درد و درمـان تـرومـبـوفـلـبـیـت

درد و درمـان تـرومـبـوفـلـبـیـت

درد و درمـان تـرومـبـوفـلـبـیـت تـرومـبـوفـلـبـیـت,بيماري تـرومـبـوفـلـبـیـت,تـرومـبـوفـلـبـیـت در بارداري,علائم تـرومـبـوفـلـبـیـت,درمان تـرومـبـوفـلـبـیـت,درمان تـرومـبـوفـلـبـیـت با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان تـرومـبـوفـلـبـیـت,تـرومـبـوفـلـبـیـت را چگونه درمان کنيم,تـرومـبـوفـلـبـیـت در کودکان,تـرومـبـوفـلـبـیـت در بزرگسالان,تـرومـبـوفـلـبـیـت در نوزادان,تـرومـبـوفـلـبـیـت در بهار,تـرومـبـوفـلـبـیـت در …

بوی بد پاهایتان را ضربه فنی کنید

بوی بد پاهایتان را ضربه فنی کنید

بوی بد پاهایتان را ضربه فنی کنید بوی بد پا,بيماري بوی بد پا,بوی بد پا در بارداري,علائم بوی بد پا,درمان بوی بد پا,درمان بوی بد پا با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي …

انحراف بینی چیست؟

انحراف بینی چیست؟

انحراف بینی چیست؟ انحراف بینی,بيماري انحراف بینی,انحراف بینی در بارداري,علائم انحراف بینی,درمان انحراف بینی,درمان انحراف بینی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان انحراف بینی,انحراف بینی را چگونه درمان کنيم,انحراف بینی در …

پروتز سینه

پروتز سینه ,پروتز سینه و شیردهی,انواع سایز پروتز سینه,انواع پروتز سینه,بهترین دکتر پروتز سینه,ورم سینه بعد از پروتز,پروتز سینه نی نی سایت

پروتز سینه , پروتز سینه و شیردهی , انواع سایز پروتز سینه , انواع پروتز سینه

توضیحاتی در مورد پروتز سینه

پروتز سینه امروزه بسیار پر کاربرد است.امروزه بهبود شکل و تناسب اندام شما به وسیله روش های مختلف جراحی پلاستیک، باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و نیز باعث تغییر در نگرش دیگران نسبت به شما و اندام شما می شود. همه ساله تعداد زیادی از زنان در سرتاسر دنیا، عمل جراحی پروتز سینه را انجام داده و در واقع جراحی پروتز شایعترین عمل جراحی زیبایی بر روی پستان های زنان می باشد. بر طبق مطالعات انجام شده روی زنان میزان رضایت بیماران بعد از انجام این عمل بسیار بالا می باشد و انجام جراحی پروتز علاوه بر افزایش اعتماد به نفس فرد، باعث بهبود روابط زناشویی آنها نیز می شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد همه چیز درباره آشنایی با عوارض و انواع سایز پروتز سینه و شیردهی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

مزایا و معایب پروتز سینه ساب پکتورال

مزایای روش ساب پکتورال به این صورت است که ١) بهبود نمای پل یا قسمت فوقانی پستان را شامل می شود♥ ٢) کاهش میزان بروز انقباض کپسولی ٣) مشخص شدن بهتر بافت پستان هنگام ماموگرافی معایب روش ساب پکتورال: ١)افزایش درد و ناراحتی در اثر دیسکسیون زیر عضله ای ٢) احتمال وقوع بالقوه ولی نادر بد شکلی پروتز در انباض عضله پکتورالیس اگر چه در روش دوگانه یا dual-plane تمامی این اشکالات برطرف می شود.

