همه چیز درباره درمان و کاهش استرس‌ در کودکان و بزرگسالان

همه چیز درباره درمان و کاهش استرس‌ در کودکان و بزرگسالان

استرس در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد استرس و راههای درمان آن صحبت کنیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. تحقیقات نشان می دهد که …

عوارض و موارد مصرف “کپسول پابا” سفیدی مو چیست

عوارض و موارد مصرف “کپسول پابا” سفیدی مو چیست

کپسول پابا کپسول پابا ,کپسول پابا سفیدی مو,کپسول پابا,کپسول پاباکا,کپسول پابا قیمت,کپسول پابا عوارض,کپسول پابا برای چیست,کپسول پابا 500,کپسول پابا ویتیلیگو توضیحاتی در مورد کپسول پابا تحقیقات نشان می دهد که سفید …

ويتيليگو(برجس‌)

ويتيليگو(برجس‌)

ويتيليگو و راههای درمان آن درمان ويتيليگو،درمان ويتيليگو در امريكا،ويتيليگو+درمان،ويتيليگو چيست؟،ويتيليگو و بارداري

قرص ضد تهوع

قرص ضد تهوع ,قرص ضد تهوع بارداری,قرص ضد تهوع در دوران بارداری,قرص ضد تهوع به انگلیسی,قرص ضد تهوع ماشین,قرص ضد تهوع بعد از مشروب,قرص ضد تهوع دمیترون,قرص ضد تهوع متوکلوپرامید,قرص ضد تهوع برای کودکان,قرص ضد تهوع در بارداری

قرص ضد تهوع

توضیحاتی در مورد قرص ضد تهوع

قرص ضد تهوع همانطور که از نامش پیداست برای جلوگیری از تهوع مصرف می شود.توجه داشته باشید که داروهای ضدتهوع که برای درمان حالت تهوع و استفراغ به کار برده می شوند به دو دسته کلی داروهای مرکزی (مؤثر بر مغز و سیستم عصبی) و داروهای محیطی (مؤثر بر سیستم گوارش) تقسیم می‌شوند. مهمترین این داروها قرص متوکلوپرامید،قرص دیمن هیدرینات،قرص اندانسترون، فنوتیازینها و … می‌باشند. برای درمان تهوع در زنان باردار از ویتامین B6 نیز استفاده می‌شود. ترکیبات عمده داروهای ضد تهوع از گیاه شاهدانه گرفته می شود. حالت تهوع در 3 ماهه‌ی اول بارداری رایج است. توجه داشته باشید که خودسرانه و بدون نظر پزشک معالجتان هیچ یک از گیاهان اشاره شده در این مقاله را مصرف نکنید. زمانی که پزشک به شما مصرف این داروهای گیاهی را تجویز می‌کند نیز توجه کنید که در مصرف آن‌ها دچار افراط و تفریط نشوید و مطابق میزان تجویز شده استفاده کنید.اگر تهوع و یا استفراغ مداوم باشد و یا با علائم شدیدی مانند درد شکم، تب، زردی پوست (یرقان)، یا خونریزی همراه باشد حتما باید به پزشک مراجعه کنید. افراد مبتلا به استفراغ شدید که به سایر بیماری ها مبتلا می باشند، سن زیادی دارند، در سن خردسالی به سر می برند و یا باردار و شیرده هستند در زمانی که حالت تهوع دارند باید سریعا به پزشک خود مراجعه کنند. حالت تهوع حرکتی نیز یکی دیگر از علل ابتلا به حالت تهوع است. این بیماری زمانی که فرد با وسایل نقلیه از جمله اتومبیل، هواپیما و کشتی سفر می کند اتفاق می افتد. افرادی که می دانند در طی سفر به این حالت مبتلا می شوند، بهترین حالت برایشان استفاده از داروهای ضد تهوع قبل از مسافرت است. مشکلات داخلی گوش نیز می توانند احساس تهوع ایجاد کند. عفونت های ویروسی نیز یکی دیگر از علل تهوع و استفراغ است. این حالت اغلب با اسهال همراه است و شیوع آن همه گیر است. مسمومیت غذایی با باکتری یا ویروس می تواند علائم مشابه ایجاد کند. در هر دو عامل (ویروس یا باکتری)، بیماری به طور کلی دو روز ادامه داشته و سپس خود به خود از بین می رود. اما تهوع همراه با اسهال برای افراد مسن و کودکان با کم شدن آب بدن، خطر کم آبی را به همراه دارد.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد عوارض خوردن قرص ضد تهوع در دوران بارداری صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

