نفخ معده ، عارضه‌ای شايع و آزاردهنده

نفخ معده ، عارضه‌ای شايع و آزاردهنده

نفخ معده ، عارضه‌ای شايع و آزاردهنده نفخ معده,بيماري نفخ معده,نفخ معده در بارداري,علائم نفخ معده,درمان نفخ معده,درمان نفخ معده با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان نفخ معده,نفخ معده را چگونه …

خواص و مضرات گیاه کندر چیست و چه خواصی دارد

خواص و مضرات گیاه کندر چیست و چه خواصی دارد

خواص و مضرات گیاه کندر چیست و چه خواصی دارد در این مطلب از سایت جسارت به خواص و مضرات گیاه کندر چیست و چه خواصی دارد می پردازیم.کندر یکی از بهترین گیاهان …

گرفتگی صدایتان را جدی بگیرید

گرفتگی صدایتان را جدی بگیرید

گرفتگی صدایتان را جدی بگیرید گرفتگی صدای,بيماري گرفتگی صدای,گرفتگی صدای در بارداري,علائم گرفتگی صدای,درمان گرفتگی صدای,درمان گرفتگی صدای با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان گرفتگی صدای,گرفتگی صدای را چگونه درمان کنيم,گرفتگی …

زگیل دست

زگیل دست ,زگیل دست کودکان,زگیل دست چیست,زگیل دست بچه ها,زگیل دست کودک,درمان زگیل دست کودکان,زگیل روی دست کودکان,زگیل دست در کودکان,علت زگیل در دست کودکان

زگیل دست , زگیل دست کودکان , زگیل دست چیست , زگیل دست بچه ها

توضیحاتی در مورد زگیل دست

زگیل (Verruca)، غده‌ای گوشتی است که انواع آن بر روی دست و پاها رشد می‌کند، اما ممکن است بر روی تمام نقاط بدن رشد کند، زگیل معمولاً یک تومور کوچک و زبر است که می‌تواند به گل کلم یا یک تاول سفت و سخت شباهت داشته باشد. در این مطلب از سایت جسارت در مورد زگیل دست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

زگیل دست و پوست موز

دستورالعمل الف. به مدت چند دقیقه، پوست موز را روی زگیل بمالید. ب. هم‌چنین می‌توانید پوست موز را روی زگیل قرار دهید و با استفاده از چسب زخم، آن را محکم کنید. دفعات لازم برای انجام این درمان خانگی این کار را هر روز تکرار کنید. زمان اثربخشی این درمان خانگی ممکن است چند هفته‌ای طول بکشد؛ بنابراین، صبور باشید. دلیل اثربخشی استفاده از پوست موز به عنوان یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای خلاصی از شر زگیل به شمار می‌رود، و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز می‌کند. آنزیم‌های موجود در پوست موز به التیام و جوان‌سازی پوست اطراف زگیل کمک می‌کند. پوست موز هم‌چنین دارای خواص ضد میکروبی است.

درمان زگیل دست با برگ ریحان

به راحتی چند برگ ریحان تازه را خرد کنید و بر روی زگیل خود قرار دهید. میتوانید برگهای خرد شده را روی زگیل خود قرار دهید و آن را با یک باند ببندید. برای سریع تر شدن درمان این درمان را دوبار در روز انجام دهید. خوشبختانه یکی از این درمان های طبیعی برای تسکین زگیل کمک خواهند کرد. اگر نه باید به دنبال توصیه های پزشکی باشید.

زگیل پوستی‌

زگیل پوستی‌ از آلودگی‌ با یک ویروس دی ان‌ای دو رشته‌ای بنام ویروس پاپیلوم انسانی‌ ناشی‌ می‌‌شود. بیش از ۲۰۰ نوع ویروس زگیل وجود دارند که بر اساس ماده ژنتیکی خود، به ۵ دسته تقسیم بندی می‌‌شوند، و رفتار بالینی و آزمایشگاهی آنها با هم متفاوت است. این ویروس وارد سلول‌های سطحی پوست ( کراتینوسیت ها) شده، می‌‌توانند ضایعاتی چون زگیل ساده گرفته تا سرطان‌های پوستی‌ غیر ملانومی ایجاد کنند. نزدیک به ۴ سده پیش از میلاد مسیح، بقراط برای نخستین بار زگیل پوستی‌، و تناسلی را توصیف کرد، و شرح داد که اگر این ضایعات زخمی شوند، می‌‌توانند به سرطان بینجامند. از آن زمان همگان دانستند که زگیل یک بیماری عفونی‌ است.

