علت و علائم و درمان قطعی انواع سرطان پوست چیست

علت و علائم و درمان قطعی انواع سرطان پوست چیست

سرطان پوست سرطان پوست ,سرطان پوست ملانوم,سرطان پوست صورت,سرطان پوستی ام اف,سرطان پوست کشنده است,سرطان پوست در استرالیا,سرطان پوست سر,سرطان پوست ملانوما توضیحاتی در مورد سرطان پوست سرطان پوست چند نوع است …

خواص و تاثیر خرما و سرماخوردگی را درمان نمودن

خواص و تاثیر خرما و سرماخوردگی را درمان نمودن

خواص و تاثیر خرما و سرماخوردگی را درمان نمودن خرما و سرماخوردگی,خرما و سرماخوردگی,خرما سرماخوردگی,شیره خرما و سرماخوردگی,خرما سرماخوردگی,خرما در سرماخوردگی,خرما برای سرماخوردگی خوب است,خرما برای سرماخوردگی خوبه,خرما برای سرماخوردگی مضر است,خرما …

همه چیز درباره آشنایی با سرطان و التهاب غده پانکراس معده

همه چیز درباره آشنایی با سرطان و التهاب غده پانکراس معده

پانکراس پانکراس ,پانکراس معده چیست,پانکراس کجاست,پانکراس سرطان,پانکراس چرب,پانکراس کجای بدن است,پانکراس کجاست,غده پانکراس کجاست توضیحاتی در مورد پانکراس بافت پانکراس حاوی سلولهای متعدد و مختلفی می باشد که تمام این سلولها می …

قرص بیسموت

قرص بیسموت ,قرص بیسموت برای چیست؟,قرص بیسموت ساب سیترات 120 برای چیست,قرص بیسموت شفا,قرص بیسموت 120,قرص بیسموت ساب سیترات آریا برای چیست,قرص بیسموت ۱۲۰,قرص بیسموت چیست,قرص بیسموت چیست

قرص بیسموت

قرص بیسموت بیستر در مورد اسهال مسافرتی و زخم معده و زخم روده کاربرد دارد.این قرص دارای اثر ضد میکروبی بر پاتوژر های باکتریایی و ویروسی دستگاه گوارش است.مکانیزم آن هم خنثی کردن اسید معده تا حدودی است.در این مطلب از سایت جسارت به کاربرد و موارد مصرف خواص و عوارض و کاربرد و موارد مصرف قرص بیسموت ساب سیترات 120 برای چیست می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد قرص بیسموت

زخم معده و زخم روده از جمله شایع ترین مشکلات گوارشی در همه جای دنیا هستند.♥ این بیماری ها به درمان فوری نیاز دارند و در صورتی که به موقع درمان نشوند می توانند مشکلات جدی برای بیمار ایجاد نمایند. قرص بیسموت ساب سیترات از جمله داروهایی است که توسط پزشک برای درمان مشکلات گوارشی تجویز می شود.

قرص بیسموت چیست

قرص بیسموت ساب سیترات به لاتین Bismuth Subcitrate برای درمان زخم معده و روده و نیز اسهال مسافرتی استفاده می‌شوند. این دارو همچنین در ترکیب با داروهای دیگر در درمان عفونت‌های گوارشی هلیکوباکتر پیلوری به کار می‌رود. بیسموت دارای اثر ضد میکروبی بر پاتوژر‌های باکتریایی و ویروسی دستگاه گوارش است. این دارو اسید معده را تا حدی خنثی می‌کند.بیسموت داروی کمکی در زخم دستگاه گوارش به همراه داروهای دیگر می باشد. توجه:اگر دارو را دو بار در روز مصرف می کنید، دو قرص نیم ساعت قبل از صبحانه و دو قرص نیم ساعت قبل از شام میل کنید. اگر دارو را چهار بار در روز مصرف می کنید، نیم ساعت قبل از هر غذا و قرص آخر را دو ساعت بعد از شام مصرف کنید.

مشخصات قرص بیسموت

بیسموت ساب سیترات در انگلیسی Bismuth subcitrate با رده درمانی: داروهای اولسر پپتیک اشکال دارویی: قرص . طبقه‌بندی فارماکولوژیک: ترکیب بیسموت. طبقه‌بندی درمانی: منفی کننده ذرات یونی در معده (برای مقابله با یون هیدروژن) همراه با داروهای مقابله با Helicobacter pilori. طبقه‌بندی مصرف در بارداری: رده C (در سه ماهه آخر بارداری رده D) 

موارد مصرف قرص بیسموت

بیسموت ساب سیترات و ساب سالیسیلات برای درمان زخم معده و روده و نیز در اسهال مسافرتی استفاده می شوند. همچنین در ترکیب با داروهای دیگر در درمان عفونت های گوارشی هلیکوباکتر پیلوری به کار می رود.

