موارد استفاده و خواص کاکائو برای پوست و مو در طب سنتی

موارد استفاده و خواص کاکائو برای پوست و مو در طب سنتی

موارد استفاده و خواص کاکائو برای پوست و مو در طب سنتی موارد استفاده و خواص کاکائو برای پوست و مو در طب سنتی در سایت جسارت خواص کاکائو ,خواص کاکائو برای …

این نوشیدنی ، دشمن سرطان های دهان است

این نوشیدنی ، دشمن سرطان های دهان است

این نوشیدنی ، دشمن سرطان های دهان است خواص قهوه,فواید قهوه,قهوه درمانی,خاصیت قهوه,خواص قهوه درمانی,خواص قهوه برای پوست,خواص قهوه برای مو,خواص قهوه برای جوانی,خواص قهوه برای بارداری,خواص خوردن قهوه,فواید قهوه خام,فواید قهوه …

مضرات و خواص آلو خشک و یبوست را رفع کردن

مضرات و خواص آلو خشک و یبوست را رفع کردن

مضرات و خواص آلو خشک و یبوست را رفع کردن آلو خشک و یبوست,آلو خشک یبوست,آلو خشک برای یبوست,رفع یبوست,رفع یبوست در کودکان,رفع یبوست نوزاد,رفع یبوست در بارداری,رفع یبوست بعد از زایمان,رفع …

خواص مصرف داروی علف چای یا هوفاریقون در طب سنتی

خواص مصرف داروی علف چای یا هوفاریقون در طب سنتی در سایت جسارت

علف چای یا هوفاریقون ,داروی علف چای,داروی گیاهی علف چای,خواص دارویی علف چای,گیاه دارویی علف چای,گیاهان دارویی علف چای,داروهای گیاهی علف چای,تداخل دارویی علف چای,خواص دارویی گیاه علف چای,خواص درمانی علف چای,خواص درمانی علف چای,خواص درمانی گیاه علف چایهوفاریقون,هوفاریقون چیست؟هوفاریقون ملیسا,هوفاریقون به انگلیسی,گیاه هوفاریقون,عرق هوفاریقون,چای هوفاریقون,قطره هوفاریقون,دمنوش هوفاریقون,قرص هوفاریقون,گیاه هوفاریقون چیست,گیاه هوفاریقون,خواص گیاه هوفاریقون,عصاره گیاه هوفاریقون,خاصیت گیاه هوفاریقون,عکس گیاه هوفاریقون,خواص دارویی گیاه هوفاریقون,نام دیگر گیاه هوفاریقون,گیاه دارویی هوفاریقون,خواص عرق هوفاریقون

خواص مصرف داروی علف چای یا هوفاریقون در طب سنتی

علف چای یا هوفاریقون , داروی علف چای , هوفاریقون , هوفاریقون چیست؟

در این مطلب از سایت جسارت به خواص مصرف داروی علف چای یا هوفاریقون در طب سنتی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علف چای هایپیران یا هوفاریقون گیاهی است علفی و دائمی به ارتفاع تا یک متر، با بوی معطر و در زمان گل‌دهی بسیار زیبا است. زمان گلدهی گیاه برحسب ناحیه رویش از اردیبهشت تا مهر ماه می‌باشد. محل رویش گیاه در ایران، کوهستان‌ها و ارتفاعات نواحی شمالی کشور می‌باشد، البته در ارتفاعات متوسط و کم بسیاری از نقاط از جمله کرج، راه چالوس، لاهیجان، ارومیه، بروجرد، گنبدکاووس، کلاردشت و اطراف تهران نیز رویش دارد. علف چای یا هوفاریقون در مزارع چای شمال به عنوان علف هرز می‌ روید و احتمالا نامگذاری آن بدین علت است، قابل توجه اینکه گیاه علف چای با گیاه چای معمولی ارتباطی ندارد. نام‌های دیگر علف چای، گل راعی، گل هزار چشم و هوفاریقون است. در عربی به آن حشیشه القلب می‌گویند.

علف چای یا هوفاریقون

گیاهان معدودی هستند که به اندازه گل راعی شناخته شده باشند. این گیاه شهرت خود را بیشتر به دلیل تحقیقاتی یافته است که اثرات قطعی آنرا در درمان افسردگی خفیف تا متوسط به اثبات رسانده اند. سایر کاربردهای آن عبارتند از: اختلالات خلقی فصلی و خستگیهای عصبی. کاربردهای درمانی قسمت مورد استفاه: سرشاخه های گلدار اثرات مهم: ضد افسردگی، ضد ویروس، مقوی اعصاب، بهبود جراحات افسردگی، اختلال خواب و اختلالات خلقی فصلی : ترکیبات دارویی موجود در گل راعی، واکنشهای شیمیایی درون مغز را به صورتهای ختلفی تحت تأثیر قرار می دهند که نهایتاً منجر به ایجاد روحیه و خلق خوی بهتر در فرد می شود. خواب، سرزندگی و آرامش فرد نیز ممکن است با استفاده از این گیاه بهبود یابد. معمولاً مشاهده اثرات مفید این گیاه بعد از دو هفته از مصرف آن آغاز می شود ولی بروز قطعی نتایج ممکن است تا شش هفته نیاز به زمان داشته باشد.