مراحل پروتز سینه

جراحی پروتز سینه( بزرگ کردن سینه) تنها یک روش جراحی ساده نمی باشد ، بلکه فرایندی است که شامل ۴ مرحله می باشد: ١) اموزش جامع بیمار و گرفتن رضایت نامه اگاهانه ٢) ارزیابی قبل از عمل براساس بافت بیمار ٣) تکنیک جراحی صحیح با بهبودی سریع ۴) اموزش های کامل بعد از عمل بایستی مشارکت بین بیمار و جراح در انتخاب پروتز و مراقبتهای بعد از عمل ایجاد شود. جراح وبیمار باید به این درک متقابل برسند که سایز ونوع پروتز صرفا براساس تمایل وخواسته بیمار انتخاب نمی شود، بلکه در این انتخاب عواملی نظیر ابعاد پستان وخصوصیات بافتی ان نیز دخالت دارند. بیمار بایستی متوجه محدودیت های پوشش بافتی پستان خود باشد و اینکه انتخاب پروتز مستلزم در نظر گرفتن شکل و توپوگرافی پستان دارد. در جلسه مشاوره تصاویر و خصوصیات فیزیکی بیمار بررسی می شود تا عدم تقارن و حدود آناتومیک پستان ها که بر انتخاب نوع پروتز تاثیر می گذارند، مشخص شود. در جلسه مشاوره در مورد انواع پروتز ژلی یا اب نمکی، گرد یا اناتومیک، صاف یا textured صحبت می شود و توضیح داده می شود که خصوصیات بدنی و بویژه بافتی پستان فرد چه تاثیراتی را می تواند بر روی انواع پروتزها داشته باشد. ثابت شده است که مشارکت بین جراح وبیمار در انتخاب پروتز و مراقبت های بعد از عمل ، باعث افزایش رضایت مندی بیمار ودر مجموع بهبود نتایج زیبایی عمل می شود.

پروتز سینه دوگانه

دراین روش قسمتی از پروتز زیر غده و قسمتی زیر عضله قرار می گیرد. در این روش تمام معایب روش زیر عضله ای برطرف شده و در عین حال حداکثر پوشش و حمایت از پروتز توسط عضله ایجاد می شود و از عوارضی مانند animation deformity و افتادگی کاذب پستان بر روی پروتز زیر عضله(snoopy defomity) جلوگیری می شود. در حقیقت انچه که به عنوان زیر عضله ای در بین بیماران از ان یاد می شود روش دوگانه یا زیر عضله ای نسبی است و برای سادگی بیان به ان زیر عضله ای گفته می شود. بازهم یاداوری میکنم که در تمامی بیمارانی که توسط اینجانب عمل شده اند منظور از روش زیر عضله ای در حقیقت همان روش زیر عضله ای نسبی است که اسم دیگر این روش dual planeاست که در حال حاضر بهترین روش محل قرار دادن پروتز می باشد و بهترین نتایج دراز مدت رادارد.

انواع پروتز سینه

پروتزهای سینه به دونوع کلی ١)گرد یا round ٢) اناتومیکال یا قطره اشکی تقسیم می شوند.  در حال حاضر در ٩۵٪‏ موارد اولیه جراحی پروتز سینه در امریکا از پرتزهای گرد استفاده می شود. در هر دو گروه انواع پروتزها با قطر، ارتفاع و برجستگی های مختلف وجود دارد. تنوع پروتزهای قطره اشکی با توجه به شکل نامتقارن آن ها بیشتر است. ممکن است جراح جهت حصول به نتایج بهینه وبا توجه به ایجاد پوشش پستان متناسب ، انتخاب های متعدد در پیش رو داشته باشد. هرچند اکثر جراحان بطور معمول از یک نوع پروتز( از نظر شکل) استفاده می کنند ولی در بعضی شرایط وبا توجه به تمایل بیمار یا آناتومی پستان لازم می شود از نوع خاصی از پروتز استفاده کند. بهترین بیمار برای گذاشتن پروتز قطره اشکی ، فردی است که در خواست گذاشتن آن را دارد.

