بهترین برند کامپوزیت دندان 

بهترین برند کامپوزیت دندان 

بهترین برند کامپوزیت دندان  چکیده مطلب بهترین برند کامپوزیت دندان کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه می‌توان بهترین مارک کامپوزیت دندان را انتخاب کرد؟ بهترین کامپوزیت دندان برای کدام کشور است؟ و …

چرا خرید لباس از عمده فروشی لباس زنانه گزینه خوبی است؟

چرا خرید لباس از عمده فروشی لباس زنانه گزینه خوبی است؟

خرید لباس و پوشاک مسئله‌ای است که از زمان‌های بسیار دور تا به امروز مورد توجه بوده است و افراد همواره در تلاش هستند، بهترین لباس و پوشاک را خریداری کنند. بهتر …

بهترین سایت های فروش بلیط هواپیما در ایران

بهترین سایت های فروش بلیط هواپیما در ایران

در دنیای پرفشار و مدرن امروز، سفر با هواپیما به یکی از مهم‌ترین وسایل نقلیه تبدیل شده است که به ما این امکان را می‌دهد تا با سرعت بالا و به‌صورت راحت …

فواید استفاده از خدمات ویپ از زبان آی تی شبکه

IT Shabake نام شرکتی است که برای بیش از ده سال مشغول به ارائه بهترین و جدید ترین تجهیزات VoIP، خدمات ویپ، تلفن های تحت شبکه و نصب و راه اندازی شبکه به همراه فروش تجهیزات آن بوده است.
ارائه خدمات ویپ یکی از اصلی ترین زمینه های این شرکت است و آی تی شبکه برای یک دهه مشغول تحقیق درباره جدید ترین خدمات ارتباطی و ارائه بروز ترین امکانات تکنولوژیکی به افراد و کسب و کار ها بوده است.
در این مقاله، متخصصان ما توضیحاتی را درباره یکی از جدید ترین راه های ارتباطی به شما عزیزان ارائه می دهند.

ویپ چیست؟

پیش از اینکه به مزایای استفاده از خدمات ویپ بپردازیم، ابتدا بیایید یک دید کلی نسبت به چیستی و نحوه کار تجهیزات VoIP پیدا کنیم.

در سال 1973، سازمان ARPANET که مخفف سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ شبکه است، اولین قدم برای راه اندازی خدمات ویپ را برداشت. اما VoIP یا Voice over Internet Protocol پروژه ای نبود که به این زودی ها به بهره برداری برسد؛ بلکه حدود بیست سال طول کشید تا این تکنولوژی در سال 1995 به اولین استفاده خود برسد.

اگر چه هدف اولیه از ابداع این تکنولوژی فرستادن سیگنال صدا توسط اینترنت بود، اما امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و اینترنت، فرستادن صدا و برقراری تماس تلفنیاز طریق اینترنت ابتدایی ترین ویژگی خدمات و تجهیزات VoIP می باشد که در ادامه به آن بیشتر می پردازیم.

تجهیزات VoIP شامل چه دستگاه هایی می شوند؟

تجهیزات VoIP اصلی ترین بخش ویپ می باشند، به طوری که بدون این تجهیزات استفاده از این سرویس بی معنا خواهد بود. این تجهیزات در کنار یکدیگر به شما کمک می کنند تا از تکنولوژی ویپ استفاده کرده، و از این طریق هزینه های خود را به نصف و حتی رایگان کاهش دهید. اصلی ترین این تجهیزات شامل موارد زیر می باشند:

