عوارض جراحی زیبایی بینی

عوارض جراحی زیبایی بینی

عوارض جراحی زیبایی بینی عوارض جراحی زیبایی بینی ،عوارض جراحی زیبایی بینی استخوانی،عوارض جراحی زیبایی بینی گوشتی،عوارض جراحی زیبایی بینی های گوشتی،عوارض جراحی زیبایی بینی چیست؟،هزینه جراحی زیبایی بینی،عوارض جراحی زیبایی بینی،هزینه …

۱۷ ماده خوراکی براي تسکين درد

۱۷ ماده خوراکی براي تسکين درد

۱۷ ماده خوراکی براي تسکين درد خواص تسکين درد,فوايد تسکين درد,تسکين درد درماني,خاصيت تسکين درد,خواص تسکين درد درماني,خواص تسکين درد براي پوست,خواص تسکين درد براي مو,خواص تسکين درد براي جواني,خواص تسکين درد …

7 روش درمانى ناخن فرو رفته در گوشت

7 روش درمانى ناخن فرو رفته در گوشت

7 روش درمانى ناخن فرو رفته در گوشت ناخن فرو رفته در گوشت,بيماري ناخن فرو رفته در گوشت,ناخن فرو رفته در گوشت در بارداري,علائم ناخن فرو رفته در گوشت,درمان ناخن فرو رفته …

خواص درمانی کاکائو در طب سنتی و کنترل فشار خون

خواص درمانی کاکائو در طب سنتی و کنترل فشار خون در سایت جسارت

کاکائو در طب سنتی,کاکائو طب سنتی,خواص کاکائو در طب سنتی,مضرات کاکائو در طب سنتی,شیر کاکائو در طب سنتی,پودر کاکائو در طب سنتی,کاکائو و طب سنتی,شیر کاکائو طب سنتی,خواص کاکائو طب سنتی,مضرات کاکائو طب سنتی,کاکائو از نظر طب سنتی,خواص شکلات تلخ در طب سنتی,خواص کاکائو از نظر طب سنتی,کاکائو و فشار خون,رابطه کاکائو و فشار خون,کاکائو فشار خون,کاکائو برای فشار خون,اثر کاکائو بر فشار خون,خواص کاکائو برای فشار خون,تاثیر کاکائو در فشار خون

خواص درمانی کاکائو در طب سنتی و کنترل فشار خون

کاکائو در طب سنتی , کاکائو طب سنتی , خواص کاکائو در طب سنتی , مضرات کاکائو در طب سنتی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص در مانی کاکائو در طب سنتی و کنترل فشار خون می پردازیم . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

از نظر خاستگاه قهوه، معروف است که درخت قهوه بومى حبشه و از آن دیار برخاسته است. گفته مى‏ شود که شهرت و خواص قهوه مرهون چوپانى است که در حبشه در حین چراندن گوسفندانش، روزى مشاهده مى‏ نماید که گوسفندان پس از خوردن دانه‏ هاى میوه قهوه فعالیت و نشاط خاصى یافته‏ اند؛ و انتشار داستان مشاهدات این چوپان سرآغاز شهرت خواص دانه ‏هاى قهوه شده است.

کاکائو در طب سنتی

هنگامی که اسپانیایی ها وارد مکزیک شدند از اندیشه رشد پول شگفت زده گردیدند. دانه های کاکائو به اروپا، آفریقا و سپس فیلیپین برده شد. کاکائو در گذشته شیک و مد روز بوده و توسط طبقات مرفه استفاده می شد. فرانسوی ها با هدف تسلط و سلطه بر این صنعت به بهبود طعم و مزه آن افزودند. آن گاه آن را به انگلستان معرفی نمودند. کاکائو به لحاظ فوایدش برای سلامت بدن بسیار با ارزش و گران بها بود. هندی ها متوجه رشد کاکائو در فیلیپین شده و تخم آن را با خود به جاکارتا بردند. اولین کاشت توسط آفت های قارچی پژمرده و خشک شد که آن ها دست به کشت دوباره زدند. هلندی ها بسیار اشتیاق داشتند کاکائو را با هزینه کمتر به اروپا ببرند.برای این کار به توسعه طرز تهیه و روند آن پرداختند که به آن کاکائو هلندی می گویند. در مرحله تخمیر تولیدات است که جابجایی کاهش میزان اسیدی با یک عامل قلیایی اتفاق می افتد. امروزه این عمل بیشتر با جوش شیرین انجام می شود.

