همه چیز درباره کاربرد و خواص قرص ایمیونس و عوارض آن

همه چیز درباره کاربرد و خواص قرص ایمیونس و عوارض آن

قرص ایمیونس قرص ایمیونس ,عوارض قرص ایمیونس,خواص قرص ایمیونس,ترکیبات قرص ایمیونس,خاصیت قرص ایمیونس,مضرات قرص ایمیونس,مصرف قرص ایمیونس,درباره قرص ایمیونس,خرید قرص ایمیونس توضیحاتی در مورد قرص ایمیونس قرص ایمیونس ویتابیوتیکس با دارا بودن …

بیماری برونشکتازی چیست؟

بیماری برونشکتازی چیست؟

بیماری برونشکتازی چیست؟ برونشکتازی,بيماري برونشکتازی,برونشکتازی در بارداري,علائم برونشکتازی,درمان برونشکتازی,درمان برونشکتازی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان برونشکتازی,برونشکتازی را چگونه درمان کنيم,برونشکتازی در کودکان,برونشکتازی در بزرگسالان,برونشکتازی در نوزادان,برونشکتازی در بهار,برونشکتازی در تابستان,برونشکتازی …

مصرف ویتامین e برای چاقی صورت و سیاهی دور چشم

مصرف ویتامین e برای چاقی صورت و سیاهی دور چشم

ویتامین e ویتامین E ,ویتامین E400,ویتامین E برای مردان,ویتامین E برای پوست,ویتامین E را کی بخوریم,ویتامین E در چه موادی است,ویتامین E برای چاقی صورت توضیحاتی در مورد ویتامین e ویتامین ای …

سفیدی مو

سفیدی مو ,سفیدی مو در جوانی,سفیدی مو+درمان,سفیدی موی سر,سفیدی مو در کودکان,سفیدی مو 5040,سفیدی مو در نوجوانی,سفیدی مو در خواب

سفیدی مو

توضیحاتی در مورد سفیدی مو

شاید برایتان جالب باشد ولی مو های شما زمانی سفید می شوند که سلولهای تولید کننده رنگدانه، فعالیت خود را از دست دهند و مو به جای رنگی شدن سفید می شوند.♥ با افزایش سن، عموما میزان تولید رنگدانه ها و تزریق آن به مو ها کاهش می یابد.گاهی اوقات برای جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله مشکل سفید شدن زودرس موها پیش می‌آید و باعث می‌شود سن آنها بسیار بیشتر از مقداری که هست به نظر برسد. این اتفاق ممکن است به خاطر عوامل ژنتیکی، سوءتغذیه، نوسان هورمونی، سیگار کشیدن، آلودگی، استرس، استفاده از مواد نامناسب برای مو یا بیماری‌های خاصی مانند سرماخوردگی حاد، سینوزیت و مشکلات تیروئید رخ دهد. سفید شدن مو در اصل به دلیل کم شدن ملانین رخ می‌دهد. ملانین رنگدانه‌ای است که باعث به وجود آمدن رنگ طبیعی موی شما می‌شود. تولید ملانین با افزایش سن کاهش می‌یابد و بدن در نهایت تولید ملانین را به طور کامل متوقف می‌کند. به جای اینکه موهای سفیدتان را با رنگ‌های شیمیایی که هر روز تبلیغات‌شان را می‌بینید بپوشانید، پیشنهاد ما این است که چند راهکار خانگی را امتحان کنید و علاوه بر اینها یک رژیم غذایی سالم و مقوی را هم دنبال کنید. کمبود بعضی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین B، آهن، مس و ید می‌تواند در ایجاد این مشکل مؤثر باشد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد علت و درمان قطعی سفیدی مو در کودکان و جوانان چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

