آشنایی با فواید و خواص سماق و ماست برای ضدعفونی کردن بدن

آشنایی با فواید و خواص سماق و ماست برای ضدعفونی کردن بدن

خواص سماق و ماست  خواص سماق و ماست ،خواص سماق با ماست،خواص ماست و سماق چیست،خاصیت سماق با ماست ، خواص سماق و ماست برای لاغری ، خاصیت سماق و ماست در …

خواص درمانی و طریقه مصرف آنغوزه در طب سنتی چیست

خواص درمانی و طریقه مصرف آنغوزه در طب سنتی چیست

آنغوزه آنغوزه ,آنغوزه چیست,آنغوزه+pdf,آنغوزه گیاه,آنغوزه چیه,آنغوزه در طب سنتی,آنغوزه شیرین,آنغوزه افغانستان,آنغوزه گیاهشناسی,آنغوزه نام علمی,خواص آنغوزه چیست توضیحاتی در مورد آنغوزه آنقوزه یا آنغوزه گیاهی است علفی چند ساله، ریشهٔ آن کمی ضخیم …

آشنایی با خواص زردچوبه و عسل برای درمان بیماری ها

آشنایی با خواص زردچوبه و عسل برای درمان بیماری ها

آشنایی با خواص زردچوبه و عسل برای درمان بیماری ها  خواص زردچوبه و عسل ،خواص زردچوبه و عسل برای پوست،خواص درمانی زردچوبه و عسل،خواص زردچوبه+عسل،خواص زردچوبه با عسل،خواص ماسک زردچوبه و عسل،خواص …

گوشت بره

گوشت بره نر , گوشت بره و خواص , گوشت بره در بارداری , گوشت بره ماده

توضیحاتی در مورد گوشت بره

گوشت بره ، گوشت حاصل از گوسفندی است که در اوایل زندگی خود قرار دارد. گوشت بره را جزو گوشت قرمز می دانند ، زیرا دارای سطوح بالایی از میوگلوبین و پروتئینی است که در بافت‌های عضلانی حیوانات خاص (مانند گاوها) یافت می‌شود که هنگامی‌ که با اکسیژن مواجه می‌شود، به رنگ قرمز در می آید.

در شرایط کنونی ، درحالیکه گوشت بره یک گوشت قرمز است ، ولی شک نکیند که  گوشت حاصل از انواع تغذیه‌ شده بره توسط علف تازه به‌طورکلی کاملاً سالم و منبع قابل‌ اعتمادی از پروتئین هستند.

گوشت بره دارای چربی بسیار کمی است که آن را در میان سایر گوشت ها منحصر بفرد می کند. وقتی که از آن استفاده می کنیم، گوسفند دارای طعم ملایم است که از گوشت مرغ یا گوشت گاو مطلوبتر است و هنگام کباب طعمی بی نظیر دارد

سه نوع گوشت در برخورد با گوشت گوسفند داریم.گوشت بره که گوسفند نا بالغ است.گوشت گوسفند یک تا دو ساله که به اصطلاح به آن Hogget می گویند و گوشت گوسفند بالغ که طعم و عطرش تشدید می شود ولی سخت تر می شود.در بین این سه نوع گوشت ، گوشت بره بهترین است.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد طبع و خواص و مضرات مصرف گوشت بره استرالیایی در بارداری برای زن باردار سرد یا گرم صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ارزش غذایی گوشت بره

گوشت بره ای که مورد بحث است گوشت بره اهلی است که در گله ها موجود است.گوشت گوسفندی در هر سنی یک نام دارد مثلا گوشت گوشت یک ساله را گوشت بره می نامند و گوشت گوسفند بالای یک سال گوشت هاگست و وقتی هم به بزرگسالی می رسند گوشت گوسفند نامیده می شود.

این گوشت از نظر علم تغذیه و بهداشت یک منبع بسیار غنی از مواد معدنی، از جمله آهن، روی، کلسیم، سلنیوم، پتاسیم، مس و منیزیم است و همچنین ویتامین‌های مختلف گروه B را دارد.