خواص درمانی کاکائو در طب سنتی و کنترل فشار خون

کاکائو در طب سنتی , کاکائو طب سنتی , خواص کاکائو در طب سنتی , مضرات کاکائو در طب سنتی

همچنین  گویند سبب اطلاع بر آن آنست که، شیخ ابوالحسن شاولى رحمه الله تعالى که در کوهستان یمن صومعه داشت، و مریدان او به سبب کثرت شب بیدارى و ریاضات کسل و مانده مى‏شدند، بعضی از مریدان اتفاقاً ثمر آن را یافته خوردند رفع کسل و ماندگى ایشان شد؛ و این را به دیگران گفتند ایشان نیز خوردند و نفع یافتند. لذا به پیر خود گفتند و او حکم نمود که در آب جوش داده آب آن را بیاشامند؛ پس چون این میوه را در آب جوش داده آب آن را مى ‏آشامیدند باعث رفع کلال و ملال ایشان مى‏ شد. پس رفته رفته شهرت تمام یافت و تجار در کل بلاد بردند و منتشر ساختند.

کاکائو طب سنتی

کاکائو ارزان تر هلندی به انگلستان برده می شود و به طور انبوه به بازار عرضه می شود. یک شیمیدان سوئیسی مخلوط شیر با کاکائو را امکان پذیر کرد. او کشف کرد که کاکائو کم چرب می تواند با شیر کم آب و یا تبخیر شده و مخلوط گردد. این دستاورد جدید شکلات شیری، یک موفقیت فوری کسب و کار برای شکلات سوئیسی شد. امروزه شرکت های بسیاری در زمینه تهیه، ترکیب و مخلوط کاکائو فعالیت می کنند. دستورالعمل ها و ترکیبی که از چربی بالای کاکائو و تخمیر استفاده می کنند حاوی بیشترین خواص و فواید برای سلامت هستند. یک شکلات شیرین دارای 15-35 درصد کاکائو و مقادیر زیادی شکر است. شکلاتی که بیش از 50 درصد کاکائو دارد، در دسته شکلات تلخ قرار می گیرد. یک شکلات نیمه تلخ و شیرین حاوی 50-70 درصد کاکائو می باشد اما وقتی محتوی کاکائو به بیش از 70 درصد می رسد ما آن را تلخ و شیرین می نامیم. برخی از 70 درصد کاکائوها هنوز شکلات شیری محسوب می شوند و این زمانی است که شیر جامد موجود در آن ها از 2 درصد بیشتر باشد.

خواص درمانی کاکائو در طب سنتی و کنترل فشار خون

کاکائو در طب سنتی , کاکائو طب سنتی , خواص کاکائو در طب سنتی , مضرات کاکائو در طب سنتی

قهوه از اوان قرن پانزدهم به سایر مناطق مشرق زمین رفته، و معروف است که اولین قهوه‏ خانه ها در شهر مکه در اوایل قرن شانزدهم میلادى ایجاد و افتتاح شده است. پس از آن مصرف آن بتدریج به اروپا نیز وارد و معمول گردید. در سال ۱۶۵۴ اولین قهوه‏خانه در شهر مارسى فرانسه دایر گردید و پس از آن بتدریج در تمام اروپا و سایر مناطق عالم منتشر و معمول شده است.

خواص کاکائو در طب سنتی

فواید کاکائو وقتی بیشتر است که شکلات شیری نباشد. برای تخمیر کاکائو که به طور طبیعی تولید شده به چهار تا هفت روز زمان نیاز است. تخمیر همان طور که برای انگورها نیز اتفاق می افتد باعث کاهش شکر، کشتن میکروب ها و طعم و عطر خوب می گردد. تحقیقات در مورد خواص درمانی کاکائو هم چنان ادامه دارد. داستان های متناقض بسیاری در مورد خواص کاکائو برای سلامت بدن وجود دارد. یافتن مطالعه و تحقیقات در مورد افتراق بین آن دسته از مردمی که شکلات با چربی و کاکائو بالا مصرف می کنند و آن هایی که از نوع مواد قلیایی و بدون چربی استفاده می نمایند امری دشوار است. در یک بیان وسیع از یک طرف کاکائو خوب تخمیر شده طبیعی و از سوی دیگر کاکائو به عمل آوری نادرست به نام شکلات شیری وجود دارد. محتوی و عنصر اصلی در شکلات شیری شکر است.

خواص درمانی کاکائو در طب سنتی و کنترل فشار خون

کاکائو در طب سنتی , کاکائو طب سنتی , خواص کاکائو در طب سنتی , مضرات کاکائو در طب سنتی

کاکائو را بیشتر مردم تحت عنوان شکلات کاکائویی می‌شناسند . کره کاکائو نیز در شیرینی‌پزی، پردازش توتون، صابون و فرآورده‌های آرایشی استفاده می‌شود و گران‌ترین چربی جهان است.  کاکائو به عنوان دارویی انرژی‌بخش، شادی‌آفرین و تقویت‌کننده قلب شناخته می‌شود .

