عوارض و زمان و طریقه مصرف قرص دوفاستون چیست

عوارض و زمان و طریقه مصرف قرص دوفاستون چیست

قرص دوفاستون قرص دوفاستون ,قرص دوفاستون چیست,قرص دوفاستون و چاقی,قرص دوفاستون و تخمک گذاری,قرص دوفاستون و لکه بینی,قرص دوفاستون و بارداری,قرص دوفاستون ویکی پدیا,قرص دوفاستون و پریود توضیحاتی در مورد قرص دوفاستون …

آشنایی با علت و دلایل و درمان ناف درد در دوران بارداری

آشنایی با علت و دلایل و درمان ناف درد در دوران بارداری

ناف درد ناف درد ,ناف درد در بارداری,ناف درد در دوران بارداری,ناف درد در حاملگی,ناف درد چیست,ناف درد در اوایل بارداری,ناف درد نشانه چیست؟,ناف دردی,ناف درد بارداری,ناف درد در دوران حاملگی,درد ناف …

وقتی آهن بدن کم می‌آید

وقتی آهن بدن کم می‌آید

وقتی آهن بدن کم می‌آید خواص آهن,فوايد آهن,آهن درماني,خاصيت آهن,خواص آهن درماني,خواص آهن براي پوست,خواص آهن براي مو,خواص آهن براي جواني,خواص آهن براي بارداري,خواص خوردن آهن,فوايد آهن خام,فوايد آهن پخته

خواص و کاربرد سبزی گشنیز خشک همراه طرز تهیه

خواص و کاربرد سبزی گشنیز خشک همراه طرز تهیه در سایت جسارت

گشنیز خشک ,گشنیز خشک شده,خواص گشنیز خشک,کاربرد گشنیز خشک,فواید گشنیز خشک,سبزی گشنیز خشک,خواص گشنیز خشک شده

خواص و کاربرد سبزی گشنیز خشک همراه طرز تهیه

گشنیز خشک , گشنیز خشک شده , خواص گشنیز خشک , کاربرد گشنیز خشک

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و کاربرد سبزی گشنیز خشک همراه طرز تهیه می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

گشنیز مانع ترش شدن غذا در معده میشود همچنین درد صفرا را تا حد بسیار زیادی تسکین می دهد. تخم گشنیز برای درمان وسواس و خفقان بسیار خوب است .   گشنیز به عنوان سبزی کاهش دهنده قند خون شناخته شده است و این کار را با تحریک ترشح انسولین انجام می دهد. این تاثیر به حدی است که آن را گیاه ضد دیابت نیز می نامند.

گشنیز خشک

گشنیز گیاه بومی جنوب اروپا و مناطق مدیترانه است و در بیشتر نقاط ایران نیز می روید. از زمان های قدیم وجود داشته و حتی مورد مصرف مصری ها بوده است. بقراط این گیاه را می شناخته و برای درمان بیماری های مختلف از آن استفاده می کرده است. در قرون وسطی ضعف جنسی را با گشنیز درمان می کردند. پزشکان قدیم عقیده داشتند گشنیز از سرایت امراض جلوگیری می کند، از این رو به افراد مبتلا به آبله دستور می دادند که آب گشنیز را به دور چشمهایشان بمالند تا میکروب آبله به چشم ها سرایت نکند. گشنیز گیاهی است علفی و یک ساله، به رنگ سبز که ارتفاع آن تا 80 سانتی متر نیز می رسد. برگ های آن به دو شکل ظاهر می شوند.

مصرف گشنیز برای بهبود عملکرد کبد مفید است  . گشنیز برای مقابله با باکتری سالمونلا مفید است. خاصیت ضدالتهابی دارد و علایم آرتریت را برطرف می کند. مصرف گشنیز از بدن در برابر عفونت های دستگاه ادراری محافظت می کند.

