روش‌های درمانی برای یک عارضه مردانه

روش‌های درمانی برای یک عارضه مردانه

روش‌های درمانی برای یک عارضه مردانه بیماری جنسی,بيماري بیماری جنسی,بیماری جنسی در بارداري,علائم بیماری جنسی,درمان بیماری جنسی,درمان بیماری جنسی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان بیماری جنسی,بیماری جنسی را چگونه درمان …

خواص و نحوه مصرف “کپسول بره موم” خارجی چیست

خواص و نحوه مصرف “کپسول بره موم” خارجی چیست

کپسول بره موم کپسول بره موم ,کپسول بره موم در داروخانه,کپسول بره موم,کپسول بره موم چیست,کپسول بره موم خارجی,کپسول بره موم عسل,کپسول بره موم قیمت,کپسول بره موم در تهران توضیحاتی در مورد …

خواص مصرف تخم گشنیز و چاقی تقویت عمومی بدن در طب سنتی

خواص مصرف تخم گشنیز و چاقی تقویت عمومی بدن در طب سنتی

خواص مصرف تخم گشنیز و چاقی تقویت عمومی بدن در طب سنتی خواص مصرف تخم گشنیز و چاقی تقویت عمومی بدن در طب سنتی در سایت جسارت تخم گشنیز و چاقی ,گشنیز …

کپسول تتراسایکلین

کپسول تتراسایکلین ,کپسول تتراسایکلین 250 برای جوش,کپسول تتراسایکلین برای جوش صورت,کپسول تتراسایکلین ۲۵۰,کپسول تتراسایکلین برای چیست,کپسول تتراسایکلین چیست

کپسول تتراسایکلین

توضیحاتی در مورد کپسول تتراسایکلین

کپسول تتراسایکلین ، برای درمان بیماری های بروسلوز یا تب مالت، درمان جوش یا آکنه و شیگلوز یا اسهال خونی باسیلی مورد استفاده قرار می گیرد.♥ همچنین در درمان بیماران مبتلا به گونوره و سیفلیس که به پنی سیلین حساس هستند نیز کاربرد دارد.کپسول تتراسیکلین کپسول تتراسیکلین برای درمان آکنه پوستی استفاده می شود ولی برای مصرف آن باید به موارد مصرف و هشدارهای عوارض جانبی آن دقت کرد زیرا دوزهای آن متفاوت است و میزان مصرف زیاد آن برای بدن ممکن است بسیار خطرناک باشد. کپسول تتراسیکلین (Tetracycline) برای درمان عفونت و همچنین آکنه های پوستی مصرف می شود.اسهال و استفراغ از عوارض مصرف کپسول تتراسایکلین می باشد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد مصرف “کپسول تتراسایکلین” 250 برای جوش صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول تتراسایکلین چیست

‎تتراسایکلین یک داروی آنتی بیوتیک است که جهت درمان برخی عفونت های باکتریایی توسط پزشک تجویز می شود. ‎این دارو در درمان عفونت های مربوط به قفسه ی سینه، دهان، دستگاه تناسلی و عفونت های ناشی از بعضی گزش ها و گاز گرفتگی حیوانات استفاده می شود. ‎تتراسایکلین همچنین گاهی جهت درمان ناراحتی های پوستی مزمن مانند آکنه (جوش های چرکی) و رزاسه (جوش های قرمز) تجویز می شود.

نکاتی در مورد مصرف کپسول تتراسایکلین

‎-در صورتی که باردار یا شیرده می باشید، مصرف این دارو برای شما مجاز نمی باشد. ‎-مصرف این دارو برای کودکان زیر ۱۲ سال عوارض دندانی و شنوایی در پی دارد که می توانند برگشت ناپذیر باشند. ‎-در صورتی که سابقه ی نقص عملکرد کبدی و کلیوی را دارید حتما پیش از شروع این دارو پزشک خود را مطلع نمایید. ‎-در صورتی که مبتلا به بیماری های التهابی نظیر لوپوس یا بیماری های عضلانی مانند میاستنی گراویس می باشید، مصرف این دارو ممکن است موجب تشدید علائم بیماری شما گردد. ‎-بدلیل این که تتراسایکلین با بسیاری از داروها می تواند تداخل ایجاد نماید، لذا پیش از مصرف هرگونه دارو، فرآورده مکمل یا گیاهی حتما با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید. ‎-در صورت سابقه ی حساسیت به تتراسایکلین یا سایر داروهای آنتی بیوتیک، پزشک خود را مطلع نمایید.

