خواص دمنوش گل گاوزبان و سرماخوردگی همراه با لیمو

خواص دمنوش گل گاوزبان و سرماخوردگی همراه با لیمو

خواص دمنوش گل گاوزبان و سرماخوردگی همراه با لیمو  گل گاوزبان و سرماخوردگی ،گل گاو زبان برای سرماخوردگی،گل گاوزبان برای سرماخوردگی خوب است،خواص گل گاوزبان و سرماخوردگی،گل گاو زبان در سرماخوردگی،گل گاوزبان …

آشنایی با فواید و خواص ماش سیاه برای بیماری ها

آشنایی با فواید و خواص ماش سیاه برای بیماری ها

آشنایی با فواید و خواص ماش سیاه برای بیماری ها  خواص ماش سیاه ، خواص ماش سیاه،خواص قره ماش سیاه ، خواص ماش سیاه از نظر طب سنتی ، خواص ماش سیاه در طب …

علف چای و خواص آن

علف چای و خواص آن

علف چای و خواص آن خواص علف چای,فواید علف چای,علف چای درمانی,خاصیت علف چای,خواص علف چای درمانی,خواص علف چای برای پوست,خواص علف چای برای مو,خواص علف چای برای جوانی,خواص علف چای برای …

آب هویج

آب هویج ,آب هویج در بارداری,آب هویج بستنی,آب هویج گیری,آب هویج و اسهال,آب هویج گیری صنعتی,آب هویج و یبوست,آب هویج به انگلیسی,آب هویج مانده

آب هویج

توضیحاتی در مورد آب هویج

گیاه هویج یا زردک ، گیاهی خوراکی و دوساله از خانواده چتریان می باشد .♥ هویج معمولاً به رنگ نارنجی یا سفید، یا مخلوطی از قرمز و سفید است و تازهٔ آن بافتی خشک و ترد دارد. این گیاه یک سبزی ریشه‌دار یا غده ای خوراکی است که می‌توان آن را خام یا خردشده یا رنده‌شده در سالاد خورد و بیشتر در پخت سوپ‌ها و خورش‌ها کاربرد دارد. بتاکاروتن، دوپاری از ویتامین آ، در هویج به فراوانی یافت می‌شود و رنگ نارنجی خاصّ این سبزی نیز به همین خاطر است. به‌علاوه هویج منبعی غنی از فیبر خوراکی، آنتی‌اکسیدان‌ها و موادّ معدنی به‌شمار می‌رود. همان‌گونه که در تصویر دیده می‌شود، هویج می‌تواند به‌طور مصنوعی در رنگ‌های گوناگونی به عمل بیاید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد مضرات و خواص آب هویج برای اسهال در دوران بارداری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

آب هویج و قلب سالم

مصرف روزانه یک لیوان آب هویج تازه به شدت سلامتی شما را تضمین می کند. هم‌چنین قلب‌تان را سالم نگه می‌دارد. هویج یک منبع غنی ویتامین آ و بتاکاروتن است که آن را در دفع میکروب‌ها موثر می‌سازد. فراوانی ویتامین آ در آب‌هویج می‌تواند از شروع بیماری‌ها و سکته‌های قلبی جلوگیری کند. ویتامین آ با حفظ سلامت پوشش اندام‌های داخلی از آلوده شدن آن‌ها با ارگانیسم‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌کند.

آب هویج و پاکسازی کبد

هویج خواص زیادی برای کبد دارد بطوریکه آب‌هویج می‌تواند کبد را پاکسازی و سم‌زدایی کند. مصرف منظم این آب‌میوه‌ی خوشمزه می‌تواند به دفع سموم کبد کمک کند. جریان خون نمی‌تواند از طریق کلیه‌ها سموم و مایع صفرا را از بدن خارج کند. باید از طریق پوست خارج شوند. آب‌هویج به این فرآیند کمک می‌کند و تضمین می‌کند مایع صفرای مضر از بدن دفع شود. وقتی کبد به خوبی عمل کند، از تجمع چربی جلوگیری کرده و به گوارش سریع مواد غذایی کمک می‌کند. این امر مانع از اضافه وزن و چاقی می‌شود.

آب هویج و عفونت

بدن ما به صورت روزانه در معرض میلیون‌ها میکروب و عفونت قرار دارد. آب‌هویج به خاطر خواص ضدویروسی و ضدعفونی‌کننده‌اش، هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی می‌تواند از عفونت‌ جلوگیری و آن را درمان کند. مصرف خوراکی آن عفونت‌های داخلی ایجاد شده در دهان، گلو، معده، روده، مجرای ادراری، و روده‌ی بزرگ را درمان می‌کند. آب‌هویج هم چنین سرفه، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، برونشیت، اوریون، سرخک، کهیر، کبودی دردناک، زخم معده، پسوریازیس، کفگیرک، قانقاریا و غیره را درمان می‌کند.

آب هویج و گاز معده

همه‌ی ما احساس نفخ را برهه‌ای از زندگیمان احساس کرده‌ایم. این اتفاق به دلیل تجمع گاز در معده رخ می‌دهد و ممکن است واقعا دردناک باشد. طبیعت ضد نفخ آب‌هویج به برطرف شدن این گاز جمع شده در معده و روده‌ها کمک می‌کند، و در نتیجه باعث تسکین آن می‌شود.

آب هویج و سنگ کلیه

مطالعات نشان داده است که آب‌هویج یک ادرارآور خیلی قوی است. آب‌هویج در افزایش ادرار نقش کلیدی دارد، که در نهایت به برطرف شدن تقریبا ۴٪ از چربی کل بدن کمک می‌کند. هم‌چنین اسید اوریک و صفرای اضافه را دفع کرده، سنگ‌های کلیه را از بین برده، میکروب‌های عفونت‌ساز را خارج ساخته می‌کند و کلیه‌ها را پاک نگه می‌دارد.

آب هویج و سلامت روده ها

یک لیوان آب هویج فقط حاوی ۰.۷ گرم چربی است. این چربی سالم به سلامت اعضای بدن من جمله کلیه‌ها، کبد، قلب و روده‌ها کمک می‌کند. چربی منبع انرژی به شمار می‌آید. در یک گرم چربی حدودا ۹ کالری وجود دارد. چربی منشاء رشد سلولی نیز هست و در حفظ تولید هورمون‌ها نقش ایفا می‌کند. چربی به سلامت پوست نیز کمک می‌کند. در کسانی که از کمبود چربی رنج می‌برند نشانه‌هایی از پوست خشک و تیره دیده می‌شود.

آب هویج و افسردگی

پتاسیم موجود در آب هویج برای کسانی که از ناراحتی‌های ذهنی و روانی ناخواسته مانند اضطراب و افسردگی رنج می‌برند بسیار مهم است. پتاسیم یک عامل استرس زدای قوی و کامل به حساب می‌آید، در نتیجه مصرف کافی آب هویج عملکرد بهینه‌ی ذهنی انسان‌ها را تضمین می‌کند.

مصرف آب هویج در شیردهی

مادران شیرده و بانوان باردار باید آب‌هویج مصرف کنند زیرا به تولید شیر کمک می‌کند. مصرف آب‌هویج در دوران بارداری کیفیت شیر مادر را افزایش داده، آن را سرشار از ویتامین آ می‌سازد. از آن‌جایی که ویتامین آ به رشد سلول‌ها کمک می‌کند، برای رشد نوزاد بسیار مفید است.

مصرف آب هویج در بارداری

وقتی طی سه ماه آخر بارداری آب‌هویج مصرف شود، احتمال ایجاد عفونت‌های خطرناکی که بر نوزاد اثر بگذارد، کاهش می‌یابد. بنابراین، به زنان باردار توصیه می‌شود دو بار در روز آب‌هویج مصرف کنند.

آب هویج و کاهش استرس

آب‌هویج حاوی مقدار زیادی ویتامین ب کمپلکس است، که به تجزیه‌ی گلوکوز، چربی، و پروتئین کمک می‌کند. آب‌هویج به ساخت عضلات و افزایش سوخت‌وساز کمک می‌کند، و به این ترتیب کاهش وزن را تسریع می‌کند. ویتامین ب کمپلکس نیز به کاهش استرس و افسردگی کمک می‌کند که معمولا مانع از کاهش وزن می‌شوند. فسفر آب‌هویج سرعت سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد، استفاده‌ی بهینه از انرژی را در بدن تضمین می‌کند، و درد پس از ورزش را کاهش می‌دهد.

