نشانه های کم خونی و فقرآهن چیست؟

نشانه های کم خونی و فقرآهن چیست؟

نشانه های کم خونی و فقرآهن چیست؟ کم خونی,بيماري کم خونی,کم خونی در بارداري,علائم کم خونی,درمان کم خونی,درمان کم خونی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان کم خونی,کم خونی را چگونه …

عوارض و موارد مصرف کپسول دولوکستین 20 چیست

عوارض و موارد مصرف کپسول دولوکستین 20 چیست

کپسول دولوکستین کپسول دولوکستین ,کپسول دلوکستین 30,کپسول دلوکستین 30 میلی گرم,کپسول دولوکستین برای چیست,کپسول دولوکستین چیست,کپسول دولوکستین,کپسول دولوکستین 60 توضیحاتی در مورد کپسول دولوکستین دولوکستین با نام لاتین duloxetine ، برای درمان …

علائم و نشانه ها و تشخیص سرطان واژن در زنان چیست

علائم و نشانه ها و تشخیص سرطان واژن در زنان چیست

سرطان واژن سرطان واژن ،سرطان واژن چیست،سرطان واژن کشنده است،سرطان واژن ویکی پدیا،سرطان واژن زن،سرطان واژن در زنان،سرطان واژن و درمان،عکس سرطان واژن،علایم سرطان واژن،سرطان دهانه واژن،علائم سرطان واژن چیست،نشانه های سرطان …

در مورد خاصیت پیاز قزمز , خام , پخته و کوهی برای پوست مو

خاصیت پیاز, خاصیت پیازچه,خاصیت پیازچه,خاصیت پیاز قرمز,خاصیت پیاز چیست,خاصیت پیاز پخته,خاصیت پیاز کوهی,خاصیت پیاز برای پوست,خاصیت پیاز سفید,خاصیت پیاز پخته,خاصیت پیازچه کوهی,خاصیت پیازچه چیست,خواص پیاز قرمز,خواص پیاز قرمز,خواص پیاز قرمز برای مو,خاصیت پوست پیاز قرمز,خواص پیاز قرمز برای موی سر,خواص پیاز قرمز برای پوست,خواص پیاز قرمز وسفید,خواص پیاز قرمز خام,خواص پیاز قرمز برای بدن,خاصیت پیاز چیست,خواص پیاز چیست,خاصیت پیاز پخته شده,خواص پیاز پخته,خواص پیاز پخته برای پوست,خواص پیاز پخته شده,خواص پیاز پخته بر پوست,خواص پیاز پخته چیست,خاصیت آب پیاز پخته,خواص پیاز کوهی,خاصیت پیاز برای پوست صورت,خواص پیاز برای پوست,خاصیت آب پیاز برای پوست,خواص آب پیاز برای پوست,خواص پیاز خام برای پوست,خواص ماسک پیاز برای پوست,خواص آب پیاز برای پوست صورت,خواص پیاز برای پوست ومو,خواص پیاز سفید,خواص پیاز سفید و قرمز,خواص پیاز سفید خام,خواص پیاز پخته

خاصیت پیاز , خاصیت پیازچه , خاصیت پیاز قرمز , خاصیت پیاز چیست

در این مطلب از سایت جسارت با در مورد خاصیت پیاز قزمز , خام , پخته و کوهی برای پوست مو بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

پیاز از قدیمی‌ترین سبزی‌هایی است که بشر استفاده می‌کند. از این سبزی نه‌تنها برای طعم دادن به غذا، بلکه حتی برای بسیاری حکم طلا داشته و آن را در داد و ستدهایشان به کار می‌برده‌اند .

خاصیت پیاز

خوردن پیاز خام به همراه غذا ، مخصوصا برنج. پیاز برای هضم غذا بسیار مفید است و بدن را قوی میکند. برای همین سعی کنید حتما در غذا های دیر هضم از این گیاه استفاده کنید. پیاز خاصیت ضد باکتری دارد پس سعی کنید در حین مسافرت حتما پیاز بخورید. کسانی که سنگ کلیه دارند میتوانند طبق توضیحاتی که در مطلب خواهیم داد از شربت پیاز استفاده کنند.  طرزتهیه شربت پیاز: آب پیاز ۱۰۰ گرم + آب ۴۰۰ گرم + شکر ۴۰۰ گرم را جوشانده تا به‎صورت شربت درآید.