  • تلفن تحت شبکه – با استفاده از این دستگاه صدای شما وارد سیستم شده، و صدای فرد مورد نظر دریافت می شود. همچنین با استفاده از آن شما قادر به برقراری تماس تصویری نیز خواهید بود.
  • گیت وی ویپ – سیگنال صوتی را از دیجیتال (مخصوص تلفن ویپ) به سیگنال صدای آنالوگ (مخصوص تلفن معمولی) و بالعکس تبدیل می کند تا شما قادر به برقراری تماس با تلفن های معمولی نیز باشید.
  • سافت فون – نام نرم افزار هایی است که به شما این امکان را می دهد تا از طریق کامپیوتر نیز تماس های خود را برقرار کنید.
  • هدست ویپ – برای زمانی بکار برده می شود که قصد استفاده استفاده از سافت فون به جای تلفن را داشته باشید.
  • آداپتور ATA – به شما این امکان را می دهد تا تلفن معمولی خود را به تلفن ویپ و بالعکس تبدیل کنید.
  • تجهیزات شبکه – استفاده از تمامی این موارد نیازمند اینترنت و تجهیزات شبکه نظیر سوئیچ ها و روتر هاست.

نحوه کار خدمات ویپ چگونه است؟

هدف اصلی خدمات ویپ برقراری تماس اینترنتی، و همچنین کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن آنها با استفاده از تجهیزات VoIP است. آی تی شبک یکی از اصلی ترین ارائه دهندگان این تجهیزات است و می تواند تمامی موارد مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.
این ابزار با یکدیگر همکاری کرده و یک تماس روان و با کیفیت بالا را برای شما به وجود می آورند. به طور کلی، برقرای تماس از طریق اینترنت در 5 مرحله انجام می شود. این مراحل شامل موارد زیر می باشند:

  • شما سیگنال صدای خود را با استفاده از تلفن ارسال می کنید.
  • گیت وی ویپ سیگنال شما را در صورت لزوم به سیگنال آنالوگ تبدیل می کند.
  • صدای شما رمز نگاری شده و ارسال می شود.
  • در سمت دیگر، گیرنده صدای شما را دریافت می کند و صدای شما رمزگشایی می شود.
  • شنونده صدای شما را دریافت کرده و به آن پاسخ می دهد و همین چرخه بار دیگر اتفاق می افتد.

این یک خلاصه و دید کلی از چگونگی برقراری تماس اینترنت با استفاده از تجهیزات VoIP است. اما این همه کار اصلا برای چیست؟ چرا افراد و کسب و کار های بزرگ در سر تا سر دنیا تلفن های قدیمی خود را کنار گذاشته اند و به این سرویس روی آورده اند؟ آیا صرفا برای صرفه جویی در هزینه هاست؟ خیر!

دلایل استفاده از خدمات ویپ

قطعا کسب و کار هایی در دنیا وجود دارند که از نظر مالی هیچگونه مشکلی برای پرداخت هزینه های ارتباطی خود نداشته باشند. دلیل استفاده ی آنها از این تکنولوژی فراتر از بحث مالی است؛ دلیلش امکانات و مزایای بسیاری است که خدمات ویپ می توانند ارائه کنند. بخش کوچکی از فواید این سرویس شامل موارد زیر می باشند:

استفاده از تلفن گویا

تلفن گویا یا IVR (مخفف Interactive Voice Response) سیستمی است که تقریبا امروزه تمامی کسب و کار ها در سر تا سر دنیا از آن بهره می برند. این سیستم به مشتریان و کسب و کار های شما این امکان را می دهد تا هنگام تماس، به راحتی با داخلی مورد نظر خود ارتباط برقرار کرده و مشکل، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با آنها با در میان بگذارند. برخی از مزایای استفاده از تلفن گویا شامل موارد زیر می باشند:

  • رضایت مشتریان – با استفاده از این سرویس روند خدمات رسانی به مشتریان بهبود و سرعت پیدا می کند.
  • استفاده از یک پیام شخصی سازی شده – شما می توانید پیام خوش آمد گویی خود را ضبط کرده تا هنگامی که شخصی با شما تماس می گیرد احساس بهتری داشته باشد.
  • ضبط و شنود مکالمات – مدیران و مسئولان کسب و کار ها می توانند مکالمات تلفنی که با مشتریان برقرار می شود را شنود کرده و ضبط نمایند. این امر می تواند در بسیاری از موارد، نظیر به دست آوردن اطلاعات کلی درباره مشتریان و مشکلات رایج آنها، تا حتی در برخی مواقع موارد کیفی و امنیتی مفید باشد.
  • پشتیبانی اتوماتیک از مشتریان – با استفاده از تلفن گویا، افراد می توانند بدون نیاز به برقراری ارتباط با کارکنان، پاسخ بسیاری از سوالات خود را نظیر آدرس و شماره تلفن شما را به دست بیاورند.

