علت و دلیل درد یک طرفه کمر در دوران بارداری و حاملگی

علت و دلیل درد یک طرفه کمر در دوران بارداری و حاملگی

درد یک طرفه کمر درد یک طرفه کمر ,درد یک طرفه کمر در بارداری,درد یک طرفه پایین کمر,علت درد یک طرفه کمر,دلیل کمر درد یک طرفه,درمان درد یکطرفه کمر,علت کمر درد یک …

پرولاپس(افتادگی)دریچه قلب:علل،علائم و عوارض آن

پرولاپس(افتادگی)دریچه قلب:علل،علائم و عوارض آن

پرولاپس(افتادگی)دریچه قلب:علل،علائم و عوارض آن افتادگی دریچه قلب,بيماري افتادگی دریچه قلب,افتادگی دریچه قلب در بارداري,علائم افتادگی دریچه قلب,درمان افتادگی دریچه قلب,درمان افتادگی دریچه قلب با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان افتادگی …

کبدی که بی‌سر و صدا چرب می‌شود

کبدی که بی‌سر و صدا چرب می‌شود

کبدی که بی‌سر و صدا چرب می‌شود کبد چرب,بيماري کبد چرب,کبد چرب در بارداري,علائم کبد چرب,درمان کبد چرب,درمان کبد چرب با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان کبد چرب,کبد چرب را چگونه …

قرص متوکاربامول

قرص متوکاربامول ,قرص متوکاربامول برای چه دردی است,قرص متوکاربامول 500,قرص متوکاربامول ۵۰۰,قرص متوکاربامول برای درمان چیست,قرص متوکاربامول در بارداری

قرص متوکاربامول

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد عوارض و میزان مصرف قرص متوکاربامول 500 چیست و کجاها کاربرد دارد صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.♥

توضیحاتی در مورد قرص متوکاربامول

قرص متوکاربامول (Methocarbamol) از داروهای مسکن و پرطرفدار است که برای تسکین دردهای عضلانی و اسکلتی تجویز می‌شود. ضعف و سرگیجه از عوارض قرص متوکاربامول است. قرص متوکاربامول (Methocarbamol) از داروهای مسکن و پرطرفدار است که به عنوان داروی کمکی در اختلالات دردناک حاد عضلانی-اسکلتی، کمردرد و کزاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد و باعث شل شدن عضلات می‌شود. متوکاربامول معمولا در کنار روش‌های مختلف فیزیوتراپی به کار گرفته می‌شود. متوکاربامول به سرعت از دستگاه گوارش جذب شده و اثر آن بعد از مقدار مصرف طی نیم ساعت آغاز می‌شود. متوکاربامول به صورت قرص‌های ۵۰۰ میلی‌گرمی و ۱۰۰۰ میلی‌گرمی در دسترس می‌باشد. نام های تجاری Robaxin – Robaxin-750 – Skelex – Carbacot

قرص متوکاربامول چیست

متوکاربامول یک داروی پرمصرف از دسته داروهای شل کننده ی عضلانی می باشد که برای تسکین درد های عضلانی حاد و استخوانی (در یک دوره ی کوتاه) استفاده می شود.با این وجود متوکاربامول جایگزین درمان هایی از جمله فیزیوتراپی ،طب فیزیکی و سایر درمان های تجویز شده توسط پزشک برای مشکل عضلانی شما نمی باشد. _فرم تزریقی این دارو همچنین در کنترل انقباضات عضلانی بیماری کزاز تجویز می شود.

نکاتی در مورد مصرف قرص متوکاربامول

_در صورت سابقه ی هرگونه حساسیت دارویی به پزشک خود اطلاع دهید. _در مورد مصرف این دارو در کودکان زیر ۱۶ سال مطالعات کافی وجود ندارد لذا مصرف در افراد زیر ۱۶ سال حتماً تحت نظر پزشک صورت گیرد. ‎-در صورت بارداری ،اقدام به بارداری یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید. -از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید. (خصوصا داروهای تضعیف کننده ی سیستم اعصاب و آرام بخش)این دارو با وجود اینکه داروی ساده ای به نظر می رسد اما می تواند با داروهای بسیاری تداخل ایجاد کند. -مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد. _در صورت سابقه ی بیماری های کلیوی،کبدی،عضلانی،تشنج و صرع پزشک خودرا مطلع نمایید.

