مشخصات و عکس همراه خواص دارویی علف خرس در طب سنتی

مشخصات و عکس همراه خواص دارویی علف خرس در طب سنتی

خواص دارویی علف خرس مشخصات و عکس همراه خواص دارویی علف خرس در طب سنتی در سایت جسارت خواص دارویی علف خرس,علف خرس,علف خرس چیست؟,گیاه علف خرس,پول علف خرس نیست,پول علف خرسه,پول …

درمان و علت تاری دید صبحگاهی و بعد از خواب ام اس

درمان و علت تاری دید صبحگاهی و بعد از خواب ام اس

تاری دید تاری دید ,تاری دید در ام اس,تاری دید لحظه ای,تاری دید و استرس,تاری دید صبحگاهی,تاری دید به انگلیسی,تاری دید بعد از خواب,تاری دید ناگهانی,تاری دید در بارداری توضیحاتی در مورد …

سردردهای جنسی

سردردهای جنسی

سردردهای جنسی سردردهای جنسی,بيماري سردردهای جنسی,سردردهای جنسی در بارداري,علائم سردردهای جنسی,درمان سردردهای جنسی,درمان سردردهای جنسی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان سردردهای جنسی,سردردهای جنسی را چگونه درمان کنيم,سردردهای جنسی در کودکان,سردردهای …

گرفتگی عضلات شکم

گرفتگی عضلات شکم ,گرفتگی عضلات شکم در اوایل بارداری,گرفتگی عضلات شکم بعد از ورزش,گرفتگی عضلات شکم در بارداری,گرفتگی عضلات شکم نشانه چیست

گرفتگی عضلات شکم , گرفتگی عضلات شکم در اوایل بارداری , گرفتگی عضلات شکم بعد از ورزش , گرفتگی عضلات شکم در بارداری

توضیحاتی در مورد گرفتگی عضلات شکم

اسپاسم شکم انقباضات غیر ارادی است که در ناحیه بالا یا پایین شکم ایجاد شده و می تواند دردی تیز یا گرفتگی ناگهانی داشته باشد. از آن جا که اندام های زیادی در ناحیه شکم قرار دارد، اسپاسم شکم ممکن است به موضوعی نگران کننده تبدیل شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد علت و علائم گرفتگی عضلات شکم در اوایل بارداری چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علت گرفتگی عضلات شکم

بسیاری اوقات اسپاسم شکم توسط گاز، یبوست، بیماری های معده و ویروس ها، و یا حتی استرس ایجاد می شود. گرفتگی عضلات شکم حتی می تواند از نشانه های اولیه بارداری باشد. با این حال، بعضی از انواع دردهای عضلانی شکم می تواند نشانه ای از یک بیماری جدی مانند آپاندیسیت، زخم معده یا بیماری التهابی روده باشد. بسته به علت زمینه ای اسپاسم عضلانی شکم، درمان های خانگی طبیعی و بسیاری برای آن وجود دارد. به عنوان مثال، اگر شما تجربه اسپاسم شکم را بعد از خوردن غذا دارید، داروهای خانگی مانند نوشیدن چای زنجبیل، جوش شیرین و آب، یا چای بابونه را امتحان کنید. گاهی اوقات درد روده بعد از غذا خوردن، نشانه ای از یک آلرژی غذایی است.

گرفتگی عضلات شکم و مسمومیت غذایی

مسمومیت غذایی یک دلیل بسیار شایع برای تجربه اسپاسم دردناک شکم است. مسمومیت غذایی زمانی رخ می دهد که غذا و یا نوشیدنی حاوی باکتری، ویروس یا انگل را مصرف کنید. به گفته دکتر Benjamin Wedro، مسمومیت غذایی همچنین می تواند استفراغ و اسهال همراه با گرفتگی درد شکم ایجاد کند. از آنجا که در طول این بیماری مایعات بسیاری را از دست می دهید، پیشنهاد می کنیم بدن خود را آبرسانی کنید. در عین حال اگر با علائم ذکر شده تب و خون در مدفوع داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید. درمان معمولا، علائم مسمومیت غذایی خفیف خود به خود درمان می شود. با این حال، بسیاری از داروهای خانگی طبیعی برای تسکین علائم ناراحت کننده مسمومیت غذایی و سرعت بخشیدن به فرایند درمان وجود دارد. خواص دارویی زنجبیل برای تسکین اسپاسم شکم ناشی از مسمومیت غذایی مفید است. با توجه به تحقیقات، چای زنجبیل حاوی ترکیبات ضد اسپاسم است که می تواند به متوقف کردن انقباضات روده کمک کند. مجله The International Current Pharmaceutical گزارش داد که خواص ضد میکروبی زنجبیل همچنین می تواند برای نابود کردن عفونت در دستگاه گوارش موثر باشد. برای تهیه چای زنجبیل، شما باید یک قطعه ۱ سانتی از زنجبیل تازه را ریز ریز کرده و در یک فنجان آب جوش بریزید. روی فنجان را بپوشانید و چند دقیقه اجازه دهید تا محلول دم بکشد. نوشیدن منظم این چای در کاهش اسپاسم عضلانی شکم مفید است.

