گل گاوزبان ، تصفیه کننده خون

گل گاوزبان ، تصفیه کننده خون

گل گاوزبان ، تصفیه کننده خون خواص گل گاوزبان,فواید گل گاوزبان,گل گاوزبان درمانی,خاصیت گل گاوزبان,خواص گل گاوزبان درمانی,خواص گل گاوزبان برای پوست,خواص گل گاوزبان برای مو,خواص گل گاوزبان برای جوانی,خواص گل گاوزبان …

آشنایی با خواص و فواید گیاهان تلخ

آشنایی با خواص و فواید گیاهان تلخ

آشنایی با خواص و فواید گیاهان تلخ خواص گیاهان تلخ,فواید گیاهان تلخ,گیاهان تلخ درمانی,خاصیت گیاهان تلخ,خواص گیاهان تلخ درمانی,خواص گیاهان تلخ برای پوست,خواص گیاهان تلخ برای مو,خواص گیاهان تلخ برای جوانی,خواص گیاهان …

آیا رابطه ای بین مصرف برگ سنا و یبوست وجود دارد؟

آیا رابطه ای بین مصرف برگ سنا و یبوست وجود دارد؟

آیا رابطه ای بین مصرف برگ سنا و یبوست وجود دارد؟ آیا رابطه ای بین مصرف برگ سنا و یبوست وجود دارد؟ در سایت جسارت ,برگ سنا و یبوست , برگ سنا …

نوشیدنی های خنک

نوشیدنی های خنک ,نوشیدنی های خنک کننده,نوشیدنی های خنک کافی شاپ,نوشیدنی های خنک و خوشمزه,نوشیدنی های خنک در تابستان,نوشیدنی های خنک کافه

نوشیدنی های خنک , نوشیدنی های خنک کننده , نوشیدنی های خنک کافی شاپ , نوشیدنی های خنک و خوشمزه

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد آشنایی با نوشیدنی های خنک و خوشمزه تابستانی کافی شاپ صحبت کنیم.امیدواریم که این مطلب مورد توجه و عنایت شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد نوشیدنی های خنک

همه ما می دانیم که در هوای گرم که در طول روز نمی‌توان بدون کولر یا پنکه سر کرد، تنها یک لیوان نوشیدنی خنک و سرد می‌چسبد. با فرارسیدن فصل گرما مصرف شربت خاکشیر در میان مردم بیشتر می‌شود، زیرا خاکشیر از زمان‌های گذشته برای رفع عطش و گرمازدگی کاربرد داشته و البته بهترین کاربرد آن به خاطر خاصیت ضدعفونی‌ کنندگی آن است. خوردن مایعات در طی روز چه می‌خواهد آب باشد یا آب میوه برای سلامت بدن مفید است، همان‌طور که ثابت شده مصرف کافی مایعات بدون قند مصنوعی می‌تواند در کاهش وزن بدن کمک کند. در روزهای گرم، نوشیدنی‌های خنک طرفدارهای بیشتری پیدا می‌کنند، اما گاهی تنها نمی‌توان با آب روزها را گذراند، چرا که افت فشار و گرمازدگی در روزهای گرم‌ بیشتر است. بنابراین‌ خوب است از میوه‌های تازه و خوشمزه این فصل برای درست کردن نوشیدنی‌های سالم استفاده کنیم و از آبمیوه‌های مصنوعی که پر از رنگ‌های شیمیایی و اسانس هستند، دوری کنیم. در این مطلب از سایت جسارت در مورد نوشیدنی های خنک صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

