دانستنی هایی درباره امگا 3

دانستنی هایی درباره امگا 3

دانستنی هایی درباره امگا 3 خواص امگا 3,فواید امگا 3,امگا 3 درمانی,خاصیت امگا 3,خواص امگا 3 درمانی,خواص امگا 3 برای پوست,خواص امگا 3 برای مو,خواص امگا 3 برای جوانی,خواص امگا 3 برای …

توصیه های برای استفاده از کوله پشتی مناسب

توصیه های برای استفاده از کوله پشتی مناسب

توصیه های برای استفاده از کوله پشتی مناسب خواص سلامتی,فوايد سلامتی,سلامتی درماني,خاصيت سلامتی,خواص سلامتی درماني,خواص سلامتی براي پوست,خواص سلامتی براي مو,خواص سلامتی براي جواني,خواص سلامتی براي بارداري,خواص خوردن سلامتی,فوايد سلامتی خام,فوايد سلامتی …

مشخصات و عکس همراه خواص دارویی علف خرس در طب سنتی

مشخصات و عکس همراه خواص دارویی علف خرس در طب سنتی

خواص دارویی علف خرس مشخصات و عکس همراه خواص دارویی علف خرس در طب سنتی در سایت جسارت خواص دارویی علف خرس,علف خرس,علف خرس چیست؟,گیاه علف خرس,پول علف خرس نیست,پول علف خرسه,پول …

طرز تهیه دمنوش به لیمو خواص دارویی به لیمو

طرز تهیه دمنوش به لیمو خواص دارویی به لیمو در سایت جسارت

به لیمو خواص ,به لیمو خواص,برگ به لیمو خواص,به لیمو و خواص آن,دمنوش به لیمو خواص,خواص به لیمو چیست,خواص به لیمو در طب سنتی,خواص به لیمو در بارداری,خواص به لیمو تبیان,خواص به لیمو و زیرفون,چای به لیمو خواص,برگ به لیمو خواص,خواص برگ به لیمو چیست,خواص دارویی برگ به لیمو,خواص دمنوش برگ به لیمو,خواص جوشانده برگ به لیمو,خواص چای برگ به لیمو,خواص دم کرده برگ به لیمو,خواص دارویی برگ به لیمو,خواص گیاه برگ به لیمو,برگ به لیمو و خواص آن,خواص دمنوش به لیمو,خواص دارویی دمنوش به لیمو,دمنوش به لیمو چه خواصی دارد,خواص دمنوش به لیمو چیست,خواص درمانی دمنوش به لیمو,خواص و مضرات دمنوش به لیمو,خواص دمنوش گیاهی به لیمو,خواص دمنوش گیاه به لیمو,خاصیت به لیمو چیست,خواص شربت به لیمو چیست,خواص درمانی به لیمو چیست,خواص به لیمو طب سنتی,خواص گیاه به لیمو در طب سنتی,خواص شربت به لیمو در طب سنتی,خواص به لیمو از نظر طب سنتی,خواص شربت به لیمو در بارداری

طرز تهیه دمنوش به لیمو خواص دارویی به لیمو

به لیمو خواص , به لیمو خواص , برگ به لیمو خواص , به لیمو و خواص آن

در این مطلب از سایت جسارت با طرز تهیه دمنوش به لیمو خواص دارویی به لیمو بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

طرز تهیه چای به لیمو:  یک قاشق غذاخوری برگ به لیمو را در قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم که به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل به شیرین کردن دمنوش، می توانید از نبات یا عسل استفاده کنید.  خواص چای به لیمو : طبیعت گرم . خواب آور شب . ارامبخش . ضد میگرن . ضد سردرد . ضد تپش قلب . تقویت حافظه . ضد نفخ . تقویت معده . ضد اسم  این دمنوش به رفع تپش قلب کمک می کند. این دمنوش آرام بخش است، استرس و خستگی های روحی را کاهش داده و برای درمان بی خوابی مناسب است. مناسب برای درمان سرماخوردگی و سرفه است. به لیمو یکی از بهترین داروها جهت تقویت معده می باشد و همچنین خاصیت ضد نفخ دارد. این دمنوش جهت التیام سر درد و میگرن مناسب می باشد.

به لیمو خواص

به لیمو (Lemon Beebrush) نام یک گیاه دارویی معطر است که بوی خوشایند لیمو را دارد. درختچه این گیاه ۱،۵ تا ۲ متر است که گاهی بیشتر هم می شود. و دارای برگ های ساده سرنیزه ای به طول ۷ تا ۱۰ سانتی متر با قاعده گره ای و عموماً بصورت دسته های سه تایی در هر گره است. گل آذین انتهایی و بصورت خوشه های باریک، جام گل کوچک و بطور مشخص واجد دو لب، ارغوانی رنگ پریده، میوه هستکی و دارای ۲۱ عدد بذر است.  این گیاه بومی آمریکای جنوبی بوده و به طور طبیعی رویش آن در آرژانتین، شیلی و پرو گزارش شده است و از آن جا به سایر نقاط جهان از جمله ایران رفته‌است و کشت می‌شود. در ایران این گیاه در استان های شمالی و باغ ها کشت می شود.

طرز تهیه دمنوش به لیمو خواص دارویی به لیمو

به لیمو خواص , به لیمو خواص , برگ به لیمو خواص , به لیمو و خواص آن

امروزه به علت زیبایى و عطر دلپذیرى که دارد در غالب نواحى گرم و معتدل مانند نواحى مدیترانه اى اروپا پرورش مى یابد. در ایران هم نمونه هایى از آن را آورده و در استان هاى شمالى و باغ ها کشت داده اند. ماده متشکله اصلى برگ گیاه به لیمو را اسانس به میزان ۵/۰ درصد تشکیل مى دهد. این اسانس سبک تر از آب بوده، رنگ آن زرد مایل به سبز روشن و با بویى مشابه لیمو است. از به لیمو در درمان سوءهاضمه، نفخ، سردردهاى یک طرفه، دردهاى عصبى، سرگیجه و علائم سرماخوردگى استفاده مى شود. همچنین به عنوان ادویه در مصارف خانگى مصرف دارد.

برگ به لیمو خواص

خواص به لیمو : برگ ها بخش دارویی این گیاه هستند و بویی شبیه لیمو دارند. برگ ها را در اواخر تابستان جمع آوری می کنند. پودر برگ گیاه به لیمو به رنگ سبز مات و دارای بوی معطر، طعم آن تند و کمی تلخ است.  از به لیمو در درمان سوء هاضمه، نفخ، سردردهای یک طرفه، دردهای عصبی، سرگیجه و علائم سرماخوردگی استفاده می شود بعلاوه در تقویت حافظه و ایجاد آرامش و درمان بی خوابی نیز مفید است. همچنین به عنوان ادویه در مصارف خانگی نیز کاربرد دارد. اسانس به لیمو دارای خواص باکتری کش و حشره کش بوده و همچنین در صنعت عطرسازی نیز از آن استفاده می شود.  در بیماران دچار نارسایی کلیوی و همچنین در دوران آبستنی و شیردهی باید از مصرف زیاد به لیمو اجتناب کرد. استفاده موضعی به لیمو ممکن است باعث حساسیت پوستی شود. برگ و اسانس به لیمو را باید دور از نور، در جای خنک و سربسته نگهداری کرد. از فراورده های موجود در بازار آن می توان به چای ورون اشاره کرد. نوشیدن دم کردهٔ گیاه به‌لیمو به صورت چای طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه دمنوش به لیمو خواص دارویی به لیمو

به لیمو خواص , به لیمو خواص , برگ به لیمو خواص , به لیمو و خواص آن

در بیماران دچار نارسایی کلیوی و همچنین طی دوران بارداری و شیردهی می بایست از مصرف مقادیر زیاد به لیمو اجتناب نمود. استفاده موضعی اسانس به لیمو ممکن است سبب حساسیت پوستی گردد. برگ و اسانس به لیمو را باید دور از نور، در جاى خنک و در ظروف در بسته نگهدارى کرد.

به لیمو و خواص آن

خواص درمانی دم نوش به لیمو : دم نوش به لیمو فوق العاده آرام بخش و تسکین دهنده اعصاب است. اسانس این گیاه در صنایع غذایی و در تهیه ی انواع عطر و ادکلن بسیار کاربرد دارد. برای تقویت حافظه می توان از عرق به لیمو استفاده کرد.  به لیمو برای تقویت معده در ردیف بهترین داروها قرار می گیرد که برای این منظور بهتر است همیشه به صورت دم کرده مانند چای مصرف شود.  این دمنوش به رفع تپش قلب کمک می کند. این دمنوش آرام بخش است، استرس و خستگی های روحی را کاهش داده و برای درمان بی خوابی مناسب است. مناسب برای درمان سرماخوردگی و سرفه است.به لیمو یکی از بهترین داروها جهت تقویت معده می باشد و همچنین خاصیت ضد نفخ دارد. این دمنوش جهت التیام سر درد و میگرن مناسب می باشد.

به لیمو خواص

آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.