طریقه مصرف قرص متوکاربامول

_مقدار مصرف این دارو در بیماران مختلف ،متفاوت می باشد به همین دلیل دارو را طبق دستور پزشک با همان مقدار تجویز شده مصرف نمایید. _در صورت مصرف خوراکی (قرص) جهت گرفتگی عضلانی در بزرگسالان معمولا با ۱ تا ۳ قرص ۵۰۰ میلی گرم هر ۸ ساعت (حداکثر ۳ قرص معادل ۱۵۰۰ میلی گرم در روز مجاز است) شروع می شود و پس از آن طبق نظر پزشک مقدار مصرف دارو کم می شود.در اطفال مقدار مصرف و طرز صحیح مصرف تنها توسط پزشک محاسبه می شود. _در صورت فراموشی یک نوبت دارو بلافاصله آن را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت جداً خودداری نمایید.

مشخصات قرص متوکاربامول

متوکاربامول (به انگلیسی: Methocarbamol) رده درمانی: شل کننده عضلانی از گروه کاربامات‌ها. اشکال دارویی: قرص، آمپول

توصیه هایی در مورد مصرف قرص متوکاربامول

_ مصرف الکل و یا داروهای مضعف سیستم عصبی مانند ریسپریدون منجر به افزایش احتمال عوارض دارویی متوکاربامول مانند سرگیجه،افت تمرکز،خواب آلودگی ،کابوس های غیر طبیعی و مشکلات خواب می شود. _مصرف داروی تزریقی متوکاربامول باید تنها با نظر پزشک و در مرکز درمانی مناسب تزریق گردد.زیرا احتمال بروز شوک ناشی از حساسیت دارویی، تشنج و مشکلات خونی از عوارض تزریق این دارو می باشد. -متوکاربامول می تواند خواب آلودگی و گیجی شدیدی در شماایجاد کند. در صورتی که این اتفاق برای شما رخ داد، تا زمانی که اثر دارو از بین نرفته از رانندگی و کارهایی که نیاز به تمرکز و احتیاط بیشتری دارند خودداری کنید . ‎- در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید. زیرا ممکن است متوکاربامول اثرات برخی دارو های بیهوشی یا بی حسی را افزایش دهد.

عوارض عمومی قرص متوکاربامول

_دوبینی و خواب آلودگی و عدم هماهنگی عضلات از عوارض شایع این دارو خصوصاً اوایل درمان می باشد. _سوءهاضمه و معده درد ناشی از این دارو با مصرف پس از غذا و داشتن رژیم با وعده های غذایی سبک بهتر می شود. _احساس طعم فلزی در دهان ممکن است با مصرف این دارو رخ دهد که پس از اتمام درمان به مرور برطرف می شود. _در صورت تیرگی مدفوع ،تغییر رنگ پوست ،لرز،افزایش فشار خون ،تب،گرگرفتگی ،قرمزی چشم توام با گرفتگی بینی و هرگونه علائم غیر طبیعی به پزشک خود مراجعه نمایید. در صورت ایجاد واکنش حساسیت ،قرمزی پوست و تشنج مصرف دارو را قطع و به پزشک مراجعه کنید. -احساس خستگی و سرگیجه یا سبکی سر هنگام تغییر وضعیت از حالت نشسته و خوابیده به ایستاده عارضه ی شایعی میباشد.بهتر است به آرامی تغییر وضعیت دهید و در صورتی که احساس سرگیجه نمودید برای چند دقیقه بنشینید و سپس بلند شوید. _در مدت درمان با این دارو ممکن است رنگ ادرار شما به قهوه ای یا سبز تیره تغییر نماید.

موارد مصرف قرص متوکاربامول

این دارو به عنوان درمان کمکی همراه با دیگر اقدامات مانند استراحت و فیزیوتراپی، برای تخفیف اسپاسم عضلانی همراه با بیماری های حاد و دردناک عضلانی- استخوانی مصرف می شود.داروی کمکی در اختلالات دردناک حاد عضلانی اسکلتی، کمردرد و کزاز. قرص متوکاربامول، به دو اندازه ۵۰۰ میلی گرم و ۱۰۰۰ میلی گرم وجود دارد. این دارو به عنوان درمان کمکی همراه با دیگر اقدامات مانند استراحت و فیزیوتراپی، برای تخفیف اسپاسم عضلانی همراه با بیماری های حاد و دردناک عضلانی- استخوانی و نیز به عنوان شل کننده عضلات مصرف می شود. متوکاربامول جزو خانواده دارویی Skeletal muscle relaxant می باشد

مکانیسم اثر قرص متوکاربامول

متوکاربامول به طور عمده بر روش سیستم عصبی مرکزی اثر کرده و به طور مستقیم بر روی عضلات اسکلتی اثر نمی کند اثر شل کنندگی عضلاتی این دارو ممکن است ناشی از تضعیف CNS باشد.

