درمان بیماری ام اس با گیاهان

درمان بیماری ام اس با گیاهان

درمان بیماری ام اس با گیاهان خواص گیاهان,فواید گیاهان,گیاهان درمانی,خاصیت گیاهان,خواص گیاهان درمانی,خواص گیاهان برای پوست,خواص گیاهان برای مو,خواص گیاهان برای جوانی,خواص گیاهان برای بارداری,خواص خوردن گیاهان,فواید گیاهان خام,فواید گیاهان پخته   …

درمان‌های رایج بیماری‌های چشمی

درمان‌های رایج بیماری‌های چشمی

درمان‌های رایج بیماری‌های چشمی بیماری‌های چشمی,بيماري بیماری‌های چشمی,بیماری‌های چشمی در بارداري,علائم بیماری‌های چشمی,درمان بیماری‌های چشمی,درمان بیماری‌های چشمی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان بیماری‌های چشمی,بیماری‌های چشمی را چگونه درمان کنيم,بیماری‌های چشمی …

جوشانده برای بی خوابی

جوشانده برای بی خوابی

جوشانده برای بی خوابی جوشانده مفید برای از بین بردن بی خوابی شما

علائم و نشانه های حساسیت و آلرژی به گربه و موی گربه

علائم و نشانه های حساسیت و آلرژی به گربه و موی گربه در سایت جسارت.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.شاید برایتان جالب باشد که عده ای به گربه آلرژی دارند و از ان بدشان می آید.زندگی با گربه می تواند سبب آلرژی شود؛ و اگر شما یا یکی از اعضای خانواده مبتلا به آلرژی هستید؛ این مسئله سوالات بسیاری را برایتان خواهد داشت. آیا علت سرما خوردگی های بی پایان فرزندانم حساسیت به گربه است؟ آیا شما با وجود ایجاد آلرژی باز هم از درخواست کودکتان برای خرید یک بچه گربه پشیمان نیستید؟ در اینجا به بررسی برخی از پاسخ ها از آنچه درباره ی علل و درمان آلرژی گربه وجود دارد می پردازیم.

 آلرژی به گربه , علائم آلرژی به گربه , آلرژی به موی گربه , نشانه های آلرژی به گربه

به طور کلی سیستم ایمنی بدن شما پادتنی را برای مبارزه با ماده ای که ممکن است به بدن صدمه بزند، مانند باکتری ها و ویروس ها از خود ترشح می کند. بدن افرادی که به ماده ای حساسیت دارند، این ماده را به اشتباه مضر فرض کرده و در برابر ورود آن به بدن، از خود آنتی بادی برای مبارزه تولید می کند. این فرایند همان چیزی است که باعث علائم آلرژی مانند خارش، آبریزش بینی و آسم می شود. آلرژنی که موجب حساسیت به گربه می شود می تواند شوره بدن گربه (پوست مرده)، غدد بزاقی، و حتی ادرار او باشد. تنفس شوره حیوانات خانگی و یا تماس با آلرژن های ناشی از غدد بزاقی یا ادرار می تواند واکنش های آلرژیک ایجاد کند. ذرات شوره بدن گربه مهمترین و کوچکترین آلرژنی است که موجب ایجاد حساسیت به گربه می شود. اندازه این ذرات ۲٫۵ الی ۱۰ میکرومتر است. این ذرات کوچکتر از غبار و شوره سگ می باشد. در واقع شوره بدن گربه به حدی کوچک است که می تواند در هوا، دیوار، فرش، اثاثه یا لوازم داخلی و لباس حل شده و وارد ریه فرد شود. این مواد حساسیت زا می توانند در خانه معلق باقی بماند و حتی پس از ماه ها که حیوانات از خانه خارج شد، موجب ایجاد حساسیت شوند.

علل آلرژی به گربه چیست

حدود ۱۰٪ از جمعیت ایالات متحده دچار آلرژی حیوان خانگی هستند؛ و در میان آن ها آلرژی به گربه شایع ترین است. در شرایط معمول حساسیت به گربه دو برابر حساسیت به سگ است. اما بر خلاف آنچه شما ممکن است به آن فکر کنید علت این اتفاق پوست یا موی این حیوان نیست. افراد مبتلا به آلرژی گربه به پروتئین موجود در بزاق گربه، ادرار، و شوره ی سر( تکه های خشک پوست ) این حیوان حساسیت دارند. چگونه این پروتئین کوچک باعث چنین واکنش های آلرژیک بزرگ در بدن می شود؟ دستگاه ایمنی افراد مبتلا به آلرژی بیش از حد حساس می باشد. بدن چیزهای بی ضرری مثل شوره ی گربه را با عوامل بیماری زا مثل باکتری ها و ویروس ها اشتباه می گیرد؛ و به آن ها حمله می کند. علائم این آلرژی از عوارض جانبی است که ناشی از حمله ی بدن شما به مواد حساسیت زا می باشد.

آلرژی به گربه , علائم آلرژی به گربه , آلرژی به موی گربه , نشانه های آلرژی به گربه
برای ابتلا به حساسیت به گربه نیازی نیست که خودتان گربه در خانه داشته باشید. ذرات شوره بدن این حیوان می تواند از طریق لباس و بدن سایر افراد به خانه و بدن شما منتقل شود. اگر سطح آلرژن های گربه کم باشد، حساسیت ایجاد شده چند روز بیشتر دوام ندارد. علائم آلرژی به گربه معمولا بلافاصله پس از تماس با شوره گربه، بزاق و یا ادرار او، خود را نشان می دهد. این علائم می تواند باعث تورم و خارش غشاء اطراف چشم و بینی شده و معمولا به التهاب چشم و گرفتگی بینی منجر می شوند. اگر بدنتان توسط گربه خراش برداشته شده باشد، پوست اطراف خراش، قرمز می شود. برخی افراد ممکن است خارش پوست صورت، گردن، و یا قسمت بالای قفسه سینه را تجربه کنند. اگر آلرژن گربه به ریه فرد وارد شود، آنتی بادی بسته به شدت آلرژیک، نشانه هایی مانند تنگی نفس، سرفه، خس خس سینه و ترکیبی از آن ها ایجاد خواهد کرد. حساسیت به گربه همچنین می تواند به آسم مزمن منجر شود. ۳۰ درصد از افراد مبتلا به آسم، معمولا بعد از تماس با گربه به حمله آسم دچار می شوند.