آب هویج و سلامت پوست

یک لیوان آب هویج می‌تواند فایده‌های دیگری نیز برای سلامتی به همراه داشته باشد که بعضی از آن‌ها عبارتند از: – می‌تواند اشتها را تحریک کند و باعث سلامتی سیستم گوارشی شود. – بالاخص در مورد زوج‌ها، خواص تقویت باروری آب هویج شایان ذکر است؛ این نوشیدنی غده‌ی پورفیرین را تحریک و هورمون جنسی را افزایش می‌دهد. این خواص در صورتی که آب هویج همراه با آب گوجه فرنگی و سیب مصرف شود می‌تواند به بیشترین حد خود برسد و بالاترین میزان تاثیر را در قدرت باروری زوج‌ها داشته باشد. – و اما در زمینه‌ی زیبایی باید به اطلاع شما برسانم که آب هویج به خاطر داشتن مقدار زیادی ویتامین A برای حفظ سلامت پوست، ناخن‌ها، و مو و تقویت آن‌ها بسیار مفید است. بنابراین اگر به زیبایی خود اهمیت می‌دهید به شما توصیه می‌شود روزانه یک لیوان آب هویج بنوشید.

تاریخچه هویج

تاریخ نوشتاری و پژوهش‌های ژنتیک مولکولی هردو نشان می‌دهند که خاستگاه واحد هویج اهلی آسیای مرکزی است. نیاکان وحشی هویج احتمالاً از ایران بزرگ (مناطقی که الان ایران و افغانستان هستند) منشأ گرفته است که همچنان مرکز تنوع هویج وحشی است. احتمالاً در طول قرن‌ها تلخی یک زیرگونه طبیعی تولید شده از هویج وحشی با زادگیری گزینشی کاهش و شیرینی‌اش افزایش یافت و چوبی بودن هسته اش به حداقل رسید؛ و در این مرحله هویج آشنای اهلی تولید شد. اولین بار هویج نه به خاطر ریشه‌اش بلکه به خاطر برگ‌های معطر و دانه‌هایش کاشته شد. دانه‌های هویج در سوئیس و آلمان جنوبی یافته شده‌اند که به ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ قبل از میلاد مربوط می‌شوند. هنوز هم تعدادی از خویشاوندان نزدیک هویج مثل جعفری، گشنیز، رازیانه، شوید و زیره سبز به خاطر برگ و دانهٔ آنها کشت می‌شوند. اولین مطلب در مورد استفاده از ریشهٔ گیاهان در منابع کلاسیک مربوط به قرن اول است. رومی‌ها ریشهٔ گیاهی به نام pastinaca را می‌خوردند.  که شاید هویج یا گیاه نزدیک به آن شقاقل باشد. تصویری که برچسب «هویج باغی» خورده است از جولیانا آنیسیا کوداکس، یک کپی قرن ششمی قسطنطنیه‌ای از دیوسکوریدس کتاب دستور داروسازی قرن یکمی یونانی.صفحه روبرو می گوید: «ریشه را می توان پخت و خورد». این گیاه در امپراتوری روم شرقی در نسخه‌ای قرن ششم میلادی قسطنطنیه‌ای از دائرهالمعارف تذهیب شده د ماتریا مدیکا-در مورد علف‌ها و گیاهان دارویی – نوشته پزشک یونانی دیوسکوریدس رسم و توصیف شده است. سه نوع هویج مختلف رسم شده و در متن نوشته شده است: «می‌توان ریشه را پخته و خورد.»  گیاه در قرن هشتم توسط مورها به اسپانیا معرفی شد. در قرن دهم ریشه‌هایی که در غرب آسیا، هندوستان و اروپا می‌روییدند به رنگ بنفش بودند. در همان زمان‌ها هویج‌های مدرن در افغانستان رشد کرده بودند. سیمئون سث، پژوهشگر یهودی قرن یازدهم مانند ابن العوام کشاورز عرب-اندلسی قرن دوازدهم هم هویج قرمز و هم زرد را توصیف کرده است. هویج اهلی در قرن ۱۴ در چین و در قرن ۱۸ در ژاپن ظاهر شد. هویج نارنجی رنگ در قرن هفدهم در هلند ظاهر شد، که مربوط به این واقعیت است که پرچم هلند در آن زمان برنگ نارنجی بود.  جان اوبری عتیقه‌شناس این هویج‌های جدید را اینگونه توصیف کرده است: «هویج برای اولین بار در بکینگتون در شهرستان سامرست کاشته شد. بعضی از افراد بسیار پیر آنجا[در ۱۶۶۸] اولین باری را که هویج به آنجا آورده شد را به یاد می‌آورند.»  مهاجران اروپایی هویج را در قرن هفدهم به کلونی‌های آمریکا معرفی کردند. هویجی که بیرونش بنفش و درونش به رنگ نارنجی است از سال ۲۰۰۲ در مغازه‌های بریتانیا به فروش می‌رسد