مراقبت های بعد از پروتز سینه

مراقبت های بعد از جراحی پروتز به چه صورت است؟ • معمولا این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و طول مدت بستری بیمار یک روز است. • هنگام ترخیص برای بیمار ، مسکن و آنتی بیوتیک خوراکی تجویز می شود. بیمار می تواند روز اول بعد از عمل ، پانسمان را برداشته و در صورت تمایل استحمام کند . • همچنین به بیمار توصیه می شود در هفته اول بعد از عمل رانندگی نکند و محدودیت حرکتی دستها را رعایت کند ( بالا بردن دستها برای مسواک یا شانه زدن بلا مانع است ) توصیه می شود در چند هفته اول بعد از عمل از خوابیدن روی شکم خودداری شود. • اولین معاینه کنترل 3 تا 5 روز بعد از عمل انجام میشود و در صورتی که در معاینه کنترل هر گونه شکی در مورد بالا قرار گرفتن پروتز وجود داشته باشد از نوار مخصوص (Elastic Wrap) استفاده می کنند که دور تا دور قسمت بالایی قفسه بسته می شود و جهت ایجاد فشار به سمت پایین ضروری است. • معمولا در چند روز بعد از عمل بیمار قادر به رفتن سر کار است ولی انجام فعالیت و ورزش شدید به مدت 2 تا 3 هفته ممنوع است . • بیشترین ورم ناشی از عمل طی 3 تا 5 هفته فروکش می کند. • حساسیت بافت ها به ویژ ه در لمس ممکن است تا چند هفته طول بکشد. • معاینات کنترل بعدی 4 تا 6 هفته، 3 ماه و یک سال بعد از عمل انجام می شود و بعد از آن لازم است بیماران هر چند سال یکبار کنترل شوند.

پروتز گرد سینه

موارد کاربرد پروتزهای گرد عبارتند از: ١) افرادی که دوست دارند سینه هایشان برجسته تر بنظر برسد( بیشتر از حد نرمال) ٢)پوشش بافت نرم خوب داشته باشند و شکل اولیه پستان انها خوب باشد. ٣)جراحی اصلاحی یا revision ( در موارد تغییر پروتز، انقباض کپسولی، پارگی پروتز و چرخش پروتز) ۴) چرخش تکرار شونده پروتز

ایمپلنت یا پروتز سینه

پروتز سینه، ایمپلنت سینه یا Augmentation Mammoplasty، به‌معنای بازسازی سینه از طریق افزایش حجم آن است که ازجمله پرطرفدارترین عمل‌های جراحی زیبایی است که سال‌هاست زنان زیادی در سرتاسر جهان به آن تن داده‌اند. از پروتز سینه جهت ایجاد سینه‌های بزرگ‌تر و حجیم‌تر یا جایگزینیِ حجمی از سینه که در حین شیردهی، حاملگی، کاهش وزن و سوءتغذیه یا عواملی مثل سرطان یا ضربه از بین رفته، استفاده می‌کنند.

کاربرد پروتز سینه قطره اشکی

مواردکاربرد پروتزهای قطره اشکی عبارتنداز: ١)افرادی که نمای طبیعی می خواهند و بافت پستان انها خیلی کم است یا اصلا بافت پستان ندارند. ٢)سینه های تخت و بدون شکل یا افرادی که پوشش بافت نرم انها خیلی کم می باشد. ٣) کسانی که دچار constricted lower pole یا دفورمیتی tuberous پستان می باشند. ۴) عدم تقارن ساده یا پیچیده ۵) پتوز یا شلی قسمت تحتانی پستان( در صورت ضعیف بودن بافت ، محدودیت در گذاشتن پروتز وجود خواهد داشت)

عمل جراحی پروتز سینه

بزرگ کردن سینه به‌وسیله‌ی جراحی، یک عمل زیبایی ایمن و با حداقل تهاجم است که در پروسه‌ای یک تا دو ساعته تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. با این‌همه به توصیه‌ی پزشکان متخصص، پیش از مهیاشدن برای انجام این عمل جراحی بهتر است فرد متقاضی در یک جلسه مشاوره به همراه پزشک جراحش شرکت کند و مواردی همچون روش‌های مختلف بزرگ کردن سینه و اندازه و نوع پروتز براساس شکل بدن فرد مشخص شود. انتخاب پروتز معمولا با توجه به پهنای سینه، ارزیابی پوشش نسج نرم سینه و بافت سینه صورت می‌گیرد. برخی از افرادی که به‌دلیل بیماری یا موارد دیگر مجبور به عمل پروتز سینه هستند، ممکن است از این عمل حس خوبی نداشته باشند و تصور کنند که شکل طبیعی بدن‌شان را از دست می‌دهند. اما معمولا با گذشت زمان و بعد از انجام عمل احساس بهتری نسبت به این تغییرات پیدا می‌کنند. در عمل جراحی پروتز سینه پزشک جراح برای وارد کردن پروتز برش‌ها را در سه محل متفاوت، یعنی زیربغل، هاله دور سینه (بافت اطراف نوک پستان)، دور ناف یا چین زیر سینه ایجاد می‌کند. سپس پروتز را پس از ایجاد برش از بالا یا پایین عضله‌ی دیواره‌ی قفسه سینه وارد بدن می‌کند. بدن پروتز را در جای واردشده نگه می‌دارد و از جابه‌جا شدن آن زیر پوست جلوگیری می‌کند. پزشک جراح، برش را پس از قرار دادن پروتز در جای مناسب می‌بندد و بخیه می‌زند.