گشنیز خشک شده

آنهایی که در قاعده ساقه وجود دارند به شکل دندانه دار و دیگری در طول ساقه که باریک و نخی می شود. قسمت مورد استفاده گیاه، ساقه، برگ و میوه آن است. میوه گشنیز گرد و به رنگ زرد است. بوی تازه آن مطبوع نبوده و تقریباً بد بو است ، ولی بر اثر خشک شدن این بو از بین رفته و خوشبو می شود. موارد استفاده گشنیز گشنیز تازه گیاه معطری است که در کوکو و آش استفاده می شود. تخم آن را نیز تفت داده و پودر می کنند و به عنوان ادویه خصوصاً در غذاهای هندی ، در ادویه گرام ماسالا استفاده می کنند. مخلوط پودر تخم گشنیز و زیره سبز در غذاهای ایرانی مثل خورش ها، عدسی و عدس پلو استفاده می شود.

خواص و کاربرد سبزی گشنیز خشک همراه طرز تهیه

گشنیز خشک , گشنیز خشک شده , خواص گشنیز خشک , کاربرد گشنیز خشک

گشنیز همچنین برای زنان به ویژه آنهایی که در دوره عادت ماهانه دچار خونریزی شدید می شوند، مفید است. برای استفاده از این خاصیت درمانی گشنیز می توانید شش گرم از دانه آن را در500 میلی گرم آب بجوشانید و پس از افزودن شکر به آن، این مخلوط را به صورت گرم استفاده کنید.

خواص گشنیز خشک

گشنیز حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر است.سبزی گشنیز به عنوان دوای معده و بهبود دهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته شده است و تحقیقات نشان می دهد که مصرف آن باعث دفع سرب و آلومینیوم نیز می شود. گشنیز خاصیت ضدنفخ و اشتهاآوری دارد. دم کرده تخم گشنیز از سیلان منی جلوگیری می‎کند. گشنیز مانع ترش شدن غذا در معده میشود همچنین درد صفرا را تا حد بسیار زیادی تسکین می دهد. تخم گشنیز برای درمان وسواس و خفقان بسیار خوب است . گشنیز به عنوان سبزی کاهش دهنده قند خون شناخته شده است و این کار را با تحریک ترشح انسولین انجام می دهد. این تاثیر به حدی است که آن را گیاه ضد دیابت نیز می نامند.  درمان جوش های دهان و تسکین درد دهان با این سبزی امکان پذیر است.

آب گشنیز خواب آور است. برای این منظور باید30 گرم از آب گشنیز خام را همراه با شکر خورد. مصرف بیش از این مقدار موجب حالت سستی می شود. برای کاستن نیروی جنسی ونعوظ مزاحم،خوردن گشنیز اثر بسیار موثری دارد. گشنیز خاصیت خلط آور دارد.

کاربرد گشنیز خشک

خشک کردن یکی از قدیمی‌ترین روش‌های نگهداری مواد غذایی است. برای خشک کردن سبزی‌ها، بهترین و تازه‌ترین نوع آنها را انتخاب کنید. سعی کنید بعداز خرید به سرعت سبزی را آماده و خشک کنید. ابتدا آنها را کاملا بشویید و اگر تعدادی از آنها به کپک آلوده شده و پوسیده و زردرنگ شده جدا کنید. سبزی‌های نامرغوب و کپک‌زده می‌توانند کیفیت محصول خشک شده را بشدت کاهش دهند. اغلب در روش خانگی سبزی‌ها را در آفتاب خشک می‌کنند.  مدت زمان خشک کردن در آفتاب قابل پیش‌بینی نیست ولی بهترین دما برای خشک کردن سبزی‌ها روزهایی از تابستان است که دما بالای ۳۶ درجه سانتی‌گراد باشد. اگر دما خیلی پایین یا رطوبت خیلی زیاد باشد قبل از این که محصول خشک شود کپک‌زدگی رخ خواهد داد. اگر هم محصول به مدت طولانی در مجاورت نور خورشید قرار گیرد زردرنگ شده و افت تغذیه‌ای پیدا خواهد کرد، اما چه عواملی نشان‌دهنده پایان مرحله خشک کردن سبزی‌هاست؟

