نشانه های اختلال قامت کدامند!

نشانه های اختلال قامت کدامند!

نشانه های اختلال قامت کدامند! اختلال قامت,بيماري اختلال قامت,اختلال قامت در بارداري,علائم اختلال قامت,درمان اختلال قامت,درمان اختلال قامت با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان اختلال قامت,اختلال قامت را چگونه درمان کنيم,اختلال …

10 نکته برای هضم بهتر غذا

10 نکته برای هضم بهتر غذا

10 نکته برای هضم بهتر غذا خواص هضم بهتر غذا,فواید هضم بهتر غذا,هضم بهتر غذا درمانی,خاصیت هضم بهتر غذا,خواص هضم بهتر غذا درمانی,خواص هضم بهتر غذا برای پوست,خواص هضم بهتر غذا برای …

15 علامت سرطان که مردان نادیده می‌گیرند(2)

15 علامت سرطان که مردان نادیده می‌گیرند(2)

15 علامت سرطان که مردان نادیده می‌گیرند(2) سرطان,بیماری سرطان,سرطان در بارداری,علائم سرطان,درمان سرطان,درمان سرطان با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سرطان,سرطان را چگونه درمان کنیم,سرطان در کودکان,سرطان در بزرگسالان,سرطان در نوزادان,سرطان …

در مورد مضرات و خواص ماش در بدنسازی و ماش در طب سنتی

خواص ماش در بدنسازی ,خواص جوانه ماش در بدنسازی,خاصیت ماش در بدنسازی,عوارض ماش در بدنسازی,مضرات ماش در بدنسازی,تاثیر ماش در بدنسازی,جوانه ماش در بدنسازی,خاصیت جوانه ماش در بدنسازی,عوارض جوانه ماش در بدنسازی,تاثیر جوانه ماش در بدنسازی,ماش در بدنسازی و چربی سوزی,ماش برای بدنسازی,,ماش در طب سنتی,ماش و طب سنتی,خواص ماش در طب سنتی,ماش طب سنتی,جوانه ماش در طب سنتی,فواید ماش در طب سنتی,خواص جوانه ماش در طب سنتی,ماش ازنظر طب سنتی,خواص ماش طب سنتی,خواص ماش از نظر طب سنتی,خواص جوانه ماش طب سنتی,جوانه ماش طب سنتی,جوانه ها در طب سنتی,خواص جوانه ها در طب سنتی,جوانه ها طب سنتی,خواص جوانه ها از نظر طب سنتی,ماش از نظر طب سنتی,ماش در طب سنتی,ماش و طب سنتی,خواص ماش در طب سنتی,ماش طب سنتی,جوانه ماش در طب سنتی,فواید ماش در طب سنتی,خواص جوانه ماش در طب سنتی,ماش ازنظر طب سنتی,خواص ماش طب سنتی,خواص ماش از نظر طب سنتی,خواص جوانه ماش طب سنتی,جوانه ماش طب سنتی,جوانه ها در طب سنتی,خواص جوانه ها در طب سنتی,جوانه ها طب سنتی,خواص جوانه ها از نظر طب سنتی,ماش از نظر طب سنتی , خواص ماش در بدنسازی چیست , مضرات و خواص ماش در بدنسازی , خواص ماش در بدنسازی چیه

خواص ماش در بدنسازی , خواص جوانه ماش در بدنسازی , خاصیت ماش در بدنسازی , عوارض ماش در بدنسازی

در این مطلب از سایت جسارت به در مورد مضرات و خواص ماش در بدنسازی و ماش در طب سنتی می پردازیم . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

یکی از موادی که خوردن آن در بدنسازی توصیه می شود  ماش است که انرژی ریادی به بدن می دهد ولی باید توجه داشته باشیم که مصرف زیاد ماش باعث ضعف قوه باه می‎شود. خوردن زیاد ماش برای دندان‎ها زیانبار است . استفاده زیاد آن باعث زیادشدن خلط آن می‎شود. کسانی که نقرس دارند باید کمتر ماش بخورند.ماش یکی از حبوبات بسیار مفید و غنی است. با این که زادگاه اولیه ی آن ایران است ولی روز به روز کمتر استفاده می شود و در حال فراموش شدن است. شاید اگر از خواص فراوان آن مطلع شوید، به مصرف بیشتر آن راغب شوید.در هر حال در خوردن ماش نباید افراط و تفریط شود

