آشنایی با 12 منبع مفید دریافت ویتامین D

آشنایی با 12 منبع مفید دریافت ویتامین D

آشنایی با 12 منبع مفید دریافت ویتامین D خواص ویتامین D,فواید ویتامین D,ویتامین D درمانی,خاصیت ویتامین D,خواص ویتامین D درمانی,خواص ویتامین D برای پوست,خواص ویتامین D برای مو,خواص ویتامین D برای جوانی,خواص …

خواص چای و دمنوش زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است

خواص چای و دمنوش زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است

خواص چای و دمنوش زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است در این مطلب از سایت جسارت به خواص چای و دمنوش زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه و …

دلایل و علت و درمان درد ناف در دوران بارداری و مردان

دلایل و علت و درمان درد ناف در دوران بارداری و مردان

درد ناف درد ناف ,درد ناف در بارداری,درد ناف در بارداری,درد ناف در مردان,درد ناف نشانه بارداری,درد ناف در ماه هشتم بارداری,درد ناف از علائم بارداری,درد ناف در دوران بارداری,درد ناف در …

درد دست

درد دست چپ ,درد دست چپ عصبی,درد دست چپ و گردن,درد دست چپ و زیر بغل,درد دست چپ و استرس,درد دست چپ در بارداری,درد دست چپ نشانه چیست

درد دست چپ , درد دست چپ عصبی , درد دست چپ و گردن , درد دست چپ و زیر بغل

توضیحاتی در مورد درد دست

درد هایی که هم در دست و هم در گردن و کتف احساس میشوند در بسیاری اوقات به علت تحریک اعصاب در ناحیه گردن و شانه بوجود آمده اند. از بین مهره های گردن ریشه های عصبی خارج میشوند که بلافاصله بعد از خروج از مهره ها با اتصال به یکدیگر یک شبکه عصبی به نام شبکه بازویی یا براکیال را تشکیل میدهند. از این شبکه اعصابی خارج میشوند که حس و حرکت کل اندام فوقانی را کنترل میکنند.درد دست راست شایعترین علل تحریک اعصاب اندام فوقانی که موجب درد گردن و دست میشوند هرنی یا فتق دیسک بین مهره ای گردنی و مشکلات شبکه بازویی است. گاهی اوقات ریشه های عصبی که از بین مهره های گردنی خارج میشوند به توسط دیسک بین مهره ای که جابجا شده است فشرده شده و این فشار موجب تحریک عصب و به دنبال آن احساس درد در گردن و دست میشود. در موارد دیگری ممکن است بعضی اعصاب دست در ناحیه شبکه بازویی تحت فشار قرار گیرند. شایعترین علت فشار به اعصاب شبکه بازویی وجود دنده گردنی و یا فشار عضلات ناحیه گردن به این اعصاب است. فشار به اعصاب شبکه بازویی میتواند با تحریک اعصاب دست موجب احساس درد و ناراحتی در گردن، شانه و دست شود. درمان این بیماری در غالب اوقات با استفاده از روش های غیر جراحی است و مهمترین عامل کمک کننده به درمان انجام نرمش های خاص برای تقویت عضلات گردن و شانه و افزایش قابلیت انعطاف آنها است. درمان این بیماری نیازمند همکاری متقابل و نزدیک بین بیمار و پزشک و صبر و حوصله است. به همین علت است که بسیاری از بیماران درمان خود را قدری مشکل میابند. این بیماری بندرت نیاز به درمان جراحی دارد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد همه چیز درباره علت و درمان مچ درد دست چپ و راست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد دست چپ

توجه داشته باشید که احساس درد دست چپ در حین ورزش می تواند ناشی از مشکلات مربوط به دست چپ و یا مشکلاتی در سایر اندام های بدن باشد. شدت درد در این ناحیه می تواند از یک احساس ناراحتی اندک تا حتی شرایطی که زندگی فرد را تهدید می کند گسترش یابد.در صورت احساس درد دست چپ که با انجام فعالیت بدنی بیشتر می شود و بالعکس با استراحت تقلیل پیدا کرده و بهبود می یابد، می بایست سریعاً به پزشک مراجعه کرد؛ زیرا این درد می تواند نشانه بیماری قلبی باشد. به خصوص اگر احساس درد عمیق بوده و دست دچار بی حسی شده باشد. احساس درد دست چپ در حالی که شما استراحت می کنید، مثلاً هنگام تماشای تلویزیون می تواند مرتبط با شرایطی چون تپش قلب باشد و در نهایت اگر درد دست چپ با علایمی چون درد در ناحیه قفسه سینه، تهوع، استفراغ، گیجی، از هوش رفتن، نفس نفس زدن، عرق کردن غیر طبیعی، نفخ شکم، سرفه و خس خس سینه همراه باشد، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

درد دست چپ و گرفتگی عضله

عوامل متعددی از جمله گرفتگی عضله تا حمله شدید قلبی می تواند منجر به احساس درد دست چپ شوند. در اغلب موارد امکان تعیین اینکه آیا درد دست چپ به واسطه ی عوامل بی اهمیت است یا عامل جدی دیگر، کار ساده ای نیست، چندین ویژگی می تواند به ما در تشخیص تمییز دادن ارتباط درد دست چپ با بیماری قلبی کمک کند که تخصصی است و مختص پزشکان است

درد دست چپ و آسیب به بافت های عضله

آسیب به بافت های عضله هنگام انجام فعالیت های ورزشی نیز می تواند علت احساس درد دست چپ باشد. دامنه درد در بافت های عضلانی از یک کشیدگی یا رگ به رگ شدن ساده تا حتی پارگی عضله گسترده باشد. علایم آسیب به عضله، درد، تورم و از دست دادن قدرت حرکت در نواحی آسیب دیده می باشد. گرفتگی عضله با استفاده از معاینه فیزیکی توسط پزشک، ام آر آر و اسکن ( عکسبرداری) تشخیص داده می شود. آسیب به عضلات با استراحت و جراحی درمان می گردد.

درد مستمر در دست چپ

اگر احساس درد در دست چپ برای مدت طولانی تداوم داشته باشد، احتمال اینکه این درد ناشی از بیماری های قلبی باشد بسیار اندک است. شرایطی مانند التهاب تاندون های مچ دست ( ماهیچه های کلاهک چرخاننده) و آرتروز ( ورم مفاصل) می توانند برای ماه ها و حتی سال ها ادامه پیدا کند و همین امر احتمال اینکه دردی که برای مدت طولانی ادامه می یابد مرتبط با بیماری های قلبی باشد را بسیار کم می کند. از طرف دیگر احتمال بسیار اندکی وجود دارد که دردهای شدیدی که به سرعت تقلیل و بهبود پیدا می کنند به بیماری های قلبی مرتبط باشند؛ به ویژه اگر فرد در اثر حرکت ناگهانی دست و گردن دچار این درد شده باشد.

درد تکرارشونده دست چپ

در موارد بسیار اندکی ، احساس درد دست چپ و یا تیر کشیدن دست چپ که در اثر حرکت و یا کشش نواحی دردناک بیشتر می شود، به بیماری های قلبی مرتبط است. فعالیت های ساده مانند بلند کردن وزنه و یا حرکت دادن مبلمان می تواند منجر به گرفتگی یا تورم در مفاصل و یا عضلات دست گردد. درد مرتبط با این نوع از صدمات اغلب در اثر یک فشار ناگهانی و شدید توسط پزشک در نواحی مورد معاینه مجددا بروز می کند. به علاوه درد دست چپ گاها می تواند ناشی از تحت فشار بودن عصب گردن باشد که در اینصورت با چرخش گردن به چپ و راست درد مجددا بروز می یابد. احساس درد دست چپ که ناشی از بیماری های قلبی باشد، عموما با حرکت دست شدت نمی یابد.

درد دست چپ و حمله قلبی

احساس درد دست چپ و زیر بغل در حین انجام فعالیت بدنی و ورزش می تواند نشانه حمله قلبی باشد. در افراد در معرض خطر حملات قلبی، بالا رفتن فشار خون حین فعالیت بدنی می تواند منجر به حمله قلبی شود. احساس درد دست چپ که ناشی از حمله قلبی باشد، به ناحیه پشت قفسه سینه و نیز به فک انتشار می یابد. عرق کردن، نفس نفس زدن، درد در ناحیه قفسه سینه و استفراغ از دیگر علایمی هستند که هنگام بروز حملات قلبی اتفاق می افتد. حمله قلبی با استفاده از نوار قلب ، اکوی قلب ، آزمایش خون، سنجش میزان استرس، آنژیوگرام ، آم آر آی، توموگرافی و اسکن (عکسبرداری) قفسه سینه تشخیص داده می شود. حملات قلبی می تواند با تجویز داروهایی مانند داروهای رقیق کننده خون، نیتروگلیسیرین و یا داروهایی که برای مهار تپش قلب و برطرف سازی آنژین صدری و فشار خون کاربرد دارند، درمان گردد. در برخی از موارد برای درمان فردی که دچار حله قلبی شده، انجام جراحی ضروری است.

