کمردردی که خبر از ابتلا به سیاتیک می دهد

کمردردی که خبر از ابتلا به سیاتیک می دهد

کمردردی که خبر از ابتلا به سیاتیک می دهد سیاتیک,بيماري سیاتیک,سیاتیک در بارداري,علائم سیاتیک,درمان سیاتیک,درمان سیاتیک با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان سیاتیک,سیاتیک را چگونه درمان کنيم,سیاتیک در کودکان,سیاتیک در بزرگسالان,سیاتیک …

نشانه های سلامت از نوع خونی!

نشانه های سلامت از نوع خونی!

نشانه های سلامت از نوع خونی! خواص سلامت خون,فواید سلامت خون,سلامت خون درمانی,خاصیت سلامت خون,خواص سلامت خون درمانی,خواص سلامت خون برای پوست,خواص سلامت خون برای مو,خواص سلامت خون برای جوانی,خواص سلامت خون …

خواص درمانی گیاه جوز هندی و لاغری شکم با داروی گیاهی

خواص درمانی گیاه جوز هندی و لاغری شکم با داروی گیاهی

خواص درمانی گیاه جوز هندی و لاغری شکم با داروی گیاهی جوز هندی و لاغری,خواص جوز هندی,خواص جوز هندی طب سنتی,خواص جوز هندی برای مو,خواص جوز هندی برای پوست,خواص جوز هندی بر …

نحوه استفاده از کندر و خواص آن برای جنین و زن باردار

نحوه استفاده از کندر و خواص آن برای جنین و زن باردار در سایت جسارت

کندر و خواص آن ,کندر و خواص آن,گیاه کندر و خواص آن,کندر خوراکی و خواص آن,کندر خواص آن,خواص کندر و طریقه مصرف آن,کندر خواص,خواص کندر و نحوه استفاده,خواص کندر و عسل,خواص کندر و بارداری,خواص کندر و طرز استفاده

نحوه استفاده از کندر و خواص آن برای جنین و زن باردار

کندر و خواص آن , کندر و خواص آن , گیاه کندر و خواص آن , کندر خوراکی و خواص آن

در این مطلب از سایت جسارت با نحوه استفاده از کندر و خواص آن برای جنین و زن باردار بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

گیاه کندر برای درمان عفونت کاربرد دارد. اکنون تحقیقات علمی، صمغ کندر را به درمان سرطان ارتباط می‌دهد. درخت بزولیا (Boswellia) که صمغ کندر از آن به دست می‌آید دارای 4 گونه مختلف است که هر یک صمغی با کمی تفاوت تولید می‌کند. غلظت صمغ به زمان برداشت آن ارتباط دارد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که این صمغ حاوی ترکیب‌های مهم ضد سرطانی است. این موضوع برای مردم چین تازگی ندارد زیرا در طب قدیم چین، صمغ کندر برای درمان سرطان استفاده می‌شد و هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کندر و خواص آن

کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود. به باور بسیاری از مردم، مصرف کندر موجب افزایش حافظه و تقویت ضریب هوشی افراد می‌شود. دکتر سعید صانعی، مشاور گیاه‌درمانی توضیحات کامل‌تری را درباره تاثیر کندر بر حافظه و نسخه‌های درمانی این صمغ گیاهی در اختیارتان قرار می‌دهد.

نتایج تحقیقات سال 2010 نشان می‌دهد که ترکیب‌های فعال موجود در صمغ کندر، مانع بروز سرطان پروستات می‌شود. این ترکیب اسیدی که از درخت صمغ کندر گرفته می‌شود به‌طور موثری سلول‌های سرطانی پروستات را از بین می‌برد.

کندر و خواص آن

باوری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.

نحوه استفاده از کندر و خواص آن برای جنین و زن باردار

کندر و خواص آن , کندر و خواص آن , گیاه کندر و خواص آن , کندر خوراکی و خواص آن

نتایج تحقیقات دیگر نیز نشان می‌دهد که عصاره صمغ کندر لوسمی حاد ملوئیدی را درمان می‌کند. لوسمی حاد ملوئیدی، نوعی سرطان است که روی مغز استخوان تأثیر می‌گذارد. این بیماری زمانی شروع می‌شود که گلبول‌های سفید به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌شود. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد عصاره صمغ کندر به‌طور موثری مرگ سلول‌های سرطانی را 20 درصد افزایش می‌دهد.

گیاه کندر و خواص آن

درمانگران طب سنتی برای درمان خواب‌آلودگی و بی‌حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن، نسخه‌ای دارند که به کمک آن می‌توان بلغم زائد بدن را دفع کرد و به درمان بی‌خوابی و حتی بوی بد دهان پرداخت. برای تهیه این نسخه کافی است یک نخود کندر را با یک نخود مصطکی و یک فندق سقز ترکیب کرده و آن را بجوید. برای تهیه این مواد می‌توانید به داروخانه‌های گیاهی در سطح شهر مراجعه کرده و با تهیه این مواد و جویدن آن علاوه‌بر بی‌خوابی، بوی بد دهان خود را نیز درمان کنید. علاوه‌بر این همین نسخه می‌تواند ترکیب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که به کمر درد یا درد مفاصل از قبیل درد زانو مبتلا هستند. مصرف این نسخه موجب کاهش و تسکین دردهای مفصلی نیز می‌شود.

