اصول مراقبت از چشم پس از لیزیک

اصول مراقبت از چشم پس از لیزیک

اصول مراقبت از چشم پس از لیزیک خواص مراقبت از چشم پس از لیزیک,فوايد مراقبت از چشم پس از لیزیک,مراقبت از چشم پس از لیزیک درماني,خاصيت مراقبت از چشم پس از لیزیک,خواص …

علائم و تفاوت سرخجه و سرخک مادرزادی در نوزادان و بزرگسالان

علائم و تفاوت سرخجه و سرخک مادرزادی در نوزادان و بزرگسالان

سرخجه سرخجه ،سرخجه در بارداری،سرخجه در کودکان،سرخجه در بزرگسالان،سرخجه چیست،سرخجه در نوزادان،سرخجه نوزادان،سرخجه در دوران بارداری،سرخجه کودکان،سرخجه نوزاد،واکسن سرخجه در بارداری در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد بیماری …

درمان و علائم و علت التهاب کلیه در جنین و بارداری چیست

درمان و علائم و علت التهاب کلیه در جنین و بارداری چیست

التهاب کلیه التهاب کلیه ,التهاب کلیه چیست,التهاب کلیه ها,التهاب کلیه یا نفریت,التهاب کلیه در جنین,التهاب کلیه جنین,التهاب کلیه در دوران بارداری,التهاب کلیه در نوزادان,التهاب کلیه و درمان,التهاب کلیه نوزاد,علت التهاب کلیه چیست,درمان …

اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه از بین ببریم

اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه از بین ببریم در سایت جسارت

آلو خشک و دیابت ,آلو و دیابت,آلو و دیابت,آلو سیاه و دیابت,زردآلو و دیابت,آلو بخارا و دیابت,آلو خورشتی و دیابت,الو ورا و دیابت,آلو سیاه برای دیابت,زردآلو و دیابت بارداری,برگه زردالو و دیابت,زردآلو دیابت,الو بخارا دیابت,آلو بخارا برای دیابت,آلوئه ورا و دیابت,آلوئه ورا دیابت

اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه از بین ببریم

آلو خشک و دیابت , آلو و دیابت , آلو و دیابت , آلو سیاه و دیابت

در این مطلب از سایت جسارت به اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه ازبین ببریم می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آلو خشک سرشار از عنصر بور کمیاب است که به همراه کلسیم و ویتامین D موجود در آن از استخوان ها محافظت کرده و مانع از بروز پوکی استخوان می شود. مصرف 50 گرم آلوخشک 100 درصد نیاز روزانه به بور را تامین می کند.آلو خشک  آلو خشک علاوه بر این که به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود در ترکیب بسیاری از غذاهای ترش و شیرین نیز کاربرد دارد. آلوخشک با وجود تمام فوایدی که دارد در صورت زیاده روی در مصرف آن مشکل زا خواهد شد.

آلو خشک و دیابت

طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا، مبتلایان به دیابت باید در مصرف میوه و شیرینی‌جات رژیم متعادلی را رعایت کنند. مصرف میوه‌جاتی که دارای شاخص گلایسمی پایینی (کم‌تر از 50) هستند می‌تواند کمک خوبی برای پیشگیری از نوسانات شدید قند خون باشد. «فروکتوز» نوعی قند موجود در میوه‌ها است که می‌تواند روی افراد دیابتی و اشخاص دارای اضافه‌وزن، تأثیر منفی داشته باشد اما با این حال میانه‌روی در مصرف میوه‌های فصلی نظیر انبه و انگور و خوردن مقادیر اندکی از آن‌ها مانعی ندارد. متخصصان تغذیه و سلامت افراد دیابتی را به خوردن انواع خاصی از میوه‌ها تشویق می‌کنند که نه تنها برای بدن مفید هستند بلکه به کنترل انسولین خون نیز کمک می‌کنند.

آلوخشک یک میوه فوق العاده مفید و انتخاب اول افرادی است که دچار یبوست شده اند. آب آلو نیز برای درمان مشکل دفع نوزادان و کودکان کم سن و سال استفاده می شود و البته برای افراد بزرگسال نیز موثر خواهد بود. آلوخشک همان طور که از اسمش پیداست از خشک کردن آلو به دست می آید و یکی از میوه های خشک پرمصرف محسوب می شود. این میوه خشک علاوه بر این که به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود در ترکیب بسیاری از غذاهای ترش و شیرین نیز کاربرد دارد. آلوخشک با وجود تمام فوایدی که دارد در صورت زیاده روی در مصرف آن مشکل زا خواهد شد. در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره می کنیم.

