دمنوش به لیمو | خواص و مضرات دمنوش به لیمو

دمنوش به لیمو | خواص و مضرات دمنوش به لیمو

دمنوش به لیمو شاید شما هم نام دمنوش به لیمو را زیاد شنیده باشید و مشتاق باشید که طرز تهیه این دمنوش را بدانید و با خواص آن آشنا شوید.در مطالب قبلی …

همه چیز درباره تخم کتان

همه چیز درباره تخم کتان

همه چیز درباره تخم کتان خواص تخم کتان,فواید تخم کتان,تخم کتان درمانی,خاصیت تخم کتان,خواص تخم کتان درمانی,خواص تخم کتان برای پوست,خواص تخم کتان برای مو,خواص تخم کتان برای جوانی,خواص تخم کتان برای …

آموزش و طرز تهیه آلو بخارا در منزل با گوشت

آموزش و طرز تهیه آلو بخارا در منزل با گوشت

آموزش و طرز تهیه آلو بخارا در منزل با گوشت آموزش و طرز تهیه آلو بخارا در منزل با گوشت در سایت جسارت طرز تهیه آلو بخارا ، طرز تهیه آلو بخارا …

سرکه

سرکه , خواص سرکه برای مو , طرز تهیه سرکه , خواص سرکه برای پوست , خواص سرکه برای لثه و دندان

در این مطلب از سایت جسارت به طرز تهیه و خواص سرکه برای مو و پوست و لثه و دندان می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

سرکه چیست

همانطور که می دانید سرکه مایع ترشی است که از اکسید شدن اتانول حاصل از تخمیر قندهای موجود در میوه هایی مانند انگور ، خرما ، آب سیب ، آبجو و موادی از این قبیل حاصل می شود . تحقیقات نشان می دهد که معمولاً ۳ تا ۵ درصد از حجم سرکه‌ ها، اسید استیک می‌باشد . سرکه‌های طبیعی، اسید تاتاریک و جوهر لیموی کمتری دارند.

سرکه معمولی علاوه بر داشتن آنتی‌بیوتیکهای طبیعی، پس از تخمیر دارای اسید آمینه‌های بیولوژیک می‌شود، در صورتی که در سرکه مصنوعی این ماده مهم وجود ندارد و این دلیل توصیه بزرگان به مصرف سرکه طبیعی است.

سرکه طبیعی ناظم متابولیسم بدن  است، چون ترشح بزاق دهانتان را زیاد می‌کند، ترشح بزاق از نظر علم بیوشیمی، دارای مقدار زیادی مواد پروتئینی (آلبومین) است که غذا را بهتر حل و هضم می‌کند . همچنین اختلاط سرکه با بزاق دهان، از دندانها در برابر فساد دفاع می‌کند و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

سرکه تحریک کننده بدن است و برای پاره‌ای از داروها، مانند آتروپینف ضد تریاک محسوب می‌شود. مدت‌ها پیش سرکه را عامل سرطان می دانستند، ولی هم‌اکنون تا اندازه‌ای آن را عامل مبارزه با مواد تولیدکننده سرطان (کانسروژن) به حساب می‌آورند و این موضوع تا حدود بسیار زیادی ثابت شده است.

در رژیم نمک (زیان نمک و نخوردن آن) خوردن سرکه خیلی مناسب است، چون سرکه نمک موجود در میوه‌ها را تحریک و زیاد می کند و از راه عرق کردن بدن خارج می‌ شود. در رژیم گوشت نیز همین گونه عمل می‌ کند، و تنها برای مبتلایان به بیماری های کبدی مناسب نیست. سرکه برای جلوگیری از چاقی و لاغری و همچنین در رژیم ضد دیابت بسیار سودمند است.

نکاتی در مورد سرکه و خواص آن

برای تشخیص اصل بودن مهره مار از این ماده استفاده می شود و این روش به این صورت است که مهره مار را در سرکه خالص می اندازند و اگر مهره مار اصل باشد این دو مهره به هم نزدیک می شوند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 22 مرداد 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.