درمان خانگی سرفه شدید بارداری و علت های به وجود آمدن سرفه

درمان خانگی سرفه شدید بارداری و علت های به وجود آمدن سرفه

سرفه شدید بارداری سرفه شدید بارداری ، سرفه های شدید اوایل بارداری ، سرفه های شدید بارداری ، درمان سرفه شدید بارداری ،سرفه شدید در اواخر بارداری،درمان سرفه شدید در بارداری،سرفه های …

۷ فرمان برای اینکه ۱۰۰ سال زنده باشید!

۷ فرمان برای اینکه ۱۰۰ سال زنده باشید!

۷ فرمان برای اینکه ۱۰۰ سال زنده باشید! خواص سلامتی,فوايد سلامتی,سلامتی درماني,خاصيت سلامتی,خواص سلامتی درماني,خواص سلامتی براي پوست,خواص سلامتی براي مو,خواص سلامتی براي جواني,خواص سلامتی براي بارداري,خواص خوردن سلامتی,فوايد سلامتی خام,فوايد سلامتی …

راه های پیشگیری از سرماخوردگی

راه های پیشگیری از سرماخوردگی

راه های پیشگیری از سرماخوردگی سرماخوردگی,بیماری سرماخوردگی,سرماخوردگی در بارداری,علائم سرماخوردگی,درمان سرماخوردگی,درمان سرماخوردگی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سرماخوردگی,سرماخوردگی را چگونه درمان کنیم,سرماخوردگی در کودکان,سرماخوردگی در بزرگسالان,سرماخوردگی در نوزادان,سرماخوردگی در بهار,سرماخوردگی …

ریزش مو در بهار

ریزش مو در بهار ,ریزش مو در بهار,ریزش مو در فصل بهار,ریزش مو در فصل بهار,علت ریزش مو در فصل بهار,علت ریزش مو در بهار,ریزش مو بهار,ریزش موی سگ در بهار

ریزش مو در بهار

توضیحاتی در مورد ریزش مو در بهار

طبق نظر کارشناسان و متخصصان زیبایی 70 درصد زیبایی مربوط به مو است که این مسئله خصوصا برای بانوان اهمیت بیشتری دارد.♥ ریزش موها در واقع می تواند یکی از تهدیدهای جدی زیبایی باشد که حتی به رغم مراقبت های جدی در برخی اوقات سال مانند پاییز و بهار بیشتر دیده می شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد همه چیز درباره علت ریزش مو در بهار و درمان آن چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ریزش مو در بهار

موها مانند جنگلی هستند که درختان آن طی 2 تا 7 سال رشد کرده،‌ زندگی می کنند و سپس می میرند. ریزش موها یک پدیده طبیعی است و بخشی از دوره زندگی موها به حساب می آید. پس طبیعی است که هر روز حدود 50 تار موی ما دچار ریزش شوند. ریزش بیش از 50 تا 100 تار مو ممکن است بیماری باشد که درمان دارویی یا مصرف مکمل های غذایی تجویز می شود. با این حال در بعضی اوقات سال و به خصوص بهار و پاییز ریزش موها تشدید می شود و به 50 تا 100 تار نیز می رسد. به این پدیده در واقع ریزش مو فصلی اطلاق می شود. موها نیز مانند درختان دربرابر تغییرات محیطی حساس هستند. گذر از تابستان به سمت زمستان و بر عکس که شرایط تغییرات اساسی آب و هوا هستند و همچنین میزان رطوبت،‌ تابش پرتوهای خورشید، دمای محیط و … همه در این باره دخیلند. این تغییرات روند و سرعت سیکل رویش مجدد موها را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است به ریزش حجم بالایی از موها بیانجامد. همچنین مشاهده می شود که ریزش همه موها را در برمی گیرد اما مقدار کمی از حجم کلی موها کاسته می شود. این ریزش شدید حداکثر یک تا دو ماه طول می کشد. پس از این زمان اگر باز هم ادامه داشت باید با پزشک مشورت شود زیرا ممکن است علت دیگری داشته باشد. ضرب المثل معروف ” پیشگیری بهتر از درمان است” درمورد موها نیز کاربرد دارد. به خصوص برای ریزش فصلی مو واقعا صحیح است زیرا موهایی که امروز می ریزند چند هفته قبل مرده بودند. به علاوه،‌ هر تار مو ساقه ای از کراتین مرده است و تنها پیاز آن زنده است.

هدف از مراقبت مو

هدف از مراقبت ها تسهیل رشد موهاست که پس از چند هفته نتیجه خواهد داشت. بهترین راهکار پیشگیری از ریزش موهاست زیرا یک بار که ریزش اتفاق بیفتد،‌ باید چندین هفته منتظر ماند تا درمان موثر واقع شود. ازهمین رو توصیه می شود: – موها را از تهاجمات دور نگه دارید. سعی کنید موها را از تابش خورشید در تابستان و سرمای زمستان با استفاده از کلاه مصون نگه دارید. موها را با آب خیلی گرم نشویید زیرا پوست سر را مستعد آسیب می کند. – رژیم غذایی سالم و متنوع داشته باشید. غذاهای سرشار از پروتئین ها و ویتامین B مصرف کنید. موها به مواد مغذی اساسی نیاز دارند تا سلامتی و رشد آنها تضمین شود. منابع پروتئین مانند ماهی، گوشت، زرده تخم مرغ، لبنیات و… ومنابع اسیدهای آمینه گوگرد دار را حتما در برنامه غذایی بگنجانید. این اسیدهای آمینه سنتز کراتین را تسهیل می کنند. مواد غذایی سرشار از ویتامین های گروه B مانند جوانه گندم،‌ جگر، ماهی های چرب،‌ گوشت سفید،‌ زرده تخم مرغ، غلات،‌قارچ ها،‌ عدس، سویا و… برای رشد موها مفید هستند. منابع سرشار از آهن از جمله زرده تخم مرغ، ‌صدف، جعفری، سویا و کاکائو و… را به هیچ وجه فراموش نکنید. آهن به سنتز هموگلوبین کمک می کند و نقش قابل توجهی در اکسیژن رسانی به پیاز موها دارد. جذب آهن در کنار ویتامین C بیشتر می شود. نوشیدن یک لیوان آب پرتقال همراه غذا جذب آهن موجود در خوراکی ها را تا 3 برابر افزایش می دهد در حالی که چای جذب آن را کم می کند. – شما می توانید در آستانه بهار یا پاییز از یک دوره مکمل های غذایی برای موهایتان استفاده کنید. – توصیه آخر اینکه حتما چند دقیقه در طول روز پوست سر را به آرامی ماساژ دهید. این کار خون رسانی به عروق پیاز موها را تسهیل می کند.

ریزش مو در بهار و تابستان

آیا انسان نیز همانند تغییر فصل ها، فصل خزان و برگریزانی برای خود دارد؟ براساس یک تحلیل از موتور جستجوی گوگل درمورد کلمه ریزش مو، اوج جستجو در مورد ریزش مو از طرف جستجو گران در تابستان و پائیز اتفاق می افتد. بر اساس همین تحلیل، در تابستان و در هر دو نیمکره جهان، تعداد افرادی که در جستجوی گوگل به دنبال کلمه ریزش مو بودند، بیشتر از سایر فصