آشنایی با نوشیدنی های خنک و خوشمزه تابستانی کافی شاپ

آشنایی با نوشیدنی های خنک و خوشمزه تابستانی کافی شاپ

نوشیدنی های خنک نوشیدنی های خنک ,نوشیدنی های خنک کننده,نوشیدنی های خنک کافی شاپ,نوشیدنی های خنک و خوشمزه,نوشیدنی های خنک در تابستان,نوشیدنی های خنک کافه در این مطلب از سایت جسارت می …

استخوان های سالم می خواهید؟ اینها را بخورید

استخوان های سالم می خواهید؟ اینها را بخورید

استخوان های سالم می خواهید؟ اینها را بخورید پوکی استخوان,بیماری پوکی استخوان,پوکی استخوان در بارداری,علائم پوکی استخوان,درمان پوکی استخوان,درمان پوکی استخوان با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان پوکی استخوان,پوکی استخوان را …

خواص و روش پخت و طرز تهیه ماهی مرکب چیست

خواص و روش پخت و طرز تهیه ماهی مرکب چیست

ماهی مرکب ماهی مرکب ,ماهی مرکب حلال,ماهی مرکب به انگلیسی,ماهی مرکب در حل جدول,ماهی مرکب درجدول,ماهی مرکب حل جدول,ماهی مرکب غذا,ماهی مرکب در حدول,ماهی مرکب سوخاری,ماهی مرکب حرام است,ماهی مرکب حلال است …

تاثیر مصرف جوانه گندم و پوست صورت به همراه معرفی چند ماسک مهم

تاثیر مصرف جوانه گندم و پوست صورت به همراه معرفی چند ماسک مهم در سایت جسارت

در دنیا سه چیز است که همه خواستار آن هستند سلامتی و تناسب اندام و پوست زیبا.یکی از چیزهایی که برای خانم های ایرانی خیلی مهم است داشتن پوست زیبا است و استفتده از ماسک های مختلف برای داشتن پوست زیبا است.در این مطلب ماسک جوانه گندم را برای شما فراهم آورده ایم.امیدواریم این مطلب از سایت جسارت  در مورد ماسک جوانه گندم مورد توجه و عنایت شما سروران گرامی قرار گیرد.

جوانه گندم و پوست صورت , خواص جوانه گندم و پوست صورت , مصرف جوانه گندم و پوست صورت , ماسک جوانه گندم و پوست صورت

در این مطلب از سایت جسارت به خواص جوانه گندم و پوست صورت می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.در کشور ما از هزاران سال پیش، در دوران باستان جوانه ها و اهمیت استفاده آن ها برای مردم شناخته شده بود. این موضوع به قدری اهمیت داشته که مردم ما استفاده از جوانه گندم را به عنوان یک آیین سنتی همواره در آغاز فصل بهار به شکل سمنو در سفره هفت سین لازم می دانستند. زمانی که گندم جوانه می زند، تغییر شکل داده، تغییرات شیمیایی که در دانه ها در حین جوانه زدن رخ می دهد باعث می شود املاح و ویتامین های آن افزایش یابد به  طور کلی در فرایند جوانه زدن ویتامین ها، املاح و پروتئین ها به مقدار زیادی افزایش می یابد در شروع روند جوانه زدن، نشاسته موجود در دانه شکسته شده و به قندهای ساده ی گلوکز و ساکارز تبدیل می شود که این عمل به وسیله آنزیم آمیلاز صورت می گیرد. گندم جوانه زده همچنین دارای ترکیباتی مانند ویتامین A،B1،B6،B12،E، اسید فولیک، کلسیم، فسفر، روی، ید، سلنیوم و منیزیم نیز می باشد که پس از اینکه جوانه به اندازه خود گندم رشد کرد می توان از این مواد بهره برد.

جوانه گندم و پوست صورت

جوانه گندم سرشار از ویتامین های E و C است.از همین‌ رو یک ضد‌ لک قوی به شمار می‌ رود و مصرف آن به صورت خوراکی یا ماسک، از ایجاد لکه‌ های ناشی از آفتابجلوگیری می‌ کند.امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهیه انواع کرم ها و لوسیون های بهداشتی استفاده می شود زیرا پودر جوانه گندم، خاصیت نرم و مرطوب کنندگی دارد و برایپوست های خشک بسیار مفید است.از طرف دیگر، از بروز چین و چروک های ریز ناشی از خشکی پوست ممانعت کرده و در واقع  یک ضد چروک قوی به شمار می آید.به اعتقاد برخی از متخصصان پوست ، مو و زیبایی ، جوانه گندم در درمان انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است وبدین منظور میتوانید از ماسک جوانه گندم استفاده نمائید .

