علت و درمان نازایی در زنان و مردان چاق چیست

علت و درمان نازایی در زنان و مردان چاق چیست

نازایی در زنان نازایی در زنان ،نازایی در زنان چاق،نازایی در زنان چیست،نازایی در زنان و مردان،درمان نازایی در زنان،علت نازایی در زنان،عوامل نازایی در زنان،علل نازایی در زنان چیست؟،علت نازایی در …

خطرات و کاربرد آب اکسیژنه برای پوست و رنگ مو چیست

خطرات و کاربرد آب اکسیژنه برای پوست و رنگ مو چیست

آب اکسیژنه آب اکسیژنه ,آب اکسیژنه چیست,آب اکسیژنه قیمت,آب اکسیژنه همان وایتکس است,آب اکسیژنه خوراکی,آب اکسیژنه برای پوست,آب اکسیژنه تبریز,آب اکسیژنه برای رنگ مو توضیحاتی در مورد آب اکسیژنه به طور علمی …

علت و علائم “سرطان سینه” در مردان و زنان

علت و علائم “سرطان سینه” در مردان و زنان

علت و علائم “سرطان سینه” در مردان و زنان سرطان سینه , سرطان پستان , علت سرطان سینه , علائم سرطان سینه , عوارض سرطان سینه , نشانه های سرطان سینه , …

چاقی بعد از ازدواج

چاقی بعد از ازدواج ,چاقی بعد از ازدواج,چاقی بعد از ازدواج نی نی سایت,چاقی پس از ازدواج,چاقی مردان بعد از ازدواج,دلیل چاقی بعد از ازدواج

چاقی بعد از ازدواج , چاقی بعد از ازدواج نی نی سایت , چاقی پس از ازدواج , چاقی مردان بعد از ازدواج

توضیحاتی در مورد چاقی بعد از ازدواج

شما هم شاید دیده باشید که در برخی خانواده‌ها تمام اعضا دچار چاقی مفرط هستند.♥ این مسئله نشان دهنده دو موضوع است: اول اینکه علت چاقی اعضای خانواده از عادت‌های غذایی نامناسب ناشی می‌شود. دوم اینکه منشأ چاقی این افراد مسائل ژنتیکی است. با این حال مسئله ژنتیک نباید مانع از تلاش افراد برای کنترل وزن باشد. با وجود اینکه این افراد با سختی‌ها و مشکلات بیشتر برای کاهش وزن روبه رو هستند، اما روش‌های مؤثری نیز وجود دارد که بتوانند وزن خود را کنترل کنند. این افراد باید تحت نظر پزشک و با نظر متخصص شروع به کاهش و کنترل وزن کنند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد علت و درمان چاقی بعد از ازدواج در مردان و زنان چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

چاقی و انسولین

انسولین یکی از هورمون‌هایی است که تأثیرات مختلفی در متابولیسم و دیگر اعمال بدن می‌گذارد. انسولین با اثر به سلول‌های کبد باعث می‌شود این سلول‌ها با گرفتن قند از خون و ذخیره‌ی آن به صورت گلیکوژن، قند خون را کاهش دهند و با تجمع گلیکوژن در سلول‌های ماهیچه‌ای به عنوان یک منبع سوخت، انرژی را افزایش دهد. همچنین با اثر به بافت‌های چربی، استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت را متوقف می‌کند. در صورت نبود یا کمبود انسولین در خون، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت استفاده می‌کند. انسولین به عنوان مرکز کنترل متابولیسم بدن عمل می‌کند. پس متعادل نگه داشتن سطح انسولین خون بسیار مهم است. برای مثال مصرف کربوهیدرات‌ها موجب افزایش انسولین و برهم زدن تعادل آن در خون می‌شود و منجر به از دست رفتن کالری و کاهش وزن بی‌مورد در بدن می‌گردد. با کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها می‌توان به صورت منطقی، کاهش وزن پیدا کرد و همراه با سلامتی، زندگی لذت‌بخشی را تجربه کرد.

