دستور پخت و آموزش تهیه اسکاچ مرغ خوشمزه و مقوی در منزل با تخم بلدرچین

دستور پخت و آموزش تهیه اسکاچ مرغ خوشمزه و مقوی در منزل با تخم بلدرچین

دستور پخت و آموزش تهیه اسکاچ مرغ خوشمزه و مقوی در منزل با تخم بلدرچین طرز تهیه اسکاچ مرغ بسیار خوشمزه در قسمت آشپزی سایت جسارت.امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان …

طرز تهیه و مراحل تهیه لیموناد تابستانی در منزل خیلی راحت و خوش طعم

طرز تهیه و مراحل تهیه لیموناد تابستانی در منزل خیلی راحت و خوش طعم

طرز تهیه و مراحل تهیه لیموناد تابستانی در منزل خیلی راحت و خوش طعم طرز تهیه لیموناد تابستانی بسیار خوشمزه در قسمت آشپزی سایت جسارت.امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار …

روش پخت و طرز تهیه خوراک تاس گیاه غذایی متفاوت و عالی

روش پخت و طرز تهیه خوراک تاس گیاه غذایی متفاوت و عالی

روش پخت و طرز تهیه خوراک تاس گیاه غذایی متفاوت و عالی طرز تهیه خوراک تاس گیاه بسیار خوشمزه در قسمت آشپزی سایت جسارت.امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد …

شربت بهار نارنج

شربت بهار نارنج ، شربت بهار نارنج و زعفران ، شربت بهار نارنج و بیدمشک ، شربت بهار نارنج برای زن باردار

آشنایی با شربت بهار نارنج

شربت بهار نارنج یکی از مفیدترین و خوشمزه ترین شربت های طبیعی است. در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد این شربت صحبت کنیم و آن را کامل تر به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

عمده شهرت بهار نارنج را می توانیم از ترکیب بهار نارنج و به لیمو بدانیم که قبلا در همین سایت در مورد آن به طور کامل صحبت کنیم و شما می توانید با کلیک کردن روی نام این ترکیب مطلب را به طور کامل بخوانید.

توضیحاتی در مورد شربت بهار نارنج

همانطور که می دانید بهار نارنج ، شکوفه ی درخت خوشبوی نارنج است که در صنایع عطر سازی و ساخت اسانس ها و انواع نوشیدنی ها و عرقیجات در کشورهای مختلف از جمله ایران کاربرد زیادی دارد.♣منظور از بهار نارنج شکوفه یا گل درخت میوه نارنج است که در بهار به بازار می‌آید. بهار نارنج عطر تند و تلخ زننده‌ای دارد که در صورتی که بخواهید از آن مربا یا شربت درست کنید، باید این تلخی را از بین ببرید. در کل داشتن یک رگه تلخی کم جزئی از مشخصات مربای بهارنارنج می باشد. اگر در فصل بهار دست به کار شده و تصمیم به تهیه مربای بهار نارنج گرفتید، در کنار این مربا می‌توانید شربت بهار نارنج نیز تهیه کنید. در ادامه با طرز تهیه شربت بهار نارنج به دو روش معمول آشنا شوید .بهار نارنج دارای خواص بسیار زیادی است مهم ترین تاثیر آن روی سیستم عصبی است . برای سردردها و بخصوص سردردهای میگرنی بسیار موثر است . بهار نارنج آرامش بخش است و ضدهیجانات دستگاه عصبی است بهار نارنج برای دردهای معده و تقویت معده بسیار موثر است تشویش و اضطراب و تپش قلب را نیز از بین میبرد عرق بهارنارنج برای کنترل تشنج ها و حمله قلبی هم توصیه میشود