گرفتگی عضلات شکم و گاز

گاز می تواند نفخ و اسپاسم شکم ایجاد کند. گاز باعث ایجاد کشش عضلات شکم می شود در نتیجه درد و ناراحتی ایجاد می شود. اسپاسم ایجاد شده به این شیوه ممکن است به طور ناگهانی شروع شود اما به سرعت نیز بهبود می یابد. در این درد شما احساس می کنید گره ای در معده تان وجود دارد. درمان در اغلب موارد، درد اسپاسم شکم با خروج گاز کاهش می یابد. اما نوشیدن چای بابونه یک راه موثر و طبیعی برای از بین بردن درد و ناراحتی ناشی از گاز است. مجله Molecular Medicine گزارش می دهد که عصاره بابونه به طور موثر درد معده را تسکین داده و به دفع گاز کمک می کند.

گرفتگی عضلات شکم و عفونت های ویروسی

عفونت های ویروسی می تواند اسهال و استفراغ ایجاد کرده و در نتیجه اسپاسم خفیف یا شدید در شکم به وجود آورد. آنفولانزای معده علائمی شبیه به مسمومیت غذایی دارد و ممکن است بهبود آن چند روز طول بکشد. همراه با درد معده شدید مقطعی، اسهال و استفراغ با تهوع، درد عضلانی و یک تب خفیف همراه است. پزشکان توصیه می کنند که اگر نشانه های شما برای بیش از دو روز باقی ماند و اسهال خونی ایجاد شد باید حتما به پزشک مراجعه کنید. درمان دکتر امیلی موم از بیمارستان مرکزی بروکلین توصیه می کند که با استفاده از رژیم غذایی، علائم اسهال و استفراغ و یا مسمومیت غذایی را کم کنید. رژیم غذایی متعادل، به دلیل اجتناب از مصرف غذاهای محرک، کمک می کند تا روده برای بهبود یافتن از عفونت های ویروسی یا باکتریایی بهتر عمل کند. برای مثال در این رژیم شما باید از غذاهای چرب، سرخ شده و تند که هضم آن ها برای بدن سخت است اجتناب کنید. شما همچنین می تواند از چای زنجبیل برای کمک به کاهش التهاب در روده و کاهش دردهای کرامپی ناشی از عفونت های ویروسی معده استفاده کنید. خواص ضد التهابی چای زنجبیل با اضافه کردن یک قاشق چای خوری زردچوبه به آن بیش از پیش می شود.