تحقیقات علمی ثابت کرده است چهار اونس از گوشت بره شامل حدود ۲۸ گرم پروتئین است، اما تقریباً ۲/۳ از چربی های اشباع مورد نیاز روزانه بدن شما را نیز تأمین می‌کند، و همین امر باعث می شود که این گوشت را متعادل بخورید و زیاده روی نکنید تا دچار مشکل نشوید.

نکته جالبتر این است که همان چهار اونس از این گوشت حاوی بیش از ۳۳۰ کالری است. علاوه بر چربی‌های اشباع‌ شده، گوشت بره دارای برخی از چربی‌های غیراشباع نیز می باشد.

بهترین نوع گوشت

شاید تاکنون نشنیده باشید ولی برای مزاج انسان بهترین نوع گوشت، گوشت گوسفند است. گوشت بره ای که کمتر از شش ماه دارد، از گوشت گوسفند هم بهتر است. نکته دیگر این است که برای مصرف خانگی گوشت قسمت راسته یا سردست یا دست و سینه گوسفند از ناحیه ران بهتر است.♥

گوشت گوسفند سریع الهضم ترین گوشت است و خیلی راحت هضم می شود و برای دستگاه گوارش مفید است.

تری گوشت گوسفند بیشتر از گوشت های دیگر است و خونی که گوشت گوسفند تولید می کند غلظت خون بهتری دارد و برای بیماران سوداوی مفید است و افزایش دهنده قوای جنسی در زن و مرد است.♥

بافت گوشت بره

با وجودی که گوشت بره، بافت ماهیچه‌ای متراکم و پر حجمی ندارد، اما اغلب مردم به دلیل آن‌که رنگ صورتی مطلوبی دارد و حداکثر مقدار گوشت و حداقل مقدار چربی را داراست آن را به گوشت گوسفند ترجیح می‌دهند. اما گوشت بره چه ویژگی متمایزی دارد و آیا مصرف آن توصیه می‌شود؟ گوشت بره از نظر تردی و خوشمزگی در میان دیگر گوشت حیوانات حرف اول را می‌زند و قابلیت هضم بالایی دارد. این گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن است و می‌تواند در ساختن بافت‌های جدید مفید باشد. گوشت بره مقدار قابل ملاحظه‌ای فسفر همراه با کلسیم و آهن دارد و از نظر ویتامین‌های گروه B بخصوص B12 غنی است. این گوشت به دلیل بهترین طعم و کمترین میزان چربی گزینه مناسبی است.

خواص گوشت بره

مهم‌ترین مزایای ناشی از مصرف این گوشت شامل محافظت از بدن در برابر کم‌خونی، افزایش توده عضلانی، بهبود سلامت استخوان، بهبود سیستم ایمنی بدن و سلامت سیستم عصبی، جلوگیری از نقایص زایمان و غیره است.لینولئیک اسید (CLA) موجود در گوشت بره در سطوح قابل‌توجهی یافت شده است و این ترکیب در تعدادی از مطالعات در مبارزه با سرطان سینه در ارتباط است. جلوگیری از ایجاد بیماری کم‌خونی با مقدار خوبی از هر دو کلسیم و آهن، این نوع از گوشت قرمز می‌تواند در پیشگیری از بیماری کم‌خونی با ارائه آهن به‌اندازه کافی برای ایجاد گلبول‌های قرمز جدید کمک کند. کمک به فرایند کاهش وزن علیرغم بالا بودن کالری و چربی‌های اشباع‌شده، شواهدی وجود دارد که گه گاه گوشت بره می‌تواند به افزایش حس سیری و افزایش فعالیت متابولیک کمک کند و پروتئین‌های زیادی نیز تولید کند.