خواص بهار نارنج

دقت داشته باشید که برای درمان کم خوابی و یا بی خوابی عرق بهار نارنج بسیار کمک کننده است ، اگر مشکل کم خوابی دارید بهتر است قبل از خواب کمی عرق بهار نارنج یا دمنوش بهار نارنج میل کنید برای رفع مشکلات مربوط به گلو و رفع سرفه ها بهار نارنج بسیار موثر است بهار نارنج کمی تلخ است ، هر چند در بسیاری از محصولات گیاهی و عرقیات کمی طعم تلخی وجود دارد اما پیش از استفاده از آنها و تهیه مربا یا عرق یا شربت میبایست کمی تلخی آن گرفته شود همانطور که گفتیم از بهار نارنج مربا ، عرق و شربت تهیه میکنند ، یکی از بهترین روش ها برای بهره مندی از خواص بسیار زیاد بهار نارنج تهیه شربت از آن و مصرف روزانه ی آن میباشد شما میتوانید به سادگی شربت بهار نارنج را در منزل تهیه کرده و هر روز از آن بخصوص در فصل تابستان میل کنید تا علاوه بر رفع تشنگی از خواص آن نیز بهره برید.آیین سنتی عرق‌گیری بهار نارنج، از جمله آیین‌های سنتی مازندرانی‌ها از دیرباز بوده و است. هر ساله با فرا رسیدن اردیبهشت ماه، جشنواره ملی بهار نارنج به صورت نمادین درشهرستان بابل برگزار می‌شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن لباس‌ها توسط حشرات به جای استفاده از نفتالن که بدبوست می‌توان از پوست و شکوفه‌های خشک نارنج استفاده کرد. تحقیقات نشان داده میزان موادی که مسئول بوی عطر و خواص درمانی اسانس بهار نارنج هستند در اسانس بهار نارنج جنوب بیشتر است و به دلیل اینکه اسانس بهار نارنج جنوب از نظر داشتن مواد اصلی عطر بسیار غنی بوده، از نظر خوشبویی کیفیت بسیار بالایی دارد و از نظر کمیت نیز در رتبه بالایی قرار دارد. و در پایان لازم است بدانیم اثر بهار نارنج در ظرف مسی تا هفت سال و در ظرف شیشه‌ای تا یک سال باقی می‌ماند.

طرز تهیه شربت بهار نارنج

اصلی ترین موادی که برای تهیه شربت بهار نارنج نیاز دارید به قرار زیر است دو پیمانه عرق بهار نارنج ، پنج پیمانه شکر ، یک قاشق سوپ خوری آبلیمو و سه پیمانه آب در روش اول از عرق بهار نارنج استفاده میکنیم که بسیار ساده تر از روش دوم میباشد اما بدلیل کمی تلخی که عرق بهار نارنج دارد ، ممکن است مورد پسند عده ای نباشد برای این افراد توصیه میشود که از روش دوم که کمی شیرین تر است استفاده کنند.در روش اول ابتدا باید شکر ، آب و عرق بهار نارنج را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود پس از اینکه شربت کمی غلیظ شد حدود ده دقیقه قبل از اینکه کاملا قوام آید آبلیمو را هم اضافه کرده و ده دقیقه نیز با آبلیمو بجوشانید پس از اینکه به غلظت مورد نظر رسید از روی حرارت برداشته و پس از خنک شدن نوش جان کنید روش دیگر برای تهیه شربت بهار نارنج استفاده از آبی است که در اثر جوشاندن بهار نارنج برای تهیه مربا بدست می آید که برای تهیه آن لازم است مقداری از بهار نارنج را سه بار و هر بار در دولیتر آب بجوشانید سپس به مدت یک شب آنرا در آب سرد خیس کنید در سه پیمانه آب شکر را روی حرارت با دمای بالا حل کنید بهار نارنجی که در آب خیس کرده بودید را آبکش کرده ولی آب آنرا دور نریزید روی بهار نارنجی که آبکش کردید کمی آبلیمو ریخته و در نهایت کل مواد را روی حرارت قرار دهید تا مربا قوام آید تا به اینجا شما توانستید مربای بهار نارنج را تهیه کنید بعد از آن از شربت این مربا میتوانید در تهیه شربت بهار نارنج استفاده بفرمایید اگر دیدید که غلظت کافی را ندارد ، میتوانید شربت را جداگانه در ظرفی با کمی شکر بجوشانید تا به غلظت مورد نظر برسد سپس در آب و یخ و آبلیمو حل کرده و نوش جان کنید

