18 دلیل فشار خون بالا

18 دلیل فشار خون بالا

18 دلیل فشار خون بالا فشار خون بالا,بیماری فشار خون بالا,فشار خون بالا در بارداری,علائم فشار خون بالا,درمان فشار خون بالا,درمان فشار خون بالا با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان فشار …

خوردنی و نخوردنی برای پيشگيری از سرطان

خوردنی و نخوردنی برای پيشگيری از سرطان

خوردنی و نخوردنی برای پيشگيری از سرطان سرطان,بیماری سرطان,سرطان در بارداری,علائم سرطان,درمان سرطان,درمان سرطان با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سرطان,سرطان را چگونه درمان کنیم,سرطان در کودکان,سرطان در بزرگسالان,سرطان در نوزادان,سرطان …

علت و درمان خانگی التهاب لثه دندان عقل در کودکان و بارداری

علت و درمان خانگی التهاب لثه دندان عقل در کودکان و بارداری

التهاب لثه التهاب لثه ،التهاب لثه و درمان آن،التهاب لثه دندان عقل،التهاب لثه در کودکان،التهاب لثه در بارداری،التهاب لثه رویشی،التهاب لثه کودکان،التهاب لثه شدید،التهاب لثه در نوزادان،التهاب لثه دندان روکش شده،عفونت لثه …

خواص درمانی و کاربرد برگ بو در اشپزی انواع غذا ایرانی

برگ بو در اشپزی ,کاربرد برگ بو در آشپزی,برگ بو آشپزی,برگ بو در آشپزی,کاربرد برگ بو,کاربرد برگ بو در غذا,کاربردهای برگ بو,خواص و کاربرد برگ بو,برگ بو در غذا,برگ بو در چه غذاهایی استفاده می شود,استفاده برگ بو در غذا,کاربرد برگ بو در غذا,استفاده از برگ بو در غذا,طرز استفاده برگ بو در غذا,نحوه استفاده برگ بو در غذا,طرز استفاده از برگ بو در غذا,برگ بو در چه غذایی استفاده میشود,تاثیر برگ بو در غذا,برگ بو در چه غذاهایی استفاده میشود,موارد استفاده برگ بو در غذا,طریقه مصرف برگ بو در غذا,روش استفاده از برگ بو در غذا,موارد استفاده از برگ بو در غذا,از برگ بو در چه غذاهایی استفاده میشود,برگ بو در چه غذایی استفاده می شود,برگ بو برای چه غذاهایی استفاده میشود

برگ بو در اشپزی , کاربرد برگ بو در آشپزی , برگ بو آشپزی , برگ بو در آشپزی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص درمانی و کاربرد برگ بو در اشپزی انواع غذا ایرانی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

برگ بو با نام علمی لائوروس نوبیلیس (Laurus nobilis) گیاهی خوشبو و همیشه‌سبز است که اصل آن از منطقهٔ مدیترانه است و در تمام مدیترانه به عنوان عطر غذا از آن استفاده می‌شود. در متون قدیمی‌تر برای برگ بو نام‌های دیگری نیز استفاده می‌شد که از آن جمله‌اند: غار، حب‌الغار، شجرالغار، دهم، دهمست، رند، عمار، و ذاقی.

برگ بو در اشپزی

استفاده از برگ بو در آشپزی : باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند. در تهیه آبگوشت و به همراه نمک، پیاز، کرفس، فلفل سفید و سیاه فوق‌العاده است.  از دم‌کرده برگ آن می‌توان یک چای گیاهی عالی تهیه کرد. برای تهیه سس، گوجه‌فرنگی و انواع سس‌ها، یک عنصر ضروری است. چنانچه برای طعم و عطر بخشیدن به غذا به ویژه غذاهای گوشتی و ماهی از این گیاه استفاده می‌کنید، لازم است برگ خشکیده آن را به صورت درسته و کامل در غذا بیندازید و پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید؛ زیرا خوردن این برگ معمول نیست و دارای طعمی قوی است. استفاده‌ی زیاد از این گیاه (بیش از چند برگ در غذا) ایجاد مسمومیت می‌کند. از سوی دیگر خطر سقط جنین ناشی از مصرف این ادویه باعث شده تا زنان باردار از خوردن آن بر حذر شوند.

