همه چیز درباره عوارض و درمان قرص برنج گیاهی

همه چیز درباره عوارض و درمان قرص برنج گیاهی

قرص برنج قرص برنج ,قرص برنج برای چیست؟,قرص برنج چیست,قرص برنج از کجا تهیه کنم,قرص برنج از کجا بخرم,قرص برنج به انگلیسی,قرص برنج گیاهی,قرص برنجی,قرص برنج چیه,قرص برنج از کجا تهیه کنیم,قرص …

خواص و فواید ویتامین d در بارداری و ریزش مو و افسردگی

خواص و فواید ویتامین d در بارداری و ریزش مو و افسردگی

ویتامین d خواص ویتامین D ,فواید ویتامین D,ویتامین D درمانی,خاصیت ویتامین D,خواص ویتامین D درمانی,خواص ویتامین D برای پوست,خواص ویتامین D برای مو,خواص ویتامین D برای جوانی,خواص ویتامین D برای بارداری,خواص خوردن …

روش هایی برای درمان افسردگی بعد از زایمان با مصرف مکمل ها و مواد گیاهی

روش هایی برای درمان افسردگی بعد از زایمان با مصرف مکمل ها و مواد گیاهی

روش هایی برای درمان افسردگی بعد از زایمان با مصرف مکمل ها و مواد گیاهی  درمان افسردگی بعد از زایمان ،درمان افسردگی بعد از زایمان در طب سنتی،درمان افسردگی بعد از زایمان سزارین،درمان …

عوارض و خواص نعناع در سرماخوردگی و  طب سنتی

عوارض و خواص نعناع در سرماخوردگی و طب سنتی در سایت جسارت

نعناع در سرماخوردگی ,خواص نعناع در سرماخوردگی,خواص پونه در سرماخوردگی,نعناع سرماخوردگی,نعناع برای سرماخوردگی,نعناع و سرماخوردگی,عرق نعناع سرماخوردگی,تاثیر نعناع در سرماخوردگی,تاثیر نعناع بر سرماخوردگی

عوارض و خواص نعناع در سرماخوردگی و طب سنتی

نعناع در سرماخوردگی , خواص نعناع در سرماخوردگی , خواص پونه در سرماخوردگی , نعناع سرماخوردگی

در این مطلب از سایت جسارت به عوارض و خواص نعناع در سرماخوردگی و  طب سنتی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

دو فصل پاییز و زمستان، فصل سرماخوردگی و شیوع بیماری های میکروبی و ویروسی هستند. متأسفانه اغلب میکروب ها و ویروس های مربوط به سرماخوردگی ، از طریق هوا و تنفس قابل سرایت بوده، به همین دلیل در اجتماعات از جمله آمادگی، کودکستان، دبستان، منازل و محل کار شیوع این بیماری بیشتر است. جهت جلوگیری از این مشکلات اولین و بهترین راه، پیشگیری است که با فرارسیدن فصل سرما باید به آن توجه کرد. هر فردی می تواند با رعایت توصیه های زیر در سلامتی خود، خانواده و یا جامعه سهم مهمی داشته باشد. همچنین نخستین و بهترین روش پیشگیری ، روش غیر دارویی است و در موارد لزوم ناگزیر باید از داروهای مربوط با تجویز پزشک استفاده کرد.امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید از سرماخوردگی خود جلوگیری نمایید

نعناع در سرماخوردگی

نعنا، یک سبزی معطری با طبیعتی گرم و خشک است و علاوه بر اینکه به صورت خام، یکی از اجزای مهم سبزی‌خوردن و حتی برخی از سالاد هاست ؛ به صورت خشک‌شده هم، ازجمله طعم‌دهنده‌ های بسیاری از انواع سس‌ها، ماست‌های معمولی، ماست‌های مخلوط مانند برانی و نوشیدنی‌های صنعتی مانند دوغ به شمار می‌آید. در ضمن تفت‌داده آن در روغن نیز یکی از ملزومات غذاهایی مانند انواع آش‌ها، بعضی خورش‌ها و خوراک‌ها مانند خورش کرفس، حلیم بادمجان، کشک بادمجان و مانند اینهاست. علاوه بر اینها، از عصاره آن به عنوان طعم‌دهنده و خنک‌کننده دهان در دهان شویه‌ها، خمیر دندان‌ها، آدامس‌ها، آب‌نبات‌ها و حتی بعضی شکلات‌ها و بسیاری از مواد خوراکی و غیرخوراکی استفاده می‌شود.

