اطلاعاتی کامل درباره بیماری صرع

اطلاعاتی کامل درباره بیماری صرع

اطلاعاتی کامل درباره بیماری صرع صرع,بيماري صرع,صرع در بارداري,علائم صرع,درمان صرع,درمان صرع با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان صرع,صرع را چگونه درمان کنيم,صرع در کودکان,صرع در بزرگسالان,صرع در نوزادان,صرع در بهار,صرع …

عوارض جراحی و کشیدن دندان عقل نهفته و نیمه نهفته و سردرد کجاست و چند ریشه دارد

عوارض جراحی و کشیدن دندان عقل نهفته و نیمه نهفته و سردرد کجاست و چند ریشه دارد

دندان عقل دندان عقل ,دندان عقل و درد گوش,دندان عقل کشیدن,دندان عقل نهفته,دندان عقل کدام است,دندان عقل و گلو درد,دندان عقل و سردرد,دندان عقل کجاست توضیحاتی در مورد دندان عقل دندان عقل …

علت و درمان بواسیر ساچمه ای و دکمه ای چیست

علت و درمان بواسیر ساچمه ای و دکمه ای چیست

علت و درمان بواسیر ساچمه ای و دکمه ای چیست شما می توانید مطلب بواسیر ساچمه ای ، بواسیر ساچمه ای چیست ، درمان بواسیر ساچمه ای را در سایت جسارت مطالعه …

موخوره

موخوره ,موخوره گیر,موخوره چیست,موخوره مو,موخوره ریش,موخوره و درمان,موخوره گیری با دستگاه,موخوره تراپی,موخوره گیر پرومکس,موخوره گیری

موخوره

توضیحاتی در مورد موخوره

اگر با وجود تمام مراقبت‌ها و تلاش‌ها برای نجات موهای خشک و تشنه‌تان، موخوره همچنان ادامه دارد، این مطلبی است که باید آن را بخوانید. برای آنهایی که هر روز از صاف‌کننده‌ و اتوی مو استفاده می‌کنند و ساعت‌ها وقت می‌گذارند تا محصولات مختلف را برای محافظت از موهای‌شان استفاده کنند، انگار مبارزه با موخوره نبردی است که هرگز در آن پیروز نخواهند شد. وقتی اوضاع وخیم می‌شود، صرف هزینه‌های زیاد برای محصولات گران‌قیمت و جورواجور، کارساز نیست. سعی کنید با بررسی دقیق‌ترِ شیوه‌ی رفتاری که هر روز با موهای‌تان دارید و با مراقبت درست، کاری کنید که مجبور به درمان موخوره نشوید. موز سرشار از روغن های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین های A ,E ,C هست که به بازگرداندن حالت ارتجاعی مو کمک میکنه و باعث به حداقل رسیدن شکنندگی مو ها میشه. همچنین موها رو نرم و مرطوب نگه میداره و باعث بهبود بافت مو میشه و باعث پیشگیری از ایجاد موخوره میشه. موز رو به تنهایی پوره کنید و به موهاتون بمالید و یا اینکه با دو قاشق ماست و مقداری آب و آبلیمو مخلوط کنید و بعد ماسکش رو روی موهاتون بمالید و بعد از یک ساعت با آب ولرم شستشو بدید. این کار رو یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا تاثیرش رو روی موهاتون ببینید.

