موارد مصرف میخک و خواص دارویی و درمانی در طب سنتی

موارد مصرف میخک و خواص دارویی و درمانی در طب سنتی

موارد مصرف میخک و خواص دارویی و درمانی در طب سنتی موارد مصرف میخک و خواص دارویی و درمانی در طب سنتی در سایت جسارت میخک و خواص دارویی ,میخک خواص دارویی,خواص …

رابطه ای میان خوردن شیره و هسته انگور و چاقی وجود دارد

رابطه ای میان خوردن شیره و هسته انگور و چاقی وجود دارد

رابطه ای میان خوردن شیره و هسته انگور و چاقی وجود دارد رابطه ای میان خوردن شیره و هسته انگور و چاقی وجود دارد در سایت جسارت انگور و چاقی,رابطه انگور و …

آمله برای قلب مفید است

آمله برای قلب مفید است

آمله برای قلب مفید است خواص آمله,فواید آمله,آمله درمانی,خاصیت آمله,خواص آمله درمانی,خواص آمله برای پوست,خواص آمله برای مو,خواص آمله برای جوانی,خواص آمله برای بارداری,خواص خوردن آمله,فواید آمله خام,فواید آمله پخته

موارد مصرف و خواص سرکه بالزامیک چیست برای فشار خون

موارد مصرف و خواص سرکه بالزامیک چیست برای فشار خون در سایت جسارت

خواص سرکه بالزامیک چیست ,سرکه بالزامیک و فشار خون,سرکه بالزامیک فشار خون,تاثیر سرکه بالزامیک بر فشار خون

موارد مصرف و خواص سرکه بالزامیک چیست برای فشار خون

خواص سرکه بالزامیک چیست , سرکه بالزامیک و فشار خون , سرکه بالزامیک فشار خون , تاثیر سرکه بالزامیک بر فشار خون

در این مطلب از سایت جسارت به موارد مصرف و خواص سرکه بالزامیک چیست برای فشار خون می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

سرکه بالزامیک از انگوری تهیه می شود که این نوع از انگور حاوی گروهی از فلاونوییدها است. این گروه از فلاونوییدها به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می توانند عملکرد ضد پیری سلول های بدن، ضدسرطان و ضدبیماری های قلبی عروقی داشته باشند.

خواص سرکه بالزامیک چیست

 سرکه درسس سالاد وسایر غذاها استفاده می شود اما بنظر می رسد ما به اندازه ی کافی از سرکه  استفاده نمی کنیم با تنوع زیاد واستفاده های بیشماری که ازآن می شود، قابل درک است که چرا به سرکه علاقه داریم. اما مسئله تنها طعم آن نیست فواید زیادی در این ماده نهفته است که ما از آن بی اطلاعیم. البته درباره ی خواص سرکه ی سدار سیب مطالب زیادی گفته شده است اما در اینجا به فواید سرکه ی بالزامیک می پردازیم.

همه ی انواع سرکه چون اسیداستیک دارند تا حدی به کاهش چربی خون کمک می کنند و سبب پایین آمدن کلسترول و تری گلیسیرید در افرادی می شوند که چربی خون بالایی دارند یا مستعد ابتلا به چربی خون بالا هستند. نکته ی دیگر این که تمامی انواع سرکه از جمله سرکه بالزامیک سبب کاهش اشتها شده و میل سیری را القا می کنند؛ یعنی وقتی فردی سرکه بالزامیک را که عمدتاً با سالاد یا غذاهای سرد مصرف می شود، می خورد؛ تا حدی اشتهایش کاهش یافته و مصرف آن یکی از راه های موثر برای کم کردن وزن در افرادی است که رژیم کاهش وزن دارند.