فارماکوکینتیک قرص متوکاربامول

جذب متوکاربامول از مجرای گوارشی سریع است. متوکاربامول به طور عمده از طریق کلیه دفع می شود.

تداخل دارویی با قرص متوکاربامول

برخی از تداخل های دارویی که ممکن است ایجاد شوند به شرح زیر هستند : مصرف همزمان با سایر داروهای مضعف CNS از جمله الکل، مخدرها، داروهای ضد اضطراب، ضد افسردگی های سه حلقه ای و داروهای ضد سایکوز، ممکن است باعث بروز اثرات اضافی مضعف CNS شود. در صورت مصرف همزمان ، باید از مصرف بیش از حد آنها خودداری نمود. مصرف متوکاربامول توسط بیماران مبتلا به میاستنی گراویس که داروهای ضد کولین استراز مصرف می کنند ، می‌تواند باعث بروز ضعف شدید گردد. در ضمن عملکرد این دارو با الکل دچار اختلال می شود.

عوارض قرص متوکاربامول

برخی از عوارض جانبی این دارو که در حین مصرف باید مد نظر قرار گیرند : آلرژی، تضعیف سیستم عصبی، سرگیجه، خواب آلودگی، ضعف، تشنج، کاهش تعداد ضربان قلب(برادیکاردی) و وابستگی روانی به دارو و اسهال . مصرف همزمان قرص متوکاربامول با داروهای مضعفCNS باعث تشدید اثرات دارو می شود. اعصاب مرکزی: خواب آلودگی ، سرگیجه، منگی، سردرد، سرگیجه حقیقی، عدم تعادل خفیف عضلانی، سنکوپ، حملات تشنجی. قلبی- عروقی: افت فشارخون ، برادیکاردی. چشم، بینی: تاری دید ، نیستاگموس، دوبینی، التهاب ملتحمه همراه با احتقان بینی. دستگاه گوارش: تهوع، انسداد فلجی روده، احساس طعم فلزی در دهان، بی‌اشتهایی. سایر عوارض: تب، واکنشهای آلرژیک، بثورات پوستی، خارش، کهیر، برافروختگی. بعد از تزریق عضلانی یا وریدی: آنافیلاکسی ، ترومبوفلبیت، پوسته پوسته شدن و درد در محل تزریق، همولیز، افزایش هموگلوبین و گلبولهای قرمز در ادرار، حملات تشنجی. توجه: در صورت بروز حساسیت مفرط ، بثورات پوستی یا حملات تشنجی، باید مصرف دارو قطع شود. تظاهرات بالینی: خواب آلوگی شدید ، تهوع و استفراغ، آریتمی قلبی.

منع مصرف قرص متوکاربامول

در حالت اغماء نباید تجویز شود و در عیب کار کلیه یا بیماری های آن مصرف شکل تزریقی این دارو که حاوی پایه پلی اتیلن گلیکول می باشد ممکن است باعث مسمومیت کلیه، افزایش اوره و اسیدوز شود.

مقدار مصرف قرص متوکاربامول

میزان دقیق مصرف قرص متوکاربامول به میزان پاسخ شما به دارو، سن، شدت مشکل و همچنین سایر داروهایی که مصرف می‌نمایید وابسته می‌باشد و بنابراین باید توسط پزشک تعیین گردد. معمولا این دارو برای دو تا سه بار در روز تجویز می‌شود. توجه: در صورت بروز حساسیت مفرط ، بثورات پوستی یا حملات تشنجی، باید مصرف دارو قطع شود.

راهنمایی در مورد مصرف قرص متوکاربامول

عوارض جانبی بعد از مصرف خوراکی معمولا خفیف و گذرا هستند و با کاهش مقدار مصرف برطرف می‌شوند. این دارو ممکن است موجب بروز خواب‌آلودگی شود. به همین دلیل تا مشخص شدن اثرات آن، از انجام فعالیت‌های خطرناک نیازمند هوشیاری کامل خودداری کنید. در صورت فراموش کردن یک نوبت مصرف دارو به محض به یادآوردن طی یک ساعت، آن را مصرف کنید. بعد از یک ساعت، آن را مصرف نکنید و مقدار مصرف بعدی را نیز دو برابر نکنید. متوکاربامول به میزان کمی در شیر ترشح می‌شود. بنابراین شیردهی در دوران مصرف این دارو توصیه نمی‌شود. قبل از استفاده از این دارو بایستی پزشک خود را از سایر بیماری‌های خود نظیر نامنظمی در ضربان قلب، بیماری‌های کبدی و همچنین مشکلات قلبی باخبر سازید. این قرص را می‌توانید همراه با آب با معده خالی و یا همراه با غذا میل کنید. از کاهش یا افزایش میزان داروی خود بدون مشورت با پزشک خودداری نمایید. در صورتی که با مصرف این دارو دچار علایمی نظیر غش کردن، تغییر در ضربان قلب، تغییرات خلقی، زرد شدن سفیدی چشم، تغییر رنگ ادرار و تهوع و استفراغ بسیار شدید و مداوم شدید با پزشک خود مشورت نمایید.