خواص ماش در بدنسازی

همانطور که می دانید ماش یکی از حبوبات بسیار مفید و غنی برای بدن است. با این که زادگاه اولیه ی آن ایران است ولی روز به روز کمتر استفاده می شود و در حال فراموش شدن است. شاید اگر از خواص فراوان آن مطلع شوید، به مصرف بیشتر آن راغب شوید. هزاران سال است که گیاه ماش مورد استفاده قرار گرفته و اصلیت این گیاه مربوط به کشور هندوستان بوده و در سراسر نواحی آسیایی کشت می‌شده است و چینی‌های باستان از این گیاه برای رفع گرما و سم‌زدایی بدن استفاده می‌کردند. امروزه نیز به خاطر ارزش غذایی بالای این گیاه، در موارد آشپزی و نیز سلامتی، استفاده‌های فراوانی می‌شود. ماش، یکی از موادغذایی است که در گروه حبوبات جای می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید، در برنامه غذایی روزانه، حبوبات مهم‌ترین منبع تامین پروتئین گیاهی هستند و ماش نیز ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی دارد و در اکثر جوامع منبع عمده تامین پروتئین به ویژه برای گیاه‌خواران است. ماش ویژگی‌های متفاوتی دارد و یکی از مواد غذایی‌ است که تقریبا از نظر مواد مغذی متعادل به شمار می‌رود. ولی وجود برخی از مواد مغذی در آن، ویژگی خاصی را به این ماده غذایی می‌دهد.مصرف آن توسط پزشکان و متخصصان توصیه می شود

خواص ماش در بدنسازی , خواص جوانه ماش در بدنسازی , خاصیت ماش در بدنسازی , عوارض ماش در بدنسازی

برای درمان جوش‎هایی که تبدیل به زخم شده‎اند ماش و مورد را با سرکه مخلوط نموده در محل بگذارید با احتیاط مصرف کنید.

خواص جوانه ماش در بدنسازی

از جمله اینکه میزان اسیدفولیک آن بسیار بالاست بنابراین خوردن ماش برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی بسیار مفید است. پتاسیم ماش نیز فراوان است؛ پس مصرفش به افرادی که مبتلا به پرفشاری خون هستند، توصیه می‌شود. ماش از نظر منگنز و سلنیوم که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند نیز غنی است و خوردن آن موجب پیشگیری از بیماری‌های مزمن می‌شود. جوانه ماش سرشار از ویتامین C است که این مقدار در ماش پخته وجود ندارد. جوانه ماش انرژی‌زای واقعی بوده و مملو از مواد مغذی است از سوی دیگر، این ماده غذایی کاهش‌دهنده قند و چربی خون است و مطالعات انجام شده از سوی انجمن دیابت آمریکا نشان داده که ماش برای درمان اسهال نیز مفید است؛ ضمن اینکه زودهضم هم هست و از آنجا که ماده غذایی متعادلی است، مصرفش به دیابتی‌ها هم توصیه می‌شود. البته بهتر است که این ماده غذایی به صورت جوانه مصرف شود. مصرف ماش هیچ‌گونه ممنوعیتی برای هیچ‌کس ندارد اما کسانی که اسیداوریک یا نقرس دارند، باید موادغذایی پروتئین داری را که پورین گیاهی دارند، حدود کنند. البته ترکیبات پورینی در ماش نسبتا کم است و لازم نیست این افراد نیز ماش را از برنامه غذایی خود کاملا حذف کنند؛ بلکه تنها محدودیت به خرج دادن در مصرف آن کفایت می‌کند.

خواص ماش در بدنسازی , خواص جوانه ماش در بدنسازی , خاصیت ماش در بدنسازی , عوارض ماش در بدنسازی

کسانی که یبوست دارند و می‎خواهند از ماش استفاده کنند بهتر است ابتدا ماش را قدری تفت داده سپس بلغور کرده پوست آن را بگیرند آن گاه غذا درست کنند.

خاصیت ماش در بدنسازی

آشنایی با 5 خاصیت ماش : 1- کاهش کلسترول اگر میزان کلسترول خونتان بالا است استفاده از ماش را به شما توصیه می‌کنیم. دانه‌های ماش دارای کلسترول پایین و مقدار زیادی فیبر رژیمی محلول هستند. فیبر رژیمی به آن دسته از مواد غذایی اطلاق می‌شود که قابل هضم نیستند. فیبرهای رژیمی دو گونه هستند: محلول و غیرمحلول. فیبر غیرمحلول به تعادل و تنظیم حرکات روده می‌پردازد ولی کار زیادی برای کاهش فشارخون انجام نمی‌دهد. فیبر محلول وقتی با آب موجود در سیستم هاضمه مخلوط شود ماده ژل مانندی را تشکیل می‌دهد که به نوبه خود به بهبود عملکرد اعضای بدن می‌پردازد. غذاهای سرشار از فیبر رژیمی محلول، به کاهش کلسترول بد خون (LDL) کمک می‌کنند و این کار را با تشویق به تولید گیرنده‌های LDL که مسئول بیرون راندن کلسترول بد اضافی از جریان خون هستند، انجام می‌دهند. مصرف روزانه 10 تا 25 گرم فیبر محلول برای کاهش کلسترول بد نیز توصیه می‌شود. هر پیمانه ماش حاوی 1/9 گرم فیبر رژیمی تام است. 

خواص ماش در بدنسازی , خواص جوانه ماش در بدنسازی , خاصیت ماش در بدنسازی , عوارض ماش در بدنسازی

خوب است که بدانید ماش خاصیت چاق کنندگی ندارد در نتیجه کسانی که می‎خواهند لاغر شوند یک وعده غذای خود را جوانه پخته شده ماش قرار دهند.

عوارض ماش در بدنسازی

2- پیشگیری از سرطان سینه ماش و دیگر حبوبات ماده‌ای به نام مهارکننده پروتئاز دارند که می‌تواند در برابر سرطان سینه اثر محافظ داشته باشد. مهارکننده پروتئاز تقسیم سلول‌های سرطانی را کند کرده و به این ترتیب از تشکیل تومور جلوگیری می‌کند.  3- مفید برای دیابتی‌ها ماش از جمله حبوباتی است که دارای شاخص قند پایینی است و مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود.  4- منبع پروتئین گیاهی ماش، یکی از مواد غذایی است که در گروه حبوبات جای می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید، در برنامه غذایی روزانه، حبوبات مهم‌ترین منبع تأمین پروتئین گیاهی هستند و ماش نیز ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی دارد و دارای تقریباً 3/16 گرم پروتئین در هر پیمانه است و در اکثر جوامع منبع عمده تأمین پروتئین به ویژه برای گیاه‌خواران است. مطالعات انجام شده از سوی انجمن دیابت آمریکا نشان داده که ماش برای درمان اسهال نیز مفید است؛ ضمن اینکه زودهضم هم هست و از آنجا که ماده غذایی متعادلی است، مصرفش به دیابتی‌ها هم توصیه می‌شود 5- مفید در کم‌خونی بهتر است که این ماده غذایی به صورت جوانه مصرف شود. یادتان باشد که استفاده از ماش به این شکل خواص آن را چند برابر می‌کند زیرا فرآیند جوانه زدن باعث می‌شود همه مواد مغذی به خصوص آهن در دسترس، افزایش یابد پس برای مبتلایان به کم‌خونی بسیار مفید است.

خواص ماش در بدنسازی , خواص جوانه ماش در بدنسازی , خاصیت ماش در بدنسازی , عوارض ماش در بدنسازی

وجود پتاسیم در ماش باعث شستشوی کلیه‎ها و پائین آوردن درجه اسیدی خون و منظم کردن ضربان قلب می‎گردد. به خاطر داشتن فسفر و کلسیم نقش آن در رشد اطفال انکارناپذیر است.

مضرات ماش در بدنسازی

خواص جوانه ماش * جوانه ماش سرشار از مواد مغذی بوده و انرژی‌زای واقعی است . * جوانه ماش ترد و خوشمزه بوده و طعم آن کمی شیرین است و هضم آن نسبت به ماش پخته شده راحت‌تر صورت می‌گیرد . * چینی‌ها و هندی‌ها از این جوانه در بسیاری از موارد آشپزی و نیز موارد درمانی استفاده می‌کنند. به عنوان نمونه برای مصارف درمانی در سم‌زدایی بدن و خاصیت ادرارآور بودن آن استفاده می‌کنند . * جوانه ماش سرشار از ویتامین C است که این مقدار در ماش پخته وجود ندارد. جوانه ماش انرژی‌زای واقعی بوده و مملو از مواد مغذی است . * جوانه‌های ماش برخلاف دیگر سبزیجات که هرچه بیشتر رسیده می‌شوند خواص تغذیه‌ای آن‌ها کاهش می‌یابد، خواص خود را تا زمانی که به مصرف برسند حفظ می‌کنند . * جوانه‌ها، غنی‌ترین منبع آمینواسیدها (برای پروتئین)، ویتامین‌ها و مواد معدنی محسوب شده و همچنین دارای فیبر خوبی نیز هستند. آن‌ها حاوی انواع ویتامین‌های (A, B, C, D, E, k)، اسید فولیک و نیز منبع عالی از آهن، پتاسیم، کلسیم،‌ فسفر، منیزیم و روی هستند . * خواص تغذیه‌ای جوانه‌ها نسبت به نوع جوانه متغیر است. جالب است بدانید جوانه ماش حاوی فیتوکمیکال‌های استروژن مانندی درون خود موسوم به ایزوفلاون‌ها است که مصارف درمانی بسیاری دارند.

خواص ماش در بدنسازی , خواص جوانه ماش در بدنسازی , خاصیت ماش در بدنسازی , عوارض ماش در بدنسازی

برای درمان ورم ماش تازه بجوشانید، سپس له کنید با زرده تخم‎مرغ مخلوط کرده بر موضع ورم بمالید. ماش التهاب‎های صفرا را از بین می‎برد.

تاثیر ماش در بدنسازی

روش آماده‌سازی جوانه ماش * ماش‌ها را ابتدا خوب بشویید، سپس آن‌ها را درون آب خیس کرده و به مدت 12 ساعت در جای تاریک و خنک قرار دهید. * سپس آن‌ها را مجدداً بشویید و به مدت 12 ساعت دیگر در جای تاریک و خنک قرار دهید. * جوانه‌های ماش پس از 12 ساعت دوم آماده می‌شوند. * دانه‌های ماش معمولاً طی 24 ساعت جوانه می‌زنند و اگر می‌خواهید حداکثر استفاده را از آن‌ها ببرید بهتر است آن‌ها را به صورت خام مصرف کنید. این دانه غنی ، حاوی بسیاری از مواد مورد نیاز بدن است و در عین حال کالری کمی دارد ؛ یعنی پرخاصیت و غیر چاق کننده است. از این رو بهتر است در دوران رژیم لاغری حداقل هفته ای یک بار از ماش استفاده شود چون بسیار زود هضم و غیر نفاخ است و به علت دارا بودن ویتامین A و D نیازهای بدن ما را تأمین می کند و برای تقویت اعصاب و بینایی مفید است.

خواص ماش در بدنسازی , خواص جوانه ماش در بدنسازی , خاصیت ماش در بدنسازی , عوارض ماش در بدنسازی

سخنی از حضرت رضا(ع) در رابطه با ماش: اگر ماش تازه را با برگ آن کوبیده و عصاره آن را گرفته هنگامی که گرسنه باشید قدری از آن را بنوشند و به محل سفیدی پوست (بیهق) بمالند، درمان می‎گردند.

جوانه ماش در بدنسازی

خواص درمانی ماش : خواص ماش اگر ماش را با پوست بپزید و بخورید، برای درمان اسهال مفید است ، ولی برای لینت مزاج دانه های پوست کنده ی آن را مصرف کنید.  خواص ماش مصرف آش ماش سردردهای شدید و آبریزش بینی ناشی از سرماخوردگی را درمان می کند و سرفه و تب را تسکین میبخشد . خواص ماش ضماد ماش پخته با سرکه برای درمان اگزما و امراض جلدی مفید است . خواص ماش ماش برای افرادی که دچار ضعف و ناتوانی هستند بسیار مفید است.

خواص ماش در بدنسازی

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 25 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.