خاصیت پیاز , خاصیت پیازچه , خاصیت پیاز قرمز , خاصیت پیاز چیست

ارزشی که قدیما برای پیاز قائل بودند، بی‌دلیل نیست زیرا تحقیقات گسترده پژوهشگران در دهه اخیر از حقایق جالبی در این زمینه پرده برداشته‌ است. اگر از افرادی هستید که علاقه‌ای به مصرف پیاز ندارند، حتما این مطلب را بخوانید.

خاصیت پیازچه

شربت پیاز آلبومین ادرار را برطرف می‎کند و کسانی که مبتلا به ورم کلیه هستند درمان می‎شود. کسانی که شاش‎بند (حبس‎البول) هستند پیاز خام را له کرده به‎صورت مرهم زیر شکم بگذارند و روزی ۳ قاشق شربت پیاز همراه آب بخورند. کسانی که شکم‎ آن‎ها آب آورده است پیاز خام یا شربت پیاز استفاده کنند و همچنین پیاز پخته را به‎صورت مرهم روی شکم بگذارند. کسانی که دچار بیماری سیروز هستند از شربت پیاز و پیازخام استفاده کنند. کسانی که سرطان کبد دارند پیاز را در برنامه غذایی خود قرار دهند. بیماران ورم عضله قلب (میوکاردیت) روزی ۳ قاشق غذاخوری شربت پیاز همراه آب بخورند. بیماران ذات‎الجنب یا پلورزی از شربت پیاز استفاده کنند. کسانی که دردهای عصبی دارند پیاز یا شربت آن را بخورند . برای درمان آنژین یا گلودرد پیاز پخته را له کرده و گرماگرم دو طرف گلو قرار دهند همچنین شربت پیاز هم بخورند. پیاز از سرطان پیش‎گیری می‎کند. برای برطرف کردن ازدیاد فشارخون هفته در میان از شربت پیاز روزی ۳ قاشق استفاده شود.

خاصیت پیاز , خاصیت پیازچه , خاصیت پیاز قرمز , خاصیت پیاز چیست

پیاز قرمز می‌تواند به حفظ کلسترول خوب کمک و از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری کند. محققان با انجام مطالعاتی روی حیوانات متوجه شدند مصرف پیاز قرمز بعد از 8 هفته می‌تواند میزان کلسترول بد را در بدن به میزان 20 درصد کاهش دهد اما در همین دوره زمانی، هیچ تغییری در میزان کلسترول‌های خوب بدن به وجود نمی‌آورد

خاصیت پیازچه

کسانی که بیماری قند دارند پیاز خام را در برنامه غذایی خود قرار دهند. کسانی که قند خونشان کمتر از حد طبیعی است از خوردن پیاز خودداری کنند. برای درمان میگرن پیاز خام را له کرده بر پیشانی بگذارید. برای ساکت کردن سوزش گزش زنبور از ضماد پیاز استفاده کنید. برای تقویت نیروی جنسی چه زن و چه مرد گوشت را همراه پیاز زیاد بپزید. پیاز پخته همراه با چربی دفع کننده اخلاط سینه می‎باشد. کسانی که تصلب شرائین دارند از پیاز پخته استفاده کننده و سعی کنند مواد گیاهی را بیشتر از مواد غیرگیاهی استفاده کنند. برای درمان زردی پیاز را در سرکه سیب پخته میل کنید. برای درمان ورم طحال به روش ۲۵ استفاده کنید. اگر پیاز پخته گرم را بر روی دمل قرار دهید باعث باز شدن آن می‎شود. برای درمان بواسیر پیاز پخته را به‎صورت ضماد در محل بگذارید. برای تحریک میل شهوت تخم پیاز را کوبیده همراه نبات روزی یک قاشق چای‎خوری میل شود. برای رفع بوی پیاز بعد از خوردن کمی گردو بجوید.

خاصیت پیاز , خاصیت پیازچه , خاصیت پیاز قرمز , خاصیت پیاز چیست

طبق نتایج تحقیقاتی که در سال 2012 در مجله Clinical investigation منتشر شد، فلاونوئیدی به نام روتین که به وفور در خانواده پیازها و سیب وجود دارد، از تشکیل لخته‌های خونی در عروق پیشگیری می‌کند.