مزایا و معایب پروتز سینه اب نمکی

مزایای پروتزهای اب نمکی( سالین): ١) برش کوچکتر ٢)نیاز به مانیتورینگ کمتر ٣)هزینه کمتر معایب پروتزهای اب نمکی: ١) افزایش ریسک چین خوردگی و قابل لمس شدن ٢)در لمس غیرطبیعی تر می باشند ٣)با گذشت زمان اثرات بیشتری روی بافت می گذارند ۴) احتمال خالی شدن خودبخود مزایای پروتزهای ژلی( سیلیکونی) ١) احتمال چین خوردگی و لمس شدن کمتر ٢)خطر خالی شدن خودبخود وجود ندارد ٣) در لمس طبیعی تر می باشند

پروتز سینه بر اساس میزان برجستگی

براساس میزان برجستگی، پروتزهای سینه سه نوع هستند: Low profile یا پروتز با برجستگی کم؛ High Profile یا پروتز با برجستگی زیاد؛ Ultra high profile یا پروتز سینه با برجستگی خیلی زیاد.

پروتز سینه ژلی

معایب پروتزهای ژلی( سیلیکونی): ١) نیاز به مانیتورینگ ام ار ای در صورت لزوم ٢) پارگی بدون علامت ٣) هزینه کمی بیشتر ۴) برش کمی بزرگتر محل قرار دادن پروتز سینه: ١) زیر عضله ای کامل( ساب پکتورال) ٢)زیر غده ای( ساب گلاندولر) ٣) ساب فاسیال ۴) دوگانه یا dual- plane که بان زیر عضله ای نسبی یا partial subpectoral هم گفته می شود.

دسته بندی کلی پروتز سینه

پروتزهای سینه به دو نوع کلی تقسیم می‌شوند. ۱. پروتز سینه گرد (round) پروتز سینه «گرد» برای افرادی که دوست دارند سینه‌هایشان برجسته‌تر به‌نظر برسد، مناسب هستند. از سوی دیگر کسانی که می‌خواهند پروتز سینه بافت نرم و خوش‌فرمی داشته باشد معمولا این پروتزهای گرد را انتخاب می‌کنند. مزایای پروتز سینه گرد (round) عبارت‌اند از: جراحی اصلاحی یا revision (در موارد تغییر پروتز، انقباض کپسولی، پارگی پروتز و چرخش پروتز)؛ چرخش تکرارشونده‌ی پروتز. ٢. پروتز سینه اشکی (آناتومیکال یا قطره‌اشکی) پروتز سینه «قطره‌اشکی» به درد آن‌دسته از افرادی می‌خورد که تمایل دارند پروتز سینه‌شان نمای طبیعی‌تری داشته باشد. علاوه‌بر این کسانی که بافت سینه‌ی آنها خیلی کم است یا اصلا بافت پستان ندارند، افرادی که سینه‌های تخت و بدون شکل دارند و نیز خانم‌هایی که پوشش بافت نرم سینه‌شان خیلی کم است، دچار عدم تقارن در سینه‌ها یا نقص ظاهری سینه هستند، برای ظاهر طبیعی‌تر بهتر است از پروتز سینه قطره‌اشکی استفاده کنند.

