چند روش برای افزایش انرژی بدن

چند روش برای افزایش انرژی بدن

چند روش برای افزایش انرژی بدن خواص افزایش انرژی بدن,فوايد افزایش انرژی بدن,افزایش انرژی بدن درماني,خاصيت افزایش انرژی بدن,خواص افزایش انرژی بدن درماني,خواص افزایش انرژی بدن براي پوست,خواص افزایش انرژی بدن براي …

در شروع سال تحصیلی، چه کنیم که سرما نخوریم؟

در شروع سال تحصیلی، چه کنیم که سرما نخوریم؟

در شروع سال تحصیلی، چه کنیم که سرما نخوریم؟ بیماری های تنفسی,بيماري بیماری های تنفسی,بیماری های تنفسی در بارداري,علائم بیماری های تنفسی,درمان بیماری های تنفسی,درمان بیماری های تنفسی با طب سوزني,مواد غذايي …

آقایان و آزمایش جنسی

آقایان و آزمایش جنسی

آقایان و آزمایش جنسی آقایان و آزمایش جنسی,بيماري آقایان و آزمایش جنسی,آقایان و آزمایش جنسی در بارداري,علائم آقایان و آزمایش جنسی,درمان آقایان و آزمایش جنسی,درمان آقایان و آزمایش جنسی با طب سوزني,مواد …

مضرات و خواص شوید و تخم شوید برای لاغری و شیردهی

خواص شوید,خواص شوید خشک شده,خواص شوید برای لاغری,خواص شوید تازه,خواص شوید دم کرده,خواص شوید برای بارداری,خواص شوید خشک,خواص شوید کوهی,خواص شوید در بارداری,خواص شوید پلو,خواص شوید خشک شده,فواید شوید خشک شده,خواص عرق شوید برای لاغری,خواص روغن شوید برای لاغری,خواص شوید لاغری,خواص شوید تازه,خواص دم کرده ی شوید,خواص شوید برای زن باردار,خواص شوید خشک,خواص دارویی شوید خشک,خواص شوید کوهی,خواص درمانی شوید کوهی,خواص گیاه شوید کوهی,خواص دارویی شوید کوهی,خواص شوید در دوران بارداری

خواص شوید , خواص شوید خشک شده , خواص شوید برای لاغری , خواص شوید تازه

 گرم مزاجان باید آن را با آب لیمو و سکنجبین و آب غوره و ترشی ها بخورند و سرد مزاجان باید آن را با قرنفل و دارچین و عسل بخورند.شوید از تیره جعفری بوده و بخاطر داشتن فورانوکومارین ها موجب افزایش حساسیت پوست به نور ماوراء بنفش و افزایش احتمال بروز واکنش حساسیت به نور می گردد.

خواص شوید

شِوید یا شِوِد گیاهی است یکساله یا دوساله که گاهی بلندی آن به یک متر نیز می‌رسد. ریشه آن راست و مخروطی شکل و سفید است. این گیاه بومی جنوب غربی و آسیا و آسیای میانه‌است و امروزه در بیشتر نقاط گیتی از جمله بخش‌های جنوب اروپا، ایران، مصر، آمریکا و چین پرورانده می‌شود. شهرستان اقلید بزرگترین تولید کننده شوید در ایران است. میوه شوید بیضوی شکل، مسطح و به درازای ۴ میلی‌متر و پهنای ۳ میلی‌متر است. رنگ آن قهوه‌ای روشن و در سطح آن برجستگی‌هایی به رنگ زرد و در کناره‌های آن لبه بال مانندی به رنگ زرد روشن دیده می‌شود.

خواص شوید , خواص شوید خشک شده , خواص شوید برای لاغری , خواص شوید تازه

مصرف شوید در کسانی که بیماری حاد کلیوی ( ATN) یا بیماری مزمن کلیوی دارند،موجب تشدید التهاب مجاری کلیوی بواسطه اسانس اجزاء شوید می گردد.

خواص شوید خشک شده

تاریخچه : گویند که اصل شوید از ایران و مصر و هند بوده است و از این کشورها به کشورها و قارّه‌های اروپا و آمریکا رفته و کشت شده است. در اکثر کشورهای اطراف دریای مدیترانه کشت شوید رایج است. در برخی از نواحی این کشورها باد باعث پراکنده شدن بذر شوید و خودرو شدن آن شده است به طوری که در برخی از چمن‌زارها و یا کناره‌های سنگ‌ها و پیاده‌روها و خانه‌های ییلاقی شوید می‌روید. در اروپا تخم شوید در پاییز می‌رسد و پرندگان کوچک آن را سمّی می‌دانند به قدری که به آن نزدیک نمی‌شوند. البتّه احتمال می‌رود که این هراس به دلیل آن باشد که از بوی تخم شوید خوششان نمی‌آید زیرا که تخم شوید سمّی نیست.شوید در تمام تابستان گل دارد ولی گل آن از شیره و گردِ گل کمی برخوردار است.

خواص شوید , خواص شوید خشک شده , خواص شوید برای لاغری , خواص شوید تازه

مصرف مقادیر زیاد از فراورده های تغلیظ شده می تواند موجب تقلیل میزان اسپرم گردد .

