خوردن ترب سیاه در بارداری

خوردن ترب سیاه را جدی بگیرید ترب سیاهترب گیاهی است یک ساله که ارتفاع ساقه آن تا یک متر می‌رسد. برگ‌های آن پهن، ناصاف، کرک‌دار با بریدگی‌های نامنظم است. ترب سیاهگل‌های آن …

ساعت طرح نقره

ساعت طرح نقره سایت ساعت طرح نقره,فروشگاه ساعت طرح نقره,سفارش ساعت طرح نقره,فروش ساعت طرح نقره,خرید اینترنتی ساعت طرح نقره,خرید پستی ساعت طرح نقره,خرید ارزان ساعت طرح نقره,ساعت طرح نقره,خرید نقدی ساعت …

میخک و خواص آن

فواید شگفت انگیز میخک را می دانید میخک یکی از محبوب ترین ادویه برای ترشی جات است و در سراسر جهان به عنوان ادویه استفاده می شود . اما تعداد میخککمی از …

از خواص و مضرات قهوه سبز در حاملگی بیشتر بدانید(2)

در این مطلب نکاتی در مورد مصرف قهوه سبز در حاملگی برای شما ذکر می کنیم

قهوه سبز چیست؟

دانستن این نکته ضروری میباشد که قهوه سبز شکل اولیه قهوه ای میباشد که امروزه اغلب ما از آن استفاده میکنیم و تنها به جهت بهبود در طعم آن را در گرمای بالا تفت میدهند تا به صورت قابل مصرف دربیاید. در واقع طعم اولیه قهوه سبز بسیار تلخ میباشد و مصرف آن را دشوار مینماید.

قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در حاملگی , قهوه سبز در حاملگی

اثرات متابولیسمی قهوه سبز:

قهوه سبز در مقابل قهوه معمولی که تفت داده شده است حاوی میزان بیشتری از کلروژنیک اسید میباشد. اثرات متابولیسمی زیادی در مورد این اسید در تحقیقات نشان داده شده است. این اسید با مهار آنزیم گلوگز 6- فسفاتاز مانع از آزاد شدن گلوگز از کبد به داخل خون میگردد. همچنین این اسید باعث افزایش متابولیسم چربی ها در بدن میگردد.

بررسی های علمی:

در تحقیقاتی که در سال 2012 توسط دکتر اوز و همکارانشان صورت پذیرفت 12 هفته مصرف قهوه سبز باعث کاهش معنی دار وزن تا 8 کیلو در افرادی گردیده که تنها از این ماده برای کاهش وزن استفاده نموده اند. تحقیات متعدد حاکی از این مورد است که این ماده باعث کاهش فشار خون و نیز بهبود وضعیت چربی های خونی برای افرادی با بیماری های قلبی و عروقی گردیده است. قهوه سبز همچنین یک ماده آنتی اکسیدانی میباشد که میتواند با اثر بر روی ظرفیت آنتی اکسیدانی بدن مانع از پیری زودرس گردد.

منع استفاده:

هرچند که در مورد قهوه سبز هنوز اثرات جانبی بدی گزارش نشده است ولی باید بدانید که به دلیل وجود کافئین در این ماده گیاهی گاهاٌ اثراتی مشابه در بدن دیده میشود. در صورتی که بعد از چند روز مصرف آن دچار مشکلات گوارشی یا تشنج عصبی شده اید از ادامه مصرف آن بپرهیزید. همچنین از آنجایی که اثرات جانبی این ماده گیاهی در دوران شیر دهی و بارداری به اثبات نرسیده است از مصرف آن در دوران شیر دهی و بارداری بپرهیزید. مصرف قهوه سبز باعث افزایش میزان کلسیم در ادرار میگردد بنابراین مصرف این ماده برای افرادی با پوکی استخوان توصیه نمیشود و یا در صورت استفاده باید از مکملهای کلسیمی نیز استفاده نمائید.

روش استفاده از این مکمل:

برای افرادی با فشار خون بالا مصرف 93 الی 185 میلیگرم کپسول خالص این ماده توصیه میشود . این میزان باعث برای بهبود فشار خون میگردد.

برای افرادی برای کاهش وزن 700 الی 1050 میلیگرم در روز توصیه میشود (یا روزی دو کپسول 400 میلی گرمی نیم ساعت قبل از صرف غذا به همراه یک لیوان آب)

در صورتی که کپسول قهوه سبز در دسترس ندارید 60 گرم قهوه سبز معمولی را در 300 سی سی آب کتری بجوشانید. بعد از به جوش آمدن آب بگذارید تا 15 دقیقه آن را آرام بجوشانید. بعد از این مدت کتری را از حرارت برداشته و برای یک ساعت بگذارید تا مواد ناخالصی جدا شوند و سپس از صافی رد نمائید. روزی 2 استکان از آن را بنوشید.

قابل توج میباشد که قهوه سبز در عطاری ها و دارو خانه های کشور نیز قابل خرید میباشد.

از دست دادن وزن مطلوب با یک رژیم غذایی، حاوی دانه های قهوه ی سبز

رژیم غذایی لاغری که بر اساس قهوه سبز گرفته می شود، به بدن افراد، به مراتب آسیب کمتری نسبت به بسیاری از رژیم های غذایی دیگر به ارمغان می آورد. نکته ی مهم در این مورد این است که در رژیم غذایی لاغری بر اساس قهوه سبز، کاهش وزن با سوزاندن چربی بدن انجام می گیرد، در حالی که اکثر رژیم های غذایی دیگر با مهار توده های عضلانی و از بین بردن آن ها، باعث لاغری بدن می شوند.
شما نیاز دارید که برای کاهش وزن خود به طور مداوم، بر وزن خود نظارت داشته باشید و به صورت منظم، وزن خود را اندازه گیری کنید. در صورتی که حتی امکان از دست دادن بیش از 9 کیلوگرم وزن در یک ماه وجود دارد، اگر با در نظر گرفتن تمام شرایط و رعایت رژیم غذایی، کاهش وزن انجام نگرفت، باید بدانید که حتما نقضی در روند طبیعی کاهش وزن و رژیم غذایی شما وجود دارد. متخصصان تغذیه بر این باورند که رژیم غذایی با قهوه سبز، موفق ترین رژیم برای کاهش وزن تا 5/4 کیلوگرم در یک ماه است. اولین نتیجه کاهش وزن خود را بعد از دو هفته مصرف منظم قهوه ی سبز خواهید دید. 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.