مضرات کاکائو در طب سنتی

خواص و مزایای درمانی کاکائو : کاکائو باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد و بریگهم و بیمارستان زنان بوستون در تحقیقات خود 15 نفر از افراد زیر 50 سال و 19 نفر از افراد بالای 50 سال را مورد مطالعه قرار دادند. پس از مصرف چهار تا شش روز کاکائو غنی از فلاونون جریان خون به طور چشمگیری در هر دو گروه بهبود یافت. قابل توجه آن که در گروه مسن تر تأثیر آن بیشتر بود نتایج این تحقیقات در مجله فشار خون مورخ 24 آگوست 2006 میلادی منتشر گردید. نتیجه آن است که کاکائو غنی از فلاونون باعث بهبود عملکرد قلب و عروق در دوران کهولت سن خواهد شد.

خواص درمانی کاکائو در طب سنتی و کنترل فشار خون

کاکائو در طب سنتی , کاکائو طب سنتی , خواص کاکائو در طب سنتی , مضرات کاکائو در طب سنتی

در بعضی از مطالعات ثابت شده است کاکائو باعث کاهش فشار خون و تنظیم کلسترول بد در خون می‌شود. این گیاه به عنوان ضدعفونی‌کننده و انگل‌کش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از خواص دیگر کاکائو می‌توان به خاصیت ادرارآوری، قاعده‌آوری و سقط‌کنندگی آن اشاره کرد.

شیر کاکائو در طب سنتی

کاکائو کلسترول را بهبود می بخشد : بالتیمور از برنامه طب داخلی دانشگاه جانزهاپکینز به تجزیه و تحلیل نتیجه مصرف کاکائو تلخ غنی از فلاونون بر روی 28 داوطلب سالم در طول یک هفته پرداخت. کلسترول بد داوطلبان 6 درصد کاهش داشته و کلسترول خوب افزایش 9 درصدی نشان داد.  کاکائو جریان خون به مغز را گسترش می دهد. گروه مغز و اعصاب بوستون به مطالعه 34 نفر داوطلب سالم بین سنین 66-78 پرداخت. آنان در مطالعه جریان خون به مغز داوطلبان از دستگاه اولتراسوند مخصوص اندازه گیری استفاده کردند. کاکائو به رژیم غذایی داوطلبان به مقادیر فراوان اضافه شد. با گذشت یک هفته جریان خون آنان به میزان 6-14 درصد بالغ گردید. گروه محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف بالای کاکائو باعث کاهش سکته مغزی و زوال عقل می گردد. این یافته در مورخ 4 آپریل 2008 منتشر شد.

خواص درمانی کاکائو در طب سنتی و کنترل فشار خون

کاکائو در طب سنتی , کاکائو طب سنتی , خواص کاکائو در طب سنتی , مضرات کاکائو در طب سنتی

در بعضی از نقاط دنیا از کاکائو برای درمان طاسی، سوختگی، سرفه، خشکی لب‌ها و چشم استفاده می‌کنند. کاکائو انرژی‌بخش بوده و باعث از بین رفتن بی‌حالی، سختی‌های زایمان ، حاملگی و روماتیسم می‌شود.  محلی‌ها از کاکائو در درمان مارگزیدگی و جراحت‌ها نیز بهره می‌برند.

پودر کاکائو در طب سنتی

کاکائو سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد : دانشگاه بارسلونا اسپانیا به این نتیجه دست یافت که مصرف طولانی مدت کاکائو سرشار از فلاونون باعث بهبود پاسخ گلبول های سفید به التهاب و تورم در حیوانات آزمایشگاهی گردید. هم چنین به این نتیجه رسیدند که لازم است مطالعات دراز مدتی در مورد بررسی این موضوع در مورد انسان صورت گیرد. این یافته در مورخ 6 ژانویه 2009 منتشر شد. کاکائو فشار خون را کاهش می دهد : محققان در انجمن سرطان آتلانتا آمریکا 133 نفر از سرخپوستان قبیله کونا ساکن در پاناما را با 183 نفر از افراد این قبیله که به منطقه وراکروز نقل مکان کرده بودند مقایسه کردند. فشارخون به طور چشمگیری در میان گروه ساکن در پاناما پایین تر بود. آزمایش ادرار مشخص کرد که هیچگونه تفاوتی در نمک مصرفی رژیم غذایی آن ها نبوده است. بررسی رژیم غذایی از 118 قلم نشان داد که آن ها رژیم غذایی مشابهی داشتند تنها گروه دارای فشار خون پایین تر 10بار بیشتر کاکائو غنی از فلاونون مصرف کرده بودند.

کاکائو در طب سنتی

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.