نحوه مصرف کپسول تتراسایکلین

مقاومت میکروبی یکی از مشکلات جهانی می باشد که با سرعت زیادی رو به افزایش است ودر صورتی که مصرف بی رویه و نامناسب آنتی بیوتیک ها در دنیا ادامه یابد با مشکلات تهدید کننده ی حیات مواجه خواهیم شد.زمانی که این داروها بدون تجویزپزشک ، با مقدار نامناسب یا طول درمان نامناسب مصرف شوند، نه تنها اثرات مطلوب برای خود فرد ندارند بلکه منجر به عدم ریشه کن شدن باکتری های موجود در بدن آن فرد می شوند و علاوه بر این، باکتری هایی که در معرض دارو قرار گرفته اند اما از بین نرفته اند، نسبت به این دارو مقاومت پیدا می کنند.این مسأله منجر به ایجاد نسل جدید و مقاومی از میکروب ها می شود که دیگر به سادگی به داروهای آنتی بیوتیکی موجود، پاسخ نمی دهند. از آنجا که عموماً عفونت ها مسری می باشند مصرف بی رویه ی آنتی بیوتیک ها نه تنها برای خود فرد بیمار بلکه برای سایر افراد جامعه نیز مشکل آفرین می باشد. ‎-این دارو را دقیقا طبق دستور پزشک و بصورت منظم، مصرف نمایید. با توجه به میزان و نوع عفونت، ممکن است لازم باشد ۳ تا ۴ نوبت در روز دارو مصرف نمایید. ‎-در صورتی که از تتراسیکلین جهت درمان آکنه یا رزاسه (قرمزی صورت) استفاده می نمایید احتمالا این دارو بصورت دو نوبت در روز برای شما تجویز خواهد شد. ‎-دارو را در ساعات مشخصی از روز مصرف نمایید تا نوبت مصرف دارو را فراموش نکنید. ‎-کپسول خوراکی تتراسیکلین رانیم تا یک ساعت پیش از غذا یا دو ساعت پس از غذا (با معده خالی) همراه با یک لیوان آب ببلعید. ‎-شیر یا سایر فرآورده های لبنی، مکمل آهن و کلسیم را حداقل با ۲ ساعت فاصله از زمان مصرف تتراسیکلین مصرف نمایید. ‎-از آنجایی که این دارو می تواند موجب تحریک مری و گلو گردد، حداقل نیم تا یک ساعت پس از مصرف دارو، دراز نکشید و خم نشوید و از مصرف دارو پیش از خواب خودداری نمایید. ‎-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو، به محض بخاطر آوردن، دارو را مصرف کنید و سعی نمایید در تعداد کپسول تجویز شده در هر روز را مصرف نمایید اما از مصرف دو نوبت دارو در یک زمان خودداری نمایید.

توصیه هایی در مورد مصرف کپسول تتراسایکلین

‎-در صورت مصرف طولانی مدت آزمایشات کلیوی و کبدی بصورت دوره ای انجام شود. ‎-ممکن است دوره ی درمان شما با این دارو، یک هفته یا بیشتر در عفونت های حاد طول بکشد. در صورتی که این دارو برای عفونت های پوستی (آکنه و رزاسه) تجویز شده باشد ممکن است دوره ی درمان شما یک ماه طول بکشد. لذا مصرف دارو را تا زمانی که پزشکتان توصیه می کند، حتی در صورت احساس بهبودی ادامه دهید. ‎-پیش از مصرف دارو تاریخ مصرف آن را کنترل نمایید زیرا مصرف تتراسیکلین تاریخ گذشته احتمال بروز عوارض کلیوی را افزایش می دهد. ‎-این دارو اثر دارو های ضد انعقاد خوراکی را افزایش می دهد. لذا در صورتی که دارو هایی مانند انوکساپارین، وارفارین، هپارین، کلوپیدگرل و… مصرف می نمایید حتما پزشک خود را جریان قرار دهید. ‎-مصرف دارو های معده مانند شربت های ضد اسید معده و فرآورده های حاوی آهن، منیزیم و زینک را حداقل ۲ ساعت با مصرف این دارو فاصله دهید و یا در مورد فاصله ی زمانی مناسب، با داروساز خود مشورت نمایید. ‎-مصرف این دارو در برخی از خانم ها ضایعات خارش دار و قرمز کهیر مانند در دهان و نواحی تناسلی ایجاد می کند. در صورتی که این اتفاق برای شما رخ داد با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید. ‎-در مدت درمان با این دارو حساسیت بدن شما به نور افزایش می یابد لذا تا جای ممکن از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم خود داری نمایید واز کرم های ضد آفتاب و عینک آفتابی مناسب استفاده کنید. ‎-پیش از هرگونه واکسیناسیون پزشک یا درمانگر خود را از مصرف این دارو مطلع نمایید.