درد دست چپ عصبی

درد دست چپ عصبی می تواند ناشی از تحت فشار بودن اعصاب باشد. اغلب این نوع از مشکلات خود را از طریق بروز درد در نواحی نزدیک به عصب تحت فشار نشان می دهند و عموما درد در مسیر عصب، پخش و منتشر می شوند. ضعف عضله و بی حسی نیز در اثر تحت فشار بودن عصب روی می دهد. با استفاده از MRI و الکترومیوگرافی می توان عصب تحت فشار در دست را مشخص کرد. تحت فشار بودن عصب را می توان از طریق تزریق داروهای کورتیکواستروئید ( هورمون هایی که از غده فوق کلیه ترشح میشوند) ، مسکن، فیزیوتراپی و در صورت لزوم جراحی درمان کرد.

درمان درد دست

درمان درد دست بستگی به محل و شدت آسیب دیدگی دارد. ولی در اینجا چند مورد یادآوری می شود. دست را راحت بگذارید. اگر درد دست شدید نیست و تغییری در آن مشاهده نمی شود، آسان ترین درمان، یعنی استراحت، را انجام دهید. چند روز دستتان را از انجام فعالیت معاف کنید. کار دست را کم کنید. اگر استراحت مطلق برای دستتان امکان ندارد و باید کار کند، مقدار فعالیتش را نصف کنید و در فاصلهٔ آن چنند بار به آن استراحت دهید. کار کردن افراد تا حدی که فعالیت آنها باعث ایجاد درد نشود اشکالی ندارد، اما کارکردن آنها با درد زیاد غیر عاقلانه است. درد یک علامت هشداردهنده است. دست را بالا بگیرید. در هنگام استراحت، دست را تا حد سینه بالا بیاورید. مثلاً وقتی دراز کشیده اید، آن را روی یک یا دو بالش نرم بگذارید. دست را خنک کنید. یک قطعه یخ را بر روی ناحیهٔ دردناک بمالید تا پوست نسبت به آن بی حس شود، البته نه بیشتر از چهار دقیقه. مواظب باشید رنگ دست سفید یا آبی نشود. یا یک بستهٔ شیمیائی آمادهٔ ”خنک کننده سریع“ را در یک حوله پیچیده و آن را تا 20 دقیقه بر روی دست بگذارید. هر 10 دقیقه یک بار پوست را کنترل کنید. مسکن بخورید. در صورت لزوم، از داروهای ضددرد مجاز، با رعایت دستورات آن، استفاده کنید. به پزشک خبر دهید. اگر با همهٔ این کارها هنوز درد دارید، به پزشکتان اطلاع دهید. درمان های بیشتر ممکن است شامل استفاده از کورتیزون برای کاهش ورم، گچ گرفتن، و در موارد شدیدتر انجام عمل جراحی برای تصحیح اختلال درونی بدن باشد.

درد دست چپ و صدمه به رباط

احساس درد کتف چپ در حین ورزش می تواند نشانه صدمه به رباط مچ دست، بازو و یا شانه باشد. در این شرایط کشیدن رباط در حین حرکت منجر به بروز درد می گردد و ممکن است تورم نیز در این نواحی مشاهده شود. پزشک از طریق معاینه بدنی، عکسبرداری (اسکن) و ام آر آی این مشکل را تشخیص می دهد. درمان آسیب به رباط، عدم تحرک، جراحی و یا تلفیقی از هر دو می باشد.

درد دست چپ و مراجعه به پزشک

اگرچه همیشه این موضوع نگران کننده نیست اما در اغلب موارد درد در دست چپ همراه با احساس درد یا سنگینی در قفسه سینه نیازمند مراجعه فوری به پزشک است زیرا تشخیص اینکه آیا این علایم از نشانه های بروز مشکلات جدی قلبی است یا خیر کاری است دشوار. در برخی نمونه ها احتمال اینکه درد ناشی از مشکلات قلبی باشد بسیار کم است مانند هنگامی که یک جوان ۲۱ ساله پس از یک بازی نفسگیر اسکواش به جلو سقوط میکند و دچار درد در ناحیه دست چپ می شود. برای درمان درد دست چپ به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا پس از تشخیص دقیق علت درد دست و زیر بغل ، درمان لازم تجویز شود.