انواع قرص ضد تهوع

انواع این قرص عبارتند از آنتاگونیستهای گیرنده 5-HT3 مانند اندانسترون. آنتاگونیستهای دوپامین مانند متوکلوپرامید. آنتی هیستامینها مانند دیمن هیدرینات بنزودیازپینها مانند میدازولام. آنتی کولینرژیکها مانند هیوسین. کورتیکواستروئیدها مانند دگزامتازون. ترکیبات شاه‌دانه. ترکیبات (زنجبیل)♥

قرص ضد تهوع متوکلوپرامید

قرص متوکلوپرامید یکی از دارو های ضد تهوع است که به دسته های قرص های ۱۰ میلی گرمی – قطره ۶۰۰ میلی گرمی و آمپول۱۰ میلی گرمی تقسیم می شود. موارد مصرف متوکلوپرامید در درمان تهوع و استفراغ ، در جلوگیری از برگشت محتویات معده به مری و در درمان سکسکه مقاوم میباشد. مقدار مصرف متوکلوپرامید ۱۰ میلی گرم قبل از غذا،حداکثر ۴ بار در روز است. همچنین عوارض جانبی متوکلوپرامید از داروهای ضد تهوع ، افزایش ضربان قلب، خواب آلودگی شدید، اسهال، سرگیجه، بثورات جلدی، تغییرات فشارخون و اختلال در سیستم عصبی حرکتی گزارش شده است. متوکلوپرامید در مبتلایان به صرع نباید استفاده شود.زمان شروع اثر از راه خوراکی متوکلوپرامید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بعد ازمصرف آن میباشد.

قرص ضد تهوع سیساپراید

قرص سیساپراید یکی از داروهای ضد تهوع ( قرص ضد تهوع ) است که به دسته قرص های ۵ میلی گرمی و ۱۰ میلی گرمی و سوسپانسیون ۱ میلی گرمی تقسیم می شود. موارد مصرف سیساپراید در درمان ضایعات ناشی از برگشت محتویات معده به مری می باشد. مقدار مصرف سیساپراید ۱۰ میلی گرم ۳ یا ۴ بار در روز است. به گزارش اسان طب از عوارض جانبی سیساپراید میتوان به اسهال، درد شکم، اختلالات ریتم قلبی، تشنج و تکرر ادرار اشاره کرد. مصرف سیساپراید در بیماران قلبی باید با احتیاط صورت پذیرد. بهتر است سیساپراید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قیل از غذا مصرف شود.

قرص ضد تهوع و جوش شیرین

همانطور که می دانید بیکربنات سدیم یا همان جوش شیرین خواص بسیاری دارد. جوش شیرین خاصیت ضد تهوعی دارد و می‌ تواند حالت تهوع را از بین ببرد. همچنین مصرف ان هزینه و خرج زیادی ندارد. روش استفاده از جوش شیرین به عنوان یکی از داروهای ضد تهوع اینست که یک عدد لیموترش را در یک لیوان آب باید بچکانید . سپس در لیوان آب دیگر 3.5 گرم جوش شیرین بریزید و هم بزنید تا حل شود. یک جرعه آب جوش شیرین و پشت سر آن یک جرعه آب لیموترش را با هم بنوشید. خودتان کم کم متوجه می شوید که علایم حالت تهوع تان کم می شود.

قرص ضد تهوع

قرص ضد تهوع به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول موسوم به مرکزی هستند که بر روی مغز و سیستم عصبی تاثیر می گذارند و گروه دیگر به نام قرص های محیطی که بر روی سیستم گوارش تاثیر می گذارند. یکی از مهمترین و اصلی ترین ترکیبات قرص های ضد حالت تهوع گیاه شاهدانه می باشد. در ادامه با انواع داروهای ضد تهوع و موارد مصرف آنها آشنا می شوید.

آب لیموترش یک ضد تهوع

در برخی موارد علت حالت تهوع ها ، پرخوریِ زیاد، سفر با کشتی (همان دریازدگی) یا هواپیما و غیره میباشد. برای درمان این حالت تهوع میتوانید از لیموترش استفاده کنید. برای اینکار کافیست یک تا دو قاشق چای‌خوری آب لیموترش (و یا حداکثر یک لیموترش کامل) را به نصف لیوان آب (اگر دوست داشتید آب گرم) اضافه کنید. هر روز چند بار از این نوشیدنی میل کنید. یادتان باشد اب لیموترش را تازه تازه بگیرید . چون اگر بماند خواصش از بین می رود.