خواص شوید برای لاغری

بر روی برگ‌های پاپیروس که در مصر به دست آمده نوشته شده است که مصریان قدیم شوید را مثل سبزی خوردن همراه با غذا مصرف می‌نموده‌اند. در تورات گفته شده است که قوم بنی اسرائیل به شوید به عنوان یکی از سبزی‌های مفید توجّه داشته‌اند و مانند زیره از آن بهره می‌برده‌اند. یونانیان قدیم شوید را سبزی‌ای دارویی با خاصیّت‌های اعجاب‌انگیز می‌دانستند. فیثا غورث و بقراط حکیم معتقد بودند گرفتن چند برگ شوید در دست چپ انسان را از بیماری حمله و صرع محافظت می‌کند. در روم قدیم هم شوید نشانهٔ سر زندگی، شادابی و لذّت بوده است. به همین خاطر گلادیاتورها به جستجوی روغن آن بوده‌اند تا شاید بتوانند به وسیله آن قدرتمند شوند!

خواص شوید , خواص شوید خشک شده , خواص شوید برای لاغری , خواص شوید تازه

مصرف افشرده شوید موجب افزایش احتمال اختلالات کبدی در بیمارانی که مبتلا به التهاب مزمن کبدی می گردد.

خواص شوید تازه

پیروان مکتب پزشکی «سالرن» عقیده داشتند که شوید بادشکن است و افراد چاق را لاغر می‌کند. «ماتیول» هم عقیده داشته است که اگر کسی دچار سکسکه شود باید نخست مقداری تخم شوید را در آتش ریخت و سوزاند، سپس به فردی که دچار سکسکه شده است گفت که از دود به دست آمده نفس بکشد. به این ترتیب مشکل وی هم رفع خواهد شد. مردم بعضی از نواحی شمال فرانسه که در مرز بلژیک ساکن هستند عقاید خاصّی نسبت به شوید دارند. زنان آن منطقه شوید را در برخی از لباس‌های زیر خود مثل سوتین، شُرت، جوراب ویا در کفش و یا حتّی درکشپشت شلوارهای خود (زنان فرانسه در زمان‌های قدیم شلوارهای نازک به رنگ‌های بسیار روشن و همچنین کمی گشاد می‌پوشیدند، به دلیل گشاد بودن شلوارهایشان همیشه مجبور به کش انداختن به پشت شلوارهایشان بودند، حتّی شلوارهای جینشان هم کش داشته است!

خواص شوید , خواص شوید خشک شده , خواص شوید برای لاغری , خواص شوید تازه

خانمهای شیر ده که شیر آنها کم است باید حتما روی چند بار دم کرده تخم شوید یا در تخم شود بخورند و در غذای خود مصرف کنند بطور معجزه آسائی شیر آنها زیاد خواهد شد

خواص شوید دم کرده

در ضمن شیوهٔ لباس پوشیدنشان هم طوری بوده که به راحتی مشخّص می‌شده که شلوارشان کش دارد و به همین دلیل همیشه مورد تحقیر جهانیان بوده‌اند. این مردم به استفاده از کش عادت زیادی داشته‌اند و به همین خاطر حتی سوتین‌هایی داشته‌اند که کش داشته و یا به آن کش می‌انداخته‌اند! مسأله کش انداختن در زنان ایرانی هم وجود دارد!) قرار می‌دهند تا شوهران آن‌ها کارهایی مانند فضولی در وسایل شخصی، لباس‌ها و لباس‌های زیر، عادت ماهیانه و به طور کلّی کارهای شرورانه نکنند و در عوض بیشتر به زنان خود توجّه کنند.

خواص شوید , خواص شوید خشک شده , خواص شوید برای لاغری , خواص شوید تازه

تخم شوید از ترش کردن معده جلوگیری می کند. تخم شوید اثرات درمانی زیادی درد منجمله بعنوان ضد تشنج ، ضد درد، نفخ شکم ، ادرار آورو رای تقویت معده بکار می رود .

خواص شوید برای بارداری

خواص شوید و تخم آن : برای کسانی که اشتهای زیادی به غذا ندارند و لاغر هستند تخم شوید بهترین دارو است زیرا اشتها را زیاد کرده معده را نیرو می‌بخشد و انرژی به بدن می‌دهد. تخم شوید را می‌توان برای ناخوشی معده، بی‌خوابی و ضد گاز معده بکار برد. خانم‌های شیر ده که شیر آنها کم است باید حتماً روزی چند بار دم کرده تخم شوید بخورند و یا در غذای خود مصرف کنند که به طور معجزه آسائی شیر آنها زیاد خواهد شد. پزشکی گیاهی ایران خواص فراوانی را برای شوید قائل است مثلاً در مورد درد شدید و ورم معده از دم کرده شوید بهره می‌جستند که اثر آرام بخش فوری دارد.

خواص شوید , خواص شوید خشک شده , خواص شوید برای لاغری , خواص شوید تازه

خوردن آب شبت با عسل باعث قی و آسودگی از آزار طعام خراب می شود.آب پخته آن رفع درد پشت و کلیه و مثانه می کند. آب پخته خود و تخم آن مسکن درد شکم و روده، و رافع نفخ شکم ناشی از پرخوری به دنبال گرسنگی زیاد می باشد.

خواص شوید خشک

از شوید برای دل درد در حیوانات نیز سود برده می‌شود ودام داران قدیم بخوبی از این موضوع آگاه بودند. مثلاً برای گوسفند و بز کافی است که مقدار ۶۰۰ گرم تخم شوید به آنها داد که نفخ و دل درد را آرام کند. در مورد بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی‌توانند در معده خود نگاهدارند بهترین درمان شوید است. این نوع بیماران باید دم کرده شوید را آهسته آهسته بنوشند. در چین، حتی شوید را برای کمردردهایی که به علت گرفتگی عضلانی باشد به کار می‌برند. یک نسخه کهن چینی برای باد فتق نیز از تخم شوید استفاده می‌کنند . تخم شوید در زنان باردار احتمال سقط جنین را به همراه دارد. برگ و ساقه‌های شوید برای پایین آوردن چربی خون مفید است .

خواص شوید

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.