همه چیز در مورد علت و درمان التهاب زیر چشم کودک

همه چیز در مورد علت و درمان التهاب زیر چشم کودک

التهاب زیر چشم التهاب زیر چشم ,التهاب زیر چشم,التهاب زیر چشم کودک,علت التهاب زیر چشم,التهاب پوست زیر چشم,درمان التهاب زیر چشم,التهاب زیر پلک چشم,التهاب و قرمزی زیر چشم,تورم زیر چشم,تورم زیر چشم,تورم …

توصیه هایی برای پیشگیری از بیماری های قلبی

توصیه هایی برای پیشگیری از بیماری های قلبی

توصیه هایی برای پیشگیری از بیماری های قلبی بیماری های قلبی,بیماری بیماری های قلبی,بیماری های قلبی در بارداری,علائم بیماری های قلبی,درمان بیماری های قلبی,درمان بیماری های قلبی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب …

خواص مصرف روغن و سرکه انگور قرمز برای پوست صورت خشک

خواص مصرف روغن و سرکه انگور قرمز برای پوست صورت خشک

خواص مصرف روغن و سرکه انگور قرمز برای پوست صورت خشک خواص مصرف روغن و سرکه انگور قرمز برای پوست صورت خشک در سایت جسارت انگور قرمز برای پوست,خواص انگور قرمز برای …

مضرات و کالری آلو بخارا خواص آن برای پوست و یبوست

مضرات و کالری آلو بخارا خواص آن برای پوست و یبوست در سایت جسارت

آلو بخارا خواص ,خواص آلو بخارا در بارداری,خواص آلو بخارا برای زنان باردار,خواص آلو بخارا در دوران بارداری,خواص آلو بخارا برای پوست,خواص آلو بخارا در طب سنتی,آلو بخارا و خواص آن,الو بخارا چه خواصی دارد,خواص آلو بخارا خشک,خواص الو بخارا چیست,خاصیت الو بخارا در بارداری,خواص آلو بخارا از نظر طب سنتی,خواص آلو بخارای خشک,فواید آلو بخارا خشک,فواید آلو بخارا چیست

مضرات و کالری آلو بخارا خواص آن برای پوست و یبوست

آلو بخارا خواص , خواص آلو بخارا در بارداری , خواص آلو بخارا برای زنان باردار , خواص آلو بخارا در دوران بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و کالری آلو بخارا خواص آن برای پوست و یبوست می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آلو جهت پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها مفید است. از جمله : جلوگیری از افزایش فشار خون . کنترل قند خون . پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی عروقی و سرطانها . درمان برخی از بیماریهای گوارشی . برطرف کننده خارش بدن و دردهای مفصلی-  بهبود سردرد . معالجه کم خونی . معالجه ضعف و ناتوانی و خستگی جسمی . تقویت چشم . درمان جوش صورت و بدن .  تسهیل عملکرد کلیه ها . ضد یبوست ومحرک سلسله اعصاب  بدن .

آلو بخارا خواص

آلو بخارا (گوجه برغانى) همان آلوى سیاه بزرگ است که طبیعت سرد و تر دارد. ملین، مسهل رقیق و مسکن حرارت گرم مزاج‌ها و صفراوى‌ها، رافع تشنگى و برنده تبهائى است که از حرارت عارض شده باشد. به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرنو، خوردن آن به هر صورت، چه به صورت تازه، خشک و ریختن آن در آش و غذا مفید بدن و نرم کننده شکم و رافع خارش تن گرم مزاج‌ها است. اگر نیم کیلو آلو بخارا را در دو لیتر آب بجوشانید تا پخته و نرم شود و صاف کنند و با قدرى شکر شیرین کرده، گرم یا سرد بخورند مسهل خوب و بى اذیتى براى گرم مزاج ها است همچنین مفید سینه، تا حدى که برای افرادی که سرفه می‌کنند و سینه درد دارند، مفید است بر خلاف سایر ترشی‌ها که مضر شش و سینه است.

مصرف آلو به  علت طبیعت سردی که دارد برای افرادی که سردی مزاج دارند مناسب نیست و در این افراد بهتر است به همراه  آب عسل مصرف شود. در عوض برای گرم مزاجان میوه بسیار مناسبی است. برای درمان یبوست در بزرگسالان کافیست 10 عدد آلوی خشک را در آب خیسانده و شب تا صبح بماند و صبح ناشتا میل شود . در کودکان بهتر است 5 عدد آلو را پخته و در طول روز میل نمایند. برای درمان سردرد گرم ، آب آلو را با گل بنفشه مخلوط کرده بر پیشانی بمالید. مخلوط آلو و سرکه به صورت موضعی جهت درمان جوشها بخصوص جوش بدن اطفال مفید است.