آلو و دیابت

فهرستی از میوه‌های مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی در زیر آمده است که عبارت‌اند از: گریپ‌فروت قرمز که یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می‌شود. مصرف انواع توت‌ها نیز به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و فیبر خوراکی زیاد و ویتامین‌های مختلف برای سلامت این بیماران موثر است. انواع توت دارای شاخص گلایسمی به میزان 32 می‌باشند. هندوانه و طالبی نیز به دلیل دارا بودن ویتامین‌های B و C و بتاکاروتن و پتاسیم نیز برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود. میوه دیگری که مصرف آن برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود، هلو است که سرشار از ویتامین‌های A‌ و C، پتاسیم و فیبر خوراکی است. زردآلو نیز از میوه‌های تابستانی سرشار از فیبر خوراکی و ویتامین A است که ذخیره کربوهیدرات آن، پایین و خوردن آن برای افراد دیابتی مفید است. زردآلوی خشک (برگه زردآلو) دارای شاخص گلایسمی 31 می‌باشد و منبع خوبی از ویتامین A و C محسوب می‌شود.

آلوخشک حاوی میزان زیادی آکریل آمید است که یک ماده سرطان زا و نوروتوکسین (سم عصبی) محسوب می شود. آکریل آمید به طور طبیعی در مواد غذایی عادی وجود ندارد. اما در حین پخته شدن مواد غذایی در حرارت بالای 100 درجه سیلسیوس در آن ها تولید می شود. آلوخشک به طور ویژه به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود. با این حال افرادی که از یبوست مداوم رنج می برند نباید به طور کامل به آلوخشک اعتماد کنند. چون این مسئله ممکن است وابستگی به ملین ایجاد کند

آلو و دیابت

 سیب به خصوص پوست آن، حاوی آنتی‌اکسیدان و منبع غنی از فیبر خوراکی و ویتامین C است. سیب دارای شاخص گلایسمی پایین به میزان 38 است. این میوه سرشار از فیبر بوده و حاوی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری است که برای سلامت قلب مفیدند. مصرف کیوی نیز به دلیل داشتن پتاسیم و فیبر خوراکی فراوان و کربوهیدرات اندک برای افراد دیابتی توصیه می‌شود. گیلاس دارای شاخص گلایسمی بسیار پایینی به میزان 22 است و به دلیل داشتن ویتامین‌ها و فیبر برای این بیماران مفید است. پرتقال دارای شاخص گلایسمی پایینی بوده و حاوی فیبر محلول و ویتامین C است. گلابی سرشار از فیبر بوده و از شاخص گلایسمی پایینی به میزان 38 برخوردار است. این میوه همچنین منبع خوبی از ویتامین C و ماده معدنی اساسی مس محسوب می‌شود. در یک تحقیق گذشته نگر طولانی مدت ثابت شده است که مصرف 3 بار در هفته زغال‌اخته 26 درصد و انگور 12 در صد ریسک دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهند. سیب، موز و گریپ‌فروت هم با کاهش قابل‌توجه دیابت همراه بوده‌اند ولی هلو، آلو، زردآلو و پرتقال اثر خنثی نشان داده‌اند. البته تذکر 2 نکته مهم ضروری است. اول این که میوه‌ها خود دارای قند می‌باشند پس میزان مصرف را باید زیر نظر متخصص تغذیه مراقبت نمود. دوم این که مصرف خود میوه و نه آب آن دارای این خواص می‌باشد.

اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه از بین ببریم

آلو خشک و دیابت , آلو و دیابت , آلو و دیابت , آلو سیاه و دیابت

با وجود اینکه برای خشک کردن آلو و تهیه آلوخشک نیازی به چنین حرارت بالایی نیست اما آلوخشک ها همچنان حاوی میزان زیادی آکریل آمید هستند. بر اساس اعلام سازمان غذا و کشاورزی، زمانی آکریل آمید نوروتوکسین خواهد شد که به حدود 500 برابر دریافت غذایی روزانه ما باشد. بنابراین خوردن آلوخشک نسبتاً بی خطر و مطمئن است و مشکلی از نظر دریافت آکریل آمید در حد مسموم کننده آن ایجاد نخواهد کرد. اما با این حال مشکل سرطان زایی آن مسئله است که ذهن متخصصان را درگیر کرده و در بررسی های آزمایشگاهی در حیوانات به اثبات رسیده است. بنابراین آلوخشک میل کنید اما به اندازه!

آلو سیاه و دیابت

میوه‌های روغنی یا همان مغزیجات با جایگزینی کربوهیدرات یا نشاسته برنامه غذایی باعث کاهش قند خون و با داشتن منابع سرشار منیزیم و اسیدهای چرب غیراشباع و با مکانیسم افزایش حساسیت به انسولین منافع زیادی را برای دیابت نوع 2 دارا هستند. این مواد مغذی با دارا بودن پروتئین با کیفیت بالا، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی نظیر پتاسیم، کلسیم و منیزیم و مواد مغذی گیاهی مانند کاروتنوئید، فلاوونوئید و فیتواسترول علاوه بر دیابت با دارا بودن اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی بر روی سلامت قلب و عروق نیز بسیار موثر می‌باشند.  مصرف منظم این مواد غذایی باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب و کاهش قند و فشار و تری‌گلیسیرید خون می‌شوند. باز تذکر دو نکته مهم است. اول این که باید به صورت خام مصرف شوند و نیز مقدار آن کنترل شده باشد.

آلو خشک و دیابت

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.