با ترفندهای ساده از آلزایمر پیشگیری کنید

با ترفندهای ساده از آلزایمر پیشگیری کنید

با ترفندهای ساده از آلزایمر پیشگیری کنید آلزایمر,بیماری آلزایمر,آلزایمر در بارداری,علائم آلزایمر,درمان آلزایمر,درمان آلزایمر با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آلزایمر,آلزایمر را چگونه درمان کنیم,آلزایمر در کودکان,آلزایمر در بزرگسالان,آلزایمر در نوزادان,آلزایمر …

پوست هم کچل می‌شود

پوست هم کچل می‌شود

پوست هم کچل می‌شود کچلی پوست,بيماري کچلی پوست,کچلی پوست در بارداري,علائم کچلی پوست,درمان کچلی پوست,درمان کچلی پوست با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان کچلی پوست,کچلی پوست را چگونه درمان کنيم,کچلی پوست …

روش و عوارض انواع جلوگیری اورژانسی از بارداری با قرص ld

روش و عوارض انواع جلوگیری اورژانسی از بارداری با قرص ld

جلوگیری اورژانسی قرص روکین،جلوگیری اورژانسی با قرص،جلوگیری اورژانسی در دوران شیردهی،جلوگیری اورژانسی با قرص اچ دی،جلوگیری اورژانسی با ال دی،روش پیشگیری اورژانسی با ال دی جلوگیری اورژانسی را باید قبل از رابطه …

قرص آتورواستاتین

قرص آتورواستاتین ,قرص آتورواستاتین برای چیست؟,قرص آتورواستاتین 40,قرص آتورواستاتین 20,قرص آتورواستاتین 10,قرص آتورواستاتین چیست,قرص Atorvastatin برای چیست,قرص آتورواستاتین 20 برای چیست

قرص آتورواستاتین

توضیحاتی در مورد قرص آتورواستاتین

‎قرص ‎آتورواستاتین چربی ها را کاهش می دهد و در افرادی که مستعد بیماری های قلب و عروق هستند(حتی با وجود کلسترول نرمال خون ) خطر این بیماری ها را کاهش می دهد.پیش از مصرف آتورواستاتین، در صورت داشتن هر یک از شرایط زیر به پزشک یا داروساز اطلاع دهید: • تصمیم به کلسترول خون بالا توصیه می شود داروهای خود را به جای صبح، قبل از رفتن به تختخواب استفاده کنند. مطالعات محققان دانشگاه ساندرلند نشان داده، در بدن بیمارانی که داروی خود را به جای شب ها در صبح مصرف می کنند، به میزان بسیار بیشتری کلسترول های بد از نوع LDL ایجاد می شود. تحقیق دیگری که در سال 2008 انجام شده ثابت کرده بیمارانی که داروی خود به نام atorvastatin که یکی از داروهای کاهنده کلسترول خون است را بعد از ظهر مصرف می کنند، نتیجه بهتری در مقایسه با استفاده آنها در صبح ها می گیرند. با این کار میزان تعداد حملات قلبی و انسداد رگ های خونی در این بیماران کاهش چشمگیری پیدا کرده و در عوض میزان تولید کلسترول های خوب در بدنشان بیشتر می شود. فایده دیگر مصرف قرص ها در این زمان بهتر شدن عملکرد رگ های خونی است. دانشمندان معتقدند، شاید در شب که ما غذا نمی خوریم، تولید کلسترول به بیشترین میزان خود در بدن می رسد و به همین دلیل مصرف قرص ها در این زمان بهترین نتیجه را به همراه دارد.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد عوارض و موارد مصرف قرص آتورواستاتین 40 و 20 برای چیست صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

قرص آتورواستاتین چیست

آتورواستاتین جزء گروهی از داروهاست که به آنها مهارکننده‌ی ردوکتاز HMG CoA یا استاتین ها گفته می شود.♥ این دارو باعث کاهش میزان کلسترولِ نامطلوب (لیپو پروتئین با چگالی کم یا LDL) و تریگلیسیرید و همچنین افزایش میزان کلسترول مطلوب (لیپو پروتئین با چگالی زیاد یا HDL) در خون می‌گردد.

نکاتی در مورد قرص آتورواستاتین

‎-در صورت بارداری ،اقدام به بارداری یا شیردهی در مورد مصرف این دارو به پزشک خود اطلاع دهید. ‎-در صورت سابقه ی ابتلا به مشکلات کبدی یا هرگونه بیماری که مسبب عارضه کبدی شده است را دارید به پزشک خود اطلاع دهید. ‎-در صورتی که مشکلات عضلانی مانند گرفتگی یا حساسیت به هرگونه دارو، پزشک خود را مطلع نمایید.• در مدتی که آتورواستاتین مصرف می کنید از نوشیدن مقادیر زیاد آب گریپ فروت (بیشتر از 2 فنجان در روز) خودداری کنید. یک ترکیب شیمیایی در گریپ فروت مو جود می باشد که میزان آتورواستاتین خون را افزایش می دهد در نتیجه احتمال بروز عوارض ناخواسته افزایش می یابد. • مقدار مصرف الکل را کاهش دهید زیرا ریسک عوارض کبدی را افزایش می دهد. • زنانی که احتمال بارداری در آن ها وجود دارد نباید آتورواستاتین مصرف کنند مگر اینکه از یک روش مطمئن برای پیشگیری از بارداری استفاده کنند. • در صورتیکه می خواهید داروی دیگری مصرف کنید، برای اطمینان از عدم تداخل با آتورواستاتین با داروساز مشورت کنید.