فنوتیازین یک قرص ضد تهوع

یکی از رایج ترین انواع قرص ضد تهوع فنوتیازین ها هستند. این دارو قیمت مناسبتری داشته و می توان از آن برای مدت طولانی نیز استفاده کرد. این دارو ممکن است در بعضی افراد باعث حساسیت های پوستی، خواب آلودگی و اختلال در کار کبد شوند.

آنتی هیستامین یک قرص ضد تهوع

آنتی هیستامین ها به صورت خفیف می توانند حالت تهوع و استفراغ را از بین ببرند. این دارو دارای عوارض زیادی مانند گیجی، خواب آلودگی، خشکی دهان و تاری دید می باشد. به همین خاطر مصرف زیاد این دارو و یا مصرف دوز بالای آن توصیه نمی شود.

حالت تهوع

حالت تهوع از مشکلاتی است که هرکدام از ما حداقل چندین بار در زندگی تجربه کرده‌ایم. حالت تهوع در بارداری و به هنگام مسافرت‌ها بیشتر رخ می‌دهد. معمولا مادربزرگ‌ها در این مواقع مصرف داروهای گیاهی مثل لیموترش را توصیه می‌کنند؛ اما امروزه با پیشرفت علم علاوه بر درمان‌های سنتی استفاده از قرص‌های ضد تهوع هم متداول شده است.دگزامتازون از انواع قرص هایی است که در از بین بردن حالت تهوع و استفراغ موثر عمل می کند. این دارو برای رفع حالت تهوع بعد از شیمی درمانی تجویز می شود. گفتنی است که این دارو دارای عوارض جانبی خطرناکی می باشد به همین دلیل موارد تجویز آن نیز محدود است با این حال برای جلوگیری از حالت تهوع بعد از عمل جراحی این دارو برای بیمار تجویز می شود.این دارو نیز در از بین بردن حالت تهوع و استفراغ بعد از شیمی درمانی موثر بوده و به عنوان درمان اصلی برای از بین بردن تهوع بعد از جراحی و رادیوتراپی نیز به شمار می رود. این دارو ممکن است سبب بروز عوارضی مانند ضعف و بی حالی، یبوست و سر درد شود.از دیگر قرص های ضد تهوع می توان به بنزودیازپین اشاره کرد. این دارو برای جلوگیری و یا درمان حالت تهوع و استفراغ بعد از شیمی درمانی به کار می رود. این دارو در دو نوع آلپرازولام و لورازپام وجود دارد. نکته ایی که در پایان باید به آن اشاره شود این است که با توجه به دلیل بروز حالت تهوع و استفراغ می توان از قرص ضد تهوع مناسب استفاده کرد. در مواردی حالت تهوع ممکن است ناشی از مشکلات گوارشی باشد که درمان های به کار رفته در این شرایط با درمان های حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی یا اوایل بارداری متفاوت است. توصیه می شود که در صورت شدت گرفتن حالت تهوع حتما به یک مرکز اورژانس مراجعه تا با تشخیص صحیح درمان لازم صورت گیرد.

قرص ضد تهوع و شیمی درمانی

بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند معمولا در 24 ساعت اول دچار حالت تهوع و استفراغ حاد می شوند. در مواردی ممکن است فرد بعد از چند روز دچار حالت تهوع شود که به آن تاخیری می گویند. در این موارد معمولا پزشک با توجه به شرایط جسمی بیمار و مراحل درمانی یکی از انواع داروهایی که برای از بین بردن حالت تهوع بعد از شیمی درمانی به کار می روند را تجویز می کند. در ادامه به چندین مورد از این داروها و عوارض جانبی ناشی از مصرف آنها اشاره می کنیم.

دمیترون یک قرص ضد تهوع

قرص دمیترون (Demitron) به منظور جلوگیری از تهوع و استفراغ ایجاد شده در بارداری، جراحی، شیمی درمانی، سرطان یا درمان با اشعه استفاده می‌شود. یبوست و اسهال برخی از عوارض مصرف این دارو می‌باشد. همچنین اگر خانم‌های باردار حالت تهوع شدیدی داشته باشند، می‌توانند با تجویز پزشک خود از دمیترون استفاده کنند. این دارو برای افراد کمتر از 4 سال توصیه نمی‌شود. عوارض: عوارض قرص دمیترون شامل یبوست، اسهال، تب، سردرد، درد در ناحیه شکم و معده، سوزش، خارش، گیجی، خواب‌آلودگی، خشکی دهان، احساس سرما، خستگی و ضعف غیرمعمول می‌باشد.

