عوارض و موارد مصرف قرص ریسپریدون برای کودکان

عوارض و موارد مصرف قرص ریسپریدون برای کودکان

قرص ریسپریدون قرص ریسپریدون ,قرص ریسپریدون برای کودکان,قرص ریسپریدون برای چیست,قرص ریسپریدون 1 میلی گرم چیست,قرص ریسپریدون 1 میلی گرم برای کودکان در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد …

۶ پیشنهاد برای رفــع خستگی مفرط در بیماران سرطانی

۶ پیشنهاد برای رفــع خستگی مفرط در بیماران سرطانی

۶ پیشنهاد برای رفــع خستگی مفرط در بیماران سرطانی خستگی,بيماري خستگی,خستگی در بارداري,علائم خستگی,درمان خستگی,درمان خستگی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان خستگی,خستگی را چگونه درمان کنيم,خستگی در کودکان,خستگی در بزرگسالان,خستگی …

5 عامل‌ سکته‌ قلبی را فراموش‌نکنید

5 عامل‌ سکته‌ قلبی را فراموش‌نکنید

5 عامل‌ سکته‌ قلبی را فراموش‌نکنید سکته‌ قلبی,بيماري سکته‌ قلبی,سکته‌ قلبی در بارداري,علائم سکته‌ قلبی,درمان سکته‌ قلبی,درمان سکته‌ قلبی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان سکته‌ قلبی,سکته‌ قلبی را چگونه درمان …

کپسول دیافیت

کپسول دیافیت ,کپسول دیافیت یورو ویتال,کپسول دیافیت مولتی ویتامین,کپسول دیافیت داروکده,کپسول دیافیت برای چیست,کپسول دیافیت مولتی ویتامین یوروویتال

کپسول دیافیت

توضیحاتی در مورد کپسول دیافیت

کپسول دیافیت با نام لاتین DiaFit ، یک مولتی‌ویتامین مفید شامل مواد معدنی است و برخی از ویتامین‌ها مثل ویتامین A,B,C را در خود دارد.♥ این کپسول میزان سوخت و ساز بدن را بالا برده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. زمانی که تغذیه کاملی نداشته باشیم بدن با کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی رو‌برو می‌شود. در این زمان است که مولتی ویتامین‌ها به کمک ما می‌آیند. مصرف این مکمل‌های غذایی در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است. کپسول دیافیت یکی از مولتی‌ویتامین‌هایی است در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و نحوه مصرف کپسول دیافیت مولتی ویتامین چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول دیافیت چیست

کپسول دیافیت (DiaFit) یک مولتی‌ویتامین کامل است که علاوه بر دارا بودن ویتامین‌های A ،D3 ،E ،C و ویتامین‌های گروه B، انواع مواد معدنی مورد نیاز بدن شامل روی، کروم، مس، منگنز، آهن، ید و منیزیم را نیز دارا می‌باشد. دیافیت برای بیماران دیابتی که نیاز بیشتری به این مواد تغذیه‌ای دارند مفید است. از دیگر فواید این مولتی ویتامین افزایش و تقویت میزان متابولیسم و سوخت و ساز در بدن، تقویت و افزایش سلامت پوست و قدرت عضلانی، تقویت سیستم ایمنی و دستگاه عصبی، حفظ سلامت عمومی بدن و جلوگیری از کم خونی می‌باشد.