جنس پروتز های سینه

پروتزهای سینه از سه جنس تولید می‌شوند که تفاوت چندانی از نظر کیفی ندارند اما از نظر هزینه‌ی عمل، احساس راحتی با آن و جای شکاف با هم تفاوت دارند و بنابر شرایط بیمار پزشک یکی از آنها را انتخاب می‌کند: پروتز سینه سیلیکونی که ژل مانند است، پروتز سینه «آب نمکی»، و پروتز سینه ثابت یا «Gummy Bear» که در واقع نسل پنجم پروتزهای سینه هستند. ۱. پروتز سینه آب‌نمکی پروتزهای سینه آب‌نمکی گرد هستند و با آب‌نمک استریل یا سالین پر شده‌اند. پروتز سینه آب‌نمکی دارای جداره‌ای سیلیکونی و غیرقابل نفوذ هستند، از پروتز‌های سیلیکونی سفت‌تر هستند، در صورت پاره‌شدن تخت و صاف می‌شود و مایع درون آنها طی فرایندی طبیعی جذب بدن می‌شود چون این مایع به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد، پس مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند. مزایای پروتز سینه آب‌نمکی: نیاز به برش کمتر؛ هزینه‌ی پایین‌تر؛ نیاز کمتر به معاینه و مانیتورینگ. معایب پروتز سینه آب‌نمکی: لمس غیر‌طبیعی‌تر؛ افزایش ریسک چین‌خوردگی بیشتر؛ احتمال خالی‌شدن خود‌به‌خودی؛ احتمال تأثیر‌گذاری بیشتر روی بافت سینه. نکته‌ی دیگر اینکه استفاده از پروتزهای سالین یا آب‌نمکی برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود. ۲. پروتز سینه سیلیکونی پروتز سینه سیلیکونی از ترکیبات مختلف سیلیکون ساخته شده‌اند و شبیه ژل چسبنده هستند. با توجه به امنیت بیشتر این پروتزها، به‌نظر می‌رسد که انتخاب نخست خانم‌ها برای پروتز سینه، پروتزهای سیلیکونی هستند. دلیل این امر شبیه‌تر بودن آنها به بافت سینه است. علاوه بر این در صورت صدمه دیدن این پروتزها از بین نمی‌روند و ژل‌های درون پروتز به فضای اطراف یا لایه‌های دیگر پروتز وارد می‌شوند. درصورتی‌که از پروتز سینه سیلیکونی استفاده کرده‌اید، معاینه‌ی منظم توسط پزشک امری ضروری است. حداقل سن برای استفاده از پروتزهای سینه سیلیکونی ۲۲ سال است. مزایای پروتزهای سینه سیلیکونی: احتمال چین‌خوردگی کمتر؛ کاهش خطر خالی‌شدن خود‌به‌خودی؛ لمس طبیعی‌تر. معایب پروتزهای سینه سیلیکونی: هزینه بیشتر؛ نیاز به معاینه و مانیتورینگ بیشتر؛ ایجاد برش بیشتر روی پوست؛ خطر پاره‌شدن بدون علامت. آن‌دسته از افرادی که جراحی پروتز سیلیکونی داشته‌اند لازم است که سه سال بعد از عمل جراحی، MRI انجام دهند. بعد از آن هر دو سال یک‌بار لازم است برای بررسی پارگی بی‌صدای پروتزهای سیلیکونی MRI انجام شود.۳. پروتزهای سینه ثابت یا Gummy Bear درصورتی‌که پروتزهای سینه Gummy Bear پاره شوند، به هیچ عنوان دچار تغییرات ظاهری نخواهند شد و از این جهت به آنها پروتزهای ثابت می‌گویند. این پروتزها در بدن به‌جای گرد بودن، دارای شکل هستند و در قسمت پایین از برجستگی بیشتری برخوردارند. تراکم سیلیکون در این نوع از پروتزها بالاست و درنتیجه سفت‌تر هستند و به همین دلیل آسیب‌دیدگی در آنها کمتر است. بزرگ‌ترین عیب پروتزهای ثابت این است که برای قرار دادن این پروتزها نسبت به انواع دیگر باید برش‌های بیشتری در پوست ایجاد شود.

مطالب مرتبط :

همه چیز درباره تورم و سوزش و درد نوک سینه در زنان

علت و علائم و درمان خانگی درد سینه در دوران بارداری

همه چیز در مورد آشنایی با سینه درد در دوران بارداری

علت و درمان درد جناغ سینه سمت راست و چپ در صبح و بارداری

علت و علائم “سرطان سینه” در مردان و زنان

آخرین بروز رسانی در : شنبه 4 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.