درمان موخوره

من کاملا قبول دارم که اهمیت بهداشت را باید جدی گرفت و البته توصیه می‌کنم که به طور مرتب دوش بگیرید! اما خیلی خوب است که گاهی برای درمان موخوره موهای‌تان را بالای سرتان جمع کنید و یک دوش فوری برای بدن‌تان بگیرید؛ این یک شیوه‌ی کاملا درست و بی‌عیب است! اگر هر دو روز یکبار موهای‌تان را بشویید، به بدن‌تان فرصت می‌دهید تا با چربی طبیعی خودش موهای‌تان را ترمیم کرده و آنها را نرم، صاف و محافظت شده نگه دارد. حتی شگفت زده خواهید شد اگر ببینید بعضی از مدل‌‌ موها، روی موهایی که دو روز و یا حتی سه روز پیش شسته شده‌اند، بهتر جواب می‌دهند. اریکا مک‌کلر (Erika McKellar) و الیزا هیلز (Elisa Hills)، که در این زمینه صاحب‌نظر هستند، شدیدا با نشُستن موها موافقند و می‌گویند: «اینقدر موهای‌تان را نشویید! فقط کافیست دیگر اینقدر آنها را نشویید. شستشوی زیاد یعنی زیاد سشوار کشیدن. موافقم که به سختی می‌توان این عادت را ترک کرد، اما اگر عادت کنید که از یک شامپوی خشک بسیار خوب استفاده کنید، موهای‌تان دیگر چربی زیادی تولید نمی‌کنند و زمانی هم که بالاخره موهای‌تان را می‌شویید، چربی لازم برای موهای‌تان دوباره تولید می‌شود. موهای‌تان را با آنتی‌اکسیدان‌ها و نرم‌کننده‌های التیام بخش تغذیه کنید و مواد مغذی‌ای را که در اثر نور شدید آفتاب، هوای آلوده و استفاده از ابزارهای مدل دهی به مو از دست رفته، جبران کنید. موهای‌تان از این بابت ممنون شما خواهند بود!» 

دستگاه موخوره

دستگاه موخوره گیر پرومکس اصل (خرید دستگاه موخوره گیر) : خانم‌های زیادی را دیده‌اید که ساعت‌ها در طول روز سرگرم بررسی و نگاه کردن موهای خود هستند. هرازگاهی نوک موها را دانه دانه قیچی یا با دندان از بقیه مو جدا می‌کنند. این افراد دچار موخوره هستند و به‌طور وسواسی درگیر این قضیه شده‌اند. به‌طوری‌که حتی اگر در حال قیچی کردن موهای خود نباشند، مشغولیت ذهنی دائمی نسبت به موخوره دارند. همین حالا موهای خود را در نور بررسی کنید. اگر ساقه موهای‌تان دو یا چند شاخه شده، باید بگوییم موخوره به جان موهای شما هم افتاده است. به جای آنکه دائم به موهای خود نگاه کنید و نگران باشید، سعی کنید به توصیه‌های فروشگاه رویکا توجه کنید.

درمان موخوره بدون کوتاهی

همونطور که بالا هم اشاره کردم اصلی ترین علت ایجاد موخوره خشکی مو هست که به هر دلیلی چربی طبیعی مو از بین میره و باعث ایجاد موخوره میشه. برای اینکه بتونید این مساله رو کنترل کنید و در واقع از ایجاد موخوره پیشگیری کنید بهتره که از روغن هایی مثل روغن زیتون و روغن بادام تلخ استفاده کنید. به این صورت که دستتون رو با روغن گیاهی که دوست دارید چرب کنید و به انتهای موهاتون بمالید به طوری که کمی چرب بشه. این کار میتونه از ایجاد موخوره جلوگیری کنه.دو قاشق روغن زیتون رو با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و یک آووکادوی رسیده پوره شده رو بهش اضافه کنید. برای نتیجه بهتر میتونید روغن ها رو کمی ولرم کنید و بعد با پوره آووکادو مخلوط کنید و برای 30 دقیقه این ماسک مو رو از فسمت میانی تا انتهای موهاتون قرار بدید. این ماسک نباید به ریشه موها برخورد کنه. بعد از 30 دقیقه موهاتون رو با آب ولرم شستشو بدید. میتونید از اولین بار استفاده هم تاثیر عالی این ماسک رو روی ظاهر مو و براقیت موهاتون ببینید. همچنین میتونه تاثیر بسیار خوبی بر موخوره موها داشته باشه و از ایجادشون هم جلوگیری کنه.

