با وجود سرمای زیر صفر ، سالم بمانید

با وجود سرمای زیر صفر ، سالم بمانید

با وجود سرمای زیر صفر ، سالم بمانید خواص سلامتی,فواید سلامتی,سلامتی درمانی,خاصیت سلامتی,خواص سلامتی درمانی,خواص سلامتی برای پوست,خواص سلامتی برای مو,خواص سلامتی برای جوانی,خواص سلامتی برای بارداری,خواص خوردن سلامتی,فواید سلامتی خام,فواید سلامتی …

خواص کاکائو برای موی سر در طب سنتی و نوین

خواص کاکائو برای موی سر در طب سنتی و نوین

خواص کاکائو برای موی سر در این مطلب از سایت جسارت به موضوع خواص کاکائو برای موی سر می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. اگر دوست دارید …

راههای ساده درمان اضطراب و استرس عصبی و اجتماعی

راههای ساده درمان اضطراب و استرس عصبی و اجتماعی

راههای ساده درمان اضطراب و استرس عصبی و اجتماعی درمان اضطراب,درمان اضطراب و استرس,درمان اضطراب اجتماعی,درمان اضطراب جدایی کودکان,درمان اضطراب عصبی,درمان اضطراب و افسردگی,درمان اضطراب جدایی در بزرگسالان,درمان اضطراب فراگیر,درمان اضطراب کودکان,درمان …

آشنایی با خواص روغن زیتون برای پوست و مو

آشنایی با خواص روغن زیتون برای پوست و مو در سایت جسارت.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.
پادشاهان یونانی بدن خود را با روغن زیتون چرب می کردند. حتی ورزشکاران در زمان مسابقات المپیک بدنشان را روغن می زدند تا پیروز شوند. یکی از دلایل این کار وجود مقادیر بالای ویتامین E در روغن زیتون است که به راحتی جذب پوست می شود و باعث طراوت و جوانی پوست می گردد. روغن زیتون برای درمان زخم ها ، جای زخم ها ( Scar ) و خراش های پوست بسیار سودمند است. همچنین مالیدن روغن زیتون به ریشه مو درمان کننده شوره سر، سفیدی و ریزش موهاست و به موها نرمی و لطافت خاصی می‌بخشد و سبب درخشندگی موها می گردد. و مالیدن روغن زیتون به موها باعث ترمیم و جلوگیری از موخوره می شود.

خواص روغن زیتون برای پوست , روغن زیتون برای پوست , رابطه روغن زیتون و پوست

روغن زیتون دارای اثرات فوق‌العاده‌ای در زیبایی و سلامت پوست، مو، ناخن‌ها و… است

تاریخچه ای از روغن زیتون

سالیان سال  است که انسان ها از میوه های درخت زیتون روغنی میگیرند که به سلطان روغن های گیاهی موسوم است و آن روغن زیتون است. و علاوه بر پخت و پز، در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی، صابون، صنایع دارویی و حتی به عنوان سوخت برای چراغ های قدیمی استفاده می شود. خواص بی نظیر در روغن زیتون به حدی است که تنها گذر زمان و پیشرفت هر چه بیشتر علم می تواند از آن پرده بردارد. شاید شگفت آورترین نکته این روغن آن است که می گویند خوردن یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند. به طوری که حتی در روایتی از پیامبر گرامی اسلام ص نیز آمده است که زیتون بخورید و روغن آن را به بدن بمالید که هفتاد مرض را شفا می بخشد.

آشنایی با خواص روغن زیتون برای پوست و مو

روغن زیتون , روغن زیتون برای مو , روغن زیتون برای پوست , روغن زیتون برای دور چشم

 ابتدا موهای‌تان را با آب گرم مرطوب و نم‌دار کنید. وقتی موهای‌تان مرطوب باشد می‌توانید مطمئن باشید که روغن مستقیما پوست کف‌سر شما را درمان می‌کند و چون فولیکول‌ها مرطوب شده‌اند و دیگر روغن را مصرف نمی‌کنند در مرحله دوم روغن را گرم کنید. روغن گرم بهتر می‌تواند پوست خشک و شوره زده کف‌سر شما را درمان کند.

امروزه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی تبدیل به تجارتی پر در آمد گشته است . بسیاری از این محصولات گران قیمت ظاهرا راه حل هایی برای مشکلات هر روزه هستند، مشکلاتی مانند مرطوب نگه داشتن پوست ، مو و بهره مندی ازپوستی بدون چین و چروک. ولی بسیاری از مصرف کنندگان این محصولات، از این موضوع آگاه نیستند که مردمان قدیم در یونان و روم باستان از روغن زیتون برای زیبایی پوست استفاده می کردند.

خواص مرطوب نگه داشتن پوست با روغن زیتون

روغن زیتون علاوه بر طبیعی بودن و قابلیت مرطوب نگه داشتن پوست ، دارای آنتی اکسیدان هایی قوی مانند ویتامین A و ویتامین E نیز هست. این ویتامین ها باعث احیای پوست های آسیب دیده از اثرات اشعه خورشید ، آلودگی هوا و سایر خطرات محیطی مانند دود سیگار و مصرف غذا های آماده می شوند.این آنتی اکسیدان ها توانایی این را دارند که فعالیت سلول ها را بالا برده و پوست را لطیف تر نمایند. اگر روغن زیتون به منظور مرطوب نگه داشتن پوست صورت یا بدن استفاده شود ، به سطوح عمیق پوست نفوذ می کند و سپری محافظ برای نرم نگه داشتن و تغذیه پوست ایجاد می کند .

آشنایی با خواص روغن زیتون برای پوست و مو

خواص روغن زیتون برای پوست , روغن زیتون برای پوست , رابطه روغن زیتون و پوست

روغن زیتون خالص و طبیعی و بدون هرگونه مواد شیمیایی است از این رو هیچ عوارض جانبی ندارد ، در نتیجه یک انتخاب ایده آل برای مراقبت از پوست صورت است.

روغن زیتون می تواند هم به عنوان کرم شب استفاده شود و هم به عنوان مرطوب کننده ی روزانه استفاده گردد. همچنین پیشنهاد می شود که کمی آب لیمو ترش تازه با روغن زیتون مخلوط شود تا احساس طراوت بیشتری را برای پوست به ارمغان آورد . البته جذب شدن روغن زیتون در پوست ، کمی بیشتر از محصولات آماده طول می کشد . ولی به همین نسبت فواید آن نیز دوام بیشتری خواهد داشت .

لایه برداری با روغن زیتون برای پوست

اگر از پوستِ خشک و اگزما رنج می برید ، پیشنهاد می شود که مخلوط روغن زیتون و نمک دریایی را به محل های خشک زده و ماساژ دهید تا پوست های مرده برداشته شود و لایه های زیرین پوست نیز تغذیه شوند .

آشنایی با خواص روغن زیتون برای پوست و مو

خواص روغن زیتون برای پوست , روغن زیتون برای پوست , رابطه روغن زیتون و پوست

به جای استفاده از کرم های مختلف پاک کننده و شستشوی صورت در بازار که حاوی مواد شیمیایی هستند ،

مراقبت از ناخنها با روغن زیتون

روغن زیتون بهترین و ساده ترین روش درمان برای ناخن ها و پوست خشک اطراف آنها است . چند قطره از روغن زیتون را بر روی ناخنها و پوست اطراف آنها ریخته و ماساژ دهید . در نتیجه پوست نرم می شود و ناخن ها درخشندگی طبیعی پیدا می کنند .

پاک کردن آرایش چشم با روغن زیتون و خواص روغن زیتون برای پوست

مقداری روغن زیتون را بر روی پنبه بریزید و به راحتی با آن آرایش چشم را بدون ملتهب کردن پوست اطراف چشم پاک کنید . بزرگترین فایده روغن زیتون جهت پاک کردن آرایش چشم، این است که در صورتیکه مرتبا استفاده شود پوست اطراف چشم را مرطوب می کند و چین و چروک ها را کمتر می نماید .

آشنایی با خواص روغن زیتون برای پوست و مو

خواص روغن زیتون برای پوست , روغن زیتون برای پوست , رابطه روغن زیتون و پوست

استفاده از روغن زیتون خالص برای پاک کردن صورت مناسب است که در این میان یک روش ساده برای استفاده از آن را مورد اشاره قرار می دهیم.

مراقبت از مو و پوست با روغن زیتون

زمانی که روغن زیتون را برای مراقبت از مو استفاده می کنید، دو امر مفید برای شما به دنبال خواهد داشت:
1 – روغن زیتون نرم کننده ای است که به اعماق مو نفوذ می کند.
2 – کنترل کننده ی شوره ی سر است . بعد از شستن مو با شامپو، با مخلوطی از روغن زیتون و آب ، موها را ماساژ دهید . 5 دقیقه بگذارید همانطور بماند سپس با شامپو و آب، موها را بشویید .حتی پوست شما نیز از این نرم کننده ی طبیعی بهره مند می شود و موها نیز درخشان می شود .
به یاد داشته باشید که پیش از استفاده از هرگونه محصولات آرایشی بهداشتی با پزشک خود مشورت نمایید .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 19 مهر 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.