عوارض کپسول تتراسایکلین

‎-سؤهاضمه، دل درد و مشکلات گوارشی از عوارض مصرف این دارو می باشد که با مصرف وعده های غذایی سبک و پرهیز از غذاهای پر چرب و پر ادویه تا حدودی کنترل می شود. در صورتی که مشکلات گوارشی کاهش نیافت می توانید دارو را همراه با غذا مصرف نمایید. ‎-در صورت بروز اسهال در مدت مصرف این دارو، مصرف مایعات به مقدار کافی توصیه می شود اما در صورت طولانی و یا شدید شدن اسهال، حتما به پزشک خود مراجعه نمایید. ‎-جهت تسکین سردرد ناشی از مصرف این دارو نیز لازم است مایعات به مقدار کافی مصرف کنید و از داروساز خود در مورد داروی ضد درد مناسب شرایط خود سوال بفرمایید. ‎در صورت طولانی شدن سردرد به پزشک خود اطلاع دهید. ‎-به دلیل این که مصرف این دارو می تواند موجب تاری دید گردد، از رانندگی و کارهایی که نیاز به احتیاط بیشتری دارند تا زمانی که اثر دارو از بین نرفته خودداری نمایید و در صورت طولانی شدن این عارضه، به پزشک خود اطلاع دهید‎(اوج اثر این دارو ۲ تا ۴ ساعت پس از مصرف آن می باشد.) ‎-این دارو در برخی بیماران می تواند موجب بروز واکنش های حساسیتی گردد لذا در صورت بروز علائم حساسیت (قرمزی و خارش پوستی، تنگی نفس و…) به پزشک خود اطلاع دهید. ‎-تغییر رنگ ناخن ها و دندان ها در اثر مصرف این دارو در کودکان شایع می باشد لذا مصرف آن در کودکان زیر ۲ سال توصیه نمی شود.

عوارض جدی کپسول تتراسایکلین

‎-در صورت بروز بیماری کلیوی، عفونت ثانویه یا اسهال شدید مصرف دارو را قطع و به پزشک خود مراجعه نمایید. ‎-در صورت بروز علائم عفونت های ثانویه مانند تیرگی و تغییر ظاهر زبان، خارش و ترشحات واژینال، اسهال طولانی و بدبو به پزشک خود اطلاع دهید. -کپسول تتراسیکلین به علت این که آنتی بیوتیک وسیع الطیفی است در صورت مصرف طولانی باعث از بین رفتن باکتری های مفید گوارش و دهان می گردد و ممکن است باعث رشد قارچ در دهان و روده گردد.

قرص و کپسول تتراسایکلین

کپسول تتراسیکلین (Tetracycline) از خانواده آنتی بیوتیک ها هستند که در مقابل باکتری ها فعال می باشند. تتراسیکلین به دلیل جذب آن توسط استخوان از آن به عنوان نشانگر در بررسی های رشد استخوان ها در بیوپسی های انسانی استفاده می شود. همچنین این دارو در درمان برونشیت مزمن، عفونت های ناشی از بروسلا، کلامیدیا، مایکوپلاسما، ریکتزیا و نیز در درمان آکنه ولگاریس و افوزیون پلورال ناشی از سیروز یا بیماری های بدخیم مصرف می شود. جذب این دارو از راه خوراکی است و دفع دارو عمدتا کلیوی است، اما از راه صفرا نیز دفع می شود. اشکال دارویی تتراسایکلین به صورت کپسول و پماد موضعی و چشمی می باشد.

مشخصات کپسول تتراسایکلین

نام ژنریک: تتراسیکلین یا تتراسایکلین نام لاتین: Tetracycline نام تجاری: ®Achromycin گروه دارویی- درمانی: تتراسیکلین – آنتی بیوتیک طبقه بندی در بارداری: گروه D اشکال دارویی: کپسول: 250 میلی گرم پماد موضعی: 3 % پماد چشمی: 1 %