ترکیبات کپسول دیافیت

به طور کلی کپسول دیافیت شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر می‌باشد: کروم: پیشگیری از دیابت و کنترل کلسترول خون ویتامین‌های گروه ب: افزایش سوخت و ساز بدن، سلامت سیستم ایمنی، کاهش خطر سرطان، سلامت دستگاه گوارش و پوست منگنز: تقویت مغز و اعصاب و هماهنگی بین آن‌ها با عضلات بدن مس: تحریک رشد گلبول‌های قرمز خون ویتامین آ: کمک به شکل‌گیری و تقویت دندان‌ها، بافت‌های بدن و داشتن پوست سالم ویتامین سی: بهبود زخم‌ها و ترمیم و تقویت غضروف، استخوان و دندان‌ها، رشد و تکامل کودکان ویتامین دی: رشد و تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها منیزیم: انقباض و آزاد شدن عضله، تولید و انتقال انرژی روی: حفظ سلامت پوست و مو، بهبود ترمیم زخم‌ها و کمک به بارداری‌های موفق ید: پیشگیری از ناهنجاری‌های متعدد عصبی، معده‌ای-روده‌ای و پوستی سلنیوم: تقویت سیستم ایمنی و خنثی کردن رادیکال‌های آزاد آهن: تولید پروتئین‌های حامل اکسیژن بنام هموگلوبین و میوگلوبین

موارد مصرف کپسول دیافیت

تامین ویتامین‎ها و مواد معدنی مورد نیاز افراد مبتلا به دیابت سلامت عمومی بدن تقویت سیستم ایمنی بدن

مقدار مصرف کپسول دیافیت

مقدار مصرف روزانه دارو با توجه به شرایط شما توسط پزشک محاسبه شده و به طور معمول روزانه یک عدد از کپسول همراه غذا و با مقدار کافی آب مصرف می‌شود.

نکاتی در مورد مصرف کپسول دیافیت

در صورتیکه در دوران بارداری و یا شیردهی هستید، قبل از مصرف این فرآورده با پزشک خود مشورت نمایید. مصرف این مکمل غذایی برای کودکان مناسب نمی‌باشد. کپسول دیافیت را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

کپسول دیافیت برای بیماران دیابتی

دیافیت محصول یوروویتال آلمان یک مولتی ویتامین کامل است که بویژه برای بیماران دیابتی که نیاز بیشتری به این مواد تغذیه ای دارند می تواند بسیار سودمند باشد. این مولتی ویتامین علاوه بر داشتن انواع ویتامین ها شامل ویتامین های A،D3 ،E ،C و ویتامین های گروه B ، انواع مواد معدنی مورد نیاز روزانه شامل روی،کروم،مس ، منگنز ، ید و منیزیم را نیز در خود دارد.

دستگاه ایمنی

دستگاه ایمنی یا سیستم ایمنی (انگلیسی: Immnue system) بخشی از بدن است که وظیفهٔ شناسایی سلول‌ها و مولکول‌های خودی را از بیگانه و از بین بردن یا بی‌خطر کردن آن‌ها را برعهده دارد. گاهی به دلیل تشابه آنتی ژن‌، سلول‌های خودی با غیر خودی سیستم ایمنی به سلول‌های خودی حمله می‌کند.

ایمنی سلولی

مکانیسم ایمنی سلولی به مبارزه با سلول‌های آلوده به ویروس و باکتری، و سلول‌های سرطانی می‌پردازد. در این روش، لنفوسیت‌های T نقش دارند. این سلول‌ها نیز، پس از اتصال با آنتی‌ژنی خاص، تکثیر پیدا کرده و انواعی از سلول‌های T را به وجود می‌آورند: سلول‌های T کشنده (یا سیتوتوکسیک): این سلول‌ها توانایی شناسایی و حملهٔ مستقیم را به سلول آلوده یا سرطانی دارند. آن‌ها با ترشح پروتئینی به نام پرفورین، منافذی را در این سلول‌ها ایجاد می‌کنند که به مرگ آن‌ها می‌انجامد. سلول‌های T کمک‌کننده:دو نوع هستند. فراوان‌ترین نوع لنفوسیت‌های T می‌باشد که به اعمال دستگاه ایمنی کمک می‌کند. این سلول‌ها، هدف ویروس HIV هستند. سلول‌های T تضعیف‌کننده: این سلول‌ها اعمال سلول‌های T کشنده و کمک‌کننده را کنترل می‌کنند و به پاسخ ایمنی خاتمه می‌دهند و از پاسخ‌های بیش از حد شدید جلوگیری می‌کنند. سلول‌های T خاطره: این سلول‌ها در حالت آماده‌باش در بدن می‌مانند. و طریقه ی مبارزه واشنایی با ویروس را به نسل‌های بعدی انتقال می‌دهند.