تحقیقات دانشمندان نشان داده مصرف گیاه علف چای یا هوفاریقون برای انسان در صورتی‌که در حد مجاز توصیه شده، مصرف شود ایجاد عوارض پوستی نمی‌کند، مگر افرادی که دارای پوستی حساس باشند، لذا اشخاصی که نیاز به استفاده از خواص علف چای داشته و از این گیاه استفاده می‌کنند، باید حتی الامکان دور از تابش اشعه آفتاب باشند. قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب پس از مصرف خوراکی این گیاه، ممکن است منجر به آسیب پوستی و درماتیت شود. در هوای مرطوب و آفتابی هرس کردن گیاه و چیدن برگ و گل باعث درماتیت تماسی می‌شود. علف چای یا هوفاریقون با غذاهای دارای مقادیر زیاد تریپتامین مانند پنیر، داروی فلوکستین، مهار کننده MAO، داروهای ضد ایدز، داروهای قلبی حاوی دیگوگسین بهتر است مصرف نشود، چون ممکن است مقدار کمی اثرات آنها را کاهش دهد.

داروی علف چای

اضطراب و خستگی عصبی: هرچند بیشتر روی اثر ضدافسردگی گل راعی تأکید می شود، اما می توان از آن برای آرامش و تقویت سیستم عصبی در شرایط اضطراب و خستگی عصبی که از استرس ها و نگرانی های طولانی مدت بوجود می آید استفاده کرد. این مورد می تواند به ویژه در موارد اضطراب و افسردگی مفید باشد. گل راعی می تواند بر کج خلقی های ناشی از دوران یائسگی نیز مؤثر بوده و باعث بالا بردن روحیه خانمهای یائسه شود. همچنین اثر آن بر هورمون ملاتونین می تواند در بهبود مشکلات ناشی از سفرهای هوایی مؤثر باشد.

خواص مصرف داروی علف چای یا هوفاریقون در طب سنتی

علف چای یا هوفاریقون , داروی علف چای , هوفاریقون , هوفاریقون چیست؟

از دیگر خواص علف چای یا هوفاریقون درمان بی‌خوابی، سیاه سرفه و مننژیت است. دم کرده علف چای برای درمان افسردگی مفید است. یکی از مهمترین خواص علف چای تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین بردن ویروس‌ها از جمله ویروس ایدز است. طبق آخرین تحقیقات علف چای یا هوفاریقون می‌تواند ویروس‌ها را از بین ببرد. مدتی است که بیماران مبتلا به ایدز از این گیاه استفاده می‌کنند که سیستم دفاعی بدن آنها را تقویت و علائم بیماری را تخفیف می‌دهد.

هوفاریقون

دندان درد، سیاتیک و زونا: گل راعی به تسکین دردهای عصبی و ترمیم بافتهای آسیب دیده کمک می کند. روغن ثابت آن را بر روی مناطقی از پوست که درد دارند بمالید و یا قبل از عملیات دندانپزشکی، آن را بر روی گونه های خود بمالید تا از شدت درد بکاهد. ورم معده، زخم معده و بهبود زخم های پوستی: اثر بهبود دهنده ی گل راعی برای زخم ها می تواند چه به صورت مصرف داخلی و چه به صورت مصرف موضعی به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. برای درمان زخم معده می تواند روزی یک قاشق مربا خوری روغن ثابت گل راعی را مصرف کنید. روغن ثابت گل راعی که اثر ضدعفونی کنندگی دارد، به طور سنتی در اروپا برای زخم های چاقو و سوراخ شدگی پوست، مفید بوده و به درمان زخم هاف پیچ خوردگی ها، کبودی ها و بهبود ورم مفاصل کمک می کند. اخیراً اعتقاد بر این است که این روغن می تواند برای درمان زخم ها و برآمدگی های پس از عمل جراحی نیز به کار رود. همچنین ممکن است در صورت نیاز، مقداری اسانس (روغن فرار) نیز به روغن ثابت افزوده شود.

علف چای یا هوفاریقون

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.