کاکائو و کبد چرب ، کاکائو تلخ و شیر کاکائو برای کبد چرب

کاکائو و کبد چرب ، کاکائو تلخ و شیر کاکائو برای کبد چرب

کاکائو و کبد چرب رابطه کاکائو و کبد چرب،خواص مصرف کاکائو و کبد چرب،رابطه کاکائو و کبد چرب،مصرف کاکائو و کبد چرب،مضرات کاکائو و کبد چرب،رابطه کاکائو و کبد چرب چیست؟ در …

خواص و مضرات اسفناج و ماست در دوران بارداری چیست

خواص و مضرات اسفناج و ماست در دوران بارداری چیست

اسفناج اسفناج ,اسفناج پلو,اسفناج خام یا پخته؟,اسفناج به انگلیسی,اسفناج با ماست,اسفناج پخته,اسفناج در بارداری,اسفناج فریز شده,اسفناج رومی در جدول,اسفناج و ماست توضیحاتی در مورد اسفناج اسفناج (نام علمی: Spinacia oleracea) یک نوع …

حنا ؛ گیاهی برای موهای شما

حنا ؛ گیاهی برای موهای شما

حنا ؛ گیاهی برای موهای شما خواص حنا,فواید حنا,حنا درمانی,خاصیت حنا,خواص حنا درمانی,خواص حنا برای پوست,خواص حنا برای مو,خواص حنا برای جوانی,خواص حنا برای بارداری,خواص خوردن حنا,فواید حنا خام,فواید حنا پخته

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی ,نعناع فلفلی چیست,نعنا فلفلی نیوشا,نعناع فلفلی طب سنتی,نعناع فلفلی Pdf,نعناع فلفلی برای لاغری,نعنا فلفلی و لاغری و چای

نعناع فلفلی

توضیحاتی در مورد نعنا فلفلی

نعنا فلفلی دارای کاربردهای فراوان خوراکی و موضعی است و خواص ضد میکروبی دارد. این گیاه به همراه اسطوخودوس شاید پرکاربردترین اسانس در جهان باشد. به معنای واقعی کلمه، فقط چند مشکل معدود بدنی، سلامتی، و ذهنی وجود دارد که نعناع فلفلی نمی‌تواند تاثیر مثبتی روی آنها داشته باشد. یکی از کاربردهای خوب روغن نعناع فلفلی قطعا دفع حشرات است! مطالعه‌ای که در سال گذشته در اسرائیل منتشر شد ۷ محصول تجاری مختلف را برای دفع حشرات مورد مطالعه قرار داد. همان‌طور که انتظار دارید، روغن معطر طبیعی نعناع فلفلی برای دفع پشه (که ترکیبی از دارچین، اوژنول، گل شمعدانی، نعناع، و روغن علف لیمو بود) به عنوان موثرترین دفع‌کننده‌ی حشرات شناخته شد. دیگر مطالعات نشان دادند که اگر ۰.۱ میلی‌لیتر از روغن نعناع فلفلی را روی بازوهای‌تان بمالید، به مدت ۱۵۰ دقیقه به طور کامل پشه‌ها از شما دور خواهند ماند. محققان اشاره کردند که بعد از ۱۵۰ دقیقه، اثر روغن نعناع کاهش می‌یابد، و باید دوباره تکرار شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عملکرد و خواص مصرف چای و دمنوش گیاه نعناع فلفلی چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

نعنا فلفلی چیست

نعنا فلفلی (نام علمی: Mentha piperita) گونه‌ای نعناع است، گیاهی است از رده دولپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ که از سبزی‌های خوراکی و دارویی است. نعناع فلفلی گیاهی معطر و از گونه‌های معروف نعناع است که از پیوند نعناع آبی و نعناع زینتی یا تند به‌وجود آمده است. این گیاه دارای برگ‌های سبز تیره و خوشبو است و ۶۰ تا ۹۰ سانتی‌متر رشد می‌کند. نعناع فلفلی برای اضافه کردن عطر یا طعم به مواد غذایی، محصولات آرایشی، صابون‌ها، خمیردندان‌ها، دهانشویه‌ها و سایر محصولات به‌کار می‌رود و ممکن است برخی مصارف دارویی نیز داشته باشد. برگ‌های نعناع فلفلی (منتا پیپریتا) می‌توانند به‌صورت خشک یا تازه در تهیه‌ی چای به‌کار روند. نعناع فلفلی که در اصل بومی اروپاست، امروزه در سراسر جهان کشت می‌شود. روغن آن در کنار روغن اسطوخودوس، یکی از پرکاربردترین روغن‌هاست.