درمان آلرژی به گربه

به خاطر داشته باشید که حتی اگر گربه ی شما دارای عوامل آلرژی زا به طور واقعی نباشد؛ اما هنوز هم می تواند؛ به طور غیر مستقیم سبب ایجاد این آلرژی شود. گربه ها می توانند از طریق انتقال گرده، کپک، و سایر مواد حساسیت زای موجود در خارج از خانه، به کمک پوست خود آلرژی را به ارمغان بیاورند. اصطلاح گربه با حساسیت کم( hypoallergenic ) یعنی چه؟ در حالی که در برخی از نژادهای گربه مانند گربه ی بی مو( ابوالهول ) گفته می شود؛ که احتمال تشدید نشانه های آلرژی کمتر می باشد؛ اما باز هم می توانند سبب ایجاد مشکلاتی شوند. این امر بدون در نظر گرفتن نژاد، طول مو، و یا مقدار ریزش موی حیوان می باشد. بنابراین اگر شما می دانید که شما و یا یک عضو دیگر خانواده شما به گربه ها حساسیت دارید؛ گرفتن یک گربه بدون توجه به نژاد یک ایده ی خوب نیست.

آلرژی به گربه , علائم آلرژی به گربه , آلرژی به موی گربه , نشانه های آلرژی به گربه

آزمون حساسیت پوستی در مطب دکتر انجام می شود و هر گونه واکنش بدن در همان جا بررسی خواهد شد. در این تست پزشک با استفاده از سوزن کوچکی خراشی بر روی پوست ایجاد می کند. سپس مقدار بسیار کمی از مواد آلرژن را وارد زخم می کند. برای انجام این آزمایش معمولا چند ماده اصلی که احتمال حساسیت به آن ها زیاد است را تست می کنند. در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر می کنند. محل تزریق ممکن است دچار تورم یا قرمزی شود. حساسیت به گربه معمولا باعث قرمزی و بر آمدگی های خارش دار می شود. این اثرات ناخوشایند به طور کلی ۳۰ دقیقه پس از آزمون باقی خواهند ماند.

نشانه های آلرژی گربه چیست؟

علائم آلرژی گربه می تواند شامل:

سرفه و خس خس

کهیر یا راش در ناحیه ی سینه و صورت

قرمزی و خارش چشم ها

قرمزی پوست که در محلی که گربه، شما را گاز گرفته و یا لیسیده و یا با پنجه هایش روی پوست شما خراش ایجاد کرده است.

آب ریزش، خارش، گرفتگی بینی

عطسه

علائم ناشی از حساسیت به گربه ممکن است؛ تنها در چند دقیقه  و یا چند ساعت افزایش قابل توجهی پیدا کنند. آلرژی حدود ۲۰٪ تا ۳۰ ٪ از افراد مبتلا به آسم، بعد از تماس با گربه عود می کند.

آلرژی به گربه , علائم آلرژی به گربه , آلرژی به موی گربه , نشانه های آلرژی به گربه

حساسیت به گربه در میان نوزادان موضوعی است که مورد بحث دانشمندان است. مطالعات اخیر به نتایج متناقض منتهی شده است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که نوزادانی که در خانه گربه دار زندگی می کنند، احتمال بیشتری دارد که در طول چهار سال اول زندگی آلرژی بگیرند. از سوی دیگر، مطالعه ای در سال ۲۰۱۱ نشان داد که نوزادانی که در طول سال اول زندگی با گربه زندگی می کنند، آنتی بادی هایی در بدنشان منتشر می شود که احتمال آلرژی به حیوانات خانگی را کاهش می دهد. پزشکان برای کودکانی که حساسیت دارند توصیه می کنند که، اسباب بازی های پارچه ای را با اسباب بازی های پلاستیکی یا قابل شستشو جایگزین کنید. این اسباب بازی ها علایم خفیف تری ایجاد می کنند. اجتناب، بهترین راه برای جلوگیری از آلرژی به گربه است. اگر گربه شما نر است، بهتر است او را عقیم کنید. نرهای عقیم شده، آلرژن کمتری تولید می کنند.

آگاهی از آلرژی به گربه

اگر چه نشانه های حساسیت به گربه ممکن است؛ کاملا واضح به نظر برسند؛ اما به نظر یوطب، همیشه این نشانه ها سبب این آلرژی نمی باشند. پس برای تایید وجود این حساسیت در بدن شما،باید به پزشک مراجعه نمایید. شما می تواند جهت تشخیص وجود حساسیت در شما از آزمایش های خون و آزمایش هایی روی پوست استفاده کند. با این حال، آزمایش های مربوط به حساسیت، همیشه جواب درست به ما نمی دهند. بنابراین پزشک جهت شناسایی عامل آلرژی از شما می خواهد که چند ماه زندگی بدون گربه را تجربه کنید.

آلرژی به گربه

بیشتر بخوانید :

سرکه بالزامیک ایرانی

انگور و خواص آن

خوردن به لیمو در بارداری

خواص برگ سنا و گل محمدی

انگور قرمز در بارداری

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.