اختلال در دستگاه ایمنی

آلرژی آلرژی یا حساسیت از اختلالات دستگاه ایمنی بدن است. در این حالت، بدن در برابر آنتی‌ژنی بیش از حد واکنش می‌دهد. به آنتی‌ژنی که موجب پاسخی به این شدت از طرف دستگاه ایمنی شود، آلرژن یا مادهٔ حساسیت‌زا گفته می‌شود. دانه‌های گردهٔ برخی گیاهان، گرد و خاک و برخی مواد شیمیایی می‌توانند آلرژن باشند. هنگامی که فرد برای نخستین بار در معرض یک آلرژن قرار می‌گیرد، لنفوسیت‌های B او فعال شده و پادتنی را ترشح می‌کنند.این پادتن، پس از ترشح، بر سطح ماستوسیت‌ها قرار می‌گیرند. در صورتی که فرد بار دیگر در معرض همان آلرژن قرار گیرد، آنتی‌ژن‌های آن به پادتن‌های موجود بر سطح ماستوسیت‌ها می‌چسبند. این موجب می‌شود تا سلول ماستوسیت گرانولهای حاوی میانجی‌های التهابی به خصوص هیستامین را آزاد کند، آزاد شدن این میانجی‌ها علایم آلرژی را به دنبال دارد: تورم، خارش، آبریزش بینی و چشم، قرمزی، تنگی نفس، … خود ایمنی در این نوع اختلال، دستگاه ایمنی بدن سلول‌های خودی را بیگانه تلقی کرده و به تخریب آن‌ها می‌پردازد. این واکنش ممکن است در اثر تولید نابه‌جای پادتن‌هایی باشد که علیه مولکول‌های سطح سلول‌های بدن ترشح می‌شوند. بیماری‌های خود ایمنی ممکن است بر بخش‌های مختلفی از بدن تأثیر بگذارند. به‌طور مثال، در بیماری ام‌اس دستگاه ایمنی به پوشش اطراف سلول‌های عصبی مغز و نخاع حمله می‌کند. دیابت نوع یک نیز نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن جزایر لانگرهانس پانکرآس مورد تهاجم قرار می‌گیرد و بیماری لوپوس منتشر. نقص ایمنی گاهی ممکن است در یک یا تعدادی از اجزای دستگاه ایمنی نقصی بروز کند. نقص ایمنی ممکن است مادرزادی یا در اثر عوامل محیطی (اکتسابی) باشد. ایدز مثالی بارز از نقص ایمنی اکتسابی است که در آن سلول‌های T کمک‌‌کننده مورد تهاجم قرار می‌گیرند و موجب تحلیل قدرت دفاعی بدن می‌شوند.برخی افراد نیز به‌طور مادرزاد فاقد غده تیموس هستند که موجب اختلال در بلوغ لنفوسیت‌های T می‌شود.

سبک زندگی سالم

اولین اقدام شما این است که سبک زندگی سالمی برای خود انتخاب کنید. به کار بستن راهکارهای زیر بهترین قدم برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان است. هر قسمت از بدن، از جمله سیستم ایمنی، وقتی دربرابر تهاجم‌های محیطی محافظت شود و با راهکارهای زیر برای سالم‌تر زندگی کردن تقویت شود، بهتر عمل خواهد کرد: • سیگار نکشید. • در برنامه‌غذایی‌تان از مقدار زیادی میوه‌، سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید کمتر چربی اشباع مصرف کنید. • مرتب ورزش کنید. • وزنتان را در محدوده سلامت نگه دارید. • فشارخونتان را کنترل کنید. • اگر مشروبات الکلی می‌نوشید، به تعادل مصرف کنید. • به اندازه کافی بخوابید. • برای جلوگیری از عفونت و بیماری اقداماتی مثل شستشوی مرتب دست‌ها و شستن کامل گوشت‌ها را به کار ببندید. • آزمایشات پزشکی مربوط به گروه سنی‌تان را به طور منظم انجام دهید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

محصولات بسیاری در بازار ادعا می‌کنند که سیستم ایمنی بدنتان را تقویت خواهند کرد. اما مسئله تقویت سیستم ایمنی واقعاً معنی ندارد. درواقع، بالا بردن تعداد سلول‌های بدنتان –سلول‌های ایمنی یا هر سلول دیگر — چندان کار خوبی نیست. بعنوان مثال، ورزشکارانی که دوپینگ خون می‌کنند –برای بالا بردن تعداد سلول‌های خوبی و تقویت عملکرد خود خون تزریق می‌کنند– در معرض خطر سکته قرار می‌گیرند. تلاش برای افزایش سلول‌های ایمنی بسیار پیچیده است زیرا سیستم ایمنی بدن انواع مختلفی سلول دارد که به طرق مختلف به میکروب‌های مختلف واکنش می‌دهند. از کجا باید بدانید که کدام سلول‌ها را تقویت کنید و تا چه تعداد؟ تا امروز حتی دانشمندان پاسخ این سوال را نمی‌دانند. آنچه مشخص است این است که بدن به طور منظم سلول ایمنی می‌سازد. مطمئناً تعداد لمفوسیت‌هایی که می‌سازد بیشتر از آن تعدادی است که بتواند مصرف کند. این سلول‌های اضافی از طریق فرایند طبیعی مرگ سلول‌ها که آپوپتوز نامیده می‌شود از بین می‌روند. هیچکس نمی‌داند که سیستم ایمنی به چه تعداد سلول یا چه نوع سلولی نیاز دارد تا به طور مطلوب عمل کند. اطلاعات دانشمندان درمورد قسمت بد قضیه بیشتر است. وقتی در بیماران مبتلا به ایدز و HIV تعداد سلول‌های T به پایین‌تر از حد مشخصی نزول می‌کند، فرد بخاطر اینکه سیستم ایمنی او سلول T کافی برای مقابله با عفونت را ندارد، بیمار می‌شود. بنابراین یک عدد حداقلی وجود دارد که با کمتر از آن سیستم ایمنی نخواهد توانست کار خود را انجام دهد. اما اینکه چه تعداد سلول T کافی است و یا بالاتر از چه تعدادی عملکرد سیستم ایمنی مطلوب خواهد بود را هیچکس نمی‌داند. محققان بسیاری در تلاش برای بررسی تاثیرات عوامل مختلف — از موادغذایی و مکمل‌های گیاهی گرفته تا ورزش و استرس — بر سیستم ایمنی هستند. بعضی روی ترکیبات خونی مثل لمفوسیت‌ها یا سیتوکین‌ها آزمایش می‌کنند. اما تا به اینجا هیچکس به درستی نمی‌داند که این اقدامات برای توانایی بدن شما برای مقابله با بیماری‌ها چه مفهومی دارد. یک رویکرد علمی دیگر بر تاثیر ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی بر ایجاد بیماری می‌پردازد. اگر تحقیقی تعداد بیماری‌های به طور قابل‌توجه کمتری را نشان دهد، محققان بررسی می‌کنند که سیستم‌ایمنی به طریقی تقویت شده است یا خیر. براساس این تحقیقات، شواهد و مدارکی وجود دارد که بااینکه نمی‌تواند یک رابطه مستقیم بین یک سبک زندگی خاص و تقویت واکنش ایمنی بدن نشان دهد اما می‌تواند حداقل ثابت کند که ارتباطاتی بین آن وجود دارد.

