آیا کاکتوس در سایه هم رشد می‌کند؟

آیا کاکتوس در سایه هم رشد می‌کند؟

آیا کاکتوس در سایه هم رشد می‌کند؟ کاکتوس گیاهی با نیازهای مراقبتی اندک است. ولی نکات زیادی وجود دارد که برای سالم ماندن این گیاه لازم است. بسیاری از مردم به این …

خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین در زمستان سال 1400

خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین در زمستان سال 1400

خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین در زمستان سال 1400 مزایای بیمه بدنه و شخص ثالث برای جبران خسارات تصادف برای خودرو به ‌عنوان یک وسیله نقلیه موتوری پُرمصرف دو …

آمار بالای نقص فنی در پروازهای داخلی صحت دارد؟

آمار بالای نقص فنی در پروازهای داخلی صحت دارد؟

نقص فنی در پروازها همانند نقص خودرو در مسافرت‌های بین جاده‌ای امر بسیار شایعی است که رخ می‌دهد. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب می‌شود یک هواپیما دیرتر از موعد مقرر …

نکاتی برای موفقیت کودکان در پیش دبستانی

دوره پیش دبستانی یکی از مقاطع تحصیلی برای کودکان است که معمولا برای کودکان بین سه الی شش سال برگزار میشود. دوره پیش دبستانی تاثیرات زیادی در تربیت و پرورش و رشد ذهنی و جسمی کودکان دارد. در این مراکز مربیان مهد کودک و پیش دبستانی وظیفه آموزش به کودکان با استفاده از روشهای مصوب آموزش و مناسب با روحیه کودکان را بر عهده دارند. از طرفی رعایت نکاتی باعث میشود که کودکان در پیش دبستانی بسیار موفقیت آمیز عمل کنند و از این دوره نتایج خیلی خوبی بگیرند. از آنجایی که والدین در آموزش کودکان تاثیر زیادی دارند در رعایت بعضی از این نکات والدین باید به کودکان کمک زیادی کنند.

دوری از والدین

از آنجایی که پیش دبستانی اولین دورهای است که کودکان پس از خانواده در آن قرار میگیرد؛ ممکن است کودکان در زمان ورود به پیش دبستانی به دلیل جدایی از والدین و در زمان ورود به پیش دبستانی ممکن است دچار ترس و اضطراب شوید؛ بنابراین والدین بهتر است در روزهای اول در کنار کودکان در پیش دبستانی حضور داشته باشند؛ اما به مدت زمان طولانی در کنار آنها نمانند؛ چرا که کودکان به بودن آنها در محیط آموزشی عادت کرده و نمیتوانند تفاوتی بین محیط آموزشی و خانه قائل شود.

تشویق کودکان

یکی دیگر نکاتی که باعث میشود تا کودکان در دوره پیش دبستانی بهتر عمل کنند. تشویق کودکان پس از انجام بعضی از کارهاست. در پیش دبستانی مربی مهد کودک و پیش دبستانی از کودکان میخواهد تا آنها کارهایی را انجام دهد؛ در واقع به آنها تمرینات چالشی میدهند و پس از اتمام آنها به کودکان هدیهای میدهند. ایجاد انگیزه در کودکان باعث میشود تا آنها برای انجام دیگر تمرینات در پیش دبستانی علاقه بیشتری داشته باشند و بتوانند کارها را به خوبی انجام دهند. از طرفی والدین نیز میتوانند در این زمینه به کودکان نیز کمک کنند تشویق کودکان در خانه باعث میشود تا آنها بتوانند در خانه نیزفعالیتهای مناسبی انجام دهند.

انجام کارها توسط کودکان به تنهایی

بسیاری از والدین زمانی که کودکان باید تمرین یا فعالیتی انجام دهند؛ گمان میکنند که اگر به کودکان در انجام تمرینات یا کارهای آنان کمک کنند باعث رشد بیشتر آنها میشوند؛ در حالی که کودکان باید در این دوره تمامی فعالیتهای خودشان را به تنهایی انجام دهند؛ چرا که پایه توانایی و استقلال افراد در زمان کودکی آنها شکل میگیرد. استقلال فردی یکی از مواردی است که در موفقیت افراد تاثیر بسزایی دارد. انجام کارها به صورت انفرادی یا همراه با دیگر کودکان باعث میشود تا آنها بتوانند از پس کارهایشان برآیند.

توجه به مشاوره های مربیان

یکی از وطایفی که مربیان بر عهده دارند توجه به نحوه انجام فعالیت کودکان و برررسی عملکرد آنها در دوران پیش دبستانی است. مربیان پس از ارزیابی هر کودک مجموعهای از اطلاعات درباره نحوه رشد جسمی و تربیتی کودکان را به والدین آنها ارائه میکنند و برای بهبود آنها به خانوادهها راهکارهای عملی توصیه مینمایند. توجه به نکات گفته شده توسط مربیان نه تنها به رشد کودکان کمک کرده ؛ بلکه به نحوه تربیت آنها توسط خانوادهها نیز کمک زیادی میکند. به همین دلیل والدین بهتر است همواره با مربیان پیش دبستانی، مهد کودک و مهد کودک هوشمند در ارتباط باشند تا بتوانند بهترین نتیجه را از عملکرد کودکان خود دریافت کنند. از طرفی ارتباط مثبت و متقابل بین مربی و والدین باعث ایجاد حس آرامش در کودکان نیز میشود.

ایجاد آمادگی برای ورود به مدرسه

در پیش دبستانی و مهد کودک هوشمند پس از گذشت یک سال از فعالیت کودکان دراین مراکز به آنها گفته میشود که تمام تمریناتی که انجام میدهند برای آمادگی کودکان جهت ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر یعنی مدرسه است. در واقع هدف اصلی از برگزاری دوره مهد کودک، مهد کودک هوشمند و پیش دبستانی ایجاد حس آرامش و آمادگی کودکان برای ورود به مدرسه و موفقیت تحصیلی کودکان در آن است. بنابراین این بیشتر والدین علاوه بر تربیت و پرورش کودکان این نکته را در نظر داشته باشند که دوره پیش دبستانی در مراکز آموزشی مانند مهد کودک و مهد کودک هوشمند به کودکان کمک زیادی برای آشنایی، برقراری ارتباط و فعالیت در مدارس میکند.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپیبرداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.