گوشت سفید

گوشت مرغ که جزء گوشت‌های سفید است، در مقایسه با گوشت‌های قرمز چربی و آهن کمتری دارد ولی از نظر تأمین پروتئین مورد نیاز بدن و دیگر خواص غذائی نسبت به گوشت‌های قرمز کمبود خاصی ندارد، پس برای اشخاصی که غلظت کلسترول، تری گلیسیرید و اسیداوریک خونشان بالاست و دچار بیماری‌های قلبی – عروقی و یا مشکلات نقرس هستند مناسب‌تر از گوشت قرمز می‌باشد. توجه به این نکته نیز مهم است که پوست مرغ قبل از پخت کنده و جدا شود که این امر باعث کاهش دریافت چربی‌های اشباع و کلسترول آن می‌شود.گوشت طیور از قبیل مرغ بدلیل خصوصیاتی مانند پروتئین زیاد، چربی کم، طعم غذائی خوب، نسوج نرم و سهل الهضم بودن، برای تغذیه اطفال و بیمارانی که احتیاج به غذای سبک و زود هضم دارند مناسب‌تر می‌باشد. گوشت شتر مرغ نیز دارای بافتی نرم و تُرد است و به دلیل داشتن چربی کم و میزان کلسترول پائین برای بیماران قلبی – عروقی مناسب تر می‌باشد و همچنین بخاطر داشتن آهن بالا برای خانم‌های باردار و دختران بالغ سودمند است و میتواند جانشین مناسبی برای گوشت قرمز ‌باشد. پس افرادی که بنا به هر دلیلی مصرف گوشت قرمز برای آنان مضر می‌باشد می‌توانند از گوشت این پرنده صحرائی استفاده نمایند.ماهی ها و دیگر آبزیان نیز جزء گوشت‌های سفید می‌باشند، چربی غذاهای دریائی به طور عمده از اسیدهای چرب غیراشباع است که بنام اسیدهای چرب امگا-3 معروفند. همچنین میزان کلسترول در آبزیان بسیار کم است. غذاهای دریائی دارای انواع املاح و ویتامین‌ها از قبیل ویتامین A، D، ویتامین‌های گروه Bاملاحی چون فسفر و کلسیم می‌باشند.اسیدهای چرب امگا-3 موجود در غذاهای دریائی، افسردگی و بداخلاقی را از بین می‌برد و باعث تقویت قلب، مغز، قدرت بینائی، حافظه و تنظیم فشار خون می‌شود و بخاطر همین خواص ارزنده و مفید است که توصیه به خوردن بیشتر گوشت سفید بخصوص گوشت ماهی و دیگر آبزیان می‌شود.

عوارض جانبی گوشت بره

برخی از عوارض جانبی ممکن در مورد خوردن گوشت بره وجود دارد، به ویژه اگر شما این ماده را بیش‌ازحد مصرف کنید، از جمله موارد زیر است: خطر بالای فشارخون بالا کلسترول بالا دیابت مشکلات قلبی عروقی

افزایش توده عضلانی با گوشت بره

گوشت بره به‌عنوان منبع منسجمی از پروتئین، می‌تواند به بهبود و افزایش توده عضلانی کمک کند، درحالی‌که همچنین مصرف این ماده غذایی باعث بهبود عملکرد جسمانی و فعالیت متابولیک در بدن می‌شود.

فرآورده های گوشتی

فرآورده های گوشتی، فراورده هایی را می نامندکه لااقل نیمی از آنها را گوشت تشکیل داده باشد. محصولات گوشتی یکی از پر مصرف ترین فراورده های غذایی به شمار آمده و تنها در کشور آلمان که یکی از بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فرآورده های گوشتی می باشد بیش از 500 نوع محصولات با اسامی مختلف وجود دارد. فرآورده های گوشتی را به 4 دسته تقسیم می کنند: کالباس های حرارت دیده کالباس های خام کالباس های پخته گوشت های عمل اوری تقریبا کلیه کالباس و سوسیس های تهیه شده در کارخانه های فرآورده های گوشتی کشور ما از نوع حرارت دیده می باشد.

