علائم و درمان گیاهی آرتروز دست و گردن در طب سنتی

علائم و درمان گیاهی آرتروز دست و گردن در طب سنتی

آرتروز دست آرتروز دست ,آرتروز دست و انگشتان,آرتروز دست چیست,آرتروز دست و گردن,آرتروز دست و پا,آرتروز دست چیست,آرتروز دست درمان,آرتروز دست و درمان توضیحاتی در مورد آرتروز دست مفاصل متعددی در دست …

سرطان غده تیموس

سرطان غده تیموس

سرطان غده تیموس سرطان غده تیموس,بيماري سرطان غده تیموس,سرطان غده تیموس در بارداري,علائم سرطان غده تیموس,درمان سرطان غده تیموس,درمان سرطان غده تیموس با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان سرطان غده تیموس,سرطان …

بیماری اتواسکلروز چیست ؟

بیماری اتواسکلروز چیست ؟

بیماری اتواسکلروز چیست ؟ بیماری اتواسکلروز,بيماري بیماری اتواسکلروز,بیماری اتواسکلروز در بارداري,علائم بیماری اتواسکلروز,درمان بیماری اتواسکلروز,درمان بیماری اتواسکلروز با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان بیماری اتواسکلروز,بیماری اتواسکلروز را چگونه درمان کنيم,بیماری اتواسکلروز …

قرص کتوتیفن

قرص کتوتیفن ,قرص کتوتیفن 1 میلی گرم,قرص کتوتیفن چیست,قرص کتوتیفن1,قرص کتوتیفن یک میلی گرم,قرص کتوتیفن ۱,قرص کتوتیفن برای اسپرم,قرص کتوتیفن 1 میلی

قرص کتوتیفن

توضیحاتی در مورد قرص کتوتیفن

کتوتیفن با نام لاتین Ketotifen ، از خانواده آنتی‌ هیستامین‌ هاست که برای درمان حساسیت ، سرماخوردگی، رینیت ، آلرژی، کهیر و همچنین پیشگیری از آسم تجویز می‌شود.♥ سرگیجه و ضعف برخی از عوارض مصرف این دارو است.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد موارد مصرف و عوارض قرص کتوتیفن 1 میلی گرم چیست صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد

آشنایی با قرص کتوتیفن

کتوتیفن (Ketotifen) از خانواده آنتی‌هیستامین‌هاست که برای درمان حساسیت، سرماخوردگی، رینیت، آلرژی، کهیر و… تجویز می‌شود. مصرف این دارو در کودکان باعث بهبود خواب می‌شود. علاوه بر این زمانیکه این دارو به همراه سایر داروهای ضد آسم مصرف گردد، دفعات، شدت و علائم آسم را کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که این دارو در حملات آسم استفاده نمی‌شود و فقط برای پیشگیری موثر است. کتوتیفن به شکل قرص و شربت در دسترس است.

تداخل دارویی با قرص کتوتیفن

بوپروپیون، دونپزیل، داروهای ضد دیابت خوراکی، آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای خواب‌آور و آرام‌بخش‌ها

قرص کتوتیفن و آسم

کتوتیفن برای پیشگیری از آسم بکار می رود.

نحوه مصرف قرص کتوتیفن

میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. به طور معمول در بزرگسالان و کودکان بالای 3 سال مقدار 1 میلی‌گرم (1 قرص یا 5 میلی‌لیتر شربت)، 2 بار در روز، یک‌بار صبح و یک‌بار شب مصرف می‌شود. توجه: در نوزادان و کودکان 6 ماه تا 3 سال پزشک میزان مصرف را بر اساس وزن کودک تعیین می‌کند.