سفیدی مو در جوانی

مو های سفید روزی برای همه بوجود می آید. اما چرا برخی افراد در دوره 20 سالگی دچار سفیدی زودرس مو ها شده و مو هایشان سفید می شود؟ در حالی که بسیاری از افراد اولین نشانه های سفیدی مو را در حدود سنین 40 تا 50 سالگی پیدا می کنند. سفید شدن مو ها به معنی داشتن مشکل خاص پزشکی، جز در برخی موارد محدود، نیست. برخلاف باور عموم، برخی معتقدند که استرس ها نقشی در سفید شدن مو ها ندارند. دانشمندان هنوز در حال بررسی علت اینکه چرا برخی افراد به سفیدی زودرس مو ها مبتلا می شوند هستند، اما آنچه می دانیم این است که ژنتیک افراد نقش مهمی در این مسئله دارد. همچنین کمبود ویتامین B-12 یا اختلالات هیپوفیز و تیروئید می توانند از عوامل بروز سفیدی زودرس مو ها قلمداد شوند که در صورت صحیح بودن این مشکلات، این موارد برگشت پذیر هستند(قابل درمان اند). رشد موها زمانی اتفاق می افتد که سلولهای جدید توسط فولیکول های (مو در داخل کیسه های لوله مانندی به نام فولیکول تشکیل شده و از پوست سر بیرون می زند) پیاز مو، ساخته و سلول های قدیمی آن به بیرون هدایت می شوند. طی این فرآیند بلندشدن مو ها اتفاق می افتد و اصلاحا مو ها رشد میکنند.

فرآیند رشد مو

فرآیند رشد و نمو مو در سه مرحله انجام می شود : -رشد مو (آناژن) -پایان و توقف رشد مو (کاتاژن) -مرحله استراحت مو (تلوژن) در مرحله استراحت است که پایداری یا ریزش مو اتفاق می افتد یا یک رشته جدید در محل خود رشد می کند.

علت سفیدی مو

مو ها زمانی سفید می شوند که سلولهای تولید کننده رنگدانه، تولید رنگدانه ها را متوقف می کنند. با افزایش سن، عموما میزان تولید رنگدانه ها و تزریق آن به مو ها کاهش می یابد.

زمان آغاز سفیدی مو

طبق آمار سفید پوستان در حدود دهه سوم زندگی خود با سفیدی مو ها مواجه می شوند. -آسیایی ها در اواخر دوره 30 سالگی خود، سفیدی مو ها را مشاهده می کنند. -آمریکایی- آقریقایی هادر اواسط دوره 40 سالگی خود، سفید شدن مو ها را تجربه می کنند. تقریبا نیمی از افراد در دوره 50 سالگی خود آثار بیشتری از سفید شدن مو های خود را مشاهده می کنند. برای یک آسیایی سفیدی زودرس زمانی اتفاق می افتد که مو های او در دوره 20 سالگی شروع به سفید شدن کنند، در حالی که برای یک آفریقایی-امریکایی، سفید شدن مو در دوره 30 سالگی، زودرس به حساب می آید.

دلایل سفیدی مو

برخی تحقیقات رابطه ای میان سفیدی زودرس مو ها و کاهش تراکم استخوانی را مطرح کردند که با بررسی که در سال 2007 بر روی 1200 نفر زن و مرد در امریکا انجام شد مشخص شد که ارتباطی بین تراکم استخوانی و سفیدی زودرس موها وجود ندارد. به گفته دکتر “دبرا مورتون” از دانشگاه کالیفرنیا، سطح تراکم استخوانی شما به عواملی همچون میزان فعالیت شما، وزن و قد و قومیت و نژاد شما بستگی دارد و ارتباطی با رنگ موهای شما یا مواردی که بر رنگ موهای شما اثر گذار باشد ندارد.

سفیدی مو در سنین بالا

سلول های رنگ دانه ساز مو عمر کوتاه تری نسبت به سلول های ساختمان ساز مو دارند، به همین دلیل افراد با افزایش سن علی رغم اینکه موی زنده ای دارند و موهایشان رشد می کند رنگ موهایشان به سمت سفیدی می رود یعنی عمر سلول رنگ دانه ساز موجود در جوانه های رشد مو تمام شده است و در نتیجه موهای فرد دیگر رنگ دانه ندارند و سفید هستند. افسردگی و رشد سفیدی مو با هم در ارتباط است و می تواند روند سفیدی مو را تشدید کند و کسی که گرفتاری و مشغله ی کاری دارد بعد از مدتی موهایش تا حدودی رو به سفیدی می رود. نکته دیگر در رابطه با تغذیه است همین طور وجود ویتامین های خانواده ی B و میوه های قرمز مانند انار، انگور و خرمالو و تمشک و گریپ فروت و … که از آنتی اکسیدان خوبی برخوردار هستند می توانند به جلوگیری از سفیدی مو کمک کنند.