برگ بو در اشپزی , کاربرد برگ بو در آشپزی , برگ بو آشپزی , برگ بو در آشپزی

براساس مدارک موجود، کاشت درخت برگ بو در ایران از دوره قاجاریه آغاز شده است. ناصرالدین شاه نهال‌های آن را از اروپا به ایران آورد و در باغ کاخ گلستان کشت نمود. مظفرالدین شاه نیز کشت این درخت را در دیگر باغ‌های سلطنتی توسعه داد. به عنوان نمونه، درختانی در کاخ وزارت دارایی وجود داشت و در حال حاضر شش درخت کهنسال که احتمالاً مربوط به همان دوران می‌باشد، در ضلع شرقی پارک شهر تهران وجود دارد. از آن به بعد کاشت این درخت در نواحی شمالی ایران، تهران و دیگر نقاط رواج یافته است.

کاربرد برگ بو در آشپزی

برگ بو به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود. معمولاً در تمام فصول سال سبز است و طول درخت‌های آن به ده متر هم می‌رسد. در بسیاری از مکان‌ها برای تزیین باغ‌ها استفاده می‌شود، اما استفاده‌ی اصلی آن در آشپزی و به عنوان داروی گیاهی است.  اصل این رستنی از منطقه‌ی مدیترانه است و در تمام مدیترانه به عنوان عطر غذا از آن استفاده می‌شود. در ایران برگ بو را بیشتر به عنوان یک ادویه می‌شناسند و استفاده از آن هم کمتر در غذاها مرسوم هست. در صورتی که برگ بو به جز استفاده خوراکی، استفاده های دارویی و باغبانی هم دارد و یک گیاه بسیار مفید و زیبا برای منازل به شمار می‌آید.  برگ سبز این گیاه بسیار خوشبو است و در زمانی هم که خشک می‌شود با رایحه‌ای دل‌پذیر همراه است. این گیاه ادویه‌ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند.

برگ بو در اشپزی , کاربرد برگ بو در آشپزی , برگ بو آشپزی , برگ بو در آشپزی

این گیاه استفادهٔ گیاهی و دارویی زیادی دارد. در اروپا و حوزهٔ مدیترانه، آمریکای شمالی و بخشی از مکزیک برای آشپزی استفاده می‌شود. باید توجه داشت که برگ‌های خشکاندهٔ درخت درآشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشد. چنانچه برای طعم و عطر بخشیدن به غذا بویژه غذاهای گوشتی و ماهی از این گیاه استفاده می‌کنید، لازم است برگ خشکیدهٔ آن را به صورت درسته و کامل در غذا بیندازید و پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید؛ زیرا خوردن این برگ معمول نیست و دارای طعمی قوی است. استفادهٔ زیاد از این گیاه (بیش از چند برگ در غذا) ایجاد مسمومیت می‌کند.

برگ بو آشپزی

برگ بو ادویه ای سرشار از ویتامین و املاح : برگ بو منبع غنی ویتامین C، A ، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند . ویتامین C که در دفع رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد از مهم‌ترین ترکیب‌های موجود در این ادویه است. ویتامین A موجود در این ادویه به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد. وجود تعدادی از ویتامین‌های ب کمپلکس نظیر نیاسین، پیریدوکسین، پنتوتنیک و ریبوفلاوین در این ادویه در سنتز آنزیمی و عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد.  علاوه بر این، برگ‌های تازه و قسمت‌های دیگر آن منبع بسیار خوب اسیدفولیک (فولات) هستند و در هر 100 گرم حدود 180 میکروگرم اسیدفولات وجود داردکه در سنتز DNA مفید است و می‌تواند از نقایص احتمالی لوله عصبی در نوزادان پیشگیری کند.

برگ بو در اشپزی

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.