سلامت پوست با گوشت بره

با بودن مقادیر قابل‌توجهی از اسیدهای چرب امگا ۳ در این گوشت، پوست دارای بعضی از ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی می‌شود، بنابراین چین‌وچروک‌ها و لکه‌های در ارتباط با سن در فرد مصرف‌کننده کاهش می‌یابد.

انواع گوشت

گوشت به عنوان یکی از مواد غذایی از لحاظ مصرفی بودن به چندین دسته کلی تقسیم می شود: گوشت قرمز که شامل گوشت گاو، گوسفند، گوساله و در مواردی شامل گوشت اسب، بز، شتر و شترمرغ و… می باشد. گوشت سفید که به دو گروه گوشت طیور که به پرندگان اهلی اطلاق می شود که شامل مرغ، بوقلمون، مرغابی و غاز و… می شوند. گوشت ماهیان و آبزیان دریایی که شامل انواع ماهی و میگو می باشند.

افزایش فعالیت متابولیک با گوشت بره

علیرغم بالا بودن کالری و چربی‌های اشباع‌شده، شواهدی وجود دارد که گه گاه گوشت بره می‌تواند به افزایش حس سیری و افزایش فعالیت متابولیک کمک کند و پروتئین‌های زیادی نیز تولید کند.

طعم گوشت بره

درباره طعم آن می توان گفت که این گوشت، دارای مزه ملایمی است و آن را از گوشت مرغ یا گاو لذیذتر می کند. طعم دل نشین آن در زمان پخت در باربیکیو و یا به حالت تنوری، محبوب و مورد علاقه در همه جای دنیا است. این گوشت که عموما از بره های جوان به دست می آید خود دارای دو گونه مختلف است؛ Hogget و Mutton. نوع اول از بره بین یک تا حداکثر دو سال و Mutton از انواع بالغ ترگوسفند به دست می آید. مزه این گوشت بستگی به سن بره دارد و هر چه سن آن بیشتر شود، گوشتش هم سفت تر می شود. به همین دلیل است که اغلب مردم، گوشت بره را ترجیح می دهند که نسبت به دیگر انواع گوشت، نرم و لذیذتر است.به واقع گوشت میش و بز نسبت به گوشت بره دیرپز است اما در عین حال گوشت بز هم نسبت به گوشت میش سفت تر است. اما به گوسفندی که نر و بالغ است شیشک گفته می شود و گوشت شیشک هم نسبت به گوشت میش هم لطیف تر است. گوشت قوچ هم مقوی است و برای جوانان توصیه می شود. و البته از گوشت شیشک هم دیرپز تر است.

انواع گوشت قرمز

گوشت قرمز: که شامل گوشت گاو ، گوسفند و گوساله و بره و… می باشد که سرشار از ویتامین های مفید برای بدن می باشد. ظاهر گوشت قرمز سالم نباید لزج و چسبنده و مترشح باشد، از علائم نگهداری گوشت در شرایط نامناسب و غیر بهداشتی خشک و یا چروکیده بودن آن است.عضلات گوشت از لحاظ سفتی و قوام باید طبیعی باشد و با فشار انگشت، پس از برداشتن انگشت به حالت اولیه بر گردد. از علائم فساد گوشت می توان به بوی غیر طبیعی و نامطبوع مانند ترشیدگی، عفونت و گندیدگی، کپک زدگی و یا تعفن علامت فساد گوشت می باشد.رنگ طبیعی گوشت با توجه به نوع دام کشتاری صورتی متمایل به قرمز است، کمرنگ بودن گوشت ممکن است علامت کم خونی و بیماری مزمن دام کشتاری باشد.پر رنگ بودن و تیره رنگی گوشت علامت عدم خروج کامل خون در هنگام ذبح است که خود از علائم احتمالی ابتلای دام به بیماری عفونی و تب دار یا مرگ دام قبل از کشتار است.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 شهریور 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.