سفیدی مو و اثر ژنتیک

اثر ژنتیک را در نژاد فرد می توان دید و هم در بروز پدیده پیری زودرس و سفیدی زودرس مو ها که می تواند ژن آن را، از نسل های قبلی خود به ارث برده باشد. که در این صورت ژنتیک فرد مشخص می کند سفیدی موها و یا سفیدی زودرس مو ها در چه سنی اتفاق بیافتد.

سفیدی مو و تجمع ملانین

تجمع ملانین (گروهی از رنگدانه های طبیعی موجود در بسیاری از موجودات زنده ) در بسیاری موارد یکی از دلایل سفیدی زودرس موها بوده است. تجمع ملانین به دلیل کمبود عناصر غذایی و پروتئین ها اتفاق می افتد.

سفیدی مو و هورمون های بدن

هورمونهای بدن شما، تاثیر زیادی در بروز پدیده های فیزیولوژیک بدن دارند که هر گونه عدم تعادل در آنها، باعث بروز پدیده های مختلف همچون سفیدی زودرس مو ها می شود. اختلالات هیپوفیزی و تیروئیدی به همین دلیل از عوامل سفیدی مو ها و سفیدی زودرس مو ها، به شمار می روند.

سفیدی مو و استرس

همانطور که اشاره شد برخی اعتقادی بر موثر بودن استرس ها در سفیدی مو ها ندارند، اما بسیاری هم با توجه به نقش منفی استرس ها در بسیاری از اختلالات بدن، در بروز سفیدی موها نیز استرس را عاملی موثر می دانند.

سفیدی مو در طب سنتی

طب سنتی از سردی در موضع سر و پیاز مو ها به عنوان عامل ریزش و سفیدی مو یاد می کند و راه حل درمان آن را در تعادل مزاجی و کاهش سردی بدن می داند. از آنجا که استرسها و غم و اندوه ها نیز از عوامل بروز سردی در بدن هستند از عوامل موثر در سفیدی مو ها به حساب می آیند. استعمال برخی مواد همچون روغن سیاه دانه، جهت ایجاد گرما در پیاز موها، موثر دانسته شده است. اما این راه حل اصلی نیست و باید سردی را در بدن از بین برد و به تعادل رسانید.

سفیدی مو و پیری

پیری مرحله ای که هیچکدام از ما دوستم نداریم آن را تجربه کنیم همه ما دوست داریم جوان وبه بهترین شکل بمانیم اما متاسفانه کسی نمی تواند نشانه های پیری را مخفی کند سفید شدن مو اولین نشانه پیری است که با رنگ کردن حنا گذاشتن می شود آن راپنهان کرد اما اگر فردی در سنین 20 تا 30 سالگی دچار سفیدی مو شود چه کند؟ زودرس بودن سفیدی موی سر امری است که برای هر فردی می تواند تبدیل به یک معضل شود. استرس آلودگی تغذیه ناسالم سبک زندگی نادرست همگی میتوانند از علل سفیدی مو باشد

درمان سفیدی مو با گیاهان

نسخه های گیاهی یکی از قوی ترین راههای درمان است پس حتما امتحان کنید. درمان سفیدی مو با پیاز و آبلیمو آب پیاز حاوی آنزیمی است هیدروژن پروکسید را خنثی می کند برای همین از سفیدی موها جلوگیری می کند. برای تهیه این نسخه یک پیاز متوسط را پوست کنده و داخل میکسر بریزید ، آب آن را بگیرید و باآبلیمو ترکیب کنید وهر شب روی موهای سر ماسک کنید تا نتیجه اش را ببینید. درمان سفیدی مو با گندم و جو مواد لازم یک مشت گندم یک مشت جو گندم و جو را داخل میکسر بریزید و مخلوط آنها را بر روی سر ماسک کنید . این ماسک را بعد از ساعتی از روی موها بشویید. درمان سفیدی مو با انگور ، روغن بادام و روغن نارگیل 4 یا5 انگور 2 قاشق غذاخوری روغن بادام دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را داخل مخلوط کن میکس کنید و هر شب روی سر ماسک وصبح بشویید. درمان سفیدی مو با برگ کاری پودر برگ کاری به دلیل اینکه حاوی ویتامین ب است رنگدانه های مو را تیره تر میکند و بهتر است که با روغن نارگیل ترکیب شود. یک مشت برگ کاری را داخل قابلمه ای از آب به مدت 8 دقیقه بجوشانید و به آن مقداری روغن نارگیل بیافزاید تا برگ ها تیره تر شود .اجازه دهید ترکیب خنک شود تا بر روی سر بمالید و صبح بشویید این کار را 4 یا5 بار در هفته انجام دهید. درمان سفیدی مو با سیاه دانه و روغن زیتون این ترکیب به درخشندگی ، رشد فولیکولهای جدید و جلوگیری از سفیدی مو کمک میکند برای تهیه این ماسک ضد سفیدی مو به دو قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز داریم. این مواد را داخل کاسه ای ترکیب وروی سر ماسک کرده وبعداز ساعتی با آب گرم بشویید.