نکاتی در مورد مصرف قرص کتوتیفن

در صورت ابتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت و صرع قبل از مصرف دارو پزشک را در جریان قرار دهید. دوره درمان را کامل کنید. این دارو ممکن است باعث خواب‌آلودگی و گیجی گردد لذا ضمن درمان با این دارو از رانندگی و کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری کامل دارند خودداری نمایید. در صورت فراموش شدن یک نوبت مصرف دارو، به محض به یاد آوردن، آن نوبت باید مصرف شود، مگر این که تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرارسیده باشد. در این صورت، مقدار مصرف بعدی نباید دوبرابر گردد. در صورت داشتن حساسیت دارویی و غذایی شدید قبل از مصرف این دارو پزشک را در جریان قرار دهید. اگرچه کتوتیفن را می‌توان همراه با غذا یا به تنهایی میل نمود اما توصیه می‌شود آن را با غذا یا بلافاصله پس از غذا میل نمایید. چنانچه پزشک برای شما رژیم غذایی خاصی را تعیین کرده است از آن به دقت پیروی کنید. چنانچه متوجه هرگونه تغییر در نتایج آزمایش خون یا ادرار خود شدید، فورا مراتب را به پزشک مربوطه اطلاع دهید. در صورت ظهور بثورات پوستی، کهیر، خونریزی یا کبودشدگی غیرمعمول مصرف دارو را قطع و بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید. الکل حالت خواب‌آلودگی و گیجی این دارو را تشدید می‌کند. طی مصرف این دارو مواردی مثل هیجان زدگی، بی‌قراری و بی‌خوابی مشاهده شده است.

مصرف قرص کتوتیفن در دوران باداری و شیردهی

چنانچه در دوران باداری یا شیردهی هستید درباره مصرف یا عدم مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید. به طور کلی در دوران بارداری و شیردهی مصرف این دارو توصیه نمی‌گردد.

موارد مصرف قرص کتوتیفن

درمان حساسیت، سرماخوردگی، رینیت، آلرژی، کهیر و … در مورد کودکان باعث بهبود خواب می‌شود، برای کودکان سه‌ماهه یک سی سی هرشب بمدت ۱۰ تا ۱۴ شب توصیه می‌شود. البته حتماً با مشورت پزشک باشد.

مکانیسم اثر قرص کتوتیفن

دارو موجب بلوک تقریباً اختصاصی گیرنده H۱ هیستامین می‌شود. هیستامین واسطه شیمیایی آزادشده از سیستم ایمنی است که عامل بروز اغلب علائم التهاب ناشی از آلرژی یا سرماخوردگی مانند آبریزش بینی و … است.

عوارض جانبی قرص کتوتیفن

ضعف، خستگی، خواب آلودگی، سرگیجه، ضایعات پوستی و خشکی دهان می‌باشد.

فارماکوکینتیک قرص کتوتیفن

از راه خوراکی به خوبی جذب می شود و اثرش تا 12 ساعت باقی می ماند. شروع اثر پیشگیری کننده دارو آهسته می باشد. برای رسیدن به بیشینه اثر دارویی 6-4 هفته زمان لازم است.

احتیاط در مورد مصرف قرص کتوتیفن

1. درمان با داروی قبلی ضدهیستامین حداقل باید تا دو هفته پس از شروع مصرف کتوتیفن ادامه یابد. 2. خواب آلودگی ناشی از مصرف این دارو ممکن است مهارتهای فردی از قبیل توانایی رانندگی را تحت تاثیر قرار دهد.1. برای کاهش تحریک گوارشی، دارو با غذا مصرف شود. 2. در صورت بروز خواب آلودگی، احتیاط لازم معمول گردد.قبل از استفاده از قرص کتوتیفن تاریخچه پزشکی خود را به پزشک خود بگویید که این موارد عبارتند از: حساسیت ها (بویژه حساسیت های دارویی). مصرف الکل را محدود سازید زیرا ممکن است عوارض جانبی دارو را تشدید کند. در اجرای کارهایی که نیاز به هوشیاری کامل دارید احتیاط کامل کنید. کاهش دوزهای کورتیکواستروئید باید با دقت تحت نظر پزشک و یا متخصص انجام گیرد. این دارو در دوران حاملگی تنها در مواردی باید مورد استفاده قرار گیرد که استفاده از آن ضروری باشد. در مورد فواید و عوارض آن با پزشک مشورت کنید. داروی کتوتیفن به شیر مادر وارد می شود و از آنجا که خطرات احتمالی برای نوزاد دارد برای استفاده از آن زنان شیرده باید با پزشک مشورت کنند.