گرفتگی عضلات شکم و مشکلات گوارشی

برخی از مشکلات گوارشی می توانند موجب ایجاد اسپاسم در مناطق پایین یا بالا شکم شوند. این مشکلات عبارتند از: سوء هاضمه: علائم شایع سوء هاضمه درد معده در قسمت فوقانی شکم به خصوص بعد از خوردن یا نوشیدن است. در این حالت اسید معده باعث تحریک و التهاب پوشش داخلی دستگاه گوارش شده و ایجاد درد می کند. سوء هاضمه همچنین می تواند باعث تهوع، آروغ زدن و احساس نفخ شود. سوزش سر دل: درد در قسمت فوقانی شکم معمولا با سوزش سر دل ایجاد می شود. سوزش سر دل زمانی اتفاق می افتد که اسید معده بالا می زند و به مری می رسد. این اسید موجب تحریک لایه ظریف مری می شود. هر چند که این عارضه انقباضات شدید در شکم ایجاد نمی کند، اما می تواند باعث ایجاد بسیاری از ناراحتی جسمی شود. ریفلاکس معده به مری: رفلکس حاد و یا مزمن اسیدی است که می تواند به عوارضی، مانند سرطان منجر شود. این بیماری شبیه به سوزش سر دل است و باعث ایجاد درد در قسمت فوقانی شکم می شود. درمان بسیاری از اختلالات گوارشی که باعث اسپاسم درد در دستگاه گوارش می شوند، با استفاده از جوش شیرین برای آرام کردن معده و خنثی سازی اسیدی که باعث علائم دردناک می شود، قابل درمان است. ۱/۲ قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب ریخته و هر روز بعد از هر وعده غذا آن را بنوشید. این درمان را دو هفته متوالی انجام دهید، اگر علائم شما بهبود پیدا نکرد حتما به پزشک مراجعه کنید. بسیاری از داروهای خانگی دیگری نیز برای اختلالات گوارشی وجود دارد. ژل آلوئه ورا، سرکه سیب و یا حتی فلفل قرمز برای از بین بردن علائم سوزش معده و درد شکم بعد از غذا خوردن مفید است.

گرفتگی عضلات شکم و یبوست

درد اسپاسم در پایین شکم، از علائم شایع یبوست است. در این حالت مدفوع سفت داخل روده باعث ایجاد کشش در آن شده و درد عضلانی ایجاد می کند. درمان یکی از بهترین راه ها برای نرم کردن مدفوع و کاهش ناراحتی یبوست، خوردن مقدار زیادی فیبر در رژیم غذایی و نوشیدن آب فراوان است. یکی دیگر از درمان های خانگی طبیعی برای درمان یبوست، روغن کرچک می باشد. روغن کرچک یک ملین طبیعی است. برای درمان اسپاسم شکم ناشی از یبوست شما باید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک را با معده خالی بخورید. این در مان را ۱ الی ۲ بار در روز و به مدت ۱ هفته ادامه دهید تا از شر گرفتگی و درد معده که باعثش یبوست است خلاص شوید.

گرفتگی عضلات شکم و استرس

قرار گرفتن در شرایط بسیار استرس زا می تواند درد کششی در معده و شکم ایجاد کند. در این حالت اسپاسم شکم می تواند آنقدر شدید باشد که باعث اسهال و یا مشکلات دیگر در دستگاه گوارش ایجاد شود. محققان در دانشکده پزشکی هاروارد توضیح می دهند که زمانی که یک فرد تحت استرس روانی یا اجتماعی قرار دارد، مرکز کنترل روده در مغز؛ باعث ناراحتی های گوارشی می شود. حتی در مورد استرس خفیف نیز گاهی اسپاسم شکم به شکل درد تیز به وجود می آید. درمان استرس می تواند به شدت بر روی سلامت شما تاثیر بگذارد. پس یا از آن دوری کنید یا در صورتی که در این شرایط قرار گرفتید سعی کنید آن را برای جلوگیری از اختلالات گوارشی، اضطراب، هراس و بی خوابی شبانه کنترل کنید. استفاده از ورزش هایی مانند یوگا یا تکنیک هایی مانند مدیتیشن در کنترل استرس بسیار مفید هستند.

