خودداری از مصرف چای سبز برای این افراد

خودداری از مصرف چای سبز برای این افراد

خودداری از مصرف چای سبز برای این افراد خواص چای سبز,فواید چای سبز,چای سبز درمانی,خاصیت چای سبز,خواص چای سبز درمانی,خواص چای سبز برای پوست,خواص چای سبز برای مو,خواص چای سبز برای جوانی,خواص …

چگونه پوستی صاف داشته باشیم

چگونه پوستی صاف داشته باشیم

چگونه پوستی صاف داشته باشیم داشتن پوست صاف و شفاف آرزوی هر کسی است

علائم پوکی استخوان و درمان اولیه آن

علائم پوکی استخوان و درمان اولیه آن

علائم پوکی استخوان و درمان اولیه آن پوکی استخوان,بیماری پوکی استخوان,پوکی استخوان در بارداری,علائم پوکی استخوان,درمان پوکی استخوان,درمان پوکی استخوان با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان پوکی استخوان,پوکی استخوان را چگونه …

کپسول رولاکس

کپسول رولاکس ,کپسول رولاکس در بارداری,کپسول رولاکس برای لاغری,کپسول رولاکس قیمت,کپسول رولاکس قائم دارو,کپسول رولاکس لاغر میکند,کپسول رولاکس یبوست

کپسول رولاکس

توضیحاتی در مورد کپسول رولاکس

قرص رولاکس با نام لاتین Rulax ، از داروهای ملینی است که برای درمان تنبلی روده و همچنین رفع یبوست تجویز و استفاده می‌شود.♥ حالت تهوع و اسهال از عوارض مصرف این دارو می‌باشد. قرص رولاکس از داروهای ضد یبوست است که توسط پزشک برای درمان سوء هاضمه و مشکلات دیگر هم تجویز می‌شود. گاه دیده می‌شود که افراد از این دارو برای کاهش وزن و درمان چاقی هم استفاده می‌کنند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد مواد تشکیل دهنده و عوارض کپسول رولاکس و لاغری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول رولاکس چیست

قرص رولاکس (Rulax) از داروهای ملین است که به خاطر داشتن مقادیر قابل توجهی اسانس فرار و با تأثیر بر اندام گوارشی موجب بروز اثر ضد اسپاسمی و ضد نفخی می‎شود و سوء هاضمه را برطرف می‎کند. سنوزیدهای موجود در این فرآورده دارای اثر ملینی می‎باشد و از آن در درمان تنبلی روده استفاده می‎شود و در نتیجه یبوست را برطرف می‎کند.ملین‌ها که اغلب به صورت قرص عرضه می‌شود، برای سرعت بخشیدن به روند هضم و پیشگیری از یبوست است. به افرادی که دچار یبوست مزمن هستند، مصرف ملین‌ها توصیه می‌شود تا حرکت روده‌ها منظم شود. مصرف منظم و مداوم ملین برای سلامت تهدید جدی به حساب می‌آید زیرا، تمام ماده مغذی را از بدن با سرعت زیاد دفع می‌کند. توجه: مصرف بیش از حد ملین‌ها قادر است سندرم روده تنبل را باعث شود. در این حالت روده قادر به انجام عملکرد خود نیست. بنابراین بهتر است مصرف آن به صورت خودسرانه و بدون نسخه پزشک صورت نگیرد.

مقدار مصرف کپسول رولاکس

میزان دقیق مصرف این دارو باید طبق نظر پزشک صورت گیرد. به طور معمول نیم ساعت قبل از نهار و شام هر وعده 2 کپسول مصرف می‌شود. افرادی که دچار اسهال شدید می‌شوند، باید در هر وعده 1 کپسول مصرف نمایند. همچنین افراد مبتلا به تنبلی روده، باید قبل از صبحانه، نهار و شام 2 کپسول مصرف نمایند.

نکاتی در مورد مصرف کپسول رولاکس

این فراورده به علت تغییر رنگ و افزایش PH ادرار ممکن است با آزمایش‌های تشخیصی (مانند تعیین میزان اوروبیلینوژن ادرار و تعیین میزان استروژن به روش کوبر) تداخل نماید. ملین‌ها را تنها برای رفع یبوست و با تجویز پزشک می‌توان مصرف کرد. در صورت رعایت برنامه غذایی متعادل می‌توان برای کاهش وزن به مدت کوتاه (کمتر از ۵ روز) از ملین استفاده کرد اما به صورت کلی مصرف ملین برای کاهش وزن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. در زمان مصرف ملین بدن را گرم نگه دارید تا جریان خون باعث تاثیرگذاری ملین در تمام بدن شود. مصرف ملین برای زنان باردار و افرادی که تخمدان‌های پلی کیستیک دارند، ممنوع است. مصرف ملین برای کودکان اکیدا ممنوع است. زیرا می‌تواند باعث حرکت بیش از حد روده و مرگ ناگهانی شود. مصرف ملین‌ها برای زنان شیرده توصیه نمی‌شود.