مصرف هویج در ناشتا

برای برطرف کردن یبوست یک کیلو هویج را رنده کنید و در مقدری آب دو ساعت بجوشانید تا مانند ژله در آید صبح ناشتا چند قاشق بخورید برای درمان یرقان صبح ناشتا آب هویج بخورید. اگر می خواهید چاق شوید بعنوان صبحانه باید آب هویج بخورید آب هویج در صبح ناشتا مواد سمی را از خون خارج می کند کسانی که آسم دارند صبح ناشتا آب هویج با شیر میل کنند. کسانی که دردهای رماتیسمی، مفصلی و نقرس دارند صبح ناشتا هویج میل کنند. کسانی که کم‎خون هستند صبح ناشتا یک لیوان آب هویج با کمی عسل میل کنند. کسانی که کرم دارند به مدت ۸ روز هویج رنده شده ناشتا میل کنند، حدود صد تا دویست گرم با کمی آبلیمو.

آب هویج و نیاز روزانه به کلسیم

یک لیوان آب هویج تا 6 درصد نیاز روزانه به کلسیم را تامین می‌کند.دریافت مقادیر کافی کلسیم در برنامه غذایی روزانه، خیلی مهم است. رشد و ساخت استخوانها و دندانها در بدن وابسته به کلسیم است، به‌خصوص رشد بدن در بچه ها.ویتامین D نیز برای جذب کلسیم لازم است. کلسیم نیز همانند پتاسیم، برای انتقال پیام‌های عصبی، حرکت و انقباض عضلانی لازم است.مخلوط آب هویج با آب بروکلی یک منبع خوب کلسیم به شمار می‌رود.همچنین مخلوط کردن آب هویج با ماست، یک دسر مطلوب کلسیمی‌ را به وجود می‌آورد.

آب هویج و آب پرتغال

آب هویج و آب پرتقال جزو نوشیدنی‌های پرطرفدار هستند. باید بدانید که ترکیب این میوه و سبزی بسیار مغذی‌تر و خوشمزه‌تر است و شما را به هدف لاغری‌تان نزدیک‌تر می‌کند. بهتر است این نوشیدنی را صبح به‌صورت ناشتا یا همراه صبحانه‌تان مصرف کنید. افزودن چند قالب یخ به آن باعث خنکی هر چه بیشتر آن می‌شود و تأثیر آن در تحریک متابولیسم افزایش پیدا می‌کند. هویج سرشار از فیبر، بتاکاروتن، ویتامین A و پتاسیم است. این سبزی نارنجی مانع از بروز التهاب در بدن و بروز احتباس آب در بافت‌ها می‌شود. هویج به بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک کرده و بدن را سم‌زدایی می‌کند. علاوه بر این باعث دفع سریع چربی‌ها نیز می‌شود. پرتقال برای سلامت و کنترل دستگاه گوارش فوق‌العاده است. این میوه‌ی خوشمزه مانع بروز یبوست شده و با احتباس آب مقابله می‌کند. پرتقال همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است. این میوه سرشار از فیبرهای محلول در آب است که به تمیزی روده‌ها کمک کرده و مانع از بروز التهاب می‌شود. پرتقال را یک میوه با خواص درمانی فوق‌العاده بدانید. برای تهیه نوشیدنی هویج و پرتقال، آب دو عدد پرتقال را بگیرید و به همراه هویج‌های شسته و خرد شده داخل مخلوط‌کن بریزید. حدود یک لیوان آب نیز به ترکیبتان اضافه کنید تا کاملاً یکدست شود. یادتان باشد که چند قالب یخ به آن اضافه کنید تا کاملاً خنک شود. این نوشیدنی را همراه با صبحانه میل کنید تا از خواص آب هویج و پرتقال برای کاهش وزن بهره مند شوید.

آب هویج و پوست چرب

اگر پوست چربی دارید و می خواهید از خواص آب هویج استفاده کنید، می توانید ماسک هویج و جوی دو سر را امتحان نمایید.. برای پوست‌های چرب، هیچ چیز بهتر از ویتامین A نیست و البته هیچ میوه‌ای هم به اندازه هویج سرشار از ویتامین A نیست. آب هویج تازه و پودر جوی دوسر را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید سپس پوست خود را شسته و خشک کنید و ماسک را روی پوست‌تان بکشید. این ماسک باید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب ولرم ماسک را بشویید و با یک حوله نرم و کرکی به آرامی پوست خود را خشک کنید.

بیشتر بخوانید : آب میوه ♥ آب لیمو ♥ آب گوجه فرنگی ♥ آب سیب زمینیآب کرفس

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.