دارو های گیاهی ضد تهوع

دلیل تهوع و استفراغ هرچه که باشد نتیجه آن ضعف و بی‌حالی و ناتوانی است اما اصلا جای نگرانی نیست؛ زیرا می‌‌توانید به راحتی و با چند ماده طبیعی ساده حالت تهوع و استفراغ را برطرف کنید. زنجبیل، نعنا و سرکه برخی از داروهای گیاهی برطرف کننده تهوع هستند که از دیرباز مورد توجه افراد بوده‌اند. یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین خوراکی‌های ضدتهوع آب است چرا که تهوع باعث کم‌آبی شدید بدن می‌شود. پس حتما در طول روز به مقدار زیاد آب بنوشید. زمانی که دچار حالت‌هایی مثل ماشین گرفتگی، دریازدگی، سوءهاضمه و غیره شدید معطل نکنید و به سراغ نعناع فلفلی بروید. این گیاه معطر ضداسپاسم است، ترشح صفرا را تحریک و با گاز معده مقابله می‌کند. زمانی که دچار ماشین گرفتگی می‌شوید: یک قطره روغن گیاهی نعناع را روی نصف یک حبه قند بچکانید و در دهانتان بگذارید. اگر نیاز بود دوباره این کار را تکرار کنید. زمانی که دچار مشکلات گوارشی می‌شوید: به فکر دم کرده‌ی نعنا فلفلی باشید. 150 میلی‌گرم آب جوش را روی 1 تا 2 قاشق غذاخوریِ پُر برگ نعناع بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف و روزانه بعد از غذا 3 فنجان میل کنید. توجه داشته باشید که مصرف روغن این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 6 ماه مورد منع مصرف دارد. اسطوخودوس در بین تمام فوایدی که دارد می‌تواند حالت تهوع را هم برطرف کند. به ویژه زمانی که به دلیل استرس و فشارهای روحی و یا پرخوری دچار این حالت شده باشید اسطوخودوس به دادتان می‌رسد. به خاطر اینکه اسطوخودوس مسکن است و به همین دلیل سیستم عصبی را کنترل می‌کند؛ همچنین ترشح معده و انقباض‌های روده را بیشتر می‌کند و به این ترتیب غذا هضم می‌شود. روش استفاده: یک قطره از اسانس خوراکی اسطوخودوس را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و بخورید. اگر حالت تهوع شدید بود قطره را مستقیماً زیر زبانتان بچکانید (یک قطره). زنجبیل برای تسکین دل درد هم موثر است و در زمان تهوع یکی از درمان‌های مناسب محسوب می‌شود. بر اساس مطالعاتی که در سال 2006 روی 363 داوطلب انجام شد، زنجبیل احتمال تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی را 35 درصد کاهش می‌دهد. سال 2010 مطالعاتی روی زنان باردار انجام شد و نزدیک به 1077 زن اعلام کردند که مصرف زنجبیل حالت تهوع آن‌ها را کاهش داده است. روش استفاده: یک فنجان آب را روی یک قاشق چای‌خوری قسمت زیر زمینی (ریزوم) خشک آسیاب شده یا دو قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه بریزید. در ظرف را بگذارید؛ اجازه دهید به آرامی جوش بیاید و سپس گاز را خاموش کنید. قبل از صاف کردن بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. روزانه 2 تا 4 فنجان از این دم کرده بنوشید. متخصصان طب گیاهی روی مصرف بابونه تاکید می‌کنند. آن‌ها معتقدند که مصرف روغن این گیاه در دوره‌ی حاملگی هم بلامانع است. روش استفاده: یک قطره از این روغن را به طور مستقیم زیر زبانتان بریزید و یا در یک قاشق چای‌خوری عسل یا روی یک حبه قند بچکانید و در دهانتان بگذارید. در صورت لزوم روزانه 4 تا 5 مرتبه این کار را تکرار کنید. توجه داشته باشید گیاهان دارویی بی ضرر نیستند و ممکن است علائم جانبی داشته باشند. حتماً به میزان مصرف خود دقت کنید و در مصرف هیچ داروی گیاهی زیاده‌روی نکنید.به عقیده‌ی متخصصان طب گیاهی مرزنگوش برای دستگاه گوارش و به خصوص معده بسیار مفید است. از این گذشته این گیاه آرام بخش است و زمانی که به دلیل استرس دچار حالت تهوع می‌شوید می‌تواند کمکتان کند. روش استفاده: یک قاشق غذاخوری مرزنگوش خشک را با 3 فنجان آب جوش دم کنید و روزانه 3 فنجان میل کنید.

بیشتر بخوانید : قرص ال دی ♥ قرص لوراتادین ♥ قرص ضد بارداری ♥ قرص ادیوس قرص اسپیرونولاکتون

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.