عوارض و خواص نعناع در سرماخوردگی و طب سنتی

نعناع در سرماخوردگی , خواص نعناع در سرماخوردگی , خواص پونه در سرماخوردگی , نعناع سرماخوردگی

مهم‌ترین خاصیت درمانی نعنا، اثربخشی آن بر دردهای دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل‌پیچه، تهوع و اسهال است. برای این منظور کافی است 10 گرم از نعنا خشک‌شده را در یک لیتر آب دم کرده یا از عرق نعنا استفاده کنید.

خواص نعناع در سرماخوردگی

نعناع یکی از پرمصرف ترین گیاهان در دنیاست که از قدیم در غذاها، ادویه جات، و یا به عنوان داروهای مؤثر مورد استفاده بوده است. این گیاه که به نام عمومیMINTدر جهان مشهور است، گونه هایی ازگیاه MENTHA است که بیش از 30 گونه از آن در جهان وجود دارد. از این تعداد فقط چند گونه از آن دارویی بوده و بقیه، بیشتر خوراکی هستند. با توجه به خوراکی بودن این گیاه و اثرات خوب درمانی آن که بیشتر مربوط به اسانس ( رایحه ی ) آن است، صنایع متعددی در سطح جهان، در دو سه دهه اخیر دست به تهیه داروهای جدیدی از آن زده اند. محصولات حاصل از نعناع، به سه شکل خوراکی، موضعی و تنفسی هستند.

عوارض و خواص نعناع در سرماخوردگی و طب سنتی

نعناع در سرماخوردگی , خواص نعناع در سرماخوردگی , خواص پونه در سرماخوردگی , نعناع سرماخوردگی

مشکل بزرگ در سرماخوردگی، گرفتگی بینی به خصوص هنگام شیرخوردن و خوابیدن است. برای باز شدن بینی، می توان چند قطره از محلول منتول را در دوطرف بالش و یا یقه لباس نوزاد قرار داد. تبخیر شدن این محلول به سرعت باعث رفع احتقان شده و ضمن اثرات ضد درد، آرامش خاصی به کودک می دهد و برای او خواب راحتی را در پی خواهد داشت. قراردادن دارو را در کنار یقه و یا بالش می توان چندین مرتبه در روز و یا شب تکرار کرد. باید در نظر داشت که به علت ظرافت پوست نوزادان، بهتر است دارو با پوست آن ها تماس نداشته باشد، چون ممکن است باعث قرمزی و یا سوزش پوست شود.

نعناع سرماخوردگی

اسانس نعناع دارای خواص ضد درد، ضد میکروب، ضد اسپاسم، ضد احتقان بینی و محرک هضم غذا است. با توجه به این که اسانس ها حاوی مولکول های کوچکی هستند، به راحتی در دمای معمولی تبخیر می شوند و از راه تنفس یا از طریق پوست وارد خون شده و از این طریق اثرات خود را به سرعت ظاهر می سازند. اسانس نعناع نیز می تواند از این دو راه وارد خون شود.  ولی چون اسانس ها را نمی توان به صورت خالص مصرف کرد، لذا باید آنها را به شکل رقیق شده درآورد. این محصولات علاوه بر سهولت مصرف، دارای اثرات بسیار سریع و قوی بوده و به دلیل خوراکی بودن نعناع نیز دارای آثار جانبی نیستند. به همین دلیل، مصرف آن حتی برای نوزادان بلامانع است.

عوارض و خواص نعناع در سرماخوردگی و طب سنتی

نعناع در سرماخوردگی , خواص نعناع در سرماخوردگی , خواص پونه در سرماخوردگی , نعناع سرماخوردگی

برای رفع سردرد، درد ناحیه گردن ، دست ، پا و کمر که در اثر سرماخوردگی و یا مشکلات دیگر به وجود آمده اند، می توان چند قطره از محلول منتول را روی موضع گذاشت و با دست کمی ماساژ داد که محلول بلافاصله جذب می شود. بعد از انجام این کار سردرد، پس از چند دقیقه تسکین می یابد، ولی برای رفع درد نقاط دیگر بدن، به چند روز استفاده نیاز است. برای رفع این گونه دردها می توان در طی روز، چندین بار مصرف آن را تکرار کرد و بهتر است یکی از موارد مصرف، به هنگام شب و قبل از خواب باشد.

نعناع برای سرماخوردگی

قطره منتول(MENTHOL) که یکی از داروهای گیاهی رسمی ایران است، حاوی 6 درصد اسانس نعناع از گونه دارویی MENTHA PIPERITA)) است که به صورت محلولی سبک و بی رنگ فرموله شده است. این محصول با ارزش در تسکین انواع دردها ، به ویژه عوارض سرماخوردگی مورد استفاده بوده و بزرگ ترین مزیت این محصول، قابل استفاده بودن آن در نوزادان، کودکان و بزرگسالان است.

خواص نعناع در سرماخوردگی

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.