انواع قویترین قرص ضد اسهال لوپرامید و یدوکینول

انواع قویترین قرص ضد اسهال لوپرامید و یدوکینول

قرص ضد اسهال قرص ضد اسهال ,قرص ضد اسهال لوپرامید,قرص ضد اسهال یدوکینول,قرص ضد اسهال هیوسین,قرص ضد اسهال و استفراغ,قرص ضد اسهال گربه,قرص ضد اسهال کودکان,قرص ضد اسهالی,قرص ضد اسهال و دل …

درمان و علت ریزش مو با ریشه سفید و سیاه چیست

درمان و علت ریزش مو با ریشه سفید و سیاه چیست

ریزش مو با ریشه ریزش مو با ریشه سفید ,درمان ریزش مو با ریشه سفید,ریزش مو با ریشه سیاه,ریزش مو با ریشه عصبی,ریزش مو با ریشه سفید,ریزش مو با ریشه,ریزش مو با …

من کمبود آهن دارم،چه کار کنم؟

من کمبود آهن دارم،چه کار کنم؟

من کمبود آهن دارم،چه کار کنم؟ کمبود آهن,بيماري کمبود آهن,کمبود آهن در بارداري,علائم کمبود آهن,درمان کمبود آهن,درمان کمبود آهن با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان کمبود آهن,کمبود آهن را چگونه درمان …

زردچوبه در دوران بارداری

زردچوبه در دوران بارداری ،زردچوبه در دوران بارداری،خوردن زردچوبه در دوران بارداری،عوارض زردچوبه در دوران بارداری،استفاده از زردچوبه در دوران بارداری،مصرف زردچوبه در دوران بارداری،خواص زردچوبه در دوران بارداری،تاثیر زردچوبه در دوران بارداری،مصرف زردچوبه در دوران بارداری،مصرف زردچوبه در زمان بارداری

زردچوبه در دوران بارداری

استفاده و خوردن زردچوبه در دوران بارداری همراه عوارض مصرف در سایت جسارت.در این مطلب سعی کرده ایم از خواص زردچوبه در دوارن بارداری صحبت کنیم.حتما در مورد زردچوبه شنیده اید و شاید برایتان جالب باشد در مورد خواص این ادویه بدانید.زردچوبه به داروی سرطان معروف است و خواص بسیار زیادی دارد اما در دوره بارداری خانم ها دچار تغییر مزاج می شوند و ممکن است بعضی چیزهایی را که قبلا دوست داشته اند را استفاده نکنند.در این مطلب خواص زردچوبه در دوران بارداری را برای شما به طور کامل توضیح می دهیم.البته خواص زردچوبه برای پوست صورت ثابت شده است.

خواص زردچوبه در دوران بارداری چیست؟

زردچوبه نیز به عنوان یک عنصر در ادویه کاری و دیگر غذاهای سنتی هندی استفاده می شود. زردچوبه برای زنان باردار مفید است اما می بایست؛ قبل از افزایش مصرف زردچوبه با پزشک خود مشورت کنید. محافظت جنین شما در برابر آسیب های ژنتیکی: یکی از بزرگترین خطراتی که شما و جنین شما را در سه ماهه اول تهدید میکند آسیب های ژنتیکی است. در سه ماهه اول، شما باید از طریق یک سری از آزمایشات و برخی از داروها و مواد شیمیایی که ممکن است یک تهدید مستقیم برای جنین شما باشد را انجام دهید این موارد در برخی موارد می تواند به آسیب های ژنتیکی منجر شود. آسیب های ژنتیکی می تواند در سقط جنین، انواع مختلف از نقائص هنگام تولد منجر شود. تحقیقات پزشکی نشان داده، مصرف زردچوبه، به ویژه در سه ماه اول بارداری، می توانید جنین شما را در برابر تهدید به آسیب های ژنتیکی محافظت کند. محافظت جنین شما در برابر سندرم الکل جنینی هنگامی که شما حامله هستید، پزشک به شما توصیه میکند به طور کامل مصرف الکل را ترک کنید حال اگر متوجه بارداری خود نبوده اید و مصرف کرده باشید چکار میتوان کرد؟ مصرف الکل در حالی که شما حامله هستید موجب اثرات سوء بر جنین میشود. بعضی از عوارض عمده آن آسیب به قلب و مغز، عوارض در سیستم تنفسی کودک است. البته این درست نیست که بگوییم مادر باردار الکل مصرف کند و برای محافظت از جنین خود زردچوبه استفاده کند در مواردی که مادر اطلاع از بارداری خود نداشته می تواند با اضافه نمودن این ادویه به غذاهای خود به صورت منظم این آسیب ها را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید :

انگور در طب سنتی

سیاه دانه در بارداری

خواص کشمش

خواص روغن گل نرگس

مزایای دیگر زردچوبه در دوران بارداری

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی مختلف است که می تواند کمک به جلوگیری از هر گونه درد یا تورم در دوران بارداری کند. این ادویه همچنین داراری خواص آنتی اکسیدانی است که شما و جنینتان را در برابر هر گونه عفونت محافظت میکند و همچنین ایمنی بدن شما را افزایش دهد. همچنین در هضم مواد غذایی کمک می کند و می تواند کمک به جلوگیری از هر گونه احساس پف کردن و یا یبوست کند.