سیر و مقابله با عفونت‌

سیر ممکن است در مقابله با عفونت‌ها توانایی‌هایی داشته باشد. محققان در تست‌های آزمایشگاهی مشاهده کرده‌اند که سیر درمقابل باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها مبارزه می‌کند. بااینکه این کاملاً مورد تایید است اما تحقیقات خوبی بر روی انسان‌ها در این زمینه انجام نگرفته است. در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۶ انجام گرفت بر روی ارتباط میزان ابتلا به برخی سرطان‌ها و مصرف سیر و پیاز در جنوب اروپا بررسی شد و بین مصرف مداوم سیر و پیاز و پایین‌تر بودن خطر ابتلا به بعضی سرطان‌ها ارتباطاتی یافت شد. اما تا قبل از اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه پیدا کنیم نمی‌توان مصرف سیر را برای درمان یا جلوگیری از عفونت‌ها یا کنترل سرطان توصیه کنیم.

پروبیوتیک‌ ها و سیستم ایمنی

پروبیوتیک‌ها. در دستگاه گوارش شما صدها گونه باکتری وجود دارد که همه به شما برای عضم غذاها کمک می‌کنند. امروز محققان، ازجمله بعضی محققان دانشکده پزشکی هاروارد، به دنبال شواهدی برای ارتباط بین باکتری‌های «خوب» و سیستم ایمنی هستند. بعنوان مثال، امروزه گفته می‌شود که بعضی باکتری‌ها در دل و روده بر رشد بعضی قسمت‌های سیستم ایمنی مثل اصلاح کمبودها و افزایش تعداد بعضی سلول‌های T تاثیر می‌گذارد. اما اینکه این باکتری‌ها دقیقاً چطور با سیستم ایمنی ارتباط برقرار می‌کنند هنوز مشخص نیست. هرجه شواهد بیشتری برای اثبات این ارتباط به دست می‌آید، باور اینکه داشتن باکتری‌های خوب بیشتر بهتر خواهد بود وسوسه‌کننده می‌شود. این چیزی است که بازاریابان بسیاری تلاش می‌کنند به شما بقبولانند تا بتوانند محصولات پروبیوتیک خود را بفروشند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مواد غذایی

