خواص و فواید گیاه وج یا اگیر ترکی برای تقویت حافظه چیست

خواص و فواید گیاه وج یا اگیر ترکی برای تقویت حافظه چیست

گیاه وج گیاه وج ,گیاه وج چیست,گیاه وج (اگیر ترکی),خواص و مضرات گیاه وج,خواص گیاه وج,مضرات گیاه وج,خواص دارویی گیاه وج,گیاه وج در بارداری توضیحاتی در مورد گیاه وج پزشکان طب سنتی …

خواص دارویی گل میخک

خواص دارویی گل میخک

خواص دارویی گل میخک خواص گل میخک,فواید گل میخک,گل میخک درمانی,خاصیت گل میخک,خواص گل میخک درمانی,خواص گل میخک برای پوست,خواص گل میخک برای مو,خواص گل میخک برای جوانی,خواص گل میخک برای بارداری,خواص …

با عوارض و خواص زنجبیل و بارداری بیشتر آشنا شوید

با عوارض و خواص زنجبیل و بارداری بیشتر آشنا شوید

با عوارض و خواص زنجبیل و بارداری بیشتر آشنا شوید با عوارض و خواص زنجبیل و بارداری بیشتر آشنا شوید در سایت جسارت زنجبیل و بارداری ، زنجبیل و تهوع بارداری ، …

دمنوش به لیمو

دمنوش به لیمو ، دمنوش به لیمو در بارداری ، خواص دمنوش به لیمو ، طرز تهیه دمنوش به لیمو

شاید شما هم نام دمنوش به لیمو را زیاد شنیده باشید و مشتاق باشید که طرز تهیه این دمنوش را بدانید و با خواص آن آشنا شوید.در مطالب قبلی خواص دمنوش بهار نارنج و به لیمو را برای شما توضیح دادیم و در این مطلب از سایت علمی جسارت دمنوش به لیمو به طور جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد.

توضیحاتی در مورد دمنوش به لیمو

همان گونه که می دانید گیاه به لیمو گیاهی است که بومی منطقه آمریکای جنوبی می باشد ، اما به دلیل تاثیرات دارویی قدرتمند روی بسیاری از بیماری ها و مشکلات بدن انسان، به عنوان افزودنی و ادویه مواد غذایی، به طور عمده به گیاهی قابل دسترسی و مهم در سراسر جهان مورد مصرف قرار می گیرد.♣

اولین استفاده گسترده از به لیمو به عنوان یک افزودنی غذایی و طعم دهنده بود، به ویژه اضافه کردن برگ آن به مرغ و ماهی، سالاد، سس گوجه فرنگی، مربا، و نوشیدنی های مختلف متداول بوده است. با این حال، استفاده سنتی از به لیمو به عنوان یک گیاه دارویی دوباره معروف شده است، به ویژه که تحقیقات مدرن ارزش مواد منحصر به فرد آن را نشان داده است و مشخص شده است که این گیاه برای سلامتی بسیار مهم است.اگرچه به‌ لیمو Aloysia citrodora گیاه بومی آمریکای جنوبی است، اما به علت خواص دارویی قدرتمندی که دارد امروزه در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود.به‌لیمو نام یک گیاه دارویی معطر است که بوی خوشایند لیمو را دارد. درختچهٔ این گیاه ۱٬۵ تا ۲ متر است که گاهی بیشتر هم می‌شود.  و دارای برگ‌های ساده سرنیزه‌ای به طول ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر با قاعده گره‌ای و عموماً به‌صورت دسته‌های سه تایی در هر گره است. گل آذین انتهایی و بصورت خوشه‌های باریک، جام گل کوچک و به‌طور مشخص واجد دو لب، ارغوانی رنگ پریده، میوه هستکی و دارای ۲۱ عدد بذر است. این گیاه بومی آمریکای جنوبی بوده و به طور طبیعی رویش آن در آرژانتین، شیلی و پرو گزارش شده‌است و از آن جا به سایر نقاط جهان از جمله ایران رفته‌است و کشت می‌شود. در ایران این گیاه در استان‌های شمالی و باغ‌ها کشت می‌شود.

دمنوش به لیمو و تاثیر آن بر لاغری

در حالی که چای اغلب برای کسانی که در رژیم غذایی هستند توصیه می شود، دمنوش به لیمو هم به نظر بسیار موثر می آید. به لیمو تنها ۲ کالری در هر وعده به بدن می دهد و ترکیب غنی از مواد ارگانیک آن روی بدن تاثیرات خوبی می گذارد که باعث می شود ریزه خوری های شما کاهش یابد تا بتوانید با رژیم غذایی خود سازش پیدا کنید.

دمنوش به لیمو و تاثیر آن بر تقویت عضلات

این یکی از ویژگی های منحصر به فرد این گیاه است و چیزی که اغلب در چای ساده پیدا نمی کنید. به گزارش نبض ما، تحقیقات نشان داده است، هنگامی که شما از چای به لیمو به عنوان مکمل ورزشی استفاده می کنید، آنتی اکسیدان بالا باعث کاهش آسیب های بالقوه به ماهیچه ها در طول تمرین می شود. بدون اینکه مانع رشد جسمانی و عضلانی و افزایش استقامت بدن شود.

دمنوش به لیمو و تاثیر آن بر کاهش التهاب

آرتروز و آسیب ها موجب تخریب مفاصل و مشکلات حرکتی می شوند. همینطور که سن بالا می رود و یا زمانی که مجروح می شویم، سخت است که دوباره احساس سلامتی کنیم، چون مفاصل ما در حال استفاده مداوم هستند و به ندرت زمان کافی برای ترمیم می یابند. به لیمو به طور مستقیم با کاهش درد مفاصل و تسکین آن در ارتباط است، همچنین زمان بازسازی برای مفاصل آسیب دیده را سریع تر می کند که در درجه اول به علت عملکرد آنتی اکسیدانی قابل توجه این گیاه است.