سفیدی مو و انگور فرنگی هندی

انگورفرنگی هندی یا آمله برای بسیاری از مشکلات مو از جمله سفید شدن زودرس موها، ضعیف شدن و ریزش مو مفید است. این ماده که غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هاست خاصیت ضدپیری دارد. علاوه بر مصرف خوراکی، می‌توانید روغن آمله یا پالپ آن را به مو‌هایتان بمالید. مقداری روغن نارگیل را در یک ماهیتابه بریزید. کمی آمله‌ی خشک و اگر در دسترس ندارید پودر آمله را در روغن بجوشانید تا بسوزد و زغال‌مانند شود‌. اجازه دهید روغن سرد شود سپس آن را روی موها و پوست سرتان بمالید. بگذارید مواد یک شب یا حداقل یک ساعت روی موهایتان بماند ‌و سپس آن را بشویید. این کار را حداقل یک یا دو بار در هفته تکرار کنید. به جای مورد قبل می‌توانید یک قاشق غذاخوری پالپ انگورفرنگی هندی را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید. قبل از خواب پوست سرتان را با این مخلوط ماساژ دهید و صبح آن را بشویید. همچنین می‌‌توانید از میزان هم‌اندازه‌ای از آب آمله و روغن بادام استفاده کنید. می‌توانید کمی آب آهک هم به این مخلوط اضافه کنید تا علاوه بر کم کردن موهای سفید، شرایط رشد سالم موها را فراهم کند.

سفیدی مو و حنا

حنا یک رنگ طبیعی فوق‌العاده برای مو است. این ماده علاوه بر تیره‌تر کردن موهای شما، آنها را قوی می‌کند و حالت می‌دهد. مقداری برگ حنا را لِه کنید تا به صورت یک خمیر در آید. سه قاشق چای‌خوری پودر انگورفرنگی هندی، یک قاشق چای‌خوری پودر قهوه و کمی ماست ساده به آن اضافه کنید. مواد را یک‌دست روی موهایتان پخش کنید. آن را بشویید و به صورت معمول موهایتان را شامپو بزنید. هر دو تا چهار هفته یک بار این کار را تکرار کنید. روش دیگر این است که برگ‌های حنا را در روغن نارگیل یا روغن خردل بجوشانید تا سیاه شوند و سپس آن را به موهایتان بمالید. ماسک موی حنا را می‌توانید همچنین از طریق مخلوط کردن قهوه‌ی سیاه داغ با پودر حنا تا هنگامی که به غلظتی مانند ماست برسد به دست آورید. بگذارید چند ساعت در ظرف بماند. بعد آن را به موهایتان بمالید و بگذارید یک تا سه ساعت بماند. بعد موهایتان را با شامپو بشویید.

سفیدی مو و کنجد سیاه

در پزشکی باستانی چین دانه‌ی کنجد سیاه را راه بسیار مؤثری در درمان سفید شدن زودرس موها دانسته‌اند. گفته‌ می‌شود که این ماده‌ی غذایی، فعالیت ملانوسیت‌ها برای تولید ملانین را افزایش می‌دهد. کنجد سیاه همچنین غنی از پروتئین، آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم و مس است. کافیست به مدت حداقل سه ماه روزی یک قاشق چای‌خوری دانه‌ی کنجد سیاه بخورید. استفاده‌ی مداوم از روغن کنجد هم می‌تواند مؤثر باشد. منتظر نتیجه‌ی فوری نباشید. اگر می‌خواهید نتیجه‌ی خوبی بگیرید باید درمان‌های خانگی را به صورت پیوسته به مدت چند هفته یا حتی چند ماه ادامه دهید. هر چه صبورتر باشید بهتر است.

بیشتر بخوانید : سفیدی مو در جوانی ♥ ریزش مو در بارداری ♥ کم خونی و ریزش مو ♥ درد ریشه مو سرریزش مو

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.