مصرف قرص کتوتیفن

این دارو را با استفاده از دهان و بطور معمول روزی دوبار مصرف کنید. قرص ها را خرد نکنید و آن ها را نجوید. برای تاثیرگذاری بیشتر کتوتیفن باید روزانه مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از دیگر داروهای ضد آسم را متوقف نسازید مگر اینکه پزشک شما از شما بخواهد. برای کاهش تاثیر خواب آلودگی قرص کتوتیفن ممکن است دوز مصرفی آن در طول هفته اول به تدریج کاهش یابد. ممکن است چند هفته طول بکشد تا شما تاثیرات عالی و شگرف این دارو را مشاهده کنید. پس از دو تا سه ماه استفاده از این دارو، پزشک شما ممکن است به تدریج دوز مصرفی دیگر داروهای آسم را کاهش دهد. با دقت از دستورات پزشک خود پیروی نمایید. اگر از دارو بیش از دوز معمول استفاده کردید بلافاصله با بخش کنترل سموم در اطراف خود تماس بگیرید. علایم استفاده بیش از حد دارو می تواند خواب آلودگی غیر معمول، سرگیجه، ضربان قلب سریع، غش، تشنج و از دست دادن سطح هوشیاری باشد. اگر یک دوز مصرفی خود را از دست دادید در اسرع وقت آن را بخورید. اگر تقریبا به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک می باشد از دوز فراموش شده صرف نظر کنید و به برنامه معمول خود برای مصرف آن بازگردید. هیچگاه از دو دوز در یک زمان استفاده نکنید.

دوز مصرف قرص کتوتیفن

دوز این دارو برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود. از دستورات پزشک و یا اطلاعات دارویی روی بسته قرص پیروی کنید. اطلاعات جمع آوری شده در این بخش تنها شامل دوز میانگین مصرفی این دارو می باشد. اگر دوز شما متفاوت است، ان را تغییر ندهید مگر اینکه پزشک شما بخواهد. مقدار داروی مصرفی به قدرت دارو بستگی دارد. همچنین تعداد دوزهای مصرفی روزانه، زمان مجاز بین دوزها و طول زمان مصرف دارو به شرایط پزشکی شما بستگی دارد. افراد بزرگسال و کودکان بیشتر از 3 سال باید دو بار در روز هر بار یک قرص کتوتیفن 1 میلی گرم استفاده کنند. یک عدد را در صبح و دیگری را در عصر مصرف نمایند. دوز مصرفی دارو در نوزادان و کودکان 6 ماهه تا 3 ساله به وزن بدن آن ها بستگی دارد و باید توسط پزشک تعیین گردد. معمولا به ازای هر کیلوگرم از وزن آن ها 0.05 میلی گرم و دوبار در روز باید مصرف شود. برای این دسته از افراد نیز باید یک عدد در صبح و دیگری در عصر میل شود.

واکنش های دارویی با قرص کتوتیفن

اگر از داروهای با نسخه و یا بدون تجویز پزشک استفاده می کنید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید. این دارو ها عبارتند از: داروهای خوراکی برای بیماران دیابتی. همچنین داروهای که ممکن است باعث خواب آلودگی شوند: قرص خواب، داروهای ضد افسردگی، داروهای آرامبخش، آنتی هیستامین، شل کننده های عضلانی، تسکین دهنده های درد، داروهای ضد تشنج، داروهای سرفه و سرماخودگی که ممکن است باعث خواب آلودگی شما شوند. با پزشک خود مشورت کنید. استفاده از هیچ یک از داروها را بدون اجازه پزشک و یا متخصص متوقف و یا آغاز نکنید.