همه چیز درباره چاقی بعد از ازدواج

اضافه وزن و چاقی بعد از ازدواج کابوس خیلی از تازه عروس و دامادهاست که البته ترس درستی هم هست براساس پژوهش های مختلف، افراد متاهل در دو سال ابتدای ازدواج دو برابر بیشتر از افراد مجرد در معرض خطر چاقی قرار دارند. اما واقعا بین متاهل شدن و اضافه وزن چه رابطه ای وجود دارد؟ خیلی ها فکر می کنند ترشح هورمون ها در این چاقی موثر است اما واقعیت این است که هورمون ها هیچ تاثیری روی تغییرات وزنی زوج های جوان ندارند اصلا چرا چاق شدن بعد از ازدواج مشکل بسیاری از افراد است؟ از ماه ها یا شاید سال ها قبل برای مراسم عروسی برنامه ریزی می کنید و دوست دارید در آن مهمانی خاص بهترین باشید. مثلا در باشگاه ورزشی ثبت نام می کنید و رژیم های عجیب و غریب می گیرید تا لاغر شوید و به اندام متناسبی که آرزویش را دارید، برسید. همیشه هم مراقب خورد و خوراکتان هستید تا دوباره چاق نشوید اما با تمام شدن مراسم معمولا همه این کارها فراموش می شوند و اضافه وزن پیدا می کنید. متاسفانه بسیاری از خانم ها و حتی آقایان تصور می کنند چاق شدن و داشتن وزن اضافه جزء جدایی ناپذیر متاهل شدن به شمار می رود و امکان ندارد کسی ازدواج کند و دچار اضافه و وزن نشود!

اضافه وزن عشق

بسیاری از کارشناسان برای تعرف چاق شدن بعد از ازدواج اصطلاحی با عنوان «اضافه وزن عشق» استفاده می کنند و بر این باورند دوسوم خانم ها 2 سال بعد از ازدواج بین 3 تا 12 کیلوگرم اضافه وزن پیدا می کنند. گروهی معتقدند خانم ها پس از ازدواج تغییرات هورمونی خاصی خواهندداشت و هورمون ها متهم اصلی اضافه وزن عروس خانم ها هستند اما به گفته متخصصان و براساس پژوهش های معتبر علمی، بین هورمون ها و اضافه وزن بعد از ازدواج هیچ رابطه ای وجود ندارد و تغییر سبک زندگی افراد است که زمینه چاقی آن ها را فراهم می کند.

چاقی بعد از ازدواج در مردان

یکی از مهم ترین دلایلی که بیشتر خانم ها و البته آقایان پس از ازدواج چاق می شوند، این است که آن ها دیگر خوش اندام ماندن را لازم نمی دانند و به عادات غلط تغذیه ای قبل خود بر می گردند، فعالیت بدنی خود را کاهش می دهند و اگر هم سال ها برای حفظ اندام خود رژیم خاصی را رعایت کرده اند پس از ازدواج از آن دست بر می دارند و به مرور زمان در دام اضافه وزن گرفتار می شوند. نباید فراموش کنیم فقط مصرف چند کالری اضافه در روز می تواند در طول یک تا دو سال به شکل اضافه وزن بروز کند.

چاقی بعد از ازدواج و شب عروسی

بیشتر خانم ها برای شب عروسیشان رژیم های سخت غذایی می گیرند اما زمانی که به تغذیه عادی و معمولی خود بر می گردند متاسفانه عادت های سالم غذاییشان را از دست داده اند. به جای اینکه خودتان را برای شب عروسی شکنجه دهید و همان شب آخرین شب رژیمتان باشد از همان ابتدای نامزدی درست و به جا غذا بخورید و عادت های غلط غذایی یکدیگر را اصلاح کنید، به بهانه با هم بودن و آشنایی بیشتر سراغ رستوران های فست بود و غذاهای پرکالری نروید، برای آشپزی و ورزش روزانه وقت معینی تعیین کنید و بعد از ازدواج هم پایبند این قوانین باشید.

چاقی بعد از ازدواج و رژیم‌های غذایی سخت

عروس‌ خانم‌های محترم معمولا در دوران نامزدی بسیار خوش‌اندام و متناسب به‌نظر می‌رسند؛ به‌طوری‌که در روز ازدواج با خانمی طرف هستیم که حتی ۱ گرم اضافه‌وزن ندارد. این دوستان معمولا با رژیم‌های غذایی خیلی سرسخت و شمارش کالری‌هایی که روزانه از حد ۱۰۰۰ کالری تجاوز نمی‌کند چنین می‌شوند و ساعت‌ها ورزش هوازی نیز به کاهش وزن سریع آنها بیشتر و بیشتر کمک می‌کند. اگر با روش‌های فوری و تمرینات سخت وزن از دست بدهید، پس از اینکه به وزن ایده‌آل دست پیدا کردید و دیگر این شیوه را ادامه ندادید، دچار افزایش وزن خواهید شد. سوخت‌وساز بدن دچار دست‌کاری‌هایی می‌شود که در بلندمدت تناسب اندام را بر هم می‌زند. پس اگر در آستانه ازدواج هستید، دست‌به‌کار بشوید و با رژیم‌هایی آهسته و پیوسته وزن خود را تغییر بدهید تا این تغییر، دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