مکانیسم اثر قرص بیسموت

مکانیسم اثر بیسموت کاملاً روشن نیست ولی علاوه بر نوعی پوشش برای مخاط معده در محل اولسر ، تقویت موکوس مخاطی ، تاثیر بر سنتز پروستاگلاندینها ، اثرات ضد هلیکوباکتر پیلوری نیز دارد. این دارو جذب ناچیزی از دستگاه گوارش دارد. این دارو اسید معده را تا حدی خنثی می کند واحتمالا اثر ضد هلیکوباکتر آن مستقیم است. مقدار مصرف : مقدار دو قرص همراه غذا در روز تا 28 روز . بیسموت دارای اثر ضد میکروبی بر پاتوژر‌های باکتریایی و ویروسی دستگاه گوارش است. این دارو ممکن است به صورت ترکیبی با دو آنتی بیوتیک (عموماً مترونید ازول و آموکسی سیلین) برای از بین بردن هلیکوباکترپیلوری تجویز شود.این دارو اسید معده را تا حدی خنثی می کند و احتمالاً اثر ضد هلیکوباکتر آن مستقیم است. همچنین تا حدی باعث تحریک تولید پروستاگلاندین در جدار معده و دوازدهه می گردد.

تداخلات دارویی قرص بیسموت

در صورت مصرف همزمان با امپرازول جذب این دارو افزایش می یابد. این دارو همچنین باعث کاهش جذب تتراسایکلین ها می گردد.

مصرف قرص بیسموت در سالخوردگان

1. در سالخوردگان و افرادی که نارسائی خفیف کلیوی دارند این دارو با احتیاط و نظر مستقیم پزشک مصرف گردد. 2. اگرچه این دارو همزمان با تتراسایکلین تجویز می گردد اما می تواند اثربخشی آنها را کاهش دهد.

مقدار مصرف قرص بیسموت

مقدار مصرف این دارو برای هر بیمار باید طبق نظر پزشک تعیین گردد، اما به طور کلی برای بزرگسالان دو قرص دو بار در روز و یا یک قرص چهار بار در روز مصرف می‌شود. مدت درمان 28 روز است و در صورت لزوم 28 روز دیگر تکرار می‌شود. مقدار نگهدارنده توصیه نمی‌شود، ولی می‌توان دوره درمان را بعد از یک ماه فاصله تکرار کرد. توجه: مصرف این دارو در کودکان توصیه نمی‌شود.موارد و مقدار مصرف زخم خوش خیم معده و اثنی عشر بزرگسالان: دو قرص دو بار در روز و یا یک قرص چهار بار در روز مصرف می‌شود. مدت درمان 28 روز است و در صورت لزوم 28 روز دیگر تکرار می‌شود. مقدار نگهدارنده توصیه نمی‌شود، ولی می‌توان دوره درمان را بعد از یک ماه فاصله تکرار کرد. کودکان- مصرف این دارو در کودکان توصیه نمی‌شود. 

نکاتی در مورد مصرف قرص بیسموت

1. در صورت تجویز دارو با تتراسایکلین ها، حداقل با فاصله یک ساعت از هم مصرف گردد. 2. در صورت بروز عوارض گوارشی، استفراغ شدید به پزشک مراجعه شود. طی دوره درمان با این دارو شیر مصرف نکنید. تا نیم ساعت قبل یا بعد از مصرف این دارو، آنتی‌اسید مصرف نکنید. از مصرف خود سرانه دارو خودداری کنید. در صورت بروز هر یک از عوارض جانبی دارو موارد را با پزشک معالج خود در میان بگذارید. مصرف در دوران بارداری باید زیر نظر پزشک صورت گیرد. در صورت وجود اسهال بیش از 2 روز یا همراه با تب مصرف نشود. بیسموت داروی کمکی در زخم دستگاه گوارش به همراه داروهای دیگر می‌باشد. این دارو در بیماران مبتلا به نارسایی کلیه نباید مصرف شود. این دارو در سالخوردگان باید با احتیاط مصرف شود.1- اگر دارو را دو بار در روز مصرف می‌کنید، دو قرص نیم ساعت قبل از صبحانه و دو قرص نیم ساعت قبل از شام میل کنید. اگر دارو را چهار بار در روز مصرف می‌کنید، نیم ساعت قبل از هر غذا و قرص آخر را دو ساعت بعد از شام مصرف کنید. 2- طی دوره درمان با این دارو شیر مصرف نکنید. 3- تا نیم ساعت قبل یا بعد از مصرف این دارو، آنتی اسید مصرف نکنید.

