خواص مارچوبه سبز چیست و کشت مارچوبه در ایران همراه قیمت

خواص مارچوبه سبز چیست و کشت مارچوبه در ایران همراه قیمت

خواص مارچوبه سبز چیست و کشت مارچوبه در ایران همراه قیمت خواص مارچوبه سبز چیست و کشت مارچوبه در ایران همراه قیمت در سایت جسارت مارچوبه در ایران ,قیمت مارچوبه در ایران,کاشت …

چگونگی تشخیص بیماریهای پروستات

چگونگی تشخیص بیماریهای پروستات

چگونگی تشخیص بیماریهای پروستات پروستات,بيماري پروستات,پروستات در بارداري,علائم پروستات,درمان پروستات,درمان پروستات با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان پروستات,پروستات را چگونه درمان کنيم,پروستات در کودکان,پروستات در بزرگسالان,پروستات در نوزادان,پروستات در بهار,پروستات در …

استفاده از سرکه سیب و دارچین برای زگیل و درمان خانگی

استفاده از سرکه سیب و دارچین برای زگیل و درمان خانگی

استفاده از سرکه سیب و دارچین برای زگیل و درمان خانگی سرکه سیب و دارچین برای زگیل,سرکه سیب و دارچین,سرکه سیب دارچین,سرکه سیب و عسل و دارچین,درمان زگیل با سرکه سیب و …

خواص گندم بو داده

کالری و خواص گندم بو داده همراه با طرز تهیه آن در سایت جسارت

خواص گندم بو داده,گندم بو داده,گندم بو داده شیرین,گندم بو داده شده,گندم بو داده با شیر,خاصیت گندم بو داده,کالری گندم بو داده,خاصیت گندم بو داده,فواید گندم بو داده,روش درست کردن گندم بو داده,طرزتهیه گندم بو داده شیرین,خواص گندم بو داده شده,فواید گندم بو داده

کالری و خواص گندم بو داده همراه با طرز تهیه آن

خواص گندم بو داده , گندم بو داده , گندم بو داده شیرین , گندم بو داده شده

در این مطلب از سایت جسارت به کالری و خواص گندم بو داده همراه با طرز تهیه آن می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

گندم با دانه های غنی از الیاف که اکثرا نیز غیر قابل حل هستند می تواند در سلامت روده موثر باشند اما فراموش نکنید که الیاف این دانه بیشتر در سبوس آن موجود می باشند. مطالعات نشان می دهند که برخی اجزای این غله مانند پروبیوتیک ها می توانند با تغذیه ی باکتری های مفید روده برای دستگاه گوارش موثر واقع شوند. با این حال بسیاری از سبوس عملا بدون هیچ تغییر و تجزیه ای از دستگاه گوارش دفع می شوند. سبوس گندم ممکن است تا مدت ها به صورت هضم نشده در دستگاه گوارش موجود بوده و با سرعت کمی آن را طی کند.  یک مطالعه نشان داد که مصرف سبوس این دانه خطر ابتلا به یبوست را در کودکان کاهش می دهد. با این حال بسته به علت یبوست خوردن سبوس همیشه هم نمی تواند کافی باشد.

خواص گندم بو داده

این یکی از تنقلات قدیمی و مقوی فراموش شده ای هست که شاید بر می گردد به روزگار کودکی مادربزرگهامون (مخصوصا در شب یلدا) . مادران الان نه وقتش را دارند یا اگر هم وقتی بود به اندازه کافی مواد بسته بندی شکیل کارخانه ای مجال فکر کردن به محتوای داخل بسته را هم به ما نمی دهد و ما خیلی راحت و بدون دردسر بسته زیبایی را انتخاب و به سبد غذایی مان اضافه می کنیم .حتی بدون لحظه ای فکر که آیا این برای سلولهای بدن ما مضر است یا نه.

سرطان روده بزرگ رایج ترین سرطان دستگاه گوارش است. مطالات نشان داده اند که مصرف غلات از جمله گندم می توانند خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهند. یک مطالعه نشان داد ک مصرف غذاهای کم فیبر می تواند تا ۴۰ درصد خطر ابتلا به سرطان را بیشتر کند.  چیزی که مشخص و قطعی است این است که گندم دارای تعدادی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی است که می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

گندم بو داده

مواد لازم :  گندم ۵۰ گرم . شیر یک لیوان . روغن مایع یک قاشق سوپ خوری . نمک نصف قاشق سوپ خوری . ابتدا گندم را در کاسه ای حاوی آب بریزید و بگذارید به مدت حدود ۲ ساعت خیس بخورد. سپس در سبدی با سوراخ های ریز آبکشی کنید و بگذارید آب اضافی آن خارج شود. حالا گندم های خیسانده شده را به کاسه دیگری حاوی شیر منتقل کنید به صورتی که شیر سطح روی گندم ها را نیز بپوشاند. مرحله خیساندن در شیر باید ۲۴ ساعت یا یک شبانه روز کامل طول بکشد.

کالری و خواص گندم بو داده همراه با طرز تهیه آن

خواص گندم بو داده , گندم بو داده , گندم بو داده شیرین , گندم بو داده شده

سندروم روده تحریک پذیر یک بیماری شایع است که با درد شکم، نفخ، اجابت مزاج نامنظم، اسهال و یبوست همراه است. این بیماری بیشتر در کسانی است که از اضطراب دائم رنج می برند و اغلب یک روند اضطراب زا در طول زندگی شان می تواند سبب تشدید بیماری شود.  مطالعات نشان می دهد که سندروم روده تحریک پذیر ممکن است با درجات پایین تر التهاب دستگاه گوارش ارتباط داشته باشد. در یک بررسی ۶ هفته ای روی ۲۰ مرد و زن مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر ، خوردن نان گندم خراسان به جای گندم معمولی التهاب را کاهش داده و علائم بیماری را کم رنگ تر کرد. اگر شما هم دچار سندروم روده تحریک پذیر هستید محدود کردن مصرف این دانه می تواند ایده خوبی باشد.

گندم بو داده شیرین

پس از این مدت، گندم ها را در سبدی آبکشی کرده و کمی صبر کنید تا شیر اضافی از آن خارج شود. حالا مانند روش قبلی، روغن را در تابه ای داغ کرده و گندم ها را در آن بریزید و مرتب هم بزنید. در طول این مدت، محلول آب نمک را نیز به همان میزان روش قبلی درست کرده و به گندم ها اضافه کنید. بعد از اینکه آب آن تبخیر شد، ظرف را عوض کرده و دوباره در ظرف دیگر آن قدر حرارت دهید تا گندم ها حالت پف کرده پیدا کنند. البته مدت زمان لازم برای این منظور همان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.

خواص گندم بو داده

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.