جوش ریخته بر سر بمالید تا به تسریع موهای سر کمک کند.

گل نرگس روایات

امام رضا (علیه‌السلام) گل نرگس ببویید ؛ زیرا از زکام ، ایمنى مىبخشد . همانند سیاهْ دانه . از امیرمؤمنان على علیه السّلام نقل شده است گل نرگس را – دست کم در هر سال یک بار – ببویید؛ زیرا در دل انسان حالتى است که تنها گل نرگس آن را مى زداید.

دکتر غیاث الدین جزایری می‌نویسد: اگر کسی می‌خواهد در زمستان از شر زکام در امان باشد مرتب گل نرگس را استشمام کند. بوییدن آن سردرد را ساکت و گرفتگی بینی را باز می‌کند. یک دسته گل همواره می تواند روحیه هرکس را بهتر کند اما گلهای نرگس تأثیراتی بیشتر دارند؛ آنها می توانند کلیدی برای درمان افسردگی تلقی شوند

دمنوش گل نرگس

گل نرگس کلید درمان افسردگی : دانشمندان کشف کرده اند که مولفه های تشکیل دهنده گونه های گل برف در آفریقای جنوبی و گلهای نرگس می توانند از سد خونی مغزی یا دیوار دفاعی که مغز را منزوی نگاه می دارد، عبور کنند. این سد مشکل مهمی برای پزشکان در درمان شرایط مغزی چون افسردگی است، چرا که دربرگیرنده پروتئینهایی است که به محض ورود دارو آن را پس می زند.

گل نرگس در روایات

آخرین بروز رسانی در : جمعه 4 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.