زگیل و روغن نارگیل

مواد مورد نیاز روغن نارگیل بکر دستورالعمل الف. روغن نارگیل را کمی حرارت دهید و سپس روی زگیل بمالید. ب. چند دقیقه‌ای آن را روی زگیل ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود. پ. بعد از ماساژ، پوست‌تان را نشویید. دفعات لازم برای انجام این درمان خانگی این کار را مرتبا، روزی دو الی سه مرتبه انجام دهید. دلیل اثربخشی روغن نارگیل به درمان زگیل‌های روی پا، صورت، و حتی زگیل‌های تناسلی نیز کمک می‌کند. اسیدهای چرب با زنجیرهی متوسط موجود در روغن نارگیل دارای اثرات ضد میکروبی هستند و در صورت استفاده‌ی مرتب از آن، به آسانی زگیل را از بین می‌برند. روغن نارگیل هم‌چنین می‌تواند به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده‌ی پوست نیز عمل کند.

زگیل دست و جوش شیرین

باتوجه به خواص قوی ضد التهابی و ضد عفونی در جوش شیرین, میتواند به مبارزه با ویروس هایی که باعث ایجاد زگیل شده اند مبارزه کند. یک قاشق چایی خوری سرکه سفید با جوش شیرین را برای درست کردن یک خمیر غلیظ باهم مخلوط کنید. دو بار در روز خمیر را بر روی زگیل خود بگذارید(یک بار در صبح و بار دیگر در شب) همچنین میتوانید جوش شیرین را با روغن کرچک برای درست کردن خمیر باهم مخلوط کنید. آن را بر روی زگیلتان بمالید و با یک باند آن را ببندید. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد باند را بردارید. این درمان را چند روز انجام دهید تا زمانی که زگیل ازبین برود.

زگیل دست و پودر زردچوبه

مواد مورد نیاز الف. پودر زردچوبه ب. آب دستورالعمل الف. پودر زردچوبه را با آب ترکیب کنید و از آن‌ها خمیر تهیه کنید. ب. این خمیر را روی زگیل بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. پ. سپس زگیل را با آب بشویید. تکه‌ای لیمو را با فشار ملایم روی زگیل و پوست اطراف آن بمالید تا رنگ زرد زردچوبه از بین برود. دفعات لازم برای انجام این درمان خانگی این کار را روزی دو بار انجام دهید. دلیل اثربخشی استفاده‌ی موضعی از زردچوبه بسیار سودمند است. خواص ضد میکروبی زردچوبه می‌تواند عفونت و هم‌چنین زگیل را از بین ببرد.

همه چیز درباره زگیل

زگیل (نام علمی: Verruca)، غده‌ای گوشتی است که انواع آن بر روی دست و پاها رشد می‌کند، اما ممکن است بر روی تمام نقاط بدن رشد کند، و این غده‌ها را با داروهای سوزاننده از قبیل اسید ازتیک (بمقدار کم) و جز آن برطرف می‌کنند. زگیل معمولاً یک تومور کوچک و زبر است که می‌تواند به گل کلم یا یک تاول سفت و سخت شباهت داشته باشد. زگیل‌ها عمومی هستند، و به سبب ویروس، به ویژه خانوادهٔ ویروس پاپیلوم انسانی (HPV)، ایجاد شوند و وقتی با پوست شخص آلوده تماس ایجاد شود واگیردار هستند. بیش از ۱۰۰ گونه ویروس ورم انسانی وجود دارد، آن‌ها می‌توانند بر روی پوست، در داخل دهان شما، بر روی آلت تناسلی و نواحی مقعد رشد کنند. نوع معمول ویروس ورم انسانی گرایش برای رشد بر روی پوست را دارد (مانند دست و انگشتان)، در حالی که انواع دیگر ویروس ورم انسانی تمایل برای زدن زگیل بر روی آلت تناسلی را دارند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد زگیل صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

زگیل و آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل خواص ضد التهابی اش شناخته شده است که میتواند برای درمان زگیل بسیار موثر باشد. ژل را از برگ آلوئه ورا خارج کنید. با یک پنبه تمیز ژل تازه آلوئه ورا را بر روی زگیل بمالید. سپس برای نگهداری پنبه بر روی زگیل ،از یک باند و یا چسب استفاده کنید. دو بار در روز برای دوهفته این روند را تکرار کنید. اگر شما در خانه خود گیاه آلوئه ورا ندارید, میتوانید ژل آلوئه ورا. را از داروخانه بخرید و چند بار در روز آن را بر روی زگیل خود بمالید.