گیاه شناسی نعنا فلفلی

گیاهی است علفی و چند ساله، دارای ساقه‌های خزنده (استولون) و ساقه‌های زیر زمینی (ریزوم)، ساقه اش چهارگوش به رنگ قرمز مایل به بنفش که برگ‌های بیضوی شکلی به صورت متقابل روی آن قرار می‌گیرند. گل‌های آن به رنگ بنفش هستند و میوه اش کپسولی به رنگ قرمز است که دارای بذرهایی بدون توان رویشی می‌باشد.

دارو شناسی نعنا فلفلی

نعناع با نام علمی Mentha piperita حاصل تلاقی گونه‌های نعناع آبی و نعناع معمولی و از گیاهانِ بومی شمال آفریقا و مدیترانه است. این گیاه، سال ۱۷۲۱ میلادی، در لیست رسمی دارویی انگلستان گونهٔ مستقلی ثبت شد که ویژگی اصلی آن، درمان سرماخوردگی و سردرد است. از دو هزار سال قبل تاکنون از گونه‌های مختلف نعناع به عنوان ادویه و دارو استفاده می‌شود. نعناع فلفلی حاوی مانتول و تانن کم است. دم کرده نعناع فلفلی برای تقویت معده و روده و دستگاه گوارش، ضد نفخ، یرقان (زردی) و ضد سنگ‌های صفراوی مصرف می‌شود. استنشاق بوی نعناع فلفلی، برای رفع سرماخوردگی و عفونتهای گلو بسیار مفید است. اما نعناع کوهی به دلیل داشتن منتول خیلی بیشتر از نعناع فلفلی دارای خواص و قدرت بیشتری می‌باشد که بیشتر در صنایع خمیر مسواک، آدامس، اسانس‌ها استفاده می‌شود، و قدرت بالاتری به تمامی زیرشاخه های خانواده نعناع دارد.

تاریخچه نعنا فلفلی

عرق نعنا فلفلی یک حس خنکی در بدن ایجاد می‌کند و دارای اثر آرام بخش بر روی بدن است، به طوری که اگر به صورت موضعی استفاده شود می‌تواند درد عضلات را تسکین بدهد. این گیاه همچنین دارای خواص ضد میکروبی است بنابراین می‌تواند بوی بد دهان را از بین ببرد و مشکلات گوارشی را تسکین دهد. نعناع فلفلی گونه‌ای دو رگه از نعناع دشتی و نعنای آبی است. روغن معطر این گیاه به روش تقطیر با بخار آب از قسمت‌های هوایی تازه‌ی گیاه تهیه می‌شود. فعال‌ترین مواد تشکیل دهنده‌ی نعناع فلفلی عبارتند از منتول (۳۵-۴۵٪) و منتون (۱۰-۳۰٪). اگر بخواهیم به لحاظ بالینی صحبت کنیم، روغن نعناع فلفلی به خاطر خواص ضد تهوع و اثرات تسکین دهنده‌اش بر پوشش معده و روده‌ی بزرگ به دلیل توانایی‌اش درکاهش اسپاسم‌های عضلانی توصیه می‌شود. نعناع فلفلی نه تنها یکی از قدیمی‌ترین گیاهان اروپایی است که برای اهداف دارویی استفاده شده‌است، بلکه دیگر مطالب تاریخی نیز استفاده از آن را به طب سنتی چینی و ژاپنی نسبت داده‌اند. این گیاه در اساطیر یونانی نیز ذکر شده‌است به این ترتیب که دختری به نام منتا (نعناع) توسط پلوتو که عاشق‌اش شده بود به یک گیاه تبدیل شد. پلوتو از مردم خواست که همیشه این گیاه را تقدیر کنند. مدارکی متعلق به ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در رابطه با فواید روغن نعناع فلفلی برای سلامتی و همچنین کاربردهای آن در چندین هرم در مصر یافت شده‌است.

کاربرد نعنا فلفلی

برخی از رایج‌ترین کاربردهای روغن نعنا فلفلی عبارتند از: – درد معده را کاهش می‌دهد. – مشکلات گوارشی را تسکین می‌دهد. – بوی بد دهان را از بین می‌برد. – سردرد را تسکین می‌دهد. – خواص ضد میکروبی دارد. – تمرکز ذهنی را بهبود می‌دهد. – دستگاه تنفسی را تمیز می‌کند. – انرژی را افزایش می‌دهد. – عضلات سفت را شل می‌کند. – یک جایگزین طبیعی و مقرون به صرفه برای دارو است. صادقانه بگویم، من نمی‌توانم هیچ دلیلی پیدا کنم برای این‌که کسی در کره‌ی زمین نخواهد روغن نعناع فلفلی را در کابینت داروهای‌اش در خانه نداشته باشد!

