امداد خودرو تهران

امداد خودرو تهران

امداد خودرو تهران امداد خودرو در تهران با سالها تجربه در امداد خودرو شهر تهران همراه با کادری مجرب آماده خدمات رسانی به شما عزیزان خواهد بود. امداد خودرو تهران خدمات مکانیکی …

با سپریس در تهران بدون ماشین نمی‌مانید!

با سپریس در تهران بدون ماشین نمی‌مانید!

برای اجاره خودرو در تهران چه باید کرد؟ در عصر حاضر بسیاری از خانواده‌های پایتخت نشین هیچ خودرویی نداشته و برای حل کردن بسیاری از امورات خود نیاز به ماشین اختصاصی دارند. گاهاً برای …

راهنمای خرید لیوان تبلیغاتی + چاپ لیوان تبلیغاتی گیفتو

راهنمای خرید لیوان تبلیغاتی + چاپ لیوان تبلیغاتی گیفتو

چرا لیوان تبلیغاتی یک هدیه تبلیغاتی موثر است ؟ همیشه تبلیغاتی موفق و باعث توسعه برندینگ و رونق فعالیت مشاغل می شود که بر پایه یک استراتژی درست و کاربردی بنا شده …

چه ترکیب لباسهایی برازنده استفاده در مهمانیهای مجلسی هستند

 

ممکن است دهها لباس داخل کمدتان وجود داشته باشد؛ اما باز هم وقتی قرار است در یک مهمانی مهم مجلسی شرکت کنید، ندانید کدام مدلها برای مهمانیهای رسمی مناسب هستند و باید کنار کدام کیف، کفش، مانتو یا زیورآلات قرارشان دهید. در این مقاله ابتدا بعضی ویژگیهای انتخاب لباسهای مجلسی زنانه را بررسی میکنیم و بعد در نحوه انتخابشان کمکتان خواهیم کرد.

ویژگیهای لباسهای مجلسی زنانه

در یک مهمانی رسمی، باید لباس رسمی بپوشید. اما لباس رسمی را چطور میتوان از سایر لباسها تشخیص داد و با توجه به چه نکاتی باید انتخاب کرد؟ در ادامه جواب این سوال را میخوانید.

توجه به قد لباس: ممکن است انواع و اقسام پیراهنهای زنانه میدی Midi یا کوتاه را داخل کمدتان داشته باشید؛ اما بهتر است در مهمانیهای مجلسی به جای پوشیدن پیراهنهای کوتاه ترجیحا سراغ دامنهای بلند بروید. به عبارت دیگر نوعی رابطه مستقیم بین قد لباس و میزان رسمیت مهمانی وجود دارد؛ یعنی هر چه مهمانی رسمیتر باشد، بهتر است قد لباس هم بلندتر باشد. نکته بعدی که میتواند به انتخاب قد لباستان کمک کند، توجه به جایگاهتان است. اگر قرار است به جشن ازدواج خواهرتان بروید، به عنوان خواهر عروس بهتر است لباس تمام رسمی بپوشید که دامن آن کاملا بلند باشد؛ اما اگر عروس خواهر زاده شوهر عمهتان است، این مهمانی برای بقیه نزدیکان جنبه رسمی دارد، نه برای شما.

توجه به جنس پارچه: جنس پارچه پیراهن مجلسی دومین المانی است که باید به آن دقت کنید. این پارچه باید از جنس مرغوبی تهیه شده باشد و قاعدتا هر چه پارچه باکیفیتتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. ساتن، ابریشم، تور، گیپور و مخمل جزو پارچههای رسمی هستند که میتوانید در انتخاب لباس سراغشان بروید. به خصوص حضور تور در انواع پیراهن ها و لباس های مجلسی زنانه بیشتر از سالهای قبل دیده میشود. استفاده از لباس مجلسی با پارچه مخمل را به فصلهایی که هوا خنک یا سرد است، محدود کنید و تا جایی که امکان دارد پوشیدن لباس نخی یا کتانی را کنار بگذارید که اصلا رسمی به نظر نمیرسد.

توجه به زرق و برق: کمتر لباس مجلسی را میتوانید پیدا کنید که زرق و برق نداشته باشد. استفاده از سنگدوزی، منجوق، پولک و سایر مواردی که باعث بالا رفتن ارزش لباس میشوند، پیراهن شما را به بیشتر به سمت مجلسی شدن پیش میبرند. هر چه دقت به کار رفته در سنگدوزی بیشتر باشد و سنگدوزیهای ظریفتر باشند؛ هزینه لباس هم بیشتر خواهد شد.