روش مصرف قرص آتورواستاتین

‎-این دارو به صورت قرص ۱۰،۲۰،۴۰ میلی گرمی در ایران وجود دارد و مقدار مصرف روزانه دارو با توجه به شرایط شما توسط پزشک محاسبه می شود. ‎-معمولا آتورواستاتین به صورت یک بار در روز تجویز می شود. – آتورواستاتین را در زمان مشخصی از روز; هر زمانی که راحتید، مصرف نمایید . این دارو با غذا تداخل ندارد و می توانید آن را قبل یا بعد از غذا مصرف نمایید . _در صورت فراموشی یک نوبت دارو بلافاصله آن را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت جداً خودداری نمایید.

قرص آتورواستاتین و درمان کلسترول بالا

آتورواستاتین باعث درمان کلسترول بالا شده و در نتیجه ریسک ابتلا به سکته‌ی مغزی، حملات قلبی یا سایر مشکلات قلبی را در افرادی که از دیابت نوع دوم، بیماری عروق کرونر قلب یا سایر بیماری‌های مرتبط رنج می‌برند، کاهش می‌دهد. این دارو برای درمانی بزرگسالان و کودکان بالاتر از ۱۰ سال مناسب است.

تاثیر قرص آتورواستاتین در بدن

مهار کننده 3- هیدروکسی-3- متیل گلوتاریل کوآنزیم آ (HMG-CoA) ردوکتاز، آنزیم محدود کننده سرعت در مسیر سنتز کلسترول است (این دارو تولید موالونیک اسید را از HMG-CoA کاهش می دهد)؛ این مهار آنزیمی باعث می شود رسپتورهای LDL روی غشای هپاتوسیت ها به صورت جبرانی افزایش یافته و کاتابولیسم LDL تحریک شود. علاوه بر توانایی مهارکنندگان HMG-CoA ردوکتاز در کاهش سطح پروتئین C واکنشی، این داروها دارای خصوصیات پلئوتروپیک از جمله بهبود عملکرد اندوتلیال، کاهش التهاب در محل پلاک کرونری، مهار تجمع پلاکتی و اثرات آنتی کوآگلانی هستند.

درمان با قرص آتورواستاتین

– معمولا درمان با این دارو طولانی مدت می باشد لذا با پزشک خود در ارتباط باشید و معاینات و آزمایشات دوره ای را به طور منظم انجام دهید تا پیشرفت درمانی شما ارزیابی شود. – مصرف دارو را تا زمانی که پزشک برای شما تجویز کرده است ، ادامه دهید . – یک رژیم غذایی سالم، محدود کردن مصرف الکل، کاهش آب گریپ فروت در رژیم غذایی معمول، باعث افزایش احتمال عوارض ناشی از آتورواستاتین می شود لذا مصرف این ماده غذایی را در رژیم خود محدود نمایید. – خانم ها در مدت درمان با آتورواستاتین باید از یک روش جلوگیری از بارداری مناسب استفاده نمایند و در صورتی که حین درمان ، بارداری رخ داد، فوراًبه پزشک اطلاع دهند.

عوارض قرص آتورواستاتین

– درد و گرفتگی عضلانی یکی از عوارض شایع آتورواستاتین می باشد ، در صورت بروز این عارضه ، به پزشک خود مراجعه نمایید به دلیل این که احتمال بروز عارضه ای نادر اما جدی عضلانی در اثر مصرف آتورواستاتین وجود دارد، جهت بررسی های لازم مراجعه به پزشک در صورت درد عضلانی لازم است . _برای آبریزش بینی یا عطسه) با مصرف این دارو وجود دارد . در صورت بروز این علائم به پزشک خود مراجعه نمایید .