شرایط نگهداری کپسول رولاکس

دارو باید در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید تگهداری شود.

روش مصرف کپسول رولاکس

نیم ساعت قبل از نهار و شام هر وعده 2 کپسول مصرف شود. افرادی که دچار اسهال شدید می شوند، در هر وعده 1 کپسول مصرف نمایند. افراد مبتلا به تنبلی روده، قبل از صبحانه، نهار و شام 2 کپسول مصرف نمایند.

فارماکولوژیک کپسول رولاکس

این فراورده به خاطر داشتن مقادیر قابل توجهی از اسانس فرار و با تأثیر بر اندام گوارشی موجب بروز اثر ضد اسپاسمی و ضد نفخی می‎شود و سوء هاضمه را برطرف می‎کند. سنوزیدهای موجود در این فراورده دارای اثر ملینی می‎باشد و از آن در درمان تنبلی روده استفاده می‎شود و در نتیجه یبوست را برطرف می‎کند. همچنین گلیکوزیدهای آنتراکینونی این دارو پس از هضم هیدرولیز می‎شود و آنتراکینون فعال تولید می‎نماید. این ماده با ایجاد تحریکات و انقباض در ماهیچه‎های صاف دیواره روده، باعث دفع سریع مواد زائد غذایی از بدن می‎شود.

تداخل دارویی با کپسول رولاکس

مصرف همزمان این دارو با داروهای پایین آورنده پتاسیم خون ماننده مدرهای تیازیدی، ریشه شیرین بیان، گلیکوزیدهای قلبی و داروهای آنتی آریتمی تداخل اثر داشته و می‎تواند منجر به اختلالات قلبی و عصبی- عضلانی گردد. سنا مانع جذب استروژن شده و سطح سرمی آن را پایین می‎آورد. ایندومتاسین و نیفدیپین اثرات درمانی سنا را کاهش می‎دهد. این فراورده بعلت تغییر رنگ و افزایش PH ادرار ممکن است با آزمایشهای تشخیصی (مانند تعیین میزان اوروبیلینوژن ادرار و تعیین میزان استروژن به روش کوبر) تداخل نماید. داروهای پایین آورنده پتاسیم خون ماننده مدرهای تیازیدی، ریشه شیرین بیان، گلیکوزیدهای قلبی و داروهای آنتی آریتمی، استروژن، ایندومتاسین و نیفدیپین

تاثیر کپسول رولاکس

به خاطر داشتن مقادیر قابل توجهی از اسانس فرار و با تاثیر بر اندام گوارشی موجب بروز اثر ضد اسپاسمی و ضد نفخی می شود. سوء هاضمه را برطرف می کند. سنوزیدهای موجود در کپسول رولاکس قائم دارو دارای اثر ملینی می باشد. در درمان تنبلی روده استفاده می شود و در نتیجه یبوست را بر طرف می کند. گلیکوزیدهای آنتراکینونی این دارو پس از هضم، هیدرولیز می شود و آنتراکینون فعال تولید می کنند. این ماده با ایجاد تحریکات و انقباض در ماهیچه های صاف دیواره روده، باعث دفع سریع مواد زاید غذایی از بدن می شود.

یبوست یا خشکی مزاج

یبوست یا خشکی مزاج بیماری در دستگاه گوارش است که به موجب آن مواد دفعی در روده بزرگ سفت می ‌شوند. دفع آن ها با درد و سختی همراه می ‌شود. یبوست حاد ممکن است سبب بسته شدن روده شود، که ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد. علل بروز این عارضه ممکن است رژیم غذایی نامناسب، بر هم خوردن تعادل هورمونی، اثر جانبی داروهای مصرفی و یا آناتومی بدن باشد. روش‌ های درمان شامل اصلاح رژیم غذایی و تمرینات ورزشی است. خرید کپسول رولاکس قائم دارو در داروخانه آنلاین مثبت سبز امکان پذیر می باشد.