خاصیت پیاز قرمز

برای جلوگیری از خونریزی بینی پیاز را به‎صورت برش برش درآورده به پشت گردن خود بمالید. کسانی که دچار ورم‎های مفصلی مخصوصاً ساق پا می‎باشند از شربت پیاز به‎خصوص خود پیاز استفاده کنند. برای درمان دندان درد پنبه‎ای را با آب پیاز آغشته کرده روی دندان بگذارید. برای درمان درد گوش پیاز پخته را که در فر پخته شده باشد با کمی گره مخلوط کرده داخل یک پارچه بگذارید و پارچه را در سوراخ گوش قرار دهید پس از ساکت شدن درد پارچه را بیرون آورید. برای درمان تنگی نفس آب پیاز + آب لیمو همراه آب مخلوط نموده میل شود. لیمو یک عدد + آب پیاز ۲ قاشق + آب یک لیوان. برای رفع گرفتگی صدا پیاز را زیر آتش یا در فر پخته با کره مخلوط نموده میل شود. خوردن پیاز باعث می‎شود که رنگ چهره باز و جذاب گردد به خاطر همین خانم‎هایی که می‎خواهند چهره‎ای قشنگ و زیبا داشته باشند همراه غذا پیاز بخورند. کسانی که درد سیاتیک دارند محل درد پیاز رنده شده را به‎صورت ضماد بگذارند. پیاز درمان کننده کمبود ویتامین ث می‎باشد. پیاز از لخته شدن خون جلوگیری می‎کند در نتیجه برای امراض وخیم قلبی بسیار مفید است.

خاصیت پیاز , خاصیت پیازچه , خاصیت پیاز قرمز , خاصیت پیاز چیست

محققان دانشگاه کورنل بعد از مطالعه تاثیر پیاز بر رشد سلولی و تخریب رادیکال‌های آزاد، در سال 2004 اعلام کردند موسیر و انواع پیاز به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی‌ برجسته‌، تاثیر ویژه‌ای بر کاهش پیشرفت سرطان کبد دارند و از رشد سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کنند.

خاصیت پیاز چیست

کسانی که دستگاه هاضمه ضعیفی دارند کمتر پیاز استفاده کنند. کسانی که تب دارند پیاز داغ را روی شکم خود بگذارند وقتی سرد شد از روی شکم بردارند. برای معالجه ترک دست و پا پیاز را رنده کرده دست خود را داخل آن بگذارید روزی ۲ بار این عمل را تکرار کنید. کسانی که ناخن‎های آن‎ها درد می‎کند پیاز را در آتش یا در فر پخته ضماد پیاز پخته را روی ناخن‎ها بگذارند. به‎خاطر وجود گوگرد در پیاز برای تقویت سلسله اعصاب بسیار مفید است. برای بیماری برص پیاز کوبیده با عسل و نمک و باروت مخلوط نموده به‎صورت مرهم بگذارند. پیاز برای بیماران ریوی و عفونت مفید است. به‎خاطر فسفری که در پیاز وجود دارد برای کسانی که کار فکری دارند و سخت می‎خوابند بسیار مفید است. کسانی که ورم پروستات دارند از شربت پیاز استفاده کنند روزی ۴ قاشق با یک لیوان آب. پیاز دندان‎ها را محکم و از نرمی استخوان جلوگیری می‎کند. برای درمان تب‎های تیفوئیدی پیاز را رنده کرده و پاها را تا قوزک پا در پیاز رنده شده بخوابانید حدود ۲ تا ۳ کیلو پیاز لازم است.

خاصیت پیاز , خاصیت پیازچه , خاصیت پیاز قرمز , خاصیت پیاز چیست

مصرف منظم پیاز به میزان 2 بار در هفته، به‌طور واضح خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کم می‌کند. پیاز سرشار از فلاونوییدهاست و از رشد تومورها جلوگیری و سلول‌های روده بزرگ را از آسیب حفظ می‌کند