نعنا فلفلی یک شل‌ کننده بسیار موثر عضلات

روغن معطر گیاه نعنا فلفلی یک مسکن طبیعی و شل‌کننده بسیار موثر عضلات است. این گیاه به ویژه در تسکین درد کمر، درد عضلات و دور کردن سردردهای تنشی مفید است. یک مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از روغن نعناع به صورت موضعی سبب تسکین درد مرتبط با فیبرومیالژیا و سندرم درد میوفاسیال می‌شود. این مطالعه همچنین نشان داد که روغن نعناع فلفلی، اکالیپتوس، منتول، کپسایسین و دیگر فرآورده‌های گیاهی نیز می‌توانند برای تسکین درد مفید باشد.

نعنا فلفلی و سینوس‌ ها

استنشاق روغن نعنا فلفلی اغلب می‌تواند بلافاصله سینوس‌های شما را باز کند و به تسکین خارش گلو کمک کند. نعناع فلفلی به عنوان یک خلط‌ آور عمل می‌کند و می‌تواند به بهبود سرماخوردگی، سرفه، سینوزیت، آسم و برونشیت کمک کند و شما را سریع خوب کند

نعنا فلفلی و مفاصل

زمانی که مفصل‌ های شما دردناک می‌شوند، استفاده از کمی روغن نعناع خالص در ترکیب با روغن اسطوخودوس می‌تواند عضلات را در حالی که خودتان گرم و خشک هستید، مانند حمام یخ، سرد کند.

احساس سیری با نعنا فلفلی

استشاق عرق نعناع فلفلی می‌تواند جلوی خوردن هله هوله و تنقلات را بگیرد و کمک‌تان کند که سریع‌تر احساس سیری کنید. اگر نمی‌خوانید هنگام خوردن شام دستگاه بخور به همراه‌ داشته باشید، استفاده از چند قطره روغن نعناع فلفلی را روی شقیقه‌ها یا قفسه‌ی سینه‌تان امتحان کنید یا چند بار بوی آن را از بطری‌اش به طور عمیق استنشاق کنید.

اشکال دارویی نعنا فلفلی

نعناع فلفلی می‌تواند به‌شکل برگ‌های خشک یا تازه موجود باشد که در غذا یا به‌عنوان چای به‌کار می‌روند. از روغن ضروری یا اسانس این گیاه در تنتورها (مایعی که از تأثیر الکل یا اتر بر جوهرهای مواد گیاهی یا حیوانی یا معدنی به‌دست آید) مرهم‌های سینه و کرم‌ها استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند به‌شکل کپسول روکش‌دار روده‌ای نیز مصرف شود. این کپسول‌ها پس از بلعیدن در داخل روده باز می‌شوند. اسانس نعناع فلفلی یک روغن غلیظ است که به‌وسیله‌ی تقطیر با بخار آب از گیاه آن استخراج می‌شود. این گیاه به‌شکل کاملا تازه یا تا حدی خشک‌شده، قبل از شکوفه دادن، استفاده می‌شود. ترکیب‌های شیمیایی موجود در روغن نعناع فلفلی عبارت‌اند از: منتول (۴۰٫۷ درصد)؛ منتون (۲۳٫۴ درصد)؛ منتیل استات؛ ۱٫۸ سینئول؛ لیمونن؛ بتا-پینن؛ بتا-کاریوفیلن. روغن این گیاه مانند سایر روغن‌های ضروری نباید به‌صورت خوراکی مصرف شود و قبل از استفاده روی پوست باید حتما با یک روغن حامل رقیق شود.

نعنا فلفلی و سندرم خستگی مزمن

به عنوان یک جایگزین غیر سمی برای نوشابه‌های انرژی‌زای خطرناک، چند بار عطر نعناع فلفلی را استنشاق کنید. این کار شما را در سفرهای جاده‌ای طولانی، در مدرسه یا هر زمان دیگری که لازم است بیش از همیشه کار و فعالیت کنید، کمک می‌کند. برای کسانی که مبتلا به سندرم خستگی مزمن هستند روغن نعناع فلفلی می‌توان تمرکز و دقت را بهبود بخشد.