چاقی بعد از ازدواج و وعده‌های غذایی حجیم

اگر دقیق‌تر به علت چاق شدن بعد از ازدواج بپردازیم، باید گفت که بانوان محترم در غذا خوردن از همسر گرامی الگوبرداری می‌کنند. آقایان معمولا بیشتر از خانم‌ها غذا می‌خورند. بعد از ازدواج زوج‌ها بیشتر اوقاتی که باهم می‌گذرانند، معطوف به آشپزی در کنار هم یا رفتن به رستوران و در کل کارهایی می‌شود که محوریت آنها غذا و خوردن است. شاید شما هم متوجه زوج‌هایی شده باشید که تلاش آنها برای نزدیکی بیش‌ازحد به یکدیگر آدم را کفری می‌کند. یکی از کارهای ناخوشایند و اعصاب‌خرد‌کن این زوج‌ها تسهیم بشقاب غذاست که نهایتا دود این کار به چشم خودشان و بیشتر خانم‌ها می‌رود، زیرا آقایان مقدار بیشتری غذا می‌خورند و خانم‌ها نیز باید آنها همراهی می‌کنند. پس اگر در دوران شیرین نامزدی هستید یا تازه ازدواج کرده‌اید، حواس‌تان را حسابی جمع کنید. یادتان باشد پابه‌پای هم غذا خوردن تنها راه ابراز علاقه به همسر و تفاهم نیست. اگر قرار است در رستوران غذا بخورید، قبل از خروج از منزل سعی کنید کمی خود را سیر کنید تا در آنجا زیاده‌روی نکنید.

علت چاقی بعد از ازدواج

زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند، مایل هستند که هر کاری را کنار هم انجام بدهند. مثلا خانم‌ها کمتر حاضر می‌شوند بدون همسرشان غذا بخورند. پس در طول روز خود را گرسنه نگه می‌دارند تا با همسر غذا بخورند. این کار نیز دوباره به‌ضرر عروس تمام می‌شود، چون فرایند غذا خوردن آقایان کمی متفاوت است. مثلا آنها غذا را کمتر می‌جوند و در طول روز نیز کمتر به خوردن تنقلات میل دارند. این تفاوت باعث می‌شود، خانم‌ها در کنار همسرشان زیادتر غذا بخورند و درنتیجه اضافه‌وزن پیدا کنند. تازه‌عروس گرامی یادتان باشد که در طول روز میان وعده‌های مغذی مانند ماست یا میوه‌هایی چون موز مصرف کنید و سر میز غذا از شمارش کالری‌ها غافل نشوید.

اضافه وزن و چاقی بعد از ازدواج

سفر و کار نکردن و استراحت ناشی از آن بدن را در موقعیت اضافه وزن قرار می دهد. مشکل دیگر دید و بازدیدها و به اصطلاح پاگشاهایی است که برای عروس و داماد برگزار می شود. خانواده عروس، داماد و دوستان و آشنایان طبق یک سنت دیرینه عروس و داماد را به مهمانی دعوت می کنند. این مهمانی ها که گاه تا چند ماه طول می کشد، باعث می شود عروس و داماد، مخصوصا عروس ها فعالیتهای روزانه خود را تعطیل کنند. مثلا اگر آشپزی یا کار خانه داشتند، از آن معاف باشند. خانواده ها هم برای اینکه به اصطلاح سنگ تمام بگذارند، انواع غذاها را درست می کنند و از عروس و داماد می خواهند بیشتر غذا بخورند تا جایی که اگر عروس و داماد از خوردن چیزی که به آنها تعارف شده امتناع کنند یا تعارف کسی را رد کنند، کارشان به دلایل فرهنگی پسندیده نیست و باعث دلخوری خانواده ها می شود همین مهمانی های طولانی و پشت سر هم دلیلی بر شروع یک اضافه وزن می شود با درنظر گرفتن اینکه این مهمانی ها می تواند مدتها طول بکشد.