علل یبوست چیست

علت اصلی معمولاً کندی سرعت عبور مواد از کولون یا اختلال دفع است. برخی بیماری‌ها موجب یبوست می‌شوند، مانند رژیم کم‌فیبر یا کم‌آبی بدن، کم‌کاری تیروئید، بیماری دیابت، تومورها و سرطان‌های روده. هنگامی که غذا وارد روده می‌شود آب و مواد مغذی از آن جدا می‌شوند و مواد زائد به صورت مدفوع باقی می‌مانند و به‌وسیلهٔ انقباض ماهیچه‌ها در روده حرکت می‌کند. مصرف کمِ فیبر و آب و نداشتن فعالیت بدنی و جلوگیری از دفع، این امر را دشوار نمی‌کند

عوامل تشدید کننده یبوست

عوامل شایعی که یبوست را تشدید می‌کنند عبارتند از: نوع رژیم غذایی، نداشتن رژیم غذایی حاوی سبزیجات و میوه‌ها، کم مصرف‌کردن مایعات و نداشتن فعالیت فیزیکی مناسب. مصرف برخی داروها مثل داروهای ضد فشار خون بالا و برخی داروهای پایین‌آورندهٔ چربی‌های خون هم در ایجاد یبوست مؤثرند. شرایط فیزیولوژیکی مثل حاملگی و افزایش سن، تعدادی از بیماری‌ها که با کاهش حرکت همراه است، مانند قطع نخاعی یا بیماری‌های عضلانی مثل دیستروفی ماهیچه‌ای نیز از علل یبوست‌اند. برخی بیماری‌های رودهٔ بزرگ که به‌جهت اختلال در حرکات رودهٔ بزرگ پیپ می‌آید، مانند سندرم رودهٔ تحریک‌پذیر، بیماری‌های مرتبط با عضلات کفِ لگن خاصره، و بالاخره اختلالات افسردگی از علل دیگر ایجاد یبوست هستند. مصرف مواد مخدر و همچنین قرص‌های حاوی مواد مخدر سنتی و صنعتی، همانند ترامادول و متادون نیز می‌توانند باعث ایجاد یبوست شوند.

یبوست و رژیم غذایی

تغییر در رژیم غذایی شامل توصیه به مصرف مواد غذایی پُرفیبر مانند سبزیجات و افزایش مصرف میوه‌جات است. افزایش تحرک و فعالیت بیمار نیز توصیه می‌شود. نوشیدن آب و چای کمرنگ و سایر مایعات نیز توصیه می‌شود. درضمن، در میان میوه‌ها، گریپ‌فروت برای درمان این بیماری بسیار مفید است. چای پررنگ می‌تواند موجب یبوست شود. افراط در نوشیدن قهوه، به‌دلیل دارا بودن مقادیر زیادی کافئین می‌تواند باعث ایجاد یبوست شود.

پیشگیری از یبوست

بهترین راه برای مدیریت یبوست، پیشگیری از آن است که معمولاً از درمان آن راحت‌تر است. مصرف میزان مناسبی مایعات، تحرک بدنیِ کافی در طول هفته و رژیم غذایی پُرفیبر، عدم احتباس مدفوع (مدفوع کردن هنگامی که احساسِ داشتن مدفوع کردید و به تعویق نینداختن آن) از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به یبوست می‌باشند.