نتایج تحقیقات دیگری که در سال 2009 انجام گرفت نشان می‌دهد عصاره صمغ کندر بدون تأثیرگذاری روی سلول‌های سالم، سلول‌های سرطانی در مثانه را از بین می‌برد. محققان انگلیسی دریافتند که چگونه استایل- 11- کتو- بتا- بوزولیک (Acetyl-11-keto-beta-boswellic acid) سرطان تخمدان را در حالت پیشرفته درمان می‌کند. این ماده ترکیبی است که در عصاره صمغ کندر یافت می‌شود. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، سرطان، علت عمده مرگ در جهان است.

کندر خوراکی و خواص آن

افرادی که پوست خشک و زبر دارند، می‌توانند از این نسخه برای بهبود خشکی پوست خود بهره‌ ببرند. این افراد کافی است ۲ نخود کندر را درون روغن بادام حرارت دهند تا زمانی که کندر درون روغن حل شود. پس از آن اجازه دهید که روغن سرد شود و از آن برای ماساژ پوست دست یا بدن‌تان استفاده کنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشکی پوست‌تان خواهد داشت.

کندر خوراکی در واقع گونه‌ای صمغ است، این صمغ که خوردنی و شامل طعمی گس و تلخ بوده خاصیت درمانی خیلی زیادی نیز دارد که در گذشته نیز به‌واسطه اطبای سنتی برای معالجه خیلی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته و امروزه نیز با حفظ جایگاه خود در طب سنتی با استفاده از روش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، این صمغ از درختان بومی در قسمت‌های مختلف ایران مخصوصا قسمت‌های کوهستانی تهیه می‌شود که با زخمی کردن تنه درخت صمغ آن که شیری‌رنگ مایل به زرد است را جمع آوری و با استفاده از کمی آرد آن را مخلوط و به مدت دو هفته در محیطی گرم و خشک قرار می‌دهند تا کاملا رطوبتش را از دست بدهد سپس وارد بازار مصرف می‌شود.

کندر خواص آن

درمانگران طب سنتی ایران معتقدند، ماساژ ستون فقرات با کمک روغن کنجدی که در آن کندر حل شده باشد برای تسکین اعصاب و آرام‌بخشی بیمار بسیار موثر است. برای تهیه این روغن کافی است به اندازه سرانگشت کندر را درون روغن کنجد انداخته و روغن را روی حرارت بگذارید تا کندر حل شود. پس از خنک شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید، علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی، این ماساژ موجب بهبود تپش قلب و تسکین افرادی که دچار ریزش قلب شده‌اند می‌شود

نحوه استفاده از کندر و خواص آن برای جنین و زن باردار

کندر و خواص آن , کندر و خواص آن , گیاه کندر و خواص آن , کندر خوراکی و خواص آن

کندر انواع مختلفی دارد، نوعی که به نام کندر خوراکی معروف است با کندری که در فرهنگ، آداب و رسوم ایرانی برای دود کردن به همراه اسپند در مجالس عزا و عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است هرچند که نوع خوراکی آن را در بسیاری از کشورهای عربی مورد برای انجام امور مذهبی به‌عنوان بخور مورد استفاده قرار می‌گیرد. کندر خوراکی طبیعت گرم و خشک دارد.

خواص کندر و طریقه مصرف آن

کندر علاوه‌بر خواص درمانی که در تسکین دردهای مفصلی، درمان بوی بد دهان و افزایش میزان هوش کودکان دارد خواص کم‌نظیر دیگری دارد که به برخی از کاربردی‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. خوردن صمغ کندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن می‌شود. این صمغ گیاهی با کاهش خلط و ترشحات حلقی خشونت صدا را برطرف می‌کند. تجویز کندر به‌صورت خوراکی موجب کاهش خونریزی شدید در خانم‌هایی که خونریزی‌های بسیار شدید درسیکل قاعدگی دارند، می‌شود. درمانگران طب سنتی بر این باورند که مصرف کندر در افراد مبتلا به اسهال و افرادی که دچار تب و استفراغ هستند بسیار موثر است. بسیاری از درمانگران بر این باورند، افرادی که بدزخم هستند و زخم‌های‌شان در مدت زمان بیشتری خوب می‌شود با مکیدن یا جویدن یک نخود کندر به‌صورت روزانه به‌مدت ۳ تا ۴ روز می‌توانند به درمان سریع‌تر زخم‌ها کمک کنند.

کندر و خواص آن

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 7 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.