دلایل گرفتگی عضلات شکم

بیماری های طولانی مدت روده نیز دلیل دیگری برای اسپاسم شکم است. این بیماری ها عبارتند از: سندرم روده تحریک پذیر (IBS): حملات اسپاسم معده، نفخ، اسهال و یا یبوست از علائم این بیماری است. مجله Clinical Gastroenterology اعلام کرده است که مصرف کپسول روغن نعناع پوشش دار یک درمان بی خطر و موثر برای تسکین علائم سندرم روده تحریک پذیر است. بیماری التهابی روده (IBD): اسپاسم های عضلانی شکم همچنین یکی از علائم رایج بیماری التهابی روده می باشد. مجله Gastroenterology & Hepatology گزارش می دهد که اگر معده صفرا و اسید را به درستی جذب نکند، می تواند دردهای شکمی و اسپاسم ایجاد کند. خوردن روزانه یک قاشق عسل برای تسکین علائم IBD و از بین بردن التهابی که باعث گرفتگی عضلانی شکم می شود، مفید است. حساسیت غذایی درد عضلانی و گرفتگی که بعد از غذا خوردن اتفاق می افتد با آلرژی غذایی و عدم تحمل در ارتباط است. واکنش های آلرژیک زمانی اتفاق می افتد که بدن یک غذای خاص را به اشتباه به عنوان چیزی مضر شناسایی کرده و با انتشار هیستامین که می تواند خارش پوست، آبریزش بینی، تهوع پس از خوردن، استفراغ، دل درد و اسهال شود، به آن حمله می کند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد دچار عدم تحمل لاکتوز هستند. لاکتوز یک نوع قند در محصولات لبنی است. عدم تحمل لاکتوز می تواند نفخ، اسپاسم شکم، اسهال، گاز، و حالت تهوع را ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت پس از مصرف شیر و محصولات تهیه شده با آن، ایجاد کند. دیگر مواد غذایی آلرژی زا شامل بادام زمینی، آجیل درختی، ماهی، صدف و تخم مرغ می باشد. برخی از افراد که بیماری سلیاک دارند، با خوردن گلوتن، سیستم ایمنی بدنشان واکنش منفی نشان می دهد.

گرفتگی عضلات شکم و آپاندیسیت

یکی از اولین علائم آپاندیسیت درد غیر منتظره تیز در اطراف شکم سمت راست و پایین است. درد معمولا به تدریج شدید و با افزایش التهاب، اسپاسم بدتر می شود. برخی از دیگر علائم آپاندیسیت، تهوع و استفراغ، تب خفیف، از دست دادن اشتها و یبوست یا اسهال است.

گرفتگی عضلات شکم در بارداری

درد غیر ارادی در ناحیه زیر شکم می تواند یکی از اولین نشانه های بارداری باشد. دکتر ترینا پاگانو می گوید که نشانه های اولیه دوران بارداری می تواند با نشانه های شروع دوره قاعدگی اشتباه گرفته شود.

درمان خانگی گرفتگی عضلات شکم

همین که احساس کردید عضله‌ی شکمتان در حال گرفتن است، دستتان را روی ناحیه‌ی مورد نظر گرفته و ماساژ دهید، تا اینکه گرفتگی از بین برود. به آرامی از این پهلو به آن پهلو چرخیدن یا به عقب متمایل شدن هم می‌تواند کمک حالتان باشد. آب یا نوشیدنی‌های حاوی الکترولیت بنوشید تا به هیدراته شدن عضلاتتان کمک کند.خوردن موز هم از آنجایی که سرشار از پتاسیم الکترولیت است، می‌تواند کمک کند. برای ریلکس شدن عضلات سفت، آنرا گرم کنید، و اگر عضلاتتان درد می‌کند کمپرس سرد کنید. و در آخر اگر دچار اسپاسم شدیدی شده‌اید یا اینکه از مراقبت‌های شخصی نتیجه‌ای نگرفتید، به یک پزشک مراجعه نمایید.

پیشگیری از گرفتگی عضلات شکم

برای اینکه از اسپاسم عضلات جلوگیری کنید، قبل از اینکه دراز نشست انجام دهید، حرکات کششی انجام داده و بدنتان را گرم کنید. همچنین 5 تا 10 دقیقه تمرینات کاردیوی سبک ( هر فعالیتی که ضربان قلب شما را تا 50 الی 75٪ ماکسیمم ضربان قلبتان افزایش دهد، می‌تواند بعنوان کاردیو شناخته شود. برای پیدا کردن ماکسیمم، تقریباً می‌توانید با کسر سنتان از 220 (مثلاً اگر 40 سالتان است، می‌شود 220 – 40 مساوی با 180) آنرا محاسبه کنید) نیز می‌تواند بطور موثری کل بدنتان را گرم کند. قبل و بعد از دراز نشست، مخصوصا اگر خیلی عرق کرده‌اید آب یا نوشیدنیهای حاوی الکترولیت بنوشید. یک رژیم غذایی مغذی داشته باشید تا مطمئن شوید که مقدار کافی الکترولیت مخصوصا پتاسیم و منیزیم به بدنتان می‌رسد. مصرف مولتی ویتامین هم می‌تواند موثر باشد.

بیشتر بخوانید : گرفتگی عضلات معده ♥ گرفتگی عضلات ران پا ♥ گرفتگی رگ پا ♥ سرطان شکمقار و قور شکم

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 آذر 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.