1. سیر سیر یکی از شناخته‌شده‌ترین مواد غذاییست که با باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌جنگد و به شما کمک می‌کند سلامت بمانید. آنچه که سیر را از سایر آلیوم‌ها جدا می‌کند آلیسین است که نمی‌توان آن را در مقادیر لازم در سایر گیاهان خانواده‌ی پیاز یافت. شاید بوی سیر را دوست نداشته باشید، اما می‌توانید مقداری از آن را در سالاد، در سس یا در غذاهای پخته‌شده بریزید و از مزایای آن سود ببرید. 2. سوپ مرغ سوپ مرغ حقیقتی شناخته‌شده است و اگر علت‌اش را نمی‌دانید پاسخ این است: سیستئین . سیستئین آمینو اسیدیست که هنگام پختن مرغ از آن ساطع می‌شود و شباهت شیمیایی با استیل سیستئین (که دارویی برای دوای بیماری برونشیت است) دارد. سیستئین این گونه عمل می‌کند که: مانع از تجمع سلول‌های سفید التهابی در نای می‌شود و آب گوشت مخاط‌ها را نازک نگه می‌دارد. برای بالا بردن قدرت ایمن‌سازی آن بهتر است به آن سیر و قارچ نیز اضافه شود. 3. قارچ قارچ‌های شیتاکه ، Maitake و ری‌شی در مقایسه با سایر انواع قارچ‌ها حاوی بیشترین مقدار تقویت‌کننده‌های سیستم ایمنی بدن هستند. این قارچ‌ها به این دلیل مفیدند که به بدن در تولید بیشتر گلبول‌های سفید خون و فعال و تهاجمی‌تر کردن (به شکل خوب) آنها کمک می‌کنند. مشاهده موضوع پیشنهادی جشنواره فیلم فجر | ریحون در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر 4. گوشت گاو گوشت گاو به دلیل داشتن روی مفید است. کمبود روی در بدن یکی از بزرگترین نقایص تغذیه‌ای بدن است. با توجه به وجود تعداد زیاد افراد گیاه‌خوار و افرادی که از میزان مصرف گوشت خود (یا هر گوشت قرمزی به این دلیل) کاسته‌اند، حیرت‌آور نیست اگر بگوییم گوشت می‌تواند علت اصلی بیمار شدن برخی از افراد باشد. این ماده‌ی معدنی که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود را می‌توان در صَدَف چروک ، شیر یا ماست و گوشت ماکیان نیز یافت. 5. سیب‌زمینی شیرین وقتی در مورد سیستم ایمنی بدن صحبت می‌شود، فقط در مورد خون سخن نمی‌گوییم؛ روی سخن به سایر اندام‌ها خصوصا پوست هم هست. پوست در غالب بزرگترین اندام بدن بزرگترین مانع میان شما و باکتری‌ها و ویروس‌ها محسوب می‌شود. و برای سالم نگه داشتن آن به ویتامین A نیاز داریم که منبع آن سیب‌زمینی شیرین است. سیب‌زمینی شیرین مقادیر قابل‌توجهی کاروتن بتا دارد که به ویتامین A تبدیل می‌شود و از آن برای تولید بافت‌های پیوندی استفاده می‌شود. برای تامین ویتامین A گزینه‌های دیگری چون هویج، گرمک، کدو و… نیز وجود دارد. 6. ماهی نمی‌توان بیش از اندازه بر اهمیت این غذا تاکید کرد، اما ماهی، صدف خوراکی، میگو، و حلزون صدفی همگی تاثیرگذارند و می‌توانند به گلبول‌های سفید خون در تولید سیتوکین (پروتئین‌هایی که سبب از بین رفتن ویروس‌های آنفولانزا در بدن می‌شوند) کمک کنند. از سوی دیگر، فراموش نکنید که این گروه منبع فوق‌العاده‌ای از اسیدهای اومگا 3 هستند. 7. گریپ‌فروت مزایای مرکبات بر همه شناخته شده است و نیازی به توضیح این مساله نیست که چرا ویتامین C موجود در گریپ‌فروت، لیمو، نارنج و… برای سلامتی مفید است. اما لازم به اشاره است که گریپ‌فروت قرمز مقدار زیادی بیوفلاونوئید دارد که سبب بروز واکنش‌های مثبت در سیستم ایمنی بدن و تقویت آن می‌شوند. مشاهده موضوع پیشنهادی روش درمان یبوست | چگونه از یبوست جلوگیری کنیم؟ 8. گل کلم کلم بروکلی، جوانه گندم و گل کلم حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان خصوصا گلوتاتیون‌اند که ویروس‌ها را دفع می‌کنند. در واقع این ماده نه تنها سلامت کلی‌تان را بهتر می‌کند، بلکه منبع خوبی از کولین است. گل کلم باکتری‌ها را از سیستم ایمنی بدن‌تان دور نگه می‌دارد و به سلول‌هایتان و نواحی معدی روده‌ایتان کمک می‌کند عملکرد خوبی داشته باشند. 9. عسل عسل گندم سیاه با پوشاندن سطح گلو گلودرد را درمان می‌کند و آنتی‌اکسیدان و ویژگی‌های ضدمیکروبی دارد. 10. چای در اینجا واژه‌های کلیدی عبارتند از «آمینو اسیدها». چای سبز و سیاه به اندازه‌ی کافی حاوی ال-تیانین هستند. ال‌تیانین (حتا انواع بدون کافئین‌شان) ماده‌ایست که در جریان خون به اندازه‌ی کافی اینترفرون تولید می‌کند. اینترفرون نیز خاصیت جنگندگی با ویروس‌ها را دارد. 11. ماست تفاوت بین ماستی که به هضم غذایتان کمک می‌کند و ماستی که سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌کند در باکتری‌های درگیر است. چیزی که در اینجا نیاز است لاکتوباسیلوس روتری است – باکتری خاصی که گلبول‌های سفید خون را تحریک می‌کند. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید هر ماستی آن را دارد اما در مقادیر اندک.

بیشتر بخوانید : کپسول رولاکس ♥ کپسول روغن ماهی ♥ کپسول رویال ژل ♥ کپسول ریفامپینکپسول دانازول

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.