احتیاط در مورد مصرف قرص متوکاربامول

بهتر است مصرف خوراکی دارو باید به محض امکان جانشین مصرف تزریقی آن شود. مصرف این دارو در کودکان کوچکتر از 12 سال، فقط برای درمان کزاز توصیه می‌شود. در بیماران با مشکلات کلیوی، صرع و ضعف باید با احتیاط تجویز شود. در صورتی که از داروهایی که موجب خواب آلودگی می‌شوند استفاده می‌کنید، حتما آن را به پزشک خود اطلاع دهید.

همه چیز درباره اسپاسم عضلانی

اسپاسم (به انگلیسی: spasm) یا تَنجِش* انقباض و گرفتگی ممتد غیرارادی عضلانی که ممکن است جزئی از یک اختلال عمومی یا به منزله پاسخی موضعی به حالتی دردناک باشد. در میان عامه به آن گرفتگی می‌گویند. از جمله علل اسپاسم عضلانی هیپوکلسمی، آلکالوز، مننژیت، صرع، آسیب مراکز عصبی بالاتر مانند قطع نخاع و کزاز هستند. اسپاسم‌های خفیف عضلانی مثلاً در کمردرد را با داروهایی مانند متوکاربامول، دیازپام و بکلوفن می‌توان درمان کرد. از عواملی که می‌توانند باعث گرفتگی عضلات یا اسپاسم عضلانی شوند، می‌توان به گردش خون ناکافی به دلیل تنگ شدن عروق، فشار بر اعصاب ستون فقرات، کمبود مواد معدنی در بدن همچون کلسیم، منیزیم یا پتاسیم و همچنین داروهای دیوریتیک که عموماً برای فشارخون بالا استفاده می‌شوند، نام برد.آیا تا به حال احساس گرفتگی غیر ارادی، سختی و یا تورم در عضله کرده‌اید؟ این یک نوع اسپاسم عضلانی است. این نوع گرفتگی ممکن است به دلایل مختلف در بسیاری از نقاط بدن شما رخ دهد. اسپاسم در شکم، بازوها، دستها و پاها شایع است. شما همچنین ممکن است آن را در پشت زانو، همسترینگ‌ها و عضلات چهار سر و در کنار قفسه احساس کنید. بسیاری از موارد اسپاسم عضلانی ساده ناشی از ورزش سنگین و ورزش شدید است. صبر، استراحت، کشش ملایم و ماساژ عضله می‌تواند به کاهش درد کمک کند. افراد مبتلا به گردن درد و کمر درد اغلب از اسپاسم عضلانی رنج می برند. زنان باردار نیز به علت افزایش وزن ناگهانی در معرض اسپاسم عضلانی هستند. زنان در دوره قاعدگی به دلیل انقباضات رحمی، دچار اسپاسم عضلانی می‌شوند. هر چند که شدت درد در افراد متفاوت است. اسپاسم عضلانی یک عارضه جانبی رایج ناشی از بیماریهای مزمنی مانند مولتیپل اسکلروز یا دیستروفی عضلانی و اختلال مک آردل است. در عین حال که اسپاسم عضلانی می‌تواند دردناک باشد، تسکین درد با این هفت روش طبیعی تسکین دهنده عضلات در دسترس است.افرادی که برای شرکت در دو ماراتن ثبت نام می‌کنند، به شدت تمرین می‌کنند و اغلب باعث ایجاد فشار زیادی بر عضلات می‌شوند. آب آلبالو می‌تواند به مبارزه با التهاب و درد عضلانی که در دونده‌ها بسیار رایج است، کمک کند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب آلبالو می‌تواند درد پس از دو را بکاهد. خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی در این میوه به طور طبیعی به تسکین عضلات کمک می‌کند.یکی دیگر از راه‌های شیرین و طبیعی برای آرام کردن ماهیچه‌ها، خوردن بلوبری است. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف اسموتی بلوبری قبل و پس از ورزش می تواند به بهبود عضلات کمک کند. بلوبری دارای قدرت آنتی اکسیدانی است و نشان داده است که استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش می دهد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص متوکاربامول صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیردهمراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : قرص ناپروکسن ♥ قرص نورتریپتیلین ♥ قرص نوافن ♥ قرص نورکرینقرص نوتروپیک

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.