درمان موخوره با سرکه

– اگر موهایتان ضخیم و بلند است، نسبت سرکه و آب گرم مصرفی‌تان یک به یک باشد. – اگر موهایتان نازک و کوتاه است، نسبت سرکه سیب به آب گرم باید یک به چهار باشد. همچنین اگر به طور مداوم موهایتان را با موادشیمیایی صاف می‌کنید، بهتر است از همین نسبت استفاده کنید. – اگر موهایتان ضخیم، مجعد یا فر است، نسبت سرکه سیب به آب گرم باید یک به سه باشد. همچنین می‌توانید رایحه محبوبتان را به این فرمول اضافه کنید تا بوی سرکه سیب اذیتتان نکند. فرمولاسیون سرکه سیب خودتان را درست بعد از شامپو کردن موها استفاده کنید، سپس موها را آب گرفته و وقتی می‌خواهید موهایتان را خشک کنید، دقت کنید که آنها را در حوله نپیچید. موهایتان برای اینکه بوی سرکه سیب زیاد نماند، باید تنفس کنند. توصیه می‌کنیم یک بار در ماه از این درمان عالی استفاده کنید.

درمان موخوره شدید

مصرف مایعات فراوان و آبمیوه را که موجب تامین رطوبت پوست سر است فراموش نکنید. موهای چند شاخه را از قاعده محل چند شاخه شدن بچینید. اگر موها بسیار خشک است (بخصوص انتهای موها) را با روغن مخصوص مو بادام، زیتون یا لعاب کتیرا مرطوب و نرم کنید.

درمان موخوره با سس مایونز

سس مایونز به عنوان یک درمان بسیار عالی برای موهای آسیب دیده موثر است و در نرم شدن و از بین رفتن دو شاخگی نوک مو تاثیرگذار است. موهایتان را کمی رطوبت دهید و نیم فنجان سس مایونز را به موها آغشته کنید. پس از 15 تا 20 دقیقه موهایتان را با شامپو شست و شو دهید. از این روش می‌توانید تا دو بار در هفته بهره‌مند شوید.

علت موخوره چیست

موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی (تروما یا حرارت) یا آسیب شیمیایی به مو است و در بانوان شایع‌تر است. لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی مو از بین می‌رود، در نتیجه قسمت انتهایی مو چند شاخه و شکننده می‌شود. این آسیب می‌تواند از سشوار زدن زیاد، برس زدن مکرر با برس زبر، رنگ کردن مکرر مو و دکلره کردن، شامپوهای اسیدی یا قلیایی، فر دائمی و… ناشی شود. موهای خشک و خیلی چرب بیشتر دچار این مشکل می‌شوند. موخوره به دلایل مختلفی میتونه به وجود بیاد ولی به طور کلی اصلی ترین دلیل ایجاد موخوره خشکی مو هست که معمولا هم در انتهای مو ایجاد میشه. استفاده از محصولات آؤایشی و انواع رنگ مو ها و اکسیدان ها، استفاده از شامپوی نا مناسب برای موها، سشوار و اتو کشیدن موها، حتی شانه کردن زیاد مو با برس های سفت و انواع دلایلی که میتونه به موهای شما آسیب بزنه و موهاتون رو خشک کنه میتونه از عوامل ایجاد موخوره باشه.

رفع موخوره

تخم مرغ به دلیل داشتن اسید های چرب و پروتئین و همچنین ویتامین A باعث ایجاد رطوبت طبیعی در موها و درمان موخوره بشه. ترکیب زرده تخم مرغ با روغن های گیاهی مثل روغن زیتون هم میتونه ماسک بسیار خوبی برای تقویت موها و همچنین پیشگیری از ایجاد موخوره باشه. توصیه میشه که هفته ای یک بار از ماسک تخم مرغ برای تقویت موها استفاده بشه که هم باعث تقویت ریشه ها میشه و هم اینکه میتونه به درخشندگی و زیبایی موهای شما هم کمک کنه.

درمان قطعی موخوره

باید موها را کوتاه کرد و از تحریک فیزیکی مو اجتناب کرد. پیشگیری با اجتناب از آسیب به مو است. بعد از استحمام اجازه دهید موها بدون وسایل گرمایی به مرور زمان یا با حوله خشک شوند و از شانه کردن موها در حالی که کاملاً خیس است، خودداری کنید، زیرا شانه کردن موهای خیس مانند نوشتن با خودکار بر کاغذ خیسی است که آن را پاره می‌کند، با شانه‌های دنده چوبی موها را شانه کنید، از شانه کردن مستمر و مداوم و با فشار و کشش موها خودداری کنید، آب داغ و شانه کردن موها در حمام موجب آسیب جدی به موهاست، بهتر است در هنگام شانه کردن موهایتان کمی نرم و مرطوب باشند.