خواص آلو بخارا در بارداری

خوردن چند دانه آلو بخارا ملین طبع، معده و برای قى(استفراغ) و غثیان(حالت تهوع) که از گرمى باشد، مفید است. غرغره برگ پخته آن برای ورم لوزتین، گلو و آب ریزش بینى که از زکام و نزله باشد و برای تقویت ریشه و لثه دندان مفید است. آشامیدن آب جوشانده برگ آن تا سه استکان کشنده کرم معده و ضماد برگ او که پخته بکوبند و بر شکم ببندند، ریزاننده کرم‌هاى روده و امعا و مجرب است، خاصه گرم مزاج‌ها است. سردمزاج‌ها باید ضرر آن را با خوردن کندر به اندازه یک نخود رفع کنند. اگر آلو یافت نشد می‌توان تمرهندى و آلوهاى دیگر استفاده کرد. جوشاندن آلو در گلاب و خوردن آن بندآورنده شکم است. رب آلو سرد و تر بوده و مفید حال کسانی است که کبدهای گرمی دارند، رافع تشنگى و فرونشاننده تب‌هاى حار(داغ)، التهاب و سردرد است.  باید دانست که انواع آلو و آلوچه خواصشان شبیه خاصیت آلو است که در فراهم نشدن آلو بخارا می توان از آنها استفاده کرد.

مضرات و کالری آلو بخارا خواص آن برای پوست و یبوست

آلو بخارا خواص , خواص آلو بخارا در بارداری , خواص آلو بخارا برای زنان باردار , خواص آلو بخارا در دوران بارداری

خوردن آلو به صورت ناشتا سبب درمان بی اشتهایی و قی و استفراغ صبحگاهی در افراد گرم مزاج است. برای تهیه شربت آلو، نیم کیلو آلو بخارا را در دو لیتر آب بجوشانید تا پخته و نرم شود . سپس صاف کرده با قدری شکر شیرین نمایید. مصرف این شربت برای درمان یبوست و تا حدی برای کسانی که سرفه و سینه درد دارند نیز مفید است.

خواص آلو بخارا برای زنان باردار

 آلوی سیاه حرارت درونی بدن را فرو می نشاند. آلو حالت تهوع را از بین می برد. از این رو افرادی که به حالت تهوع و سرگیجه مبتلا می باشند ، بهتر است روزانه چند عدد آلو بمکند. آلو ضد تب و سردردهای صفراوی است. آلو طبیعتی سرد دارد ، پس برای افراد گرم مزاج مناسب است. آلوی سیاه در مبتلایان به خارش بدن مانند خارش پشت، زیربغل ، گردن ، شانه مؤثر است. طبیعی ترین، بهترین، و بی خطرترین راه معالجه یبوست و بواسیر ، استفاده از اشکال مختلف آلو و آلوی خشک است که باید آن را به شکل پخته یا خیس کرده مصرف کنند. آلو تقویت کننده و تنظیم کننده دستگاه هاضمه است . خوردن آلوی تازه یا پخته و یا کمپوت آلو برای درمان بیماران مبتلا به روماتیسم ، نقرس و تصلب شرائین مفید است. مصرف آلو به صورت پخته برای افراد ضعیف و مسن بهتر است، زیرا آلوی خام دیرهضم می شود.

به نقل از جابربن یزید جعفی : مردی نزد امام باقر (ع) از تلخه ای که در درون او به جوشش آمده بود تا جایی که نزدیک بود دیوانه شود ، اظهار ناراحتی کرد . امام (ع) به او فرمود: آن را با آلو فرو بنشان. امام صادق(ع) : آلو در حالت ناشتا تلخه را فرو می نشاند هرچند که بادها را نیز تحریک می کند. به نقل از ازرق بن سلیمان: از امام صادق(ع) درباره آلو پرسیدم . فرمود: برای تلخه مفید است و مفاصل را نیز نرم می کند اما از آن زیاد مخور که سرانجام در مفصلهایت بادهایی بر جای می نهد.

خواص آلو بخارا در دوران بارداری

آلو در معالجه کم خونی ، ضعف و ناتوانی و خستگی جسمی مفید است. آلو سرشار از ویتامین های A و C ، کربوهیدرات ( مواد نشاسته ای )، آهن ، کلسیم و سایر املاح می باشد. آلوی خشک برای مبتلایان به سوء هاضمه بسیار مفید است. برگه آلو، بهترین ضد سم می باشد. برگه آلو، دستگاه هاضمه را در بدن تنظیم می نماید. غنی از منیزیم ، سدیم ، فسفر و پتاسیم است. به مقدار کافی فیبر غذایی را برای بدن تامین می کند. در حفظ سلامتی کبد موثر بوده و باعث سم زدایی از سیستم گوارشی می شود. همچنین در مبارزه با عفونت و تب های روده ای بسیار حائز اهمیت است. از آنجا که حاوی مقدار زیادی فسفر است، در افزایش قدرت فعالیت های ذهنی تاثیرگذار می باشد. نوشیدن آب آلو در دفع انگل های معده بسیار موثر می باشد.

آلو بخارا خواص

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 30 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.