آشنایی با حساسیت

آلِرژی یا حَسّاسیَت، (به انگلیسی: allergy) واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل گوناگون است. کسانی که دچار حساسیت هستند، دارای دستگاه ایمنی فوق هوشیار هستند که نسبت به مواد ظاهراً بی‌ضرر موجود در محل زندگیشان، واکنشی بیش از حد معمول نشان می‌دهند. برای مثال گرده گیاهان، می‌تواند سیستم ایمنی شخص آلرژیک را طوری تحریک کند که گویی با یک خطر جدی روبرو شده‌است. حساسیت یک مشکل بسیار شایع است و تقریباً از هر ده نفر، دو نفر به نوعی از آن مبتلا هستند. نتایج مطالعه‌ای علمی در دانشگاه اوتاگو نشان می‌دهد کودکانی که به مکیدن انگشت شست یا جویدن ناخن دست خود عادت دارند، کمتر با خطر ابتلا به آلرژی مواجه هستند. اگرچه به تشویق این نوع از رفتار در کودکان توصیه نمی‌شود، اما ظاهراً این عادت‌ها از جنبه‌های مثبت و غیرقابل انکاری نیز برخوردارند.نشانه‌های آلرژی را می‌توان به سه دسته خفیف، متوسط و حاد تقسیم نمود. واکنش خفیف، شامل نشانه‌هایی است که یک ناحیه از بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مانند التهاب، خارش و آبریزش از چشم. علایم خفیف به بخش‌های دیگر بدن منتقل نمی‌شوند. نشانه واکنش متوسط، در بخش‌های مختلف بدن منتشر می‌شوند و خارش چشم ممکن است به خارش گلو و تنگی نفس هم منجر شود. عکس العمل حاد که آنافیلاکسی (anaphylaxis) نام دارد، نادر است و یک موقعیت خطرناک و از جمله مواردی است که درمیان فوریت‌های پزشکی قرار دارند. در چنین مواردی، آلرژی در تمام بدن منتشر می‌شود. این حالت ممکن است با مجموعه‌ای از حملات خارش چشم و صورت آغاز شود و در عرض چند دقیقه، به سرعت در تمام بدن پخش شود و علایم جدی‌تری چون درد معده، گرفتگی عضلات، تهوع و اسهال را به دنبال داشته و در عین حال درجه التهاب مجاری تنفسی و گوارشی به حدی برسد که تنفس و بلع بسیار مشکل شود. آشفتگی ذهنی و سرگیجه نیز از جمله علایم حساسیت هستند زیرا مشکل آنافیلاکسی باعث کاهش شدید فشار خون نیز می‌شود.

تشخیص حساسیت

کنترل مؤثر بیماری آلرژی وابسته به تشخیص دقیق آن می‌باشد. آزمایش حساسیت می‌تواند کمک به تأیید یا رد آلرژی کند. تشخیص درست، مشاوره و توصیه‌های پیشگیری، که بر اساس آزمایش‌های معتبر حساسیت انجام شده باشند، می‌توانند منجر به کاهش نشانه‌های حساسیت شوند و نیاز به داروهای ضد حساسیت را کم کنند. دو روش متفاوت برای تشخیص وجود آنتی‌بادی‌ها و نوع حساسیت در بدن وجود دارند:آزمایش از طریق پوست و آزمایش خون که هر دوی این روشها معتبرهستند و توصیه می‌شوند. این دو روش مقرون به صرفه و اقتصادی هستند. تشخیص زود هنگام و دقیق موجب کاهش هزینه‌های مشاوره، جلوگیری از مراقبتهای ثانویه، تشخیص اشتباه و پیشامدهای حاد و اورژانسی می‌گردد. حساسیت با گذشت زمان تغییر می‌کند. تست‌های منظم در رابطه با آلرژنها، اطلاعاتی را در خصوص تغییرات بیماری و مدیریت آن و درنتیجه بهبود وضعیت زندگی و سلامت بیمار می‌دهد. معمولاً برای تشخیص این که آیا حساسیت به مواد غدایی چون شیر، تخم مرغ، سویا و گندم تشدید شده‌است یا خیر از تست‌های سالیانه استفاده می‌شود و برای ارزیابی میزان تشدید حساسیت، عواملی چون، بادم زمینی، مغزیات، ماهی و صدفها، آزمایش‌هایی با فاصله زمانی دو تا سه ساله انجام می‌شوند. در دوران بارداری، مصرف غذاهای مختلف مانند کرفس، مرکبات، فلفل خام، مارگارین و روغن نباتی با ابتلاء به اگزما در ارتباط است. مصرف بالای آنتی‌اکسیدان‌ها، زینک و سلنیوم در دوران بارداری می‌تواند از ابتلاء به آلرژی جلوگیری کند که این احتمال ابتلاء به آسم، خش خش سینه و اگزما را در خردسالی کاهش می‌دهد. پس از تولد و قبل از ۱۷ هفتگی، استفاده زودهنگام از غذاهای سفت و متنوع می‌تواند خطر ابتلاء نوزاد به آلرژی را افزایش دهد. در این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص کتوتیفن صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : قرص کلیدینیوم سی ♥ قرص کلاژن ♥ قرص کاپتوپریل ♥ قرص گاباپنتینقرص کلونازپام

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.