شامپو نعنا فلفلی

۲ تا ۳ قطره از عرق نعناع فلفلی‌تان را به نرم‌کننده و شامپویی که هر روز صبح استفاده می‌کنید، اضافه کنید تا پوست سرتان تحریک شود، توانایی ذهن‌تان افزایش بیابد، و خواب از سرتان بپرد! از آنجا که نعناع فلفلی یک ضدعفونی‌کننده‌ی بسیار قوی است می‌تواند به از بین بردن شوره‌ی سر و شپش کمک کند.

نعنا فلفلی یک درمان سنتی

نعنا فلفلی یک درمان سنتی محبوب برای تعدادی از بیماری‌هاست. گمان می‌رود این گیاه دارای اثرات آرام‌بخش باشد. این گیاه برای درمان نفخ شکم، درمان دردهای قاعدگی، درمان اسهال، تهوع، درمان اضطراب مرتبط با افسردگی، بهبود دردهای عضلانی و عصب، سرماخوردگی، سوء‌ِهاضمه و سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر به‌کار می‌رود. ۱. سوء‌ِهاضمه باتوجه به‌گفته‌ی مرکز پزشکی دانشگاه مریلند (UMM) نعناع فلفلی، عضلات معده را آرام می‌کند و گردش صفرا را بهبود می‌بخشد. درنتیجه برای افرادی که سوء‌ِهاضمه دارند، مناسب است. بااین‌حال نباید افراد مبتلابه بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) از آن استفاده کنند. ۲. سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر مطالعات علمی نشان داده‌اند که نعناع فلفلی در شکل‌های مختلف می‌تواند به درمان علائم سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر (IBS) کمک کند. این علائم عبارت‌اند از: درد؛ نفخ؛ اسهال؛ گاز معده. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله‌ی پزشکی بریتانیا منتشر شد، نتیجه گرفت که نعناع فلفلی به‌عنوان ماده‌ای ضداسپاسم در درمان IBS مفید است. خواص ضداسپاسم، خواصی هستند که شدت و تعداد دفعات اسپاسم عضلانی یا حرکات غیرارادی را کاهش می‌دهند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که نعناع فلفلی می‌تواند به کاهش درد ناشی از IBS کمک کند. مطالعه‌ای منتشرشده در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که این گیاه در درمان درد شکمی در بیمارانی که به‌علت IBS دچار اسهال می‌شوند، مفید است. گروهی تحقیقاتی از دانشگاه آدلاید در استرالیا نتیجه گرفت که نعناع فلفلی، کانالی ضددرد را در روده‌ی بزرگ فعال می‌کند که باعث کاهش درد التهابی در روده می‌شود.

روغن نعنا فلفلی

روغن نعناع فلفلی به‌طور گسترده‌ای برای آرام‌کردن تحریک و بهبود خارش پوست و همچنین کاهش قرمزی به‌کار می‌رود. روغن نعناع فلفلی باید همیشه قبل از استفاده‌ی موضعی یا مالیدن روی پوست، رقیق شود. یک روش خوب برای رقیق‌کردن این روغن، مخلوط‌کردن ۲۵ میلی‌لیتر از یک روغن حامل مانند روغن معدنی یا روغن زیتون با ۳ تا ۵ قطره از این روغن ضروری است. قبل از استفاده، مقدار کمی از آن را روی ساعدتان امتحان کنید تا مطمئن شوید که دچار حساسیت پوستی نمی‌شوید. بااین‌حال شواهد علمی چندانی وجود ندارد که از این کاربرد نعناع فلفلی پشتیبانی کند یا آن را انکار کند.

نعنا فلفلی و سردرد

ثابت شده است که مالیدن روغن نعناع فلفلی رقیق‌شده روی پیشانی در درمان سردرد تنشی مؤثر است. یک مقاله در «پزشک خانواده‌ی آمریکا» می‌گوید که روغن نعناع فلفلی دارای اثرات آرام‌بخشی در آرام‌کردن عضلات و تسکین افرادی است که در طول یک تنقیه باریم (آزمایشی رادیوگرافی جهت تشخیص بعضی از بیماری‌های روده بزرگ) دچار اسپاسم کولونی می‌شوند. نویسندگان این مقاله به دو آزمایش اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد استفاده‌ی موضعی از روغن نعناع فلفلی می‌تواند به کاهش علا‌ئم سردرد تنشی کمک کند. یکی از آنها دریافت که روغن این گیاه در تسکین درد به‌اندازه‌ی تیلنول یا پاراستامول مؤثر است. روغن نعناع فلفلی توانایی بهبود گردش خون، درمان روده و آرام کردن عضلات منقبض شده را دارد. همه‌ی این اختلالات می‌توانند سردرد تنشی یا میگرن ایجاد کنند، به همین دلیل روغن نعناع فلفلی یک درمان طبیعی بسیار عالی برای سردرد است. مطالعه‌ای که توسط محققان در کلینیک عصب‌شناسی در دانشگاه کیل آلمان صورت گرفت، نشان داد که ترکیبی از روغن‌ها، که حاوی روغن نعناع فلفلی نیز باشد “اثر ضد درد قابل‌توجهی همراه با کاهش حساسیت نسبت به سردرد‌ها دارند.” روغن‌ها برای تسکین درد روی پیشانی و شقیقه‌ها مالیده شدند.