لیست نوشیدنی های خنک

1- شربت ریحان مقداری شربت آب قند رقیق را با دو فنجان برگ ریحان خرد شده مخلوط کرده و به مدت یک ساعت در ظرف را ببندید،سپس مایع را صاف کنید، در یخچال بگذارید تا خنک شود. 2- شربت اسطوخودوس سه قاشق گل تازه اسطوخودوس را به مقداری شربت آب قند رقیق اضافه کنید و پس از یکساعت شربت را صاف و خنک کنید. 3- شربت نعنا یک فنجان نعنا را با مقداری شربت آب قند رقیق و پس از یکساعت شربت را صاف و خنک کنید. 4- آیس تی زنجبیل و عسل ۸ پیمانه آب جوش ۶ عدد چای کیسه‌ای ۲ قاشق چایخوری زنجبیل خرد شده تازه، یک سوم پیمانه عسل. آب جوش و چای‌ها را درون یک پارچ مقاوم برابر حرارت بریزید و ۱۰ دقیق صبر کنید تا چای رنگ بدهد. چای‌های کیسه‌ای را از پارچ خارج کنید و بگذارید به دمای اتاق برسد. عسل و زنجبیل خرد شده را اضافه کنید و درون یخچال قرار دهید. با یخ سرو کنید. 5- یخ در بهشت اسپرسوسه چهارم پیمانه شیر یک سوم پیمانه اسپرسوی فوری یک چهارم پیمانه آب لیمو ۲ قاشق غذاخوری پوست لیموترش رنده شده. شکر و ۶ پیمانه آب را درون یک ظرف کوچک روی گاز حرارت دهید تا شکر حل شود. ظرف را از روی حرارت بردارید، اسپرسو را اضافه کرده و مخلوط کنید و بگذارید ۱۰ دقیق بماند. مایع را درون یک ظرف کم عمق صاف کرده سپس آب و پوست لیمو را اضافه کنید. ظرف را برای ۲ ساعت درون فریزر قرار دهید. هر ۳۰ دقیقه، با استفاده از یک چنگال یخ‌ها را خرد کنید تا زمانی که خودش را بگیرد، البته نباید خیلی هم محکم شود. 6- لیموناد استوایی یک و نیم پیمانه آب لیموی تازه نصف پیمانه شکر ۶ پیمانه آب یک آبمیوه کوچک با طعم آناناس دو آبمیوه‌ کوچک با طعم زردآلو ورقه‌های لیمو برای تزئین یخ آبلیمو، شکر و آب را درون یک پارچ بزرگ مخلوط کنید تا شکر حل شود. سپس آبمیوه‌ها را اضافه کنید. با یخ سرو کرده و با حلقه‌های لیمو تزئین کنید.

انواع نوشیدنی های خنک

سکنجبین شربت مناسبی برای فصل گرم است. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با روش تهیه این نوع شربت آشنایی کامل دارند، چراکه از قدیم و ندیم سکنجبین رفیق کاهو بوده و هر وقت که سفره‌ای از کاهو می‌گسترانند، سکنجبین نیز در کنارش بوده و هنوز هم ما ایرانی‌ها دوست داریم این دو را با هم مصرف کنیم. سکنجبین در واقع سرکه و انگبین و مخلوطی است از سرکه و عسل که به میزان و مقدار معین در هم می‌آمیختند و از مخلوط آن شربتی خوش گوار و معطر وفرح بخش به وجود می‌آوردند. در برخی نقاط که عسل یافت نمی‌شد یا می‌خواستند شربتی ارزان قیمت فراهم کنند، سکنجبین را از مخلوط سرکه و شکر تهیه می‌کردند، ولی همچنان آن را سکنجبین می‌نامیدند. و امروز که عسل گران یا کمیاب تر از گذشته شده به طور کلی این شربت را با شکر تهیه می‌کنند. مطالعات نشان داده است، مصرف یک لیوان آب طالبی در روز به میزان 25 درصد احتمال بروز فشار خون را کاهش می‌دهد. محققان برای آزمایش، مقداری از پلاکت‌های خون را گرفته با مقدار کمی عصاره یا آب طالبی شیرین مخلوط کرده و مشاهده کردند در طالبی عاملی وجود دارد که به شدت مانع از انباشته شدن غیرطبیعی پلاکت‌ها می‌شود و در نتیجه از انعقاد و لخته شدن خون در رگ‌ها (که عامل حمله‌های قلبی است) جلوگیری می‌شود. طالبی را بدون شکر یا چیزهایی دیگر به طور ساده باید پیش از غذا خورد، کسانی که طالبی را با نمک و فلفل می‌خورند، هضم آن را آسان‌تر می‌کنند ولی در مقابل، خاصیت ملین آن را کم می‌کند. گوشت طالبی را اگر روی سوختگی‌های سبک و سطحی یا ورم پوست بگذارند، آن را تسکین داده و شفا می‌بخشد. تخم طالبی یا گرمک با تخم کدو و تخم خیار جزء تخم‌های خنک بوده و برای تسکین و نرم کردن سینه و رفع اگزما مصرف می‌شود. فراموش نکنید مصرف زیاد دستنبو، طالبی و گرمک برای بیماران دیابتی، ورم روده و سوءهاضمه ضرر دارد و موجب نفخ روده، معده و درد معده می‌شود. همچنین بهتر است گرمک و طالبی را قبل از هر غذای اصلی بخورید چرا که همراه با غذا باعث سوء هضم شدید می‌شود. دانشمندان با تحقیق بر پوست میوه‌هایی مثل خربزه و طالبی دریافته‌اند که پوست این میوه‌ها می‌تواند منبعی برای مسمومیت غذایی باشد، از این رو شستن کامل میوه‌ها بسیار توصیه می‌شود. 