علل زگیل

از آنجایی که ویروس زگیل در جاهای مرطوب زندگی‌ می‌‌کند، شایع‌ترین نحوه دچار شدن به زگیل پا، پابرهنه راه رفتن در گرمابه‌های عمومی‌، استخرها، و پیاده روی خیابان هاست. دلیل دچار شدن بیشتر پوست دست و پا به زگیل آن است که این مناطق بدن بیشتر در معرض ضربه هستند، و درنتیجه ویروس زگیل به آسانی وارد پوست این مناطق می‌‌شود. ویروس پس از ورود به پوست از طریق خراش‌های سطحی، به پایین‌ترین لایه پوستی‌ نفوذ کرده، در آنجا سلول‌ها را مجبور به رشد بیش از حد، و ساختن ماده ژنتیکی خود می‌‌کند. از ۵ نسل مختلف ویروس زگیل (آلفا، بتا، گاما، میو، و نیو)، سه‌ تای آنها بیشتر آدمی را آلوده می‌‌کنند (آلفا، گاما، و میو)، و عفونت با ویروس‌های بتا و نیو نادر است. به هر روی، عفونت با ویروس‌های نوع بتا و میو بیشتر در کسانی دیده می‌‌شود که دچار نقص ایمنی‌ هستند (سرطان، دیابت، رماتیسم، داروهای سرکوب کننده ایمنی‌). اگر چه آلودگی با ویروس زگیل هم در بیماران دارای دستگاه ایمنی‌ سالم، و هم در بیماران دارای نقص ایمنی‌ دیده می‌‌شود، این عفونت اما در بیماران دارای نقص ایمنی‌ شدید تر است. به همین دلیل زگیل پوستی‌ در بیمارانی‌ که داروهای سرکوب کننده دستگاه ایمنی‌ دریافت می‌‌کنند (شیمی‌ درمانی، کورتون)، فراوان تر است.

زگیل دست و روغن آویشن

مواد مورد نیاز الف. یک قطره روغن آویشن ب. یک قطره روغن حامل نظیر روغن زیتون یا روغن نارگیل پ. آب گرم دستورالعمل الف. زگیل را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آب گرم قرار دهید. ب. اطراف زگیل را خشک کنید و ترکیب روغن آویشن و روغن حامل را روی زگیل بمالید. پ. اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود. دفعات لازم برای انجام این درمان خانگی این کار را هر ۲۴ ساعت یک بار تکرار کنید. دلیل اثربخشی فعالیت‌های ضد ویروسی روغن آویشن در آزمایشگاه به اثبات رسیده‌اند؛ و طبق شواهد علمی، این روغن می‌تواند با موفقیت ویروس‌ها را نابود کند.

انواع مختلف زگیل

انواع مختلفی از زگیل‌ها تا به حال شناسایی شده که از نظر شکل و محل مورد اثر به انواع زیر طبقه بندی شده‌اند: زگیل معمولی ، یک زگیل برآمده با سطحی زبر و خشن که معمولاً بر روی دست‌ها و زانوها پدید می‌آید. زگیل پهن ، یک زگیل کوچک با سطحی پهن و صاف به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد که می‌تواند به تعداد زیادی و معمولاً بر روی صورت، گردن، دست‌ها، مچها و زانوها ایجاد شود. زگیل رشته‌ای یا پنجه‌ای ، زگیلی، رشته‌ای یا انگشت مانند، که به‌طور معمول بر روی صورت به ویژه پلک‌ها و لب‌ها پدیدار می‌شود. زگیل پاشنه ، یک تودهٔ سخت و بعضی مواقع دردناک، اغلب همراه با چندین لکهٔ سیاه در مرکز آن؛ معمولاً فقط در پاشنهٔ پا پیدا می‌شود. زگیل خانه‌خانه[۹]، گروهی سخت از زگیل کف پا، به‌طور معمول بر روی دست‌ها و کف پا پدید می‌آیند. زگیل تناسلی ، زگیلی که بر روی آلت تناسلی ایجاد می‌شود. زگیل‌های مقاربتی عبارت است از زگیل‌های ناحیه تناسلی (شامل مجرای ادرار، آلت تناسلی و مقعد). این زگیل‌ها از سایر زگیل‌ها مسری‌تر هستند. برخی از انواع ویروس‌ها که باعث ایجاد زگیل‌های مقاربتی می‌شوند، با بدخیمی‌های تناسلی نیز همراه هستند. آن‌ها نوجوانان و بزرگسالان فعال از نظر جنسی را از هر دو جنس مبتلا میکنند.