قرص بیسموت ساب سیترات

قرص بیسموت ساب سیترات (Bismuth Subcitrate) برای مشکلات گوارشی نظیر عفونت یا زخم معده مصرف می‌شود.استفراغ از عوارض قرص بیسموت ساب سیترات است. مشکلات گوارشی همچون زخم معده و زخم روده نیاز به درمان فوری و استفاده به موقع از داروهای تجویز شده توسط پزشک دارند. یکی از این داروها قرص بیسموت ساب سیترات می‌باشد 

عوارض قرص بیسموت

سیاه شدن مدفوع , عوارض عصبی(مغزی) و اعصاب محیطی

قرص بیسموت و اسهال

در صورت وجود اسهال بیش از 2 روز یا همراه با تب مصرف نشود. برنامه پیشگیری کمتر از 2 هفته باید ادامه یابد.

قرص بیسموت و آنتی بیوتیک ها

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) بیماری شایع گوارشی می باشد. از عامل احتمالی این بیماری تغییر در فلور میکروبی روده و رشد بیش از حد باکتری ها می باشد. شواهد مبنی بر نقش علت فوق در حال افزایش است. علایم بالینی IBS و رشد بیش از حد باکتری ها مشابه می باشد ولی رابطه علیتی بین آنها ثابت نشده است. اینکه اختلال حرکتی روده موجب رشد بیش از حد باکتری ها می شود و یا بالعکس مشخص نیست. روش بررسی: جهت بررسی اثربخشی داروی بیسموت ساب سیترات در بهبود علایم گوارشی بیماران، مطالعه ای به صورت کارآزمایی بالینی دوسوکور انجام شد و سه علامت تواتر درد شکمی، تعداد دفعات اجابت مزاج و شدت نفخ بررسی شد. یافته ها: 119بیمار مورد مطالعه قرار گرفتند. تعداد 59 بیمار دارو و تعداد 60 بیمار دارونما دریافت کردند. در انتهای مرحله دوم هر سه علامت به طور معنی داری بهبودی داشته اند (p<0.001) ولی تفاوت آماری معنی داری در بهبودی این علایم در گروه دارو با گروه دارونما مشاهده نگردید. نتیجه گیری: با توجه به آنالیزهای انجام شده مشخص گردید که تفاوت آماری معنی داری در بهبود علایم بین دو گروه دریافت کننده بیسموت ساب سیترات و دارونما وجود ندارد. نقش آنتی بیوتیک ها در بهبود کیفیت زندگی این بیماران نیاز به مطالعه بیشتری در آینده دارد. مداخله: پس از تقسیم بندی تصادفی بیماران به گروه دارو و دارونما در گروه دارو به مدت دو هفته بیسموت ساب سیترات به میزان 120mgچهار بار در روز و در گروه دارونما به مدت دو هفته دارونما چهار بار در روز تجویز گردید.

قرص چیست

قُرص‌هاّ‌ اشکال دارویی جامدی هستند که از فشرده شدن گرده‌ها و ریزدانه‌ها به وجود می‌آیند و شامل انواع زیر می‌باشند: قرص‌های فشرده شده (Compressed Tab) که از فشرده شدن ساده مواد اولیه تهیه می‌شوند مانند ویتامین C. قرص‌های جوشان شدیداً به رطوبت حساس هستند. از اینرو باید آن‌ها را در قوطی حاوی دارو نگهداری کرد و تا از قبل از مصرف نباید آن‌ها را از جلد درآورد. ۹. قرص‌های پیوسته‌رهش (Sustained Release Tab)(S.R): قرص‌های پیوسته‌رهش یا طولانی‌اثر قرص‌هایی هستند که به واسطه اعمالی که روی آن‌ها انجام شده است، فراورده خود را در مدت زمان طولانی تری آزاد می‌کنند. مزایای این دارو عبارتست از: کاهش دفعات مصرف دارو افزایش رغبت بیمار به مصرف کاهش عوارض جانبی به صرفه بودن از نظر اقتصادی لازم است ذکر شود که هر دارویی را نمی‌توان به این شکل تولید کرد. مانند تئوفیلین طولانی اثر (Theophyline S.R) .۱۰ قرص‌های دارای یک شیار و دو شیار (Scored & Double scored Tab): قرص‌های یک شیاری و دو شیاری قرص‌هایی هستند که به ترتیب بر روی آن‌ها یک شیار و دو شیار کشیده‌اند. قرص‌های فوق را می‌توان با قرار دادن چاقو و وارد کردن فشار به ۲ یا ۴ قسمت تقسیم کرد. مانند دیگوکسین (Digoxin) که در بیماران قلبی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : قرص پرگابالین ♥ قرص پاراستامول ♥ قرص پردنیزولون ♥ قرص پروپرانولول قرص پروپرانول

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.