خاصیت پیاز پخته

کسانی که دیفتری گرفته‎اند از آب پیاز به‎عنوان ضدعفونی کننده استفاده کنند آب پیاز را با آب رقیق کرده و غرغره کنند و استنشاق نمایند کودکانی که توان استنشاقی ندارند داخل دهان را با یک پنبه آغشته به آب پیاز رقیق شده با آب بشویند و از آب پیاز خیلی رقیق شده چند قطره در بینی کودک بچکانید برای کودک قطره کلروسدیم بهتر است (آب نمک). برای سردردهای عصبی پیشانی را با آب پیاز رنده شده کمپرس کنید.برای درمان سوختگی‎ها پیاز رنده شده را با نمک دریایی مخلوط کنید به‎صورت ضماد روی پوست بگذارید. به‎خاطر پتاسیمی که در پیاز وجود دارد مقوی قلب می‎باشد. پیاز را در خاکستر داغ یا در فر پخته سپس به‎صورت ضماد کف پا بگذارید برای امراض قلبی مفیداست. اگر گوش شما وزوز می‎کند پنبه آغشته به آب پیاز را در گوش بگذارید. همیشه همراه برنج پیاز بخورید زیرا در مغز برنج ماده‎ای است که نابود کننده ویتامین ب می‎باشد و پیاز مانع آن می‎شود.

خاصیت پیاز , خاصیت پیازچه , خاصیت پیاز قرمز , خاصیت پیاز چیست

 پختن گوشت با پیاز نیز می‌تواند به کاهش مواد سرطان‌زایی که هنگام پخت گوشت در حرارت ایجاد می‌شوند، کمک کند.

خاصیت پیاز کوهی

برای اینکه پشه از اطراف تخت شما دور شود پیاز را برش زده و اطراف تخت خود بگذارید. اگر کسی دچار هاری شد یعنی سگ هار او را گاز گرفت، روزانه حدود ۳۰۰ گرم آب پیاز همراه آب به مدت ۳ روز بخورد در عین حال جهت زدن واکسن از پزشک فراموش نکند. یک روش دیگر برای سوختگی، آب پیاز را با عسل مخلوط کرده به‎صورت مرهم روی سوختگی بمالید. کسانی که می‎خواهند چربی خونشان کم شود روزانه ۶۰ گرم پیاز خام بخورند. جا دارد یک دستور علمی زیبا از حضرت رسول(ص) در این جا در رابطه با پیاز نوشته شود. در هر شهری که وارد شدید قبل از هر چیز از پیاز و سبزی‎های آن شهر بخورید ایمن می‎شوید از دردهای آن شهر، ناراحتی‎ها را بیرون کرده نیروی عضلانی و قوه شما را تأمین خواهد نمود و برای تب نافع است. برای درمان چین و چروک پوست صورت یک پیاز را خرد کرده زیاد درشت یا ریز نباشد با یک لیوان آب بپزید تا آب لیوان به نصف برسد، صبح ناشتا بنوشید اگر حساسیت داشتید منصرف شوید.

خاصیت پیاز , خاصیت پیازچه , خاصیت پیاز قرمز , خاصیت پیاز چیست

اسیدفولیک یا ویتامین 9 B یکی از ترکیبهای مورد نیاز مغز و تضمین‌کننده سلامت روان و احساس افراد است. 125 میلی‌لیتر یا نصف پیمانه آب‌پیاز می‌تواند 9 درصد از نیاز روزانه بدن به اسیدفولیک را برطرف کند بنابراین عادت به خوردن پیاز به تامین نیاز بدن به اسید فولیک کمک می‌کند.

خاصیت پیاز برای پوست

برای زیبایی چهره آب پیاز یک قاشق + آب شاهی یک قاشق با کمی آب بنوشید. برای رفع لکه‎های قهوه‎ای صورت آب پیاز یک قاشق + آب خیار یک قاشق با کمی عسل مخلوط کرده به مدت ۳ تا ۴ ساعت روی پوست بگذارید، سپس بشویید. خوردن پیاز از بیماری جذام جلوگیری می‎کند. برای کسانی که آلبومینوری دارند (این بیماری با وجود آلبومین در ادرار تشخیص داده می‎شود علت آن احتقاق یا تورم و التهاب کلیه‎ها است که برای پیدایش موانعی در جریان گردش خون به وجود می‎آید، این بیماری در دوران حاملگی در بیماران قلبی، ریوی و کبدی بروز می‎کند). برای درمان این بیماری پیاز را جزء برنامه غذایی خود قرار دهید همچنین شب‎ها سعی کنید غذاهای سبک مخصوصاً میوه بخورید. هنگام حمله‎های عصبی پیاز را دو قسمت نموده جلوی بینی بگیرید و نفس عمیقی بکشید. برای درمان گرفتگی صدا پیاز در برگ کلم پیچیده در خاکستر آتش یا فر پخته نموده سپس با روغن زیتون مخلوط کرده میل شود.

خاصیت پیاز

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 10 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.