عوارض زردچوبه در دوران بارداری چیست؟

اگر شما هر گونه مسائل کیسه صفرا در گذشته داشته اند از زردچوبه استفاده نکنید. اگر دچار دیابت بارداری شده اید زردچوبه مصرف نکنید در برخی موارد، خوردن زردچوبه بیش از حد می تواند موجب لخته شدن خون میشود در نتیجه، دو هفته قبل از جراحی میبایست مصرف زردچوبه را قطع یا کاهش دهید. اگر شما زردچوبه را به مقدار زیاد مصرف کنید،دچار تهوع، اسهال، سوزش سردل یا سوء هاضمه خواهید شد. در حالی که شما حامله هستید،بدن شما به دلیل تغییرات هورمونی مستعد ابتلا به سوء هاضمه و حالت تهوع است. در حالی مزایا و عوارض این ادویه پر خاصیت را مطالعه کردید بهتر از قبل از افزایش مصرف یا قطع آن با پزشک خود مشورت کنید ممکن است پزشک مصرف مداوم آن را تجویز یا به قطع آن دستور دهد.چای زردچوبه در طول بارداری به هیچ وجه توصیه نمی شود. می تواند موجب تحریک انقباضات رحمی و در نتیجه سقط جنین شود.

زردچوبه در دوران بارداری چه ارزش تغذیه ای دارد؟

ارزش غذایی یک قاشق زردچوبه
-کالری: 24
-چربی کلی : 1 گرم
-سدیم : 3 میلی گرم
-کربوهیدرات : 4 گرم
-فیبر رژیمی : 1 گرم
-پروتئین : 1 گرم
-ویتامین ث : 1.7 میلی گرم
-کلسیم : 12.4 میلی گرم
-آهن: 2.8 میلی گرم
همه این مواد برای یک زن باردار بسیار مفید بوده و می تواند برای سلامتی او مفید باشد

آشنایی با خواص دیگر زردچوبه در دوران بارداری

 باعث کارکرد سیستم ایمنی بدن می شود و به مبارزه با عفونت ها کمک می کند. – به محکم شدن استخوان ها و در نتیجه سلامتی استخوان ها کمک می کند. – به افزایش جریان صفراوی کمک می کند که برای هضم چربی لازم می باشد. – به حفظ باکتری های سالم در شکم کمک می کند و در نتیجه از بیماری های گوارشی پیشگیری می کند. – به کنترل لیپید سالم و سطوح قند خون در بدن کمک می کند. – با سم زدایی و تصفیه خون از کبد محافظت می کند. – همچنین از رشد سلول های ناهنجار در رحم پیشگیری می کند. نحقیقات نشان داده است که زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی نیز می باشد.

مصرف زردچوبه در دوران بارداری آری یا خیر؟

بله، اگر زردچوبه در حد تعادل مصرف شود، در بارداری هیچ ضرری ندارد. تاکنون، هیچ گونه گزارشی در مورد مصرف زردچوبه در بارداری که بتواند مضر باشد، وجود ندارد. با این وجود، متخصصات تغذیه توصیه می کنند در بارداری از مکمل های زردچوبه استفاده نشود.

مصرف شیر زردچوبه در بارداری مفید است

هر چند روز یکبار می توانید یک لیوان شیر زردچوبه به همراه کمی زردچوبه میل کنید. شیر منبع اصلی کلسیم است که در طول بارداری ضروری می باشد. زردچوبه هم حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد. البته باید شیر زردچوبه را در مقدار خیلی کمی مصرف کنید.با شیر زردچوبه می توانید بسیاری از مشکلات بارداری را درمان کنید: 1. درمان درد های مفصلی : زرد چوبه به دلیل خواص ضد التهابی قوی که دارد، می تواند دردهای مفصلی و ورم پا را درمان کند. 2. یبوست : یبوست در دوران بارداری بسیار نرمال است، با مصرف شیر زردچوبه می توانید به درمان یبوست کمک کنید. 3. کنترل سطوح کلسترول : سطوح کلسترول در طول بارداری کمی افزایش پیدا می کند. شیر زرد چوبه می تواند به حفظ سطوح کلسترول خون کمک کند. 4. درمان گرفتگی گلو : شیر زردچوبه، یک درمان خانگی برای درمان سرماخوردگی، سرفه های شدید و گلو گرفتگی محسوب می شود. 5. تقویت سیستم ایمنی بدن : زردچوبه درای خواص آنتی اکسیدانی می باشد که می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. 6. تصفیه خون : شیر زردچوبه، جریان خون را تصفیه می کند و از سرگیجه و حالت تهوع در بارداری پیشگیری می کند.

نگرانی های مربوط به مصرف زردچوبه در بارداری چیست؟

بهتر است کمی هم در مورد عوارض جانبی زردچوبه هم صحبت کنیم که در صورت مصرف بیشتر با این عوارض روبرو خواهید شد: سقط جنین : زردچوبه می تواند موجب تحریک انقاباضات رحمی شود و باعث خونریزی شود ( به ویژه قبل از هفته 37). این امر می تواند احتمال سقط جنین و یا زایمان زودرس را افزایش دهد. نواقصات هنگام تولد: ترکیبات بیواکتیوی در زردچوبه می تواند بر رشد جنین تاثیر بگذارد. شواهد علمی نشان می دهند که هیچ گونه ساختار سلولی در حیوانات آزمایشگاهی وجود نداشت. افزایش اختلالات خونریزی : زردچوبه موجب احتمال افزایش خونریزی در بدن می شود. بهتر است در مورد مقدار زردچوبه با پزشک متخصص مشورت کنید تا بدون هیچ گونه نگرانی از این ادویه شگفت انگیز در طول بارداری بهره مند شوید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.