دلایل ایجاد یبوست

۱. رژیم غذایی نامناسب رژیم غذایی که دارای غذاهای فرآوری‌شده، شکر، کربوهیدرات‌ های تصفیه‌شده، الکل، چربی‌های ناسالم و مواد افزودنی مصنوعی باشد، عملکرد و حرکت طبیعی روده را با مشکل مواجه می‌کند. ۲. استرس استرس زیاد باعث تغییر در تولید هورمون‌ و انتقال‌دهنده‌ی عصبی می‌شود که روی تنش عضلانی، التهاب، تولید آنزیم و کل عملکرد گوارشی تاثیر مستقیم دارد. ۳. کم‌تحرکی ورزش جریان خون را افزایش می‌دهد، ماهیچه‌های داخل دستگاه گوارش را تقویت، و به کنترل استرس کمک می‌کند. ۴. بعضی داروهای خاص بعضی از داروها می‌توانند باعث یبوست مکرر شوند، مانند داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اسید معده، مکمل های غذایی کلسیم یا آهن، آنتی‌کولینرژیک‌ها، داروهای ضد تشنج، مواد مخدر و ادرارآورها. ۵. عدم تعادل در فلور روده باکتری سالمی که در دستگاه گوارش زندگی می‌کند و پروبیوتیک نام دارد به تنظیم عملکرد روده کمک زیادی می‌کند. یکی از دلایل اهمیت فیبر برای سلامتی روده، «پری بیوتیک» موجود در غذاهای گیاهی است که باعث رشد باکتری‌های پروبیوتیک می‌شود. ۶. مشکلات تیروئید یا هورمونی اختلالات تیروئید، «پی ام اس» (PMS) یا همان سندروم پیش از قاعدگی، اختلال در غذا خوردن، دیابت و یائسگی می‌توانند منجر به یبوست شوند. بیماری‌های دیگری چون بیماری پارکینسون، آسیب‌های ستون فقرات یا مشکلات مربوط به عصب که بر عصب دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارد نیز می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. ۷. کمبود منیزیم منیزیم الکترولیتی است که به عملکرد طبیعی عضلات کمک می‌کند. کمبود منیزیم در رژیم غذایی می‌تواند باعث تنش عضلانی شود و علائم استرس را بدتر کند. ۸. عادت‌های بد در اجابت مزاج برای برخی افراد، عجله در بیرون آمدن از دستشویی و نشستن در موقعیتی نامناسب و ناراحت‌کننده در توالت می‌تواند باعث شود حرکات روده کامل نشده و یبوست ایجاد شود. ۹. خواب نامناسب از جمله بی‌خوابی و ناراحتی ناشی از مسافرت طولانی با هواپیما. ۱۰. کهولت سن گاهی اوقات سالمندان اشتهای خود را از می‌دهند (به دلیل مسائلی مانند خوردن غذا به صورت متفاوت، مشکل جویدن و نداشتن انرژی کافی برای پختن غذا)، به عبارت دیگر، فیبر و کالری کافی دریافت نمی‌کنند، بنابراین روند هضم غذا کند می‌شود.

نکاتی در مورد یبوست

اگر کمتر از ۳ بار در هفته حرکات روده‌ای داشته باشید، دچار یبوست هستید. تحقیقات نشان می‌دهد بین ۱۶ تا ۲۰ درصد از کل جمعیت آمریکای شمالی، دچار یبوست مکرر یا مزمن هستند. حدود نیمی از مراجعات به پزشکان متخصص گوارش به دلیل اختلالات عملکرد گوارشی است که باعث یبوست می‌شوند. فقط ۳۴ درصد از افراد مبتلا به یبوست برای درمان به پزشک مراجعه می‌کنند؛ در صورتی که ۳۵ درصد از مبتلایان، خود بدون تجویز پزشک، قرص ملین استفاده می‌کنند. براساس برآوردها، هزینه‌ی سالانه‌ی خرید ملین‌های بدون نسخه در آمریکا حدود ۸۰۰ میلیون دلار است. ۲ درصد زنان و ۱٫۵ درصد مردان حداقل دو روز یک بار از ملین استفاده می‌کنند. زنان بیشتر از مردان دچار یبوست می‌شوند. برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد زنان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از مردان به این اختلال دچار می‌شوند؛ کهولت سن، خطر ابتلا به یبوست را افزایش می‌دهد. افراد بالای ۶۵ سال در معرض بیشترین خطر قرار دارند. در بین افراد بالای ۵۰ سال، حدود ۱۰ درصد مردان و ۲۰ درصد زنان یبوست مکرر دارند. در سالمندان بالای ۷۰ سال، این میزان به ۲۱ درصد در مردان و ۲۵ درصد در زنان افزایش می‌یابد. براساس گزارش زنان، ۶۰ درصد از آنان حداقل هفته‌ای یک بار، و ۹۰ درصد ماهی یک بار علائم یبوست دارند. بیش از ۶۰ درصد زنانی که به یبوست مکرر مبتلا هستند، بیش از ۱۰ سال است که این علائم را تجربه می‌کنند. بزرگسالان باید برای پیشگیری از ابتلا به یبوست، روزانه ۲۲ الی ۳۴ گرم (بسته به سن و جنس) فیبر غذایی دریافت کنند. وضعیت اقتصادی و اجتماعی پایین، زندگی روستایی، آب و هوای سرد و سطح تحصیلات پایین، از عوامل خطر ابتلا به یبوست است.

بیشتر بخوانید : کپسول راکوتان ♥ کپسول روغن ماهی ♥ کپسول رویال ژل ♥ کپسول ریفامپینکپسول رواتینکس

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.