علائم و راه درمان کم خونی شدید مینور داسی شکل چیست

علائم و راه درمان کم خونی شدید مینور داسی شکل چیست

کم خونی کم خونی,بیماری کم خونی,کم خونی در بارداری,علائم کم خونی,درمان کم خونی,درمان کم خونی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کم خونی,کم خونی را چگونه درمان کنیم,کم خونی در کودکان,کم …

رابطه بین باکتری های روده و سکته مغزی

رابطه بین باکتری های روده و سکته مغزی

رابطه بین باکتری های روده و سکته مغزی مطالعات مختلفی نقش باکتری های روده بر سلامت جسمی و روحی را تایید کرده اند و مطالعات جدید محققان دانشگاه کرنل نشان می دهد …

علائم و عمل و روش درمان آبسه مغزی یا اپیدورال در کودکان چیست

علائم و عمل و روش درمان آبسه مغزی یا اپیدورال در کودکان چیست

آبسه مغزی آبسه مغزی ،آبسه مغزی در کودکان،آبسه مغزی ویکی پدیا،آبسه مغزی یا اپی دورال،آبسه مغزی علایم،آبسه مغزی Ppt،آبسه مغزی و درمان آن،آبسه مغزی طب سنتی،آبسه مغزی و درمان،درمان ابسه مغزی،علائم آبسه …

پاکسازی کبد

پاکسازی کبد ,پاکسازی کبد چرب,پاکسازی کبد با خاکشیر,پاکسازی کبد با عرقیات,پاکسازی کبد طب سنتی,پاکسازی کبد از الکل,پاکسازی کبد از سموم,پاکسازی کبد و کلیه

پاکسازی کبد , پاکسازی کبد چرب , پاکسازی کبد با خاکشیر , پاکسازی کبد با عرقیات

توضیحاتی در مورد پاکسازی کبد

بدن سیستم سم زدایی داخلی خودش را دارد. کبد، کلیه ها و روده سه عضو مهم بدن هستند که مسئول پاکسازی هستند. کبد، اولین ارگان دفاعی در برابر سموم است و به عنوان فیلتر عمل می کند و از سموم در مواد غذایی برای عبور از جریان خون جلوگیری می کند. روده شامل باکتری هایی است که مواد شیمیایی سالم و ناسالم را ایجاد می کنند، نقش اصلی روده از بین بردن سموم قبل از هر گونه آسیب به بدن است. کلیه ها اندام هایی هستند که تمام مدت خون را فیلتر می کنند و سموم را از طریق ادرار از بین می برند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد رژیم غذایی و راه های پاکسازی کبد چرب با خاکشیر چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

رژیم پاکسازی کبد

اگر رژیم پاکسازی را می خواهید، باید از بدن با مصرف مواد مغذی مناسب حمایت کنید. دکتر اوز معجون پاسکازی کامل این سه عضو مهم بدن را در تعطیلات آخر هفته و با تاثیری 48 ساعته توصیه می کند. این روش در حقیقت برنامه ای است غذایی برای پاکسازی 3 عضو مهم ، باید این غذاها و میان وعده هارا دو روز در یک ردیف تهیه کرده و مصرف کنید.کینوا و آلو برای صبحانه روز را با یک کاسه کینوا با همان خاویار گیاهی آغاز کنید. کینوا دانه ای کامل است که غنی از پروتئین، فسفر و فیبر است. آلو را اضافه کنید که فیبر بالایی دارد و حاوی سوربیتول یک ماده شیمیایی است که به عنوان ملین کار می کند. مواد مورد نیاز : نصف فنجان کینوا 1فنجان آب 1پینچ جوز 1 ق چ زنجبیل 1ق غ روغن بذرکتان 1/3فنجان آلو خرد شده 1/4 فنجان شیر برنج دستور در یک قابلمه کوچک، یک فنجان آب و نصف فنجان کینوا بریزید ، یک تکه چوب جوز و یک قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده را به آن اضافه کنید. بگذارید تا بجوشد. سپس، حرارت را کاهش دهید ، قابلمه را بپوشانید تا به مدت 10 دقیقه آرام بجوشد. آلو و شیر برنج را اضافه کنید. سپس دوباره بپوشانید و 5 دقیقه دیگر بپزید. قبل از اینکه آن را مصرف کنید، یک قاشق غذاخوری روغن بذر کتان بریزید و تکان دهید.