توصیه انجمن قلب آمریکا در مورد درد دست چپ

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که اگر درد ناگهانی بازوی چپ در عرض چند دقیقه تشدید و یا با یکی از علائم زیر همراه شد، فوری با اورژانس تماس گرفته شود: – احساس ناراحتی در ناحیه وسط قفسه سینه که بیشتر از چند دقیقه طول بکشد یا این که برطرف شود و دوباره باز گردد. – درد، بی حسی یا سایر ناراحتی های غیرمعمول در پشت، گردن ، فک یا قسمت پایین شکم. – تنگی نفس همراه با درد قفسه سینه یا بدون آن – سوء هاضمه – تهوع یا استفراغ -سبکی سر – عرق ناگهانی سرد یا گر گرفتگی با این حال، ناراحتی قفسه سینه شایع ترین علامت حمله قلبی در مردان و زنان است. این درد به شکل فشار، سنگینی، احساس سیری، سوزش یا درد تدریجی بروز می کند. با این حال، زنان در قیاس با مردان بیشتر احتمال دارد که علائمی را بدون درد معمولی قفسه سینه یا درد بازو تجربه کنند. این علائم اغلب در نتیجه یک سوء هاضمه ویروسی یا استرس به وجود می آیند. اگر فردی هر گونه ترکیب ناگهانی و نامترقبه از علائم تهوع، استفراغ، تنگی نفس، یا درد در قسمت تحتانی شکم، پشت، یا فک را تجربه کند باید فورا با اورژانس تماس بگیرد.

علت درد دست

دست ابزار انعطاف‌پذیر عجیبی است. می‌توان آن را برای کارهای مختلف، از پرتاب توپ گرفته تا حمل کیسهٔ خرید و تکان دادن برای خداحافظی، به کار گرفت. ولی، مانند هر ابراز دیگر، دست نیز تا حدی تحمل دارد. درد دست علل متعددی دارد، ولی اغلب تا یک علت ردیابی می‌شود: خستگی ماهیچه‌ها. درد و خستگی امروز دست ممکن است فردا بهتر شود، در این‌صورت چیز مهمی نیست. اما اگر بدون هیچ دلیل مشخصی درد می‌آید و می‌رود، و باز بر می‌گردد، ممکن است ناشی از التهاب مفصل باشد. اگر درد به تدریج زیاد می‌شود و ورم آزاردهنده‌ای دارد، احتمالاً دچار شکستگی استخوان ساعد یا بازو شده‌اید. ممکن است فکر کنید شکستگی استخوان چیز واضحی است، ولی گاهی استخوانی می‌شکند، بدون آنکه انسان متوجه شود. مثلاً ممکن است ضربه‌ای به دستتان بزنید یا زمین بخورید و احساس درد نکنید تا زمانی که فعالیت دست زیاد شود یا فشاری بر ناحیهٔ شکسته وارد آید. آسیب دیدن مچ دست هم می‌‌تواند باعث درد شدید ساعد شود. از شایع‌ترین این دردها آسیب ناشی از تکرار یک حرکت است، مثل تایپ کردن، چکش زدن یا برداشتن تکراری یک چیز. این درد هر روز بدتر می‌شود، چون دست استراحت نمی‌کند. بالاخره کشیدگی بافت‌ها بر توانائی دست به بهبود غلبه می‌کند. گرچه آسیب‌دیدگی عمدتاً در مچ است، اما درد ممکن است تا آرنج بالا رود. آسیب دیدن بازو کمتر اتفاق می‌افتد، چون ماهیچه‌های زیادی دور آن را گرفته است. یکی از شایع‌ترین آسیب‌دیدگی‌های بازو که به درد منجر می‌شود التهاب وتر ماهیچهٔ دو سر است که در آن، وتر نزدیک به شانه کوفته یا پاره شده است و درد فزاینده‌ای در ماهیچهٔ دو سر بازو ایجاد می‌کند. درد هر جای بدن نیز می‌تواند به بازو مربوط باشد. مثلاً برداشتن اجسام سنگین ممکن است وترهای شانه را ملتهب کند که صورت درد بازو خود را نشان می‌‌دهد. درد شدیدتر منتشر به پائین دست چپ علامتی سنتی حملهٔ قلبی است. این درد ممکن است با تهوع، تنگی نفس یا درد قفسهٔ سینه همراه باشد. اما گاهی درد دست چپ تنها علامت آن است.

بیشتر بخوانید : آرتروز دست ♥ سلولیت دست ♥ غذا خوردن با دست ♥ درمان ورم پا و دستلرزش دست

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.