علل ، علائم و راه های پیشگیری از حمله قلبی

علل ، علائم و راه های پیشگیری از حمله قلبی

علل ، علائم و راه های پیشگیری از حمله قلبی حمله قلبی,بیماری حمله قلبی,حمله قلبی در بارداری,علائم حمله قلبی,درمان حمله قلبی,درمان حمله قلبی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان حمله قلبی,حمله …

چشم‌ها هم قوز می‌کنند

چشم‌ها هم قوز می‌کنند

چشم‌ها هم قوز می‌کنند قوز چشم,بيماري قوز چشم,قوز چشم در بارداري,علائم قوز چشم,درمان قوز چشم,درمان قوز چشم با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان قوز چشم,قوز چشم را چگونه درمان کنيم,قوز چشم …

علت و درمان دل درد و حالت تهوع شدید در نوزاد و کودکان چیست

علت و درمان دل درد و حالت تهوع شدید در نوزاد و کودکان چیست

دل درد در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد دل درد و درمان خانگی آن صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. درمان دل درد …

قرص والسارتان

قرص والسارتان ,قرص والسارتان برای چیست,قرص والسارتان 40,قرص والسارتان 160,قرص والسارتان ۱۶۰,قرص والسارتان ۴۰,قرص والسارتان 80 برای چیست,قرص والسارتان ١۶٠

قرص والسارتان

توضیحاتی در مورد قرص والسارتان

قرص والسارتان با نام لاتین Valsartan از داروهای ضد فشار خون بالا است. اگر این دارو برای شما تجویز شده است حتما داروهای روزانه خود را مصرف کنید ♥چرا که عدم کنترل فشار خون بالا می‌تواند سبب بروز مشکلات جدی‌تری مثل ناراحتی‌های کلیوی، قلب و عروق و… گردد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد مصرف قرص والسارتان 40 و 80 و 160 برای چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

موارد مصرف قرص والسارتان

والزارتان به تنهائی و یا همراه سایر داروهای کنترل کننده فشار خون در درمان فشار خون نیز به کار می رود. باعث افزایش طول عمر(کاهش مرگ و میر) در بیماران با نقص عملکرد بطن چپ می گردد. همچنین در درمان نارسائی قلب NYHA II–V کاربرد دارد.

مکانیسم اثر قرص والسارتان

این دارو مهار کننده گیرندهای آنژیو تانسین II می باشد.والزارتان یک آنتاگونیست گیرنده آنژیوتانسین II می‌باشد با فعالیت ضدفشار خون که عمدتاً ناشی از بلوک انتخابی گیرنده‌های AT1 و کاهش اثر فشاری آنژیوتانسین II می‌باشد. 

قرص والسارتان و سکته قلبی

سکته قلبی و یا سکته مغزی از عوارض ناخوشایند فشار خون بالا است. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند افراد با سابقه سکته و همچنین افراد در سنین بالا به طور مرتب فشار خود را اندازه‌گیری و در صورت نیاز به درمان از داروهای کنترل‌کننده فشار خون در این زمینه استفاده کنند. قرص والسارتان از داروهای کاهنده فشار خون است

فارماکوکینتیک قرص والسارتان

-نیمه عمر: ۶-۹ساعت -زمان شروع اثر: ۲ساعت -زمان پیک پلاسمایی: ۲-۴ساعت -فراهمی زیستی: ۲۵٪‏ -اتصال به پروتئین: ٩۴-۹۵٪‏ -vd: ۱۷ L -متابولیسم: به مقدار کم در مبد متابولیزه می گردد ولی عمدتا از صفرا به صورت داروی تغییر نیافته دفع می گردد. -متابولیت: والریل-۴-هیدروکسی والزارتان (غیر فعال) -کلیرانس از تمام بدن: ۲.۲ L/min -کلیرانس کلیوی: ۰/۶۲ L/hr -دفع: ادرار (۱۳٪‏) -مدفوع(۸۳٪‏)

منع مصرف قرص والسارتان

کلیه داروهای مهار کننده رنین- آنژیوتانسین ممکن است به جنین آسیب جدی وارد کنند و حتی احتمال مرگ جنین نیز وجود دارد. بنابراین مصرف کنندگان این گروه از داروها در صورت تشخیص حاملگی باید فورا دارو را قطع کنند.

عوارض جانبی قرص والسارتان

سرگیجه، افزایش BUN، کاهش فشار خون، کاهش فشار خون وضعیتی، خستگی، سردرد، افزایش پتاسیم خون، هایپر کالمی، اسهال، درد شکم، تاری دید، تهوع، نوتروپنی، آرترالژیا، افزایش کراتینین، سرفه، عفونت ویروسی.

تداخلات دارویی با قرص والسارتان

CYP2C9 را مهار می کند. والزارتان باعث افزایش اثر داروهای زیر می گردد: داروهای مهار کننده ACE، آمی فوستین، داروهای ضد فشار خون، هیدروکلروتیازید، لیتیم، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، ریتوکسی مب، سدیم فسفات. داروهای زیر اثر والزارتان را افزایش می دهند: آلفوزوسین، دیازوکساید، الترومبوپگ، اپلرنون، هیدروکلوتیازید، مهار کننده های منوآمینو اکسیدان، پنتوکسی فیلین، مهارکننده های فسفودی استراز 5، نمک های پتاسیم، آنالوگهای پروستوسیکلین، تولواپتان، تری متوپربم. داروهای زیر ممکن است اثر والزارتان را کاهش دهد: متیل فنیدات(ریتالین)، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، یوهمبین.

گیاهان و قرص والسارتان

از مصرف این دارو با گیاهان زیر پرهیز کنید: زنجبیل، کولا

قرص والسارتان چیست

قرص والسارتان (Valsartan) از داروهای کاهنده فشار خون است که ممکن است به تنهایی و یا همراه با سایر داروهای کنترل‌کننده فشار خون برای افرادی که در معرض پرفشاری خون هستند تجویز شود. درواقع قرص والسارتان از تنگ شدن عروق جلوگیری کرده و با این کار گردش خون را بهبود می‌بخشد. این دارو همچنین تاثیر مثبتی در روند بهبودی بیماران با نقص عملکرد بطن چپ و نارسایی قلبی دارد. توجه داشته باشید که این دارو افزایش فشار خون را درمان نمی‌کند، بلکه آن را کنترل می‌نماید. بر همین اساس مصرف آن ممکن است تا آخر عمر ضروری باشد.

مقدار مصرف قرص والسارتان

میزان دقیق مصرف این دارو برای هر فرد متفاوت بوده و حتما باید توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول به منظور کاهش فشار خون در بزرگسالان مقدار 80 تا 160 میلی‌گرم از دارو یک بار در روز مصرف می‌شود. معمولا بین ۲ تا ۴ هفته زمان لازم است تا فشار خون شما تحت کنترل در بیاید.

نکاتی در مورد مصرف قرص والسارتان

این دارو به دلیل خطراتی که برای جنین دارد در دوران حاملگی مصرف نمی‌شود. بنابراین اگر در دوره مصرف داروی والسارتان باردار شدید، مصرف دارو را بلافاصله قطع کرده و به دکتر مراجعه کنید. شیرین بیان، جینسینگ، زنجبیل و کولا از گیاهانی هستند که نباید همراه با قرص والسارتان مصرف شوند. مصرف این دارو برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی‌گردد. چنانچه سابقه استفراغ یا اسهال شدید، یا بیش از حد معمول عرق می‌کنید، به دکتر خود اطلاع دهید. حتی اگر احساس بهبودی دارید دوره درمان با دارو را کامل کنید. در صورتی که بعد از یک ماه استفاده از این دارو، بهبودی مشاهده نکردید، به دکتر مراجعه نمائید.

معرفی قرص والسارتان

داروی دیووان (Diovan) که با نام عمومی والسارتان (valsartan) نیز شناخته می‌شود، مانع از تنگ شدن عروق خونی شده و در نتیجه فشار خون را کاهش می‌دهد و موجب بهبود گردش خون می‌گردد. این دارو برای درمان فشار خون بالا، در بزرگسالان و کودکان بالای ۶ سال استفاده می‌شود. والسارتان همچنین در شرایط ایست قلبی، و برای کاهش خطر مرگ بعد از یک حمله‌ی قلبی، مصرف می‌گردد.والزارتان (به انگلیسی: Valsartan) رده درمانی: آنتاگونیست گیرنده آنژیوتانسین II . اشکال دارویی: قرص 

قرص والسارتان در بارداری و شیردهی

در صورتی که باردار هستید، از این دارو استفاده نکنید. اگر در دوره مصرف داروی والسارتان باردار شدید، مصرف دارو را بلافاصله قطع کرده و به دکتر مراجعه کنید. اگر این دارو در سه ماهه‌ی دوم یا سوم بارداری مصرف شود، ممکن است باعث ایجاد آسیب و یا حتی مرگ نوزاد شود. هنوز مشخص نیست که آیا داروی والسارتان در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب به نوزاد می‌شود یا خیر؛ نباید در دوره مصرف این دارو، به نوزاد خود شیر دهید.