روش و مقدار مصرف کپسول تتراسایکلین

مصرف تتراسایکلین در بالغین: با توجه به نوع و شدت عفونت از دوز 250 میلی گرم تا 2.5 گرم هر 6 ساعت یک بار از راه خوراکی استفاده می شود. مصرف تتراسایکلین در کودکان بالای 8 سال: با توجه به نوع و شدت عفونت از دوز 25 تا 50 میلی گرم بر کیلوگرم هر 6 ساعت یک بار از راه خوراکی استفاده می شود. نحوه مصرف کپسول تتراسایکلین در درمان جوش یا آکنه در بالغین و نوجوانان: ابتدا 250 میلی گرم (یک کپسول) از راه خوراکی هر 6 ساعت یک بار؛ سپس 500 میلی گرم (دو کپسول) هر 6 ساعت مصرف می شود. مصرف پماد موضعی تتراسایکلین: بالغین و کودکان: یک یا دو بار در روز بر روی موضع مالیده می شود مصرف پماد چشمی تتراسایکلین: بالغین و کودکان: یک لایه نازک از پماد تقریبا به طول یک سانتیمتر هر 2 تا 4 ساعت بر بروی ملتحمه قرار داده می شود.

مکانیسم اثر کپسول تتراسایکلین

تتراسیکلین یا تتراسایکلین یک آنتی بیوتیک باکتریواستاتیک است که بعد از انتقال فعال به درون باکتری، به صورت برگشت پذیر به زیر واحد 30S ریبوزوم باکتری متصل شده و باعث مهار سنتز پروتئین توسط باکتری می گردد.

فارماکوکینتیک کپسول تتراسایکلین

نیمه عمر تتراسایکلین 6 تا 12 ساعت است. این دارو بدون تغییر از راه ادرار دفع می شود.

کپسول تتراسایکلین در کودکان

تتراسایکلین در کودکان زیر 8 سال منع مصرف دارند. زیرا می تواند باعث اختلال در ساخت استخوان و دندان شود و رنگ دندان ها را تغییر می دهد به دلیل این که تتراسیکلین به آسانی به کلسیمی که در استخوانهای تازه تشکیل شده یا در دندانهای کودکان کم سن رسوب کرده است، متصل می شود.

منع مصرف کپسول تتراسایکلین

تتراسایکلین در افرادی که حساسیت مفرط به دارو دارند، منع مصرف دارد. تتراسایکلین در بارداری به خصوص در نیمه دوم بارداری منع مصرف دارد. تتراسایکلین در کودکان زیر 8 سال منع مصرف دارد.

احتیاط در مورد مصرف کپسول تتراسایکلین

افرادی که دچار اختلال عملکرد کلیه هستند. افرادی که دچار اختلال عملکرد کبد هستند. افرادی که مستقیما در معرض نور خورشید و یا اشعه ماوراء بنفش قرار دارند

تداخل دارویی با کپسول تتراسایکلین

تتراسایکلین اثر داروهای ضد انعقادی خوراکی را افزایش می دهد. مصرف تتراسیکلین باعث کاهش تاثیر داروهای ضد بارداری خوراکی می شود. مصرف همزمان آنتی اسید ها، کلسیم، آهن و منیزیم با ایجاد کمپلکس غیر قابل حل با تتراسیکلین باعث کاهش جذب این دارو می شوند. مصرف همزمان کلستیرامین، جذب تتراسیکلین خوراکی را کاهش می دهد. مصرف همزمان لبنیات یا غذا های حاوی کلسیم با ایجاد کمپلکس غیر قابل حل با تتراسیکلین باعث کاهش جذب این دارو می شوند.

عوارض جانبی کپسول تتراسایکلین

هر دارو به موازات ایجاد اثرات درمانی مورد نظر، ممکن است سبب بروز عوارض ناخواسته نیز بشود. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد مشاهده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک معالج مشورت نمایید. از جمله عوارض جانبی تتراسایکلین می توان به موارد زیر اشاره کرد: CNS: سرگیجه، سردرد، هیپرتانسیون اینتراکرانیال CV: پریکاردیت Derm: راش، کهیر، حساسیت به نور، تغییر رنگ در ناخن ها و دندان ها، درماتیت شدید EENT: زخم های دهانی، گلوسیت، خارش چشم (در مصرف پماد چشمی تتراسایکلین) GI: بی اشتهایی، تهوع، استفراغ، اسهال، انتروکولیت، ضایعات التهابی در ناحیه آنوژنیتال GU: سمیت کلیوی برگشت پذیر (سندرم فانکونی) در اثر مصرف داروی تاریخ گذشته HEMA: نوتروپنی، ائوزینوفیلی Metabolic: افزایش سطح BUN سرم Other: عفونت ثانویه قارچی و باکتریایی

بیشتر بخوانید : کپسول پریفلکس ♥ کپسول پروبیوتیک ♥ کپسول جینکوبیلوبا ♥ کپسول جم فیبروزیلکپسول پیروکسیکام

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.