مشخصات به لیمو

خواص به لیمو در مقایسه با دیگر میوه جات بسیار بی نظیر است . ریشه رویش به لیمو در کشورهای آمریکای جنوبی بوده است . همچنین در شمال ایران نیز به لیمو را کشت می کنند . به لیمو از خانواده شاهپسند با ارتفاع سه تا پنج متر میباشد و برگهای ان سبز و کشیده است . به لیمو برای رشد مناسب باید دارای خاک مناسب و رطوبت بالا باشد .اسانس به لیمو در صنایع غذایی بکار برده می شود و همچنین از آن عطرهای خوشبویی تولید میکنند .

دمنوش به لیمو و تاثیر آن بر افزایش ایمنی

استرس اکسیداتیو نتیجه فعالیت و حضور رادیکال های آزاد در سراسر سیستم بدن ما است که سیستم ایمنی بدن را با مشغول کردن و منحرف کردن آن با جهش های سلولی و بیماری های مزمن تضعیف می کند. به گزارش نبض ما، مطالعات، مکمل به لیمو را با کاهش سطح استرس اکسیداتیو و بهبود سلامت کلی بدن مرتبط می دانند. این نتیجه با مشاهده افزایش قطعی گلبول های سفید، که اولین خط دفاع برای سیستم ایمنی بدن بوده، حاصل شده است.

دمنوش به لیمو و تاثیر آن بر هضم غذا

دمنوش به‌لیمو همچنین مشکلات معده و سوء هاضمه را نیز رفع می‌کند؛ این گیاه همچنین به تنظیم اشتها نیز کمک می‌کند.

طرز تهیه چای و دمنوش به لیمو

برای تهیه چای به لیمو یک قاشق غذا خوری از برگ ان را در ظرف مورد نظر ریخته و سپس آب با دمای هشتاد درجه به ان اضافه کنید . بیست دقیقه نیاز است تا چای مورد نظر بخوبی دم بکشد . سپس به ان نبات یا عسل اضافه کنید و ان را نوش جان کنید .

به لیمو و کاهش تب

از خاصیت‌های دیگر به‌ لیمو می‌توان به افزایش تعریق و کاهش تب اشاره کرد.

مضرات به لیمو و آسیب به پوست

مصرف به لیمو در برخی از افرادی که دچار حساسیت‌های پوستی خفیف هستند ایجاد مشکل می‌کند همچنین مبتلایان به اختلالات کلیوی باید از استفاده از این گیاه خودداری کنند؛ در مورد تاثیرات به‌لیمو در دوران بارداری و شیردهی نیز تحقیقات کافی صورت نگرفته است بنابراین زنان باردار و شیرده باید از مصرف آن پرهیز کنند.

دمنوش به لیمو ، دمنوش به لیمو در بارداری ، خواص دمنوش به لیمو ، طرز تهیه دمنوش به لیمو

خواص کلی به لیمو

از خواص به لیمو میتوان به درمان سرگیجه ، درمان سردردهای یک طرفه ، درمان سوء هاضمه ، سرماخوردگی و .. اشاره کرد. همچنین برای آرامش و تقویت حافظه از به لیمو استفاده می شود. به لیمو برای درمان بی خوابی های شبانه هم موثر است . فقط این تکته مهم را یاداوری میکنیم که در هنگام آبستنی و شیردهی و همچنین کسانی که نارسایی کلیوی دارند نباید از آن استفاده کند. همچنین بصورت موضعی استفاده نشود چون موجب حساسیت پوستی خواهد شد . اکثرا دم کرده گیاه به لیمو را بصورت چای مصرف می کنند . پس بطور کلی خواص به لیمو شامل : سوء هاضمه – درد معده – ضد نفخ – مقوی معده – رفع کنندهٔ دردهای عصبی- تپش قلب- سردرد- سر گیجه- حالات عصبی- صداهای مبهم در گوش- خستگی‌های روحی می باشد .

مشکلات خواب و به لیمو

دمکرده ی به لیمو یک دمنوش مطبوع و لذت بخش است که اثر ملایمی داشته و می توان از آن برای بعد از شام یا آخر شب استفاده کرد تا یک خواب آرام و راحت داشت. این گیاه دارای اثر تقویت اعصاب است که با افسردگی نیز مقابله می کند.

مصرف به لیمو در بارداری

در دوران آبستنی، شیردهی و بیماران دارای نارسایی کلیوی باید از مصرف زیاد به لیمو اجتناب کرد.

خواص و اثرات درمانی دم نوش به‌ لیمو

دم‌نوش به‌لیمو فوق‌العاده آرام بخش و تسکین دهنده اعصاب است. اسانس این گیاه در صنایع غذایی و در تهیهٔ انواع عطر و ادکلن بسیار کاربرد دارد. برای تقویت حافظه می‌توان از عرق به‌لیمو استفاده کرد. به‌لیمو برای تقویت معده در ردیف بهترین داروها قرار می‌گیرد که برای این منظور بهتر است همیشه به صورت دم کرده مانند چای مصرف شود. این دمنوش به رفع تپش قلب کمک می‌کند. این دمنوش آرام بخش است، استرس و خستگی‌های روحی را کاهش داده و برای درمان بی خوابی مناسب است. مناسب برای درمان سرماخوردگی و سرفه است. به‌لیمو یکی از بهترین داروها جهت تقویت معده می‌باشد و همچنین خاصیت ضد نفخ دارد. این دمنوش جهت التیام سر درد و میگرن مناسب می‌باشد

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 6 شهریور 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.