پاکسازی کبد با نوشیدنی

نوشیدنی با کلم ، آناناس ، زنجبیل کلم برای تصفیه کلیه ها خوب است، آناناس شامل بروملین است که به هضم کمک می کند در حالی که زنجبیل ( زنجبیل ) جریان صفرا در مثانه را تحریک می کند. مواد لازم نصف فنجان آناناس 2 خیار بزرگ یک مشت کلم بدون ریشه نصف آب لیمو ترش 1 / 4 اینچ زنجبیل نصف فنجان نعناع دستور تهیه تمام مواد را در آب میوه گیری میکس کنید. نوشیدنی با آناناس، لیمو و انار شما برای آماده سازی این عصاره به آب میوه گیری نیاز ندارید. مواد لازم : 3 / 4 فنجان آب آناناس 1 لیمو یک فنجان عصاره انار 3 پیمانه آب دستور تهیه تمام مواد اولیه را در یک فنجان مخلوط کنید و ازخوردن آن لذت ببرید. 4 وعده در تمام طول روز می توانید داشته باشید.

راه هایی برای پاکسازی کبد

اسموتی میوه برای نهار مواد لازم نصف فنجان شیر خشک و شیر بادام بدون شکر 1قاشق غذاخوری بذر کتان یا دانه چیا 1/4 فنجان زغال اخته یخ زده 1/4 موز نصف فنجان یخ دستور تهیه تمام مواد را در یک مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا این که یک معجون نرم به دست آید. زغال اخته حاوی کوئرستین است فلاون ایمنی را بهبود می بخشد و برای کبد خوب است. موز نیز غنی از ویتامین ب 6 است، ویتامین مهم برای سم زدایی کبد است. بذر کتان حاوی امگا 3 است که به تغذیه سالم و فیبر کمک می کند . سوپ سبزیجات برای شام مواد لازم ،2عدد پیاز قرمز خرد شده ، 2عدد ساقه کرفس خرد شده رازیانه خرد شده با برگ ها و ساقه 2قاشق چای خوری زیره سیاه 2قاشق چای خوری نمک دریایی فلفل زمینی تازه 1فنجان شیتاکه 4حبه سیر بزرگ 1عدد کلم خرد شده 2بطری آب 2قاشق سوپ خوری پاپریکا 2قاشق سوپ خوری پونه تازه خرد شده 8بوته جعفری خرد شده با ساقه و برگ دستور تهیه همه چیز را به جز جعفری خرد شده، در یک ظرف بریزید و دو گالن آب اضافه کنید. بگذارید بجوشد و حرارت را کاهش دهید. پس بگذارید یک ساعت بپزد. آن را با جعفری خرد شده تازه سرو کنید. رازیانه به جریان صفرا در کیسه صفرا کمک می کند. سیر به کبد و عملکرد مثانه کمک می کند. کلم برای سم زدایی کبد و کلیه ها ، عالی است. قارچ شیتاکه باعث بهبود آنزیم های کبد می شود . می توانید سوپ را با کلم ترش و سیب خرد شده سرو کنید. کلم ترش حاوی پروبیوتیک ، باکتری های خوب که از مجرای خود دفاع می کنند است . سیب کارکرد کبد و کلیه ها را افزایش می دهد.

نکاتی درباره پاکسازی کبد

بعد از ساعت 7 شب غذا نخورید حمام نمک اپسوم کمک می کند که عرق کنید و سموم را دفع کنید ، هم چنین منیزیم به آرامش ماهیچه ها کمک می کند . قبل از رفتن به رختخواب، فنجانی از چای قاصدک ریشه داشته باشید. این راهی خوب برای کبد است تا سموم را از بدن دفع کنید.لیست اضافی غذاهایی که می تواند سیستم دفع مسمومیت بدن شما را تقویت کند: کبد : زغال اخته و توت سیاه یا سایر توت ها به کبد برای پاکسازی سموم از بدن کمک می کند کپسایسین در فلفل تند آنزیم را افزایش می دهد که مسئول پاکسازی کبد هستند. هرچه فلفل تند ترباشد ،کپسایسین بیشتری دارد روده : فسفر در کل دانه ها ، ملین طبیعی است. آن ها همچنین حاوی فیبر هستند تا مدفوع را بیشتر کنند. مواد غذایی خوش مزه و ترش ، پروبیوتیک بالایی دارند باکتری های خوب از روده محافظت می کنند ، کلیه ها : محصولات سویا ادرار آور هستند واغلب باعث ادرار می شود سبزیجاتی مانند گل کلم ، بروکلی قدرت کلیه ها را بالا می برد و از طریق ادرار سموم را دفع وبا دفع مسمومیت به سلول های کبد کمک می کند.