آرامش اعصاب و تقویت معده با بهار نارنج

بهار نارنج آرامش‌ بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی بدن است. –سردردهای عصبی ومیگرنی را کاهش می ‌دهد. –بهارنارنج در تقویت معده بسیار مؤثر است وتپش نامنظم قلب ، تشویش و اضطراب رااز بین می ‌برد. –برای کنترل تشنج ها و حمله قلبی هم بهار نارنج را توصیه می ‌کنند. –اگر مشکل کم‌خوابی یا بی‌خوابی دارید، حتماً پیش از خواب، مقداری عرق بهار نارنج بنوشید. –اشتها آور و ضد سرفه است. –۱۰۰سی سی عرق بهار نارنج برابر است با یک قرص mg 5 دیازپام در۱۰۰ سی سی آب بصورت خوراکی مصرف می شود .

شربت بهار نارنج با خاصیت خواب آوری

مواد لازم جهت نوشیدنی خواب آور: عرق بهارنارنج 2 پیمانه شکر 5 پیمانه آب 3 پیمانه آبلیمو 1 قاشق سوپخوری طرز تهیه نوشیدنی خواب آور بهارنارنج: شکر, آب و عرق بهارنارنج را در ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد . حدوداً ده دقیقه به قوام آمدن شربت مانده ، آبلیمو را اضافه کنید و اجازه دهید تا ده دقیقه بجوشد و قوام آید(کمی رقیق تراز شربت مربا باشد)سپس از روی حرارت بردارید و بعد از سرد شدن سرو کنید. شربت بهار نارنج را بهتراست در یخچال نگهداری کنید تا خراب نشود.

رفع غم با بهار نارنج

از بهار نارنج عرق تهیه می‌شود که طبیعتی گرم دارد. این عرق اشتهاآوری قوی بوده و برای رفع ضعف اعصاب، غم و افسردگی مفید است؛ همچنین نشاط‌ آور است و در تسکین ناراحتی‌های سینه و تپش قلب نیز مؤثر است.مداومت در مصرف بهار نارنج برای رفع بزرگی طحال مفید است و چنانچه به همراه آب کرفس مصرف شود برای استخراج سنگ‌های کلیه و مثانه و خرد کردن آن‌ها بسیار مؤثر است. مصرف این عرق هنگام بروز ناراحتی به افراد مبتلا به بیماری غش توصیه می‌شود.

ترکیبات بهار نارنج

بهار نارنج منبع بسیار خوبی از مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است که برای بدن بسیار مفید هستند. این مواد معدنی شامل منیزیم، منگنز، بور، کلسیم، روی، سلنیوم، سدیم، مس و پتاسیم می‌باشند. ترکیبات فعالی نیز در بهار نارنج وجود دارد از جمله روغن فعال، فلانوئیدها و فورانوکومارین. همچنین دارای ویتامین‌های B، C و D هستند. طبیعت شکوفه نارنج (بهار نارنج) گرم و خشک است. خواص دارویی بهار نارنج به‌طور خلاصه شامل خواص بهار نارنج بر سلامت روح و سلامت جسم است.

خواص عرق بهار نارنج بر روی روح

یکی از خواص بهار نارنج استفاده آن به عنوان پیش داروی موثر برای کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی است. (عرق بهار نارنج به جای دیازپام)روزهای گرم تابستان که دمای هوا بالا می‌رود و میزان تعریق بدن زیاد می‌شود، خلق و خوی بسیاری از آدم‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تند می‌شود. برای پیشگیری از این حالت، هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب و ۲ قطعه یخ مخلوط و آن را با یک قاشق سکنجبین شیرین و مصرف شود.

عوارض و مضرات بهار نارنج

استفاده زیاد از عصاره بهار نارنج سبب بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنند. بهار نارنج دردوران بارداری و شیردهی بایستی با احتیاط مصرف شود. زیاده‌روی در خوردن عرق بهار نارنج بی‌خوابی ایجاد می‌کند. زیاد بوئیدن بهار نارنج سبب بی‌خوابی می‌شود، از این خاصیت می‌توان در مواقع نیاز به نخابیدن استفاده کرد. گلاب مصلح (اصلاح کننده ضرر) بهار نارنج است.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 6 شهریور 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.