برقراری تماس تصویری

حدودا 8 7 سال قبل برقراری تماس تصویری دردسر های بسیاری داشت. افراد باید به نرم افزار هایی نظیر یاهو مسنجر و یک وب کم و اینترنت نسبتا پرسرعت احتیاج داشتند که می توانست هزینه های زیادی را به دنبال داشته باشد. اما از حدود سال 2016 این روش ها منسوخ شد و تلفن های هوشمند توانستند امکان برقراری این تماس ها را تنها با چند کلیک ساده فراهم کنند.

اما امروز دیگر برقراری video call دیگر به تلفن های هوشمند منتهی نمی شود. کسب و کار ها می توانند با استفاده از خدمات ویپ و تلفن تحت شبکه ی رومیزی خود به راحتی ویدیو کال های خود را به صورت فردی و گروهی با همکاران، شرکا و مشتریان خود برقرار کنند.

برقراری تماس چند نفره

یکی دیگر از مزیت هایی که باعث شه تا افراد زیادی به خدمات ویپ روی بیاورند، این است که با استفاده از آن شما می توانید به طور همزمان با چندین نفر تماس تلفنی تصویری وصوتی داشته باشید. این امر میتواند برای مدیران و مسئولانی که نیاز به برقراری جلسات فوری دارند بسیار مفید باشد، و بدین ترتیب دیگر نیازی نیست افراد برای یک جلسه فوری در یک مکان جمع شوند.

امنیت بالا

اگر چه تماس های تلفنی از طریق ویپ توسط اینترنت برقرار می شود، اما این امر باعث نمی شود که مکالمات شما قابل دسترسی و شنود باشند. همانطور که اشاره شد، تماس های تلفنی و سیگنال های صوتی شما با روش های بسیار پیچیده ای توسط تجهیزات VoIP رمزنگاری شده، و پس از رمزگشایی به گوش مخاطب شما می رسند. کل این روند در کثری از ثانیه صورت می گیرد و شما هیچگونه تاخیر و اختلالی را شاهد نخواهید بود.

قابلیت حمل پذیری

یکی از بزرگترین مزیت هایی که تلفن های تحت شبکه و خدمات ویپ پدید می آورند، این است که برای استفاده از آنها شما محدودیت مکانی نخواهید داشت. از آنجایی که این پلفترم توسط اینترنت کار می کند، شما می توانید در هر جایی که به اینترنت دسترسی دارید تماس های خود را برقرار کنید.

آی تی شبکه، معتبر ترین ارائه دهنده خدمات ویپ

مواردی که اشاره شد تنها برخی از جزئی ترین مزیت های استفاده از خدمات ویپ است. با این حال، استفاده از هرکدام از اینها بر روی تلفن های معمولی یا غیر ممکن است، و یا با هزینه های بسیار زیرادی همراه خواهد بود.
تیم آی تی شبکه با بیش از یک دهه فعالیت تخصصی در زمینه خدمات و تجهیزات VoIP، یکی از معتبر ترین و اصلی ترین وارد کنندگان و ارائه کنندگان این تکنولوژی به هم میهنان عزیز است. شما می توانید جهت برقراری تماس و دریافت مشاوره در خصوص این سرویس، از طریق یکی از راه های زیر با متخصصان ما در ارتباط باشید.

وبسایت ما: www.itshabake.com

تلفن تماس با ما: 02166938112 و 02166578977

ایمیل ما: info [at] itshabake.com

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 مهر 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.