موخوره چیست

اول از همه برای درمان موخوره، برسی تهیه کنید که مناسب استفاده‌ی روزانه باشد؛ برسی بالش‌دار با دندانه‌هایی قابل انعطاف. این نوع برس، گره‌ خوردگی موها را به راحتی باز می‌کند. دقت کنید، اگر هر روز از برس‌های پلاستیکی که دندانه‌های سفت دارند، برای برس کشیدن موهای گره خورده‌تان استفاده کنید، باعث شکسته شدن و کنده شدن موهای‌تان خواهد شد. بعد هم اینکه باید از برس‌تان به درستی استفاده کنید؛ نباید برس را بردارید و همان اول شروع کنید به کشیدن آن از ریشه به نوک موها! اگر این کار را بکنید، پیچ و تاب‌های سطحی مو تبدیل به توده‌های گره‌ خورده در انتهای ساقه‌‌ی مو می‌شوند. حالا نوک ظریف موها اجبارا درگیر گره‌های درهم و به‌هم فشرده می‌شوند که برس‌تان ایجادش کرده. این یک راه کاملا ساده برای آسیب به موهاست!

موخوره مو

برای شستن موهاتون از آب داغ استفاده نکنید و تا جایی که امکان داره آب رو ولرم کنید. بلافاصله بعد از حمام سشوآر نکشید. بهتره که صبر کنید تا موهاتون با دمای محیط و آرام آرام خشک بشه و بعد برای حالت دادن سشوآر رو با دمای ملایم استفاده کنید. به هیچ وجه از درجه داغ سشوآر استفاده نکنید. از اتوی مو و لوازمی که حرارت بالایی رو به موها میدن برای حالت دادن استفاده نکنید. قبل از اینکه سشوآر کنید موهاتون رو خیلی کم با روغن زیتون چرب کنید. زمانی که مو هنوز خیس هست سعی نکنید که به زور برس و شانه گره ها رو از هم باز کنید چون باعث کشیدگی بیش از حد موها و ضعیف شدن بافتشون میشکه که در نهایت باعث ایجاد موخوره میشه.

موخوره گیر

برای برای درمان موخوره نباید تمام موها را بالای سرتان جمع کنید و شروع کنید به سابیدن با شامپو! این چنگ زدن‌ها و پیچ دادن‌ها به مو و سابیدن‌شان موجب موخوره خواهد شد. درعوض، اجازه دهید موهای‌تان حالت طبیعی‌اش را روی سرتان داشته باشد و شامپو را فقط به پوست سرتان بزنید و سپس بگذارید حین آب کشی، کف دست دوم، به ساقه‌ و نوک موها برسد. این توصیه‌ها را از حرفه‌ای‌های مراقبت از مو زیاد می‌شنویم، اما مک‌کلر و هیلز به ما می‌گویند که چطور به راحتی موهای‌مان را سالم و بی‌عیب و نقص نگه داریم، آنها می‌گویند: «شما به چهار یا پنچ چیز نیاز دارید و لازم نیست خودتان را به زحمت بیندازید: یک پاک‌کننده‌ی ملایم، یک نرم‌کننده‌ی آب‌رسان، یک نرم‌کننده‌ی سبک که لازم نیست روی موها بماند، یک شامپوی خشک و یک ماسک مویی که بخوبی نفوذ می‌کند. موی سالم، نرم و درخشان است. از شامپو یا پاک‌کننده‌ای استفاده کنید که بدون پارابن بوده و تا حد ممکن سولفات نداشته باشد چون کف این شامپوها موها را خشک و شکننده می‌کنند. در عوض، از شامپویی استفاده کنید که ملایم و سبک باشد. شامپوها و نرم‌کننده‌های طبیعی گران‌قیمت هستند؛ چون تهیه‌ کردن‌شان‌ کار ساده‌ای نیست. اما ارزشش را دارند چون با کمک آنها موهایی سالم و شاداب خواهید داشت.»

بیشتر بخوانید : کراتینه مو چیست

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 9 خرداد 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.