گیاهان دارویی مناسب برای زنان

گیاهان دارویی مناسب برای زنان

گیاهان دارویی مناسب برای زنان خواص گیاهان دارویی,فواید گیاهان دارویی,گیاهان دارویی درمانی,خاصیت گیاهان دارویی,خواص گیاهان دارویی درمانی,خواص گیاهان دارویی برای پوست,خواص گیاهان دارویی برای مو,خواص گیاهان دارویی برای جوانی,خواص گیاهان دارویی برای …

مضرات و خواص غوره و مویز در طب سنتی

مضرات و خواص غوره و مویز در طب سنتی

مضرات و خواص غوره و مویز در طب سنتی مضرات و خواص غوره و مویز در طب سنتی در سایت جسارت غوره و مویز ,غوره مویز,غوره نشده مویز گشتی احسنت,غوره نشده مویز …

علت و علامت و درمان سفیدی روی ناخن در کودکان چیست

علت و علامت و درمان سفیدی روی ناخن در کودکان چیست

سفیدی روی ناخن سفیدی روی ناخن ,سفیدی روی ناخن نشانه چیست,سفیدی روی ناخن,سفیدی روی ناخن کودکان,سفیدی روی ناخن علامت چیست,سفیدی روی ناخن نشانه چیست,سفیدی روی ناخن دست توضیحاتی در مورد سفیدی روی …

درمان افسردگی با علف چای گل راعی همراه روش مصرف

درمان افسردگی با علف چای گل راعی همراه روش مصرف در سایت جسارت

علف چای گل راعی ,علف چای یا گل راعی,علف چای,علف چای چیست,علف چای افسردگی,علف چایی,علف چایر,علف چای (هزار چشم),علف چای کوهی,علف چای هایپیران,علف چای یا گل راعی,علف چای خواص,گیاه علف چای چیست,نام دیگر گیاه علف چای چیست؟,علف چای و درمان افسردگی,علف چایی چیست,علف چایی,خواص علف چایی,گیاه علف چایی,علف هرز چاییر,چایر علف هرز,خواص علف چایر,علف کش چایر,علف چای و خواص,خواص علف چای تبیان,خواص علف چای برای پوست,گل راعی,گل راعی چیست,گل راعی در طب سنتی,گل راعی عکس,گل راعی ویکی,گل راعی خواص,گل راعی فروش,گل راعی نام علمی,گل راعی+pdf,گل راعی خشک شده,خواص گل راعی چیست؟,قرص گل راعی چیست,خواص گل راعی در طب سنتی,خواص گل راعی

درمان افسردگی با علف چای گل راعی همراه روش مصرف

علف چای گل راعی , علف چای یا گل راعی , علف چای , علف چای چیست

در این مطلب از سایت جسارت به در مان افسردگی با علف چای گل راعی همراه روش مصرف می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

گیاه گل راعی که در زبان فارسی به نام های علف چای، هوفاریقون و هزار چشم نیز معروف است از گیاهان دارویی رایج و شناخته شده از زمان های قدیم تا به امروز است. نام هزار چشم به دلیل ظاهر برگهای این گیاه است: چنانچه برگ گل راعی در مقابل نور قرار گیرد نقاط فراوان بسیار کوچک و شفافی مانند سوراخ مشاهده می شود. از اینرو نام علمی این گیاه “پرفوراتوم” است که در زبان لاتینی به معنای سوراخ سوراخ می باشد.

علف چای گل راعی

یکی از گیاهان موثری که می‌تواند حال و هوایتان را عوض کند گل راعی است. این گیاه معروف که گل هزار چشم، علف چای و هوفاریقون نیز نامیده می‌شود خواص ضدافسردگی دارد.  گویی در دنیای آشفته و پرمشغله‌ی امروز، افسردگی‌های خفیف غیر اجتناب شده است. برای درمان دل‌تنگی‌ها و افسردگی‌های خفیفتان، گیاهان را دریابید. یکی از این گیاهان موثر که می‌تواند حال و هوایتان را عوض کند گل راعی است.  گل راعی جزو آن دسته از گیاهانی است که در تمام قاره‌ها و با هر آب و هوایی رشد می‌کند.  سال‌هاست که مردم از این گیاه به عنوان درمان افسردگی استفاده می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این گیاه، با ما همراه باشید.

درمان افسردگی با علف چای گل راعی همراه روش مصرف

علف چای گل راعی , علف چای یا گل راعی , علف چای , علف چای چیست

 نام انگلیسی این گیاه “سنت جونز ورت” (St John’s Wort) دلالت بر گل دهی آن در حدود روز بیست و چهارم ماه “جون” مصادف با روز “سنت جونز” دارد. مردم انگلیس طبق یک سنت قدیمی در روز “سنت جونز” این گیاه را روی آتش قرار می دهند تا باعث دوری ارواح خبیث گردد. همچنین گفته می شود نام انگلیسی این گیاه برگرفته از نام شوالیه های “سنت جان” است که از آن در میادین جنگهای صلیبی برای مداوای زخم استفاده می نمودند.

علف چای یا گل راعی

محققان مطالعات زیادی برای بررسی خواص گل راعی انجام داده‌اند. برخی از این پژوهش‌ها خواص ضد افسردگی این گیاه را به اثبات رسانده‌اند. محققان مشاهده کردند علائم افسردگی داوطلب‌هایی که از این گیاه استفاده کرده‌اند نسبت به افرادی که دارونما یا پلاسبو مصرف کرده‌اند کاهش یافته است.  می‌توانید گل خشک این گیاه را به صورت دم کرده میل کنید. برای این کار دو تا چهار گرم از گل خشک این گیاه را دم کرده و روزانه سه بار میل کنید  در پژوهش‌های دیگر محققان به بررسیِ تأثیر گل راعی و داروهای ضدافسردگی روی افرادی که افسردگی جزیی دارند پرداختند. در نهایت مشخص شد که این گیاه همان تأثیر داروهای ضدافسردگی را بر جای می‌گذارد؛ با این تفاوت که عوارض جانبی داروهای ضدافسردگی را ندارد. با وجود اینکه محققان همچنان روی خواص این گیاه مطالعه می‌کنند اما خواص ضدافسردگی آن به تایید متخصصان رسیده است.

درمان افسردگی با علف چای گل راعی همراه روش مصرف

علف چای گل راعی , علف چای یا گل راعی , علف چای , علف چای چیست

 استفاده دارویی از این گیاه به بیش از 2400 سال قبل بر می گردد. حکمای یونان باستان از جمله بقراط، دیوسکوریدوس، تئوفراست و جالینوس از گل راعی به عنوان یک گیاه دارویی ارزشمند یاد کرده اند. دیوسکوریدوس از این گیاه برای درمان سیاتیک بهره می جست. جالینوس در مزاج چهار گانه (خون، بلغم، صفرا و سودا) طبع گل راعی را گرم و خشک معرفی کرده است. در قرون وسطی باور بر این بود که گل راعی ارواح خبیث را دفع کرده و آنرا برای درمان اضطراب و رفتارهای عصبی تجویز می کردند. در سال 1633 “جرارد” موارد استفاده از گل راعی را مرهم زخم، سوختگی و جراحت اعلام کرد. اولین فارماکوپه دارویی که در سال 1618 منتشر شد، از عصاره روغنی گل راعی به عنوان یکی از بهترین مرهم های زخم یاد نموده و آنرا برای بهبود خراشها و سوختگی های سطحی توصیه کرده است.

علف چای چیست

توجه داشته باشید که گل راعی نمی‌تواند درمانی برای تمام مشکلات روحی و روانی باشد. این گیاه فقط برای درمان افسردگی‌های خفیف و گذرا مفید است.  برای همه ما اتفاق می‌افتد که برای مدتی بی‌حوصله و افسرده می‌شویم. متخصصان برای این گونه افسردگی‌ها معمولاً 9 علامت تعریف کرده‌اند که اگر حداقل 5 مورد آن‌را به مدت دو هفته در خودتان مشاهده کردید باید بدانید که دچار افسردگی خفیف شده‌اید: 1. احساس بی‌حوصلگی مداوم 2. بی دل و دماغی، از دست دادن انگیزه یا لذت انجام هر گونه فعالیتی 3. بی اشتهایی یا تغییر وزن 4. ایجاد اختلالاتی در خواب مثل بی‌خوابی یا خواب زیاد 5. نشان دادن رفتار تهاجمی یا خونسردی و سستی 6. خستگی بیش از حد 7. احساس گناه کردن 8. از دست دادن تمرکز 9. منفی بافی و داشتن افکار سیاه مثل فکر کردن به مرگ یا خودکشی

درمان افسردگی با علف چای گل راعی همراه روش مصرف

علف چای گل راعی , علف چای یا گل راعی , علف چای , علف چای چیست

 عصاره روغنی گل راعی معروف به “روغن قرمز” از قرار دادن سر شاخه گلدار آن در روغن زیتون و یا آفتابگردان بدست می آید. اگر شیشه روغن حاوی سر شاخه را چند هفته در معرض آفتاب قرار دهید مشاهده خواهید کرد که روغن به رنگ قرمز در خواهد آمد. عامل رنگ آن ماده ای بنام “هیپریسین” است که خاصیت ضد التهاب، آنتی بیوتیک، ترمیم کننده سوختگی های سطحی و زخمهای پوستی، تسکین دردهای عضلانی و ترمیم ترک پا دارد.