توجه به فرم بدن و صورت: یکی از نکات مهمی که موقع خرید و انتخاب لباس مجلسی زنانه باید به آن دقت داشته باشید، فرم بدن و صورتتان است. فرم صورت و گردنتان مدل یقه مناسب برای شما را مشخص میکند و شناسایی فرم بدن هم نمیگذارد سراغ مدلی بروید که به شما نمیآید. به عبارت سادهتر این راهنما کمکتان میکند هر لباس دکلتهای را لباس مجلسی نبینید!

توجه به رنگ لباس: کد مشخص کننده لباسهای مجلسی، پوشیدن بعضی رنگهاست. رنگهایی مثل مشکی یکدست، بژ، طلایی و لاجوردی معمولا بیشتر از سایر رنگها در مهمانیهای مجلسی دیده میشوند. به عنوان نمونه کمتر وقتی دیده میشود در یک مهمانی کاملا رسمی بزرگسالان، کسی لباس صورتی یا زرد بپوشد؛ مگر اینکه مناسبت یا تم خاصی برای مهمانی اعلام شده باشد. از میان ترکیب رنگهای مجاز برای پوشیدن در مهمانیهای مجلسی سراغ آنهایی بروید که بیشتر از بقیه به رنگ پوستتان می آیند.

چطور با هم ترکیب کنیم؟

تا اینجای مقاله آموختید چطور میتوان لباس مجلسی را از یک پیراهن مهمانی معمولی تشخیص داد. در این بخش اصول ترکیب پیراهن مجلسی زنانه با سایر المانهای پوشش را برایتان توضیح داده ایم.

هماهنگی در رنگ: یکی از اشتباهات بزرگی که میتوان موقع ست کردن استایل مجلسی انجام داد، هماهنگ نبودن رنگها با هم است؛ به خصوص هماهنگی بین روسری، مانتوی مجلسی و پیراهن زنانه چون این » مانتو را که بیشتر از چند دقیقه تنم نمیبینند « اهمیت بسیار زیادی دارد. هیچ وقت فکر نکنید فکر میتواند سرآغاز اشتباهات دیگری باشد. سعی کنید بین رنگهای به کار رفته در مانتو و شال یا روسریتان هماهنگی برقرار کنید و سراغ رنگهایی نروید که زمین تا آسمان با هم فرق دارند. نکته مهم بعدی این است که معمولا استفاده از یک روسری ابریشم شیک، رسمیت بیشتری نسبت به شال دارد؛ مگر اینکه روسری کمتر از شال به شما بیاید.

هماهنگی در فرم: نمیتوانید یک پیراهن کاملا کلاسیک بپوشید؛ اما برای انتخاب مانتو سراغ جدیدترین مانتوهای مجلسی و جلو باز بروید که مدرن هستند و سنخیتی با پیراهنتان ندارند. لازم است همه عناصر استایلتان را در هماهنگی کامل انتخاب کنید. پیراهن را محور قرار دهید؛ اگر مدرن است، مانتو و کیف و کفش مدرن تهیه کنید و اگر کلاسیک است، سراغ مدلهای سادهتر و کلاسیکتر بروید.

ترکیب ساده و شلوغ: برای اینکه استایلتان را شیک نگه دارید، بهتر است یک قانون مهم را رعایت کنید. جز در شرایطی که طرح پارچه پیراهن با کفشتان یکی است، به هیچ وجه سراغ ترکیب طرحهای شلوغ با هم نروید. اگر پیراهنتان طرح دار و شلوغ است، از کیف و کفش ساده برای تکمیل استایلتان استفاده کنید و اگر پیراهنتان یکسره تکرنگ است و ساده، سراغ کیف و کفشی بروید که کمی زرق و برق دارد و طرحهای شلوغ. اگر همه چیز خیلی ساده باشد یا خیلی شلوغ، از زیبایی استایلتان کم خواهد شد.

هماهنگی در مدل: یکی از نکات ریزی که میتواند باعث شود در یک مهمانی مجلسی زیباتر به نظر برسید، توجه به مدل کیف، کفش، پیراهن، مانتو و حتی موهاست! برای مثال وقتی موهایتان کوتاه است یا زاویههای تیز دارد، استفاده از پیراهنی که زاویه تیز دارد و کیف و کفشی با لبههای برش خورده، میتواند زیبایی شما را بیشتر کند. در صورتی که وقتی موهایتان بلند و آنها را شینیون کردهاید، بهتر است سعی کنید لباسی بپوشید که به انحنای مدل موهایتان بیاید و خیلی خشک یا خشن به نظر نرسد. در مورد انتخاب اکسسوریها هم به این موارد دقت داشته باشید. علاوه بر اینکه لازم است رنگ اکسسوری هم مثل رنگ لباس به پوستتان بیاید؛ خوب است بین مدل سنگهای به کار رفته در آن و سنگهای لباستان هماهنگی دیده شود؛ برای مثال هماهنگی بین سنگ سنجاقی که به موهایتان میزنید و سنگ پیراهن زیباییتان را دوچندان خواهد کرد.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 مهر 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.