خواص و کاربرد سبزی گشنیز خشک همراه طرز تهیه

گشنیز خشک , گشنیز خشک شده , خواص گشنیز خشک , کاربرد گشنیز خشک

برای شب کوری آب گشنیز را با گلاب مخلوط کرده به چشم بمالید. برای اوره خون یک قاشق چای‎خوری تخم گشنیز با یک سوم استکان آبغوره خیسانده سپس مخلوط با آب میل شود. برای سوءهاضمه و نفخ از دم کرده تخم گشنیز استفاده شود.

فواید گشنیز خشک

وقتی ساقه سبزی‌ها بافت سفت و نسبتا چرمی پیدا کنند و در لبه‌های برگ‌های آنها حالت تیزی و نازکی ظاهر شود یا برگ‌ها به دور خود بپیچند یا بافت آنها ترد و شکننده شود به صورتی که اگر برگ‌ها را بین انگشتان بفشاریم خرد شوند نشان‌دهنده پایان مرحله خشک شدن است.  معمولا سبزی‌های خشک شده منبع خوبی از نظر فیبر و املاح معدنی هستند ولی درصدی از ویتامین‌ها خصوصا ویتامین C و A و همچنین برخی از آنتی‌اکسیدان‌های خود را در حین خشک‌‌شدن از دست می‌دهند. البته عواملی نظیر نور، ماندگاری طولانی و شرایط بسته‌بندی و نگهداری هم می‌تواند به تخریب ویتامین‌ها بینجامد. در ضمن فراموش نکنید که سبزی‌های خشک در حین پخت در مقایسه با سبزی‌های تازه مقدار بیشتری از املاح معدنی خود را از دست خواهند داد. بنابراین گوشزد می‌کنیم در صورتی که در طول سال امکان دسترسی به سبزی‌های تازه یا فصلی را داشتید آنها را جایگزین سبزی‌های خشک کنید.

برای سینوزیت 5 گرم تخم گشنیز در 300 سی‎سی آب جوشانده صاف نموده استنشاق نمایید. جهت درمان ورم رگ بیضه گشنیز تازه + عسل + روغن زیتون مخلوط نموده به صورت ضماد بگذارید. برای درمان اگزما آش آبغوره که در آن گشنیز و برگ چغندر باشد مؤثر است.

سبزی گشنیز خشک

هنگام خشک کردن سبزی‌ها در هوای آزاد آفتابی احتمال دارد که لارو حشرات یا برخی باکتری‌های فاسدکننده در سطح سبزی‌ها قرار گرفته باشند. برای این که قدرت تاثیر تخریبی این میکروب‌ها را کاهش دهید ماده غذایی خشک شده را در کیسه‌های پلاستیک بسته‌بندی کرده و محصول را برای حداقل ۴۸ ساعت در فریزر قرار دهید. سپس آن را برای نگهداری دایمی از فریزر خارج و در جای خشک نگهداری کنید.  از خشک کردن سبزی در مایکروویو اجتناب کنید، چراکه انرژی گرمایی این نوع فرها سبب پخته شدن و افت ارزش تغذیه‌ای محصول می‌شود.  برای حفظ کیفیت محصول آن را درون ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی ریخته و در یک جای خنک، خشک و کم نور قرار دهید. در این روش محصول خشک شده برای ۶ ماه تا یک سال قابل نگهداری خواهد بود. اما برای ماندگاری طولانی‌تر می‌توانید محصول را خوب بسته‌بندی کرده و در یخچال و فریزر نگهداری کنید. البته این را بدانید در صورتی که محصول به مدت بیشتری نگهداری شود رنگ، طعم، رایحه و ویتامین‌های آن شروع به افت خواهد کرد.

گشنیز خشک

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 8 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.