زگیل دست و عسل

یکی از محبوب‌ترین درمان‌های خانگی برای زگیل استفاده از عسل است. عسل دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری است و می‌تواند به درمان زگیل کمک کند. برای رسیدن به بهترین نتایج، توصیه می‌کنیم از عسل مانوکا استفاده کنید. الف. ابتدا، در صورت امکان، کمی روی زگیل را بسایید؛ سپس، یک لایه‌ی ضخیم عسل را روی زگیل بمالید. ب. تکه پارچه‌ی تمیزی را دور آن بپیچید و ۲۴ ساعت صبر کنید؛ سپس، باند را عوض کنید و مجددا لایه‌ی دیگری از عسل را روی زگیل بمالید. پ. آن‌قدر به این کار ادامه دهید تا زگیل کاملا بر طرف شود.

ساده‌ترین راه درمان زگیل پوستی

یکی از ساده‌ترین راههای درمان زگیل پوستی ، قرار دادن سیر له شده بر روی زگیل دو تا سه بار در هفته یا تا زمان خوب شدن زگیل هر بار به مدت نیم ساعت است. معمولاً بعد از دو تا سه بار انجام این عمل زگیل کاملاً خوب می‌شود. یکی دیگر از روشهای تجربه شده که سریعاً زگیل را بهبود می بخشد؛ مالیدن شیرهٔ برگ درخت انجیر بر روی زگیل است. در این روش؛ یک عدد برگ انجیر را از درخت جدا کرده و شیرهٔ سفید بیرون زده از انتهای برگ انجیر را مستقیماً بر روی زگیل قرار می دهیم. در خیلی از موارد؛ حتی یک بار استفاده از این روش به از بین رفتن کامل زگیل می انجامد ولیکن دربارهٔ بسیاری از زگیلها؛ این عمل می بایست چند بار و تا زمان از بین رفتن کامل زگیل تکرار شود. روش دیگر متداول برای از بین بردن زگیلهای دست و اندامها؛ استفاده از محلول نمک بسیار غلیظ است. به این صورت که دست یا اندامی که بر روی آن زگیل مشاهده می‌شود را شسته و سپس در محلول اشباع نمک در آب نسبتاً داغ، آن اندام را لااقل بیست دقیقه تا نیم ساعت نگه می داریم. با تکرار هر روزهٔ این عمل، پس از چند روز، زگیل پوستی کاملاً خوب می‌شود.

زگیل دست و شیره‌ی انجیر

استفاده از شیره‌ی انجیر نیز از دیگر درمان‌های سنتی برای زگیل به شمار می‌رود. جهت استفاده از شیره‌ی انجیر برای رفع زگیل، طبق مراحل زیر عمل کنید. الف. ساقه‌ی نازک یا یکی از برگ‌های درخت انجیر را از وسط بشکنید. ب. سپس، کمی آن را فشار دهید تا مایع غلیظ سفید رنگی از آن خارج شود. این مایع سفید رنگ همان شیره یا عصاره‌ی درخت انجیر است. پ. اکنون، مقداری از این عصاره را روی زگیل بمالید. بعد از گذشت چندین دقیقه، این شیره به تدریج خشک و شبیه چسب می‌شود. ت. اجازه‌ دهید شیره‌ی خشک شده‌ی درخت انجیر نیز روی زگیل باقی بماند. ث. این کار را روزی دو بار انجام دهید. ج. بعد از گذشت ۷ الی ۱۰ روز،‌ شاهد از بین رفتن زگیل خواهید بود.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 22 آذر 1399

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.