آشنایی با پاکسازی کبد

پاکسازی کبد یعنی قرار گرفتن در مسیر مخالف بیماری ها و موافق سلامتی و شادابی. جدی بگیرید، این جملات شعار و یا جملات تبلیغاتی نیستند بلکه حقایقی هستند که باید به شدت در دنیای امروز که مواد غذایی حامل مواد شیمیایی هستند از آنها استفاده کرد.پاکسازی گیاهی کبد پاکسازی کبد را درخانه انجام دهید، میوه هایی را بشناسید که کبد را تمیز می کنند. با عرقیات و گیاهانی آشنا شوید که سمزدایانی عالی برای کبد چرب هستند و با چند معجون در چند روز کبدتان را کاملا پاک و گندزدایی کنید.

پاکسازی کبد با کنگر فرنگی

آرتیشو یا همان کنگر فرنگی باعث تحریک ترشح صفرا می شود و به این ترتیب به دفع توکسین ها یا همان سموم انباشته شده در کبد کمک می کند.عصاره این گیاه، ذخایر چربی در کبد و سایر بافت ها را کاهش می دهد و با مهار آنزیم هیدروکسی متیل گلوتاریل، کوآنزیم A و ردوکتاز سبب کاهش کلسترول در بدن می شود. آرتیشو به شکل دمنوش و در مدت 45 روز باید استفاده شود تا از این طریق بتواند آنزیم های کبدی را تنظیم کند.برای پاکسازی کبد با آرتیشو 10 تا 20 برگ آرتیشو را در نیم تا یک لیتر آب و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. در طول روز بعد از غذا از این محلول میل کنید.

پاکسازی کبد و چای زردچوبه

چای زردچوبه، یکی از مهمترین روش های سم زدایی از کبد است به این دلیل که ترکیبات موجود در آن کیسه صفرا را تحریک می کند و سبب تولید صفرا می شود. کبد از مایع صفرا برای سم زدایی استفاده می کند.رنگ زرد زردچوبه به دلیل ماده ای به نام کورکومین است که سبب تحریک صفرا می شود. معمولا برای تهیه چای زردچوبه از زردچوبه تازه، زنجبیل تازه، فلفل سیاه، دارچین، شیر نارگیل و عسل استفاده می شود که هریک خواص فوق العاده ای دارند.

پاکسازی کبد با گیاهان دارویی

برای درمان بیماری های کبدی و پوستی با کاسنی باید :سه استکان عرق کاسنی، سه استکان عرق شاه تره مخلوط کرده و صبح و ظهر و شب قبل از غذا در هر وعده یک استکان میل کنید. پاکسازی گیاهی کبد با میوه ها و سبزیجات گوجه فرنگی علاوه بر گلوتاتیون، دارای لیکوپن است که موجب تصفیه کبد و مقاومت بدن در برابر سرطان می شود. سبزیجاتی مثل بروکلی و گل کلم، باعث رها شدن آنزیمی به نام گلوکوزینولات (glucosinolates) در بدن میشن که تولید آنزیم های هضم رو تحریک کرده و به بیرون کردن سموم از جریان خون کمک میکند. چغندر مثل هویج، چغندر هم سرشار از فلانوئیدها و بتاکاروتن است، که کارایی کلی کبد را تقویت می کند و یک پاکسازی اساسی در کبد انجام می دهد.در میان عرقیات گیاهی دسته ای از این شفابخش های طبیعی برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا توصیه شده اند. عرق شاهتره در درمان و همچنین محافظت کبد موثر است ، خون را تصفیه کرده و از آن را رقیق مینماید ، کاهنده فشار خون و کلسترول خون است ، این عرق همچنین مدر نیز میباشد. برای سم زدایی و پاکسازی کبد 2 فنجان در روز میل کنید. سم زدایی و پاکسازی کبد با مخلوط آبلیمو و روغن زیتون یک معجون جادویی برای پاکسازی کبد داریم. معجونی از ترکیب روغن زیتون و آب لیمو.مخلوط یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری آب لیمو با معده خالی قبل از صبحانه توصیه می شود.

نوشیدنی طبیعی برای پاکسازی کبد

برای تهیه یک نوشیدنی طبیعی و خانگی به منظور پاکسازی کبد کافیست 1 عدد چغندر متوسط را با 1 عدد هویج و 1 عدد سیب (خام) داخل میکسر کاملا میکس کنید و در انتها یک لیوان آب به آن اضافه کنید ؛ برای پاکسازی و سم زدایی کبد این نوشیدنی را نیم ساعت قبل از صبحانه میل کنید. توصیه می شود برای تصفیه و پاکسازی کبد کافی است به مدت 5 روز پی در پی روزانه یک لیوان از این نوشیدنی سالم میل کنید. سپس 10 روز فاصله داده و دوباره شروع کنید.

راهکار هایی برای پاکسازی کبد

آب فراوان بنوشید. با نوشیدن آب فراوان – حداقل دو لیتر – در طول روز می توانید به سم زدایی و خروج سموم از کبد و بدن خود کمک کنید. نوشیدن آب فراوان بدن را هیدارته نگه می دارد که به طور طبیعی بازسازی سلولی را تشویق می کند. همچنین، این کار به کبد اجازه می دهد سموم بیشتری را پالایش کند و سرعت بیشتر کارکرد آن را به همراه دارد، و سطح انرژی شما نیز افزایش می یابد. لیمو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آب لیمو تازه را در آب یا چای بریزید و یک بار در روز این نوشیدنی را مصرف کنید. آب لیمو تازه تولید صفرای کبد را تحریک می کند و به خروج سموم کمک می کند. همچنین، لیمو از تشکیل سنگ کیسه صفرا پیشگیری کرده و گوارش و عملکرد کبد را بهبود می بخشد. از خوردن فست فودها پرهیز کنید. به طور ویژه، از خوردن سیب زمینی سرخ شده یا فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس پرهیز کنید. از مصرف چربی های بد پرهیز کنید. گوشت قرمز چرب، غذاهای سرخ شده، و چربی های فرآوری شده باید کنار گذاشته شوند زیرا می توانند در عملکرد کبد اختلال ایجاد کنند. از جمله چربی های فرآوری شده می توان به مارگارین و روغن های هیدروژنه اشاره کرد. از مصرف شیرین کننده ها، رنگ ها و مواد نگهدارنده مصنوعی پرهیز کنید. برای پاکسازی کبد در پیش گرفتن روشی طبیعی بهترین گزینه است. سبزیجات مصرف کنید. برخی سبزیجات مشخص حاوی مواد مغذی مانند بتا کاروتن هستند که موجب تحریک سلول های کبدی شده و از کبد در برابر سموم محافظت می کنند. سبزیجات برگ دار و تیره مانند اسفناج رشد سلولی را تشویق می کنند و کبد را تحریک می کنند، در شرایطی که سبزیجاتی مانند چغندر از مجرای صفراوی در کبد در برابر آسیب سم محافظت می کنند. مصرف پنج وعده سبزیجات در روز را هدف گذاری کرده و از نمونه هایی که به سلامت کبد کمک می کنند، غافل نشوید. 

پاکسازی کبد با روش های تغذیه ای

اگر به دنبال یک تغذیه مطلوب برای سلامت و پاکسازی کبد خود هستید اولین توصیه این است که تا می‌توانید به جای چربی‌های مضر و یا غذاهای پرکالری و پرچربی، از سبزیجات استفاده کنید. استفاده از سبزیجات با برگ‌های سبز مثل اسفناج شما را در داشتن تغذیه مناسب برای سلامت کبد دو گام جلو می‌اندازد. سبزیجات با برگ سبز، می‌تواند مواد شیمیایی، فلزات سنگین و مضر موجود در بدن، حشره‌کش‌ها و… را خنثی کرده و کمک حال کبد باشد. باید بگوییم استفاده از سبزیجات به جای غذاهای پرچرب و پرکالری به خودی خود خوب و مفید است اما اگر بتوانید اختصاصا خانواده کلم خصوصا کلم بروکلی را به طور ویژه مصرف کنید نتیجه کارتان فوق العاده خواهد بود. البته این موضوع سلیقه شخصی ما نیست و تحقیقات علمی نشان می‌دهد کلم بروکلی می‌تواند در برابر بیماری کبد چرب غیرالکلی از بدن مراقبت کند.

پاکسازی کبد با قهوه

یک خبر خوب این است که اگر شیفته قهوه هستید و بدون فنجان قهوه، زندگی برایتان مزه‌ای ندارد باید بگوییم کبدتان از این موضوع خوشحال خواهد بود چرا که کمک بزرگی به سلامت او می‌کنید. شاید تحقیقات و نتایج ضد و نقیضی درباره نوشیدن قهوه و خواص آن وجود داشته باشد که برخی از آن‌ها شما را به نوشیدن آن تشویق و برخی دیگر منع می‌کنند. اما درباره سلامت کبد با استفاده از نوشیدن قهوه باید بگوییم که تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن ۲تا ۳ فنجان قهوه می‌تواند تاثیر مهمی بر سلامت کبد داشته و آسیب‌ها را از این عضو حیاتی بدن دور کند. خبر خوشحال کننده-تر اینکه همچنان که از نوشیدن فنجان قهوه خود لذت می‌برید، حتی سرطان کبد را هم از خود دور می‌کنید چرا که محققان به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید : پاکسازی روده ♥ پاکسازی ریه ♥ پاکسازی کیسه صفرا کبد چربنارسایی کبد

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 آذر 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.