نعنا فلفلی برای دندان

روغن نعناع فلفلی به مدت بیش از ۱۰۰۰ سال برای تازه کردن نفس به طور طبیعی استفاده شده‌است. با توجه به مطالعات، روغن نعناع فلفلی بهتر از دهان شویه‌ی شیمیایی کلرهگزیدین در کاهش کرم‌خوردگی دندان‌ها عمل می‌کند. شما می‌توانید خمیر دندان و مایع شستشوی دهان خانگی درست کنید، یا یک قطره از این روغن را زیر زبان‌تان بگذارید و به دنبال آن یک لیوان آب بنوشید، این کار بوی بد دهان را از بین می‌برد.

تحقیقات در مورد نعنا فلفلی

در زمان نوشته شدن این مقاله، ۳۰۲ مطالعه‌ی علمی روی روغن معطر نعناع فلفلی و ۲۲۹۷ مورد در مورد منتول صورت گرفته‌است. باور کنید که نتایح تحقیقات صورت گرفته قطعی هستند و هیچ مشکلی ندارند! اگر گنجاندن این درمان قدرتمند را در زندگی روزمره‌تان تبدیل به یک عادت بکنید، به شما قول می‌دهم که زندگی شما به شیوه‌هایی بیش‌تر از حد تصورتان تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال، مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه ایالتی کلیتون انجام شد، توانایی روغن نعناع فلفلی را برای کاهش تهوع و استفراغ بعد از عمل مورد آزمایش قرار داد. حالت تهوع که به طور کلی به عنوان یک عارضه‌ی جانبی شایع در بیهوشی عمومی رخ می‌دهد، در حدود یک سوم از تمام آدم‌هایی را که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند با میزان شدت متفاوت مبتلا می‌کند. برای مادرانی که فقط سزارین داشته‌اند، حالت تهوع می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد چرا که به احتمال بسیار زیاد در شیر مادر تداخل ایجاد می‌کند و می‌تواند مادر را از آن تجربه‌ی الفت و محبت فوق‌العاده با نوزاد‌ش دور کند. این مطالعه چگونگی واکنش ۳۵ مادر را به این آروماتراپی باستانی بررسی کردند و کشف کردند که عرق نعناع فلفلی نه تنها در کاهش تهوع و استفراغ بعد از عمل کاملا موثر است، بلکه به طور قابل‌توجهی سطح حالت تهوع این شرکت‌کنندگان را در مقایسه با زنانی که داروهای تهوع مصرف کرده بودند، کاهش داد. فقط یک قطره روغن نعناع فلفلی که روی معده مالیده شود یا به صورت داخلی مصرف شود می‌تواند سوء هاضمه را به سرعت رفع کند. توانایی زیاد نعناع فلفلی برای کمک به رفع مشکلات دستگاه گوارش به تازگی توسط جامعه‌ی علمی مورد بررسی قرار گرفته‌است. تحقیقات جدید نشان داده‌اند که نعناع فلفلی می‌تواند مقاومت آنتی‌بیوتیکی را بهبود دهد و بدن‌تان را از شر استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی و مواد شیمیایی دیگر که بدن‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهند، خلاص کند. شاید یکی از دلایل این‌که این گیاه در درمان سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر تا این حد موثر است، همین باشد. یک مطالعه‌ی ترکیبی پزشکی روی تمام مطالب نوشته شده در مورد توانایی نعناع فلفلی برای درمان سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر (IBS) اخیرا منتشر شد. محققان این مطالعه از روی ۹ پژوهشی که بررسی کرده بودند اظهارکردند که: “روغن نعناع فلفلی برای بهبود کلی علائم IBS و بهبود درد شکم به طور قابل‌توجهی بهتر از دارونما عمل می‌کنند.” آنها به این نتیجه رسیدند که: “روغن نعناع فلفلی یک درمان بی‌خطر، موثر و کوتاه مدت برای سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر است.”

بیشتر بخوانید : گزنه برای مو ♥ بابونه برای مو ♥ گیاه سمفیتون ♥ خشخاش چیستآمله چیست

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.