جوانه گندم و پوست صورت , خواص جوانه گندم و پوست صورت , مصرف جوانه گندم و پوست صورت , ماسک جوانه گندم و پوست صورت

مصرف روزانه و مرتب جوانه گندم به رفع کم خوابی و تقویت حافظه کمک می کند جوانه گندم تازه را هر روز صبح ناشتا به صورت ۱ قاشق غذاخوری خوب جویده و فرو دهید جوانه گندم در درمان مشکلات پوستی تأثیر بسیار دارد. توصیه می شود که تا پایان درمان از مصرف روزانه جوانه گندم در غذا و سالاد و از نوع خشک آن به صورت ماسک استفاده کنید. برای درست کردن ماسک، مقداری از پودر جوانه گندم را به همراه مقداری شیر کم چرب روی صورت قرار داده و قبل از خشک شدن ماسک پوست را شست وشو دهید.

خواص جوانه گندم و پوست صورت

ماسک جوانه گندم نوعی ماسک طبیعی است که شما می توانید آن را در منزل بدون صرف هزینه زیادی تهیه کنید.ماسک جوانه گندم یک نوع ماسک طبیعی ضد چروک است که در درمان جوش های صورت موثر می باشد.در اکثر کرم ها و لوسیون ها شیمیایی از جوانه گندم استفاده می شود پس بهتر است که شما خودتان این نوع ماسک را در منزل تهیه کنید تا هیچ نوع اثر مضر شیمیایی بر روی پوست شما نداشته باشد. ماسک های جوانه گندم در درمان جوش های صورت موثر هستند.

ماسک جوانه گندم و پوست صورت

ماسک جوانه گندم و تخم مرغ برای لطافت و لایه برداری پوست شما بسیار مفید است قبل از زدن این نوع ماسک بر روی صورت خود حتما صورتتان را بشویید و به خوبی تمیز کنید.

مواد لازم

جوانه گندم آسیاب شده : ۱ قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ : ۱ عدد

طرز تهیه ماسک :

ابتدا جوانه گندم را به خوب آسیاب کنید سپس آن را در ظرف مناسبی بریزید و زرده تخم مرغ را از تخم مرغ جدا کنید و با جوانه گندم آسیاب شده به خوبی مخلوط کنید بعد از اینکه این نوع ماسک به صورت خمیر شکل در آمد آن را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت نیم ساعت قرار دهید.در مدتی که ماسک تخم مرغ و جوانه گندم بر روی صورت شما قرار دارد نباید به هیچ عنوان عضلات صورت خود را حرکت دهید بعد از  مدت زمان ذکر شده ماسک را از روی سرعت خود بردارید و صورتتان را با آب سرد شستشو دهید.

جوانه گندم و پوست صورت , خواص جوانه گندم و پوست صورت , مصرف جوانه گندم و پوست صورت , ماسک جوانه گندم و پوست صورت

جوانه گندم همچنین در ریزش مو و حتی در ترمیم موهای آسیب دیده نقش موثری داشته و برای همین منظور توصیه می شود که هر روز ۲ قاشق غذاخوری گندم جوانه زده تازه را خوب جویده و فرو دهید و همچنین به صورت روزانه همراه با غذا ها و نوشیدنی ها میل گردد.

تاثیر جوانه گندم و پوست صورت

ماسک جوانه گندم همراه با ماست برای شفافیت و طراوت پوست شما مناسب است.اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب در طرز تهیه ماسک جوانه گندم و ماست استفاده کنید.

مواد لازم

پودر جوانه گندم : ۱ قاشق غذاخوری

ماست : به میزان لازم

دستور استفاده

جوانه گندم اسیاب شده را در ظرف مناسبی بریزید و آن را با مقداری ماست مخلوط کنید و بر کمک قلم مو وانگشت ماسک را بر وری صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم به خوبی بشویید.

خواص جوانه گندم و پوست صورت

ماسک جوانه گندم و عسل خاصیت تقویت کنندگی و پاک کنندگی صورت را به همراه دارد. و برای درمان جوش های سر سیاه و لک های صورت بسیار مفید است.

مواد لازم

پودر جوانه گندم : ۲ قاشق غذاخوری

عسل : دو قاشق غذاخوری

دستور استفاده

جوانه گندم را به خوبی آسیاب کنید سپس آن را در ظرفی بریزید و دو قاشق عسل به جوانه گندم اضافه کنید و آنقدر آن ها را هم بزنید تا  به شکل مخلوطی خمیری شکل در آیند سپس ماسک عسل و جوانه گمدم را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست تمیز صورت خود قرار دهید و عضلات صورت خود را حرکت ندهید بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب شستشو دهید.

جوانه گندم و پوست صورت , خواص جوانه گندم و پوست صورت , مصرف جوانه گندم و پوست صورت , ماسک جوانه گندم و پوست صورت

ماسک رفع لکه‌های روشن پوست:

برای تهیه این ماسک کافی است دو قاشق جوانه گندم را با مخلوط کن آسیاب کنید و سپس آن را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و خمیری تهیه کنید. این خمیر را روی صورت بکشید و اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند سپس این ماسک را از صورت خود برداشته و آن را بشویید.

جوانه گندم و پوست صورت

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 24 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.