سرکه بالزامیک و فشار خون

 سرکه ی بالزامیک چیست؟ سرکه ی بالزامیک بطور سنتی از آب انگور سفید تهیه می شود آب انگور باید پخته شده تا غلیظ شود درطی این فرآید شکر در آب انگور تیره  و کاراملیزه می شود و به همین دلیل رنگ سرکه ی بالزامیک تیره است. سپس سرکه تخمیر شده و در خمره های چوبی فرآیند رسیدن آن به آهستگی صورت می گیرد .حداقل زمان رسیدن این نوع سرکه 12 سال است برخی از انواع سرکه ی بالزامیک  تا 25 سال نیز سن دارند.

سرکه بالزامیک در محیط معده، حالت اسیدی ایجاد می کند. به طور معمول در افراد جوان و سالم، محیط معده به اندازه کافی اسیدی است اما در افرادی که به هر علت ترشح اسید معده ی آن ها کاهش یافته است مانند افراد سالمند یا کسانی که قسمتی از معده آن ها با عمل جراحی برداشته شده است، استفاده از این سرکه به اسیدی تر شدن محیط معده کمک می کند و در نتیجه فرآیند هضم و جذب بسیاری از مواد مغذی بهبود می یابد. همچنین این محیط اسیدی جذب عناصری مثل کلسیم و آهن را افزایش می دهد. بنابراین کسانی که دچار کم خونی و فقر آهن هستند، می توانند همراه با گوشت قرمز مختصری سرکه بالزامیک استفاده کنند تا جذب آهن گوشت افزایش یابد.

سرکه بالزامیک فشار خون

 فواید سرکه ی بالزامیک : 1- آنتی اکسیدان ها : این مواد با رادیکالهای آزاد مقابله می کنند. تحقیقات  نشان داده است که سرکه ی بالزامیک می تواند اکسیداسیون کلسترول بد را کاهش داده و از تشکیل پلاک در سرخرگها جلوگیری کند. 2- بهبود فشارخون : محققین دریافتند غذاهایی که مقادیر زیادی  آنتی اکسیدان  دارند نظیر سرکه ی بالزامیک  می تواند به بهبود فشارخون از طریق جلوگیری از تخریب سلولها کمک کنند. 3- تنظیم  مقدار قند خون : سرکه ی بالزامیک  ممکن است  سبب بهبود حساسیت به انسولین  شود. این ماده دارای نمایه ی گلایسمی پائینی است و سبب افزایش ناگهانی قندخون نمی شود، اگرچه حاوی مقداری قند است وافراد دیابتی باید در مورد میزان مصرف آن احتیاط کنند.

موارد مصرف و خواص سرکه بالزامیک چیست برای فشار خون

خواص سرکه بالزامیک چیست , سرکه بالزامیک و فشار خون , سرکه بالزامیک فشار خون , تاثیر سرکه بالزامیک بر فشار خون

از این نوع سرکه می توان به میزان چند قاشق مرباخوری در سالاد استفاده کرد. مخلوط سرکه بالزامیک و روغن زیتون یک سس مغذی و سالم برای مصرف سالادها معرفی می شود. استفاده از این نوع سرکه یا سایر انواع سرکه ها در افرادی که مبتلا به رفلاکس یا برگشت اسید معده از معده به طرف مری هستند و دچار سوزش سر دل و ترش کردن می شوند، مناسب نیست. همچنین در افرادی که به انواعی از انگور حساسیت دارند، استفاده از این نوع سرکه باید با احتیاط صورت گیرد.

تاثیر سرکه بالزامیک بر فشار خون

4- تقویت سیستم ایمنی : آنتی اکسیدانهای موجود در سرکه ی بالزامیک ، سلولهای تخریب شده را ترمیم کرده و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کنند. با مصرف مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان  سیستم ایمنی شما ممکن است بتواند  سدهای دفاعی  مورد نیاز بدنتان را بهتر فراهم کند. 5- کنترل وزن : سرکه ی بالزامیک سبب کند شدن مراحل هضم غذا می شود و به جلوگیری از پرخوری کمک می کند. بدلیل وجود مواد قندی طبیعی موجود در آن شما می توانید  یک سس سالاد  یا مارینید بدون شکر از آن بسازید.

خواص سرکه بالزامیک چیست

آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.