همه چیز درباره قرص والسارتان

والسارتان را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. دکتر شما ممکن است در دوز مصرفی شما تغییراتی را به وجود آورد تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. می‌توانید داروی مورد نظر را به همراه غذا یا بدون آن مصرف کنید. اما آن را در روز، سر ساعت معینی مصرف کنید. اگر کودک شما در بلعیدن کپسول والسارتان مشکل دارد و نمی‌تواند آن را قورت بدهد، داروساز می‌توان داروی مورد نظر را به صورت مایع در بیاورد. قبل از استفاده از داروی دیووان، آن را به خوبی تکان دهید. در دوره مصرف داروی مورد نظر، ممکن است فشار خون شما بسیار پایین بیاید. اگر دچار استفراغ یا اسهال شدید، یا بیش از حد معمول عرق می‌کنید، به دکتر خود اطلاع دهید. لازم است که فشار خون شما هر از گاهی چک شود. همچنین عملکرد کلیه‌های شما هم ممکن است لازم باشد که بررسی گردد. بین ۲ تا ۴ هفته زمان لازم است تا فشار خون شما تحت کنترل در بیاید. حتی اگر احساس بهبودی به شما دست داد، مصرف دارو را تا زمانی که دکتر برایتان تجویز کرده، ادامه دهید. فشار خون بالا اغلب بدون علامت خاصی است. شاید نیاز باشد که تا آخر عمر خود، از داروهای فشار خون استفاده کنید. در صورتی که بعد از ۴ هفته استفاده از این دارو، بهبودی مشاهده نکردید، به دکتر مراجعه نمائید. دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما و رطوبت قرار دهید. هر گونه اطلاعات، راهنما و دستورالعمل استفاده از داروی والسارتان را به دقت مطالعه کنید و در صورتی که سوالی داشتید، با دکتر یا مسئول داروخانه در میان گذارید.

مصرف بیش از اندازه یا کمتر قرص والسارتان

اگر یک بار مصرف این دارو را فراموش کردید، به محض اینکه به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اما چنانچه زمانِ به یادآوری شما، بسیار نزدیک به زمانِ مصرفِ بعدی بود، دوز فراموش شده را مصرف نکنید. فقط در نوبت بعدی، والسارتان را مصرف کنید. برای جبران دوز مصرفی از دست رفته، داروی اضافه مصرف نکنید. چنانچه بیشتر از میزان مورد نیاز، این دارو را مصرف کردید، به موارد اورژانسی در مورد مصرف زیاد این دارو مراجعه کنید و یا از پزشک کمک بگیرید.

فشار خون بالا یا پرفشاری خون

فشار خون بالا یا پرفشاری خون (به انگلیسی: Hypertension) که گاهی به آن پرفشاری شریانی گفته می‌شود، یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها بالا می‌رود. به دنبال این افزایش فشار، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند. فشار خون شامل دو مقیاس سیستولی و دیاستولی است که وابسته به انقباض (سیستول) یا شل شدن (دیاستول) ماهیچه قلب بین ضربان‌ها می‌باشند. در حالت استراحت، فشار خون طبیعیِ سیستولی (یا حداکثر فشار خون) بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلی‌متر جیوه و فشار خون طبیعی دیاستولی (یا حداقل فشار خون) بین ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر جیوه است. در صورتی که فشار خون بطور مزمن برابر یا بیش از ۱۴۰ بر روی ۹۰ میلی‌متر جیوه باشد، فرد از فشار خون بالا رنج می‌برد. نزدیک به ۵۰ درصد از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند و بسیاری از بیماران به صورت تصادفی از فشار خون خود با خبر می‌شوند. درصد زیادی از بیماران مبتلا به فشار خون، بیماری خود را کنترل نمی‌کنند.[۱] پرفشاری خون در یکی از دو گروه پرفشاری اولیه یا پرفشاری ثانویه قرار می‌گیرد. حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد از موارد از نوع پرفشاری اولیه هستند و این بدان معناست که هیچ دلیل پزشکی مشخصی برای آن وجود ندارد. ۵ تا ۱۰ درصد دیگر از نوع پرفشاری ثانویه هستند که شرایط تأثیرگذار بر کلیه‌ها، شریان‌ها، قلب یا دستگاه غده درون‌ریز باعث ایجاد آن می‌شوند. در برخی موارد بالا رفتن فشار خون باعث خون‌ریزی مغزی می‌شود. پرفشاری خون عامل خطر عمده در دیابت و سکته‌های مغزی) در ۲۰ کشور خاورمیانه و شمال آفریقا نشان می‌دهد که فشار خون مهمترین عامل مرگ در اثر این بیماری‌ها در تمام این کشورها است. در تمام این کشورها، بیماری‌های قلبی-متابولیک عامل ،۴۳ درصد از مرگ‌های زودرس (زیر هفتاد سال) بوده‌است. در ایران نیز فشار خون بالا (بالای ۱۱۵) مهمترین عامل خطرساز و باعث مرگ دو هزار و ۳۵ نفر در ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است.

بیشتر بخوانید : قرص ناپروکسن ♥ قرص استامینوفن ♥ قرص هیرویت ♥ قرص ایبوپروفنقرص مترونیدازول

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.