مصرف قرص آتورواستاتین در بارداری و شیردهی

اگر باردار هستید یا دردوران شیردهی به سر می‌برید و یا یک مشکل کبدی دارید، بهتر است از این دارو استفاده نکنید. اگر در حین مصرف این دارو باردار شدید، مصرف آتورواستاتین را بلافاصله قطع کرده و به دکتر خود اطلاع دهید. اگر این دارو را به همراه داروهای دیگری مصرف می‌کنید، ممکن است دچار تداخلات دارویی جدی شوید. اطرافیان نزدیک خود را از داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید یا قصد شروع و یا قطع مصرف آن‌ها را دارید، با خبر کنید. در برخی موارد، آتورواستاتین یا لیپیتور می‌تواند منجر به وضعیتی شود که تجزیه‌ی بافت‌های عضلانی اسکلتی را به همراه دارد و در نهایت باعث نارسایی کلیوی گردد. در صورتی که درد عضلانی، سستی و حساسیت به درد در ماهیچه‌ها یا ضعف عضلانی دارید، به خصوص اگر با تب، خستگی” غیر معمول و ادرار تیره رنگ همراه باشد، بلافاصله به دکتر اطلاع دهید. از خوردن غذاهای دارای چربی یا کلسترول بالا، اجتناب کنید. به یاد داشته باشید که اگر رژیم غذایی کم کلسترولی را استفاده نکنید، آتوراستاتین تاثیر زیادی در پایین آوردن میزان کلسترول نامطلوب خون شما نخواهد داشت. آتورواستاتین، تنها قسمتی کوچک از درمان کامل می‌باشد. درمان کامل شما شامل رعایت رژیم غذایی، تمرینات و ورزش‌های جسمانی و کنترل وزن به همراه مصرف این دارو است. به صورت مداوم مصرف دارو، تمرینات جسمانی و رژیم غذایی خود را انجام دهید تا نتیجه‌ی مطلوب را مشاهده نمائید.در صورتی که باردار هستید نباید از آتورواستاتین استفاده کنید . در صورتی که در زمان مصرف دارو متوجه شدید که باردار هستید ، مصرف دارو را قطع کرده و بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید . به محض شروع مصرف آتورواستاتین باید از روش های پیشگیری از بارداری استفاده نمایید . مصرف آتورواستاتین میتواند به جنین آسیب های جدی وارد کند .این دارو از طریق شیرمادر به نوزاد منتقل می شود و مصرف آتورواستاتین (لیپوفیکس)در دوران شیردهی مجاز نیست . در صورتی که با شروع مصرف آتورواستاتین علائمی مانند : درد عضلانی ، ضعف و خستگی بیش از حد ، تب شدی ، ادرار تیره رنگ مشاهده کردید ، مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید . آتورواستاتین در مواردی میتواند منجر به نارسایی کلیوی شود در زمان مصرف قرص آتورواستاتین باید از برنامه و رژیم غذایی طبق نظر پزشک پیروی کنید و از مصرف غذای چرب خودداری نمایید .

شرایط نگهداری قرص آتورواستاتین

دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما، رطوبت و نور قرار دهید.

عوارض نادر قرص آتورواستاتین

در موارد نادری، مصرف آتورواستاتین ممکن است باعث ایجاد شرایطی شود که تجزیه‌ی بافت‌های عضلانی اسکلتی را به همراه داشته و در نهایت باعث نارسایی کلیوی گردد. در صورتی که درد عضلانی، سستی و حساسیت به درد در ماهیچه‌ها یا ضعف عضلانی دارید، به خصوص اگر با تب، خستگی غیر معمول و ادرار تیره رنگ همراه باشد، بلافاصله به دکتر اطلاع دهید.

تداخلات دارویی با قرص آتورواستاتین

داروهای دیگری می‌توانند منجر به افزایش مشکلات ماهیچه‌ای شوند و این نکته‌ی مهمی است که پزشک شما از هر داروی دیگری که مصرف می‌کنید، اطلاع داشته باشد. هر دارویی که مصرف می‌کنید یا قصد شروع یا قطع مصرف آن را دارید، با دکتر در میان گذارید؛ خصوصاً داروهای زیر: آنتی‌بیوتیک‌ها یا داروهای ضد‌ایدز. البته لیست بالا همه‌ی داروهایی که با آتورواستاتین تداخل دارند را در بر ندارد و سایر داروها نیز ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند؛ مثلاً ویتامین ها و داروهای گیاهی.

چگونگی مصرف قرص آتورواستاتین

پیش از شروع به مصرف دارو، بروشور موجود در جعبه محصول را مطالعه نمایید. بروشور، اطلاعات جامع تری از محصول، شرکت سازنده و لیست کاملی از عوارض جانبی را در اختیار شما قرار می دهد. آتورواستاتین را روزانه یک عدد، مطابق دستور پزشک مصرف نمایید. آتورواستاتین را می توانید درهر ساعتی از شبانه روز، قبل و یا بعد از غذا مصرف کنید، اما بهتر است جهت پیشگیری از فراموش نمودن مصرف دارو آن را در یک ساعت مشخص از شبانه روز میل کنید. این دارو را باید دقیقا طبق تجویز و نظر دکتر متخصص مصرف کنید و این مقاله فقط جهت اطلاع رسانی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست .این دارو معمولا به صورت یک بار در روز مصرف میشود . همیشه سعی کنید قرص آتورواستاتین را سرساعت معین در روز مصرف کنید . در صورتی که هر کدام از عوارض و علائم زیر را مشاهده کردید به پزشک مراجعه نمایید : آزمایش خون از شما بخواهد . موارد مصرف قرص آتورواستاتین آیا آتورواستاتین (لیپوفیکس) باعث لاغری میشود؟

بیشتر بخوانید : قرص آلفن ایکس ♥ قرص آ اس آ ♥ قرص آسیکلوویر ♥ قرص آرامبخش قرص امپرازول

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.