چاقی بعد از ازدواج و قرص جلوگیری از بارداری

مسائل فیزیولوژیک هم در بروز این چاقی بی تاثیر نیست. بخشی از این مسائل به تغییرات طبیعی که بعد از ازدواج در بدن خانم ها رخ میدهد، بازمیگردد. استفاده از قرصهای جلوگیری از بارداری هم اگر چه طبیعی نیست اما در زمره مسائل فیزیولوژیک بعد از ازدواج قرار می گیرد. این قرصها دارای ترکیبات استروئیدی(کورتونی) هستند. این ترکیبات استروئیدی از سه راه می توانند باعث افزایش وزن در عروس خانمها شوند. اولین دلیل این است که این قرصها آب را در بدن نگه می دارند حتی ممکن است 2 تا 3 کیلو آب فقط به دلیل استفاده از این گونه قرص ها در بدن محبوس بماند و باعث اضافه وزن شود. دلیل دوم به افزایش اشتها در اثر مصرف این قرصها بازمی گردد. معمولا در بسیاری از خانمها این افزایش اشتها رخ می هد. دلیل سوم مربوط به تجمع چربی است. ترکیبات استروئیدی باعث تولید چربی در بدن شده و چربی باعث چاقی می شود.

چاقی در دانش­ آموزان

اضافه وزن و چاقی در دانش­ آموزان با نوع مدرسه، بعد خانوار، تحصیلات والدین و درآمد خانواده بسیار معنادار بود (001/0>P). چاقی و اضافه وزن در مدارس غیرانتفاعی و در خانواده ­های با درآمد بیشتر، شیوع بیشتری داشت. در دانش ­آموزانی که والدین آن­ها تحصیلات بالاتر داشتند، شیوع اضافه وزن و چاقی بیشتر بود. بین اضافه وزن و چاقی با وضعیت بلوغ ارتباط معناداری دیده نشد.

چاقی و فعالیت بدنی

چاقی، در ساده ترین تعریف ناشی از نامتعادل بودن میزان دریافت انرژی از راه غذا و میزان مصرف یا سوخت انرژی در نتیجه فعالیت بدنی است. بنابراین، مؤثرترین روش درمان چاقی کم کردن میزان دریافت انرژی و افزایش سوخت و ساز بدن است.امروزه متخصصان علت عمده چاقی را کم‌تحرکی و ورزش ناکافی می‌دانند. تغییر رفتارهای جمعی، تنوع زیاد وسایل برقی، ساعات طولانی تماشای تلویزیون و فیلم‌های ویدئویی و بازی‌های کامپیوتری، زندگی مدرن را کم‌تحرک ساخته است. در اغلب کشورها، افراد بیشتر غذا می‌خورند و کمتر فعالیت می‌کنند. خوردن غذاهای آماده در خارج از منزل به دلیل مشغله‌های امروزی دلیل دیگری برای چاقی در دنیای مدرن است. این غذاها، بدون آنکه تمام مواد غذایی لازم را به بدن فرد برسانند، میزان چربی بالایی را به او تحمیل می‌کنند.

عوامل موثر در ایجاد چاقی

عوامل موثر در ایجاد چاقی شامل عوامل ارثی، پرخوری، تغییر سوخت و ساز بافت چربی، کاهش تولید گرما، کاهش فعالیت جسمی بدون کاهش مقدار غذای دریافتی و برخی از داروهاست. افزایش چربی شکم نیز که به چاقی شکم موسوم است با افزایش خطر بروز بیماری های قلبی عروقی همراه است. محققان بر این باورند که ذخیره اصلی انرژی بدن، چربی است. برخی بیماران از افزایش پیشرونده وزن شکایت می کنند، حال آنکه مقدار غذای دریافتی آنها افزایش نیافته است. باید گفت که چنین وضعیتی کاملاً امکان پذیر است. کاهش پیشرونده توده عضلانی بدن که با افزایش سن روی می دهد، امری اجتناب ناپذیر است. در عین حال به دلیل کاهش توانایی بدن در سوزاندن چربی ها، وزن افزایش می یابد. در این حالت اگر مقدار کالری دریافتی به میزان قبلی باقی بماند، به ناچار افزایش وزن خواهیم داشت که بیشتر از چربی تشکیل شده است. بنابراین تولید انرژی کاهش می یابد و برای جبران انرژی از دست رفته نیاز به دریافت مقدار بیشتری ماده غذایی خواهد بود.

بیشتر بخوانید : چاق شدن در یک هفته ♥ چاق شدن با شیر خشک ♥ چاق شدن کودکان ♥ چاقی شکمیچاقی گلابی شکل

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.