خواص علف چایی

موارد اشاره شده و تأثیر آن در زندگی خانوادگی، اجتماعی و حرفه‌ای میزان افسردگی (خفیف، معتدل یا شدید) افراد را مشخص می‌کند. محققان معتقدند که در دنیای امروز کم نیست تعداد افرادی که دچار افسردگی خفیف می‌شوند و متأسفانه زنان بیشتر از مردان به این گونه افسردگی‌ها دچار می‌شوند. در این مواقع است که گل راعی می‌تواند شما را از این بی دل و دماغی نجات دهد.

درمان افسردگی با علف چای گل راعی همراه روش مصرف

علف چای گل راعی , علف چای یا گل راعی , علف چای , علف چای چیست

خوشبختانه امروزه این گیاه که بطورخود رو در بسیاری از نقاط کشور به ویژه در استانهای مازندران، گلستان و آذربایجان می روید، بصورت زراعی نیز کشت شده و فرآورده هایی از آن بصورت عصاره روغنی، برای ترمیم ترک پا در کشور عرضه شده است.  عصاره روغنی این گیاه در درمان سوختگی و التهاب عضلات و مفاصل، مانند آرنج تنیس بازان، نورالژی و سیاتیک به کار می رود. برای سوختگی چند قطره افشره اسطوخودوس و برای التهاب چند قطره افشره بابونه به آن افزوده و سپس روی موضع قرار دهید.

گل راعی چیست

     موارد منع مصرف : اگر چه گل راعی یک گیاه است و به عقیده‌ی خیلی از مردم طب سنتی یا درمان با گیاهان دارویی هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد اما باید بگوییم که حتی برای گیاهان دارویی نیز موارد منع مصرف وجود دارد. در مصرف داروهای گیاهی نیز باید به میزان و مدت مصرف و همچنین موارد منع مصرف توجه کرد.  مصرف گل راعی فقط برای افراد بزرگ‌سال است علاوه بر این نباید این گیاه را بدون نظر متخصص بیش از 15 روز مداوم مصرف کرد.  از این گذشته باید توجه داشته باشید که اگر داروی دیگری مصرف می‌کنید امکان تداخل دارویی وجود دارد. اگر مشغول مصرف داروهای زیر هستید از مصرف گل راعی اجتناب کنید:  سیکلوسپورین، دیگوکسین، تئوفیلین، کاربامازپین، فنی توئین، قرص‌های ضدبارداری، داروهای ضدافسردگی، داروهای ضدمیگرن

درمان افسردگی با علف چای گل راعی همراه روش مصرف

علف چای گل راعی , علف چای یا گل راعی , علف چای , علف چای چیست

استفاده از فرآورده های گل راعی در صنایع داروسازی جهان عمدتاً به دو صورت جلدی و خوراکی می باشد .  فرآورده هایی که مصارف جلدی دارند بصورت روغن، کرم و پماد عرضه شده و در درمان سوختگی های سطحی، دردهای عضلانی، ترمیم ترک پا، زخمهای پوستی و حتی درمان کبودیهای پوست ناشی از ضربه بکار می رود. همچنین بررسی های اخیر نشان داده که مصرف این فرآورده ها موجب تسکین التهاب شده و از چرکین شدن و بوجود آمدن مایع تاول مانند، در زیر پوست محل سوختگی، جلوگیری نموده و به تدریج شرایط پیدایش پوست تازه در محل آسیب دیده را فراهم مینمایند. با توجه به خواص ضد افسردگی و ضد اختلال کم توجهی ترکیبات موجود در این گیاه (از قبیل “هیپرفورین”)، داروهای خوراکی از منشاء گل راعی عمدتاً با خواص مذکور تولید می گردد.  داروهای هومئوپاتی گل راعی نیز با خاصیت ضد افسردگی در کشورهای اروپایی به ویژه آلمان به وفور یافت می شوند.

گل راعی در طب سنتی

     روش مصرف : می‌توانید گل خشک این گیاه را به صورت دم کرده میل کنید. برای این کار دو تا چهار گرم از گل خشک این گیاه را دم کرده و روزانه سه بار میل کنید. (جمعاً شش تا دوازده گرم در روز). می‌توانید از تی‌بگ‌های تهیه شده از این گیاه استفاده کنید. هر تی‌بگ را در یک لیوان آب انداخته و میل کنید. روزانه سه بار می‌توانید از این تی‌بگ‌ها استفاده کنید. این گیاه به صورت قرص یا کپسول نیز به فروش می‌رسند اما توصیه می‌کنیم قبل از مصرف آن به پزشک مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه‌ی هرگونه‌ی دارو خودداری کنید. البته قطره و تنتور این گیاه نیز وجود دارد که می‌توانید با توجه به علائم افسردگی‌تان و البته با نظر متخصص به میزان لازم مصرف کنید. توجه داشته باشید اگر چه گل راعی درمان مناسبی برای افسردگی‌های خفیف محسوب می‌شود استفاده‌ی طولانی مدت از آن می‌تواند موجب بازگشت به حالت اولیه شود.

علف چای گل راعی

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.