شربت نعنا و پرتقال

شربت نعنا و پرتقال هم یک نوشیدنی خوب است.طرز تهیه : برگ نعنا ، پرتقال پوست گرفته ، آب ، یخ و شکر را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود. سپس داخل لیوان بریزید و با برگ نعنا و تکه های یخ سرو کنید ، میتوانید کمی پوست پرتقال هم داخل مخلوط کن بریزید تا طعمی بهتر به شربت بدهید. نکته ها : میتوانید از پرتقال کامکوات ، نارنگی و لیمو هم برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید ، بهتر است به جای آب از آب گازدار استفاده کنید.

بستنی‌ های یخی

مصرف مواد یخی مانند بستنی‌های یخی و شربت‌های خانگی که به صورت یخی تهیه می‌شوند، عطش ناشی از گرمای تابستان را از بین می‌برد. یخ بودن موادی مانند شربت آبلیمو و یا شربت آلبالو که به طور خانگی تهیه شده، مصرف این نوع مواد در کاهش عطش ناشی از گرمای تابستان بسیار مفید بوده و توصیه می‌شود افراد به جای استفاده از انواع بستنی و نوشابه‌های خنک، خود اقدام به تهیه مواد یخی خانگی کنند. مصرف بستنی در فصل تابستان حالت یخ بودن بستنی خوب است، اما نباید در مصرف آن افراط کرد و به طور معمول هفته‌ای یک یا دو بار مصرف بستنی توصیه می‌شود تا چربی‌ها و مواد قندی موجود در آن به سلامت بدن آسیب نرساند.

شربت تمشک و لیمو

طرز تهیه : 1 لیوان آب ، تمشک تازه و شکر را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود (اگر میخواهید شربت کاملا یکدست و شفاف باشد میتوانید مواد را از یک صافی عبور دهید ). مواد را مجدد داخل میکسر بریزید و 1 لیوان باقی مانده آب ، آبلیمو و یخ را اضافه کنید و بزنید تا تمام مواد به خوبی باهم مخلوط شوند و تکه های یخ یکدست شود. سپس داخل لیوان بریزید و سرو کنید ( میتوانید از شاه توت و توت فرنگی و … نیز به جای تمشک استفاده کنید ).

اسموتی طالبی و موز

اسموتی طالبی و موز، نوشیدنی خوشمزه تابستانی اسموتی یک شروع عالی برای صبح و انتخابی مناسب برای میان‌وعده‌ها به شمار می‌آید. اگر موزهای رسیده و لک‌دار در یخچال دارید و نمی‌دانید با آن‌ها چه­کار کنید، تهیه این نوشیدنی خوش‌مزه تابستانی با طالبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مواد لازم موز: 225 گرم پودر دارچین: یک چهارم قاشق چایخوری ماست: 150 میلی‌لیتر طالبی: 225 گرم عسل: 1 قاشق غذاخوری.روش تهیه: 1. طالبی خرد شده را از قبل در یخچال یا فریزر قرار دهید تا خنک شود. 2. سپس تمامی مواد را در مخلوط‌کن ریخته تا یکدست شوند. 3. این نوشیدنی را می‌توانید با تکه‌های موز یا طالبی و پودر دارچین تزئین کنید.

شربت توت فرنگی

طرز تهیه: ابتدا توت فرنگی ها را بشوئید و آبکش کنید تا آب آنها جدا شود. کلاهک سبز توت فرنگی ها را جدا کنید و آنها را در آبمیوه گیری بریزید. آب توت فرنگی را صاف کنید. آب توت فرنگی را در قابلمه متوسط با شکر مخلوط کرده و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شربت قوام بیاید. جوهرلیمو را در کمی آب حل کرده و به شربت اضافه کنید و پس از سه دقیقه شربت را از روی حرارت برداشته و پس از سرد شدن در ظرف ریخته و در یخچال قرار دهید.

آب طعم دار میوه ای

طرز تهیه : لیموی تازه را به صورت حلقه های باریک برش بزنید . داخل توت فرنگی ها را نیز با چنگال چند سوراخ ایجاد کنید و برگ های ریحان را نیز خرد کنید تا عطر و طعم بیشتری به آب بدهند. داخل پارچ را با یخ ، برش های لیمو ، توت فرنگی و برگ های ریحان پر کنید. سپس به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا طعم ها جذب یخ شوند. پس از این مدت به مقدار لازم آب داخل پارچ بریزید و مخلوط کنید. آب طعم دار را صاف کنید و داخل لیوان بریزید . سپس با برش های توت فرنگی و لیمو تزیین و نوش جان کنید.

گرانیتای خیار و لیمو

آبمیوه یخی یا گرانیتای خیار و لیمو، یک نوشیدنی یخ زده فوق‌العاده است که برای برطرف کردن عطش و غلبه بر گرما در فصل تابستان همتایی ندارد. تهیه آبمیوه یخی هم خیلی آسان است. فقط باید آب خیار و لیمو را بگیرید و آن را شیرین کنید. در آخر هم آن را داخل فریزر بگذارید و هر ساعت کمی یخ‌ها را خرد کنید. این بستنی یخی خانگی را می‌تواند دسری فوق‌العاده برای ماه رمضان باشد. البته بهتر است آن را کمی بعد از افطار و یا با وعده شام سرو نمایید. آبمیوه یخی را می‌توانید برای پذیرایی از مهمان هم استفاده کنید. طرز تهیه: ابتدا آب و شکر را در قابلمه‌ای بریزید و آن‌ها را روی شعله گاز گرم کنید تا شکر کاملاً در آب حل شود. شربت را تا زمان استفاده کنار بگذارید.

چای میوه‌ای با طعم نعنا

طرز تهیه : قطعات انبه را همراه با آب آناناس درون میکسر بریزید و به صورت پوره در آورید و آن را درون یخچال قرار دهید. داخل کاسه ای آب جوش بریزید. سپس چای‌ های کیسه‌ ای و شاخه نعنا را درون آن قرار داده و درب ظرف را بگذارید و 5 دقیقه صبر کنید. پس از این مدت زمان در ظرف را بردارید و چای‌های کیسه‌ای و شاخه نعنا را بیرون آورید و حدود 2 ساعت آن را درون یخچال قرار دهید. مخلوط را از یخچال بیرون آورده و آن را درون یک پارچ بریزید و پوره انبه و شکر را به آن اضافه کنید. نوشیدنی را درون لیوان‌ های پُر از یخ بریزید و سرو نمائید.

ماکیاتوی سرد

ماکیاتوی سرد یکی از قهوه‌هایی است که در منوی کافی‌شاپ‌ها با آن برخورد می‌کنید. این نوشیدنی کافئین‌دار سرد یکی از بهترین گزینه‌ها برای طرفداران قهوه در فصل تابستان است. ماکیاتو در‌واقع اسپرسو با مقدار کمی شیر است. لایه زیری ماکیاتوی سرد هم شیری است که با اندکی شربت شیرین شده است. بعد از آن قطعات یخ و اسپرسو هستند. در آخر هم سس کارامل خوشمزه. ماکیاتوی سرد را می‌توانید برای مهمان‌های تابستانی‌تان تهیه کنید یا در یک بعد از ظهر گرم پس از یک روز کاری خسته‌کننده آن را برای خود تهیه کنید و به این ترتیب خستگی را از تن به در کنید. تهیه ماکیاتوی سرد هم خیلی سریع است و در مجموع با زمان لازم برای دم کردن اسپرسو ۱۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. طرز تهیه: اسپرسو را از قبل دم کنید و کنار بگذارید. شربت بار (شربت ساده) را با وانیل داخل لیوان بریزید و هم بزنید. بسته به سلیقه می‌توانید مقدار بیشتر یا کمتری شربت استفاده کنید.

فالوده‌ های خنک

فالوده‌های خنک در فصل تابستان بهترین نوشیدنی‌ها هستند و در روزهای گرم حسابی می‌چسبند. فالوده طالبی خیلی راحت از میکس کردن طالبی با یخ تهیه می‌شود البته برای طعم و عطر بیشتر در اینجا از عرقیجات طبیعی و عسل استفاده شده است که لذت نوشیدن طالبی را دو چندان می‌کنند. همچنین با اضافه کردن چند اسکوپ طالبی به فالوده نوشیدنی شما هم شیک‌تر می شود و هم خوشمزه‌تر. نحوه سرو و تزیین فالوده بستگی به سلیقه شما دارد. می‌توانید چند پر گل سرخ روی فالوده بریزید یا اسکوپ‌های طالبی را از سیخ چوبی رد کنید و برای زیبایی بیشتر داخل یا روی فالوده طالبی قرار دهید. طرز تهیه: اول از همه طالبی را از وسط نصف کنید و هسته‌هایش را جدا کنید و دور بریزید. سپس با استفاده از اسکوپ‌ساز، شروع کنید به خارج کردن توپ‌های طالبی. این توپ‌ها قرار است برای تزیین اسموتی طالبی استفاده شوند. پس تعداد آن بستگی به سلیقه شما دارد.طالبی باقی مانده را پوست بکنید و خرد کنید. اگر قصد دارید از پوست طالبی به عنوان ظرف سرو استفاده کنید کف آن را با چاقو برش بزنید تا صاف شود و مانند کاسه روی سطح بایستد. و برای خارج کردن طالبی از پوست آن از یک قاشق استفاده کنید. پوست را بیش از حد نازک نکنید.حال طالبی‌های خرد شده را همراه با قطعات یخ، گلاب، عرق نسترن و عسل داخل مخلوط کن بریزید و بزنید تا یخ کاملاً خرد و مخلوط یکنواخت شود. مقدار عسل را می‌توانید با توجه به میزان شیرین بودن طالبی کمتر یا بیشتر کنید.وقتی فالوده آماده شد آن را داخل لیوان بریزید و با اسکوپ‌های طالبی تزیین کنید (مثلاً می‌توانید آنها را از یک سیخ چوبی رد کنید و روی لیوان قرار دهید). همچنین می‌توانید فالوده طالبی را داخل کاسه یا همان پوست طالبی بریزید و با قاشق سرو کنید. برای تزیین هم می‌توانید از اسکوپ‌های طالبی و گل سرخ استفاده کند.

شربت بیدمشک

مواد لازم برای تهیه شربت بیدمشک عرق بیدمشک: یک کیلو شکر: 3 کیلو آب: 4 لیوان طرز تهیه شربت بیدمشک با طعم عالی برای تهیه شربت بیدمشک قابلمه مناسبی انتخاب کنید. شکر و آب را داخل قابلمه بریزید. آن گاه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر در آب ناپدید شود. منتظر بمانید تا شربت قوام آید. از ترکیب آب و شکر بعد از مدتی، شهد غلیظی به دست می آید. نگران شکرک زدن دور قابلمه نباشید. وقتی شربت قوام آمد(حتی با وجود شکرک) آن را خاموش کنید. بعد از اینکه شهدمان سرد شد، عرق بیدمشک را به شهد اضافه کنید. با این کار شربت بیدمشک ما به شکل رقیقی آماده خواهد شد اما در عین حال عطر بیدمشک خود را حفظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : نوشیدنی های ورزشی ♥ نوشیدنی های چربی سوز ♥ نوشیدنی های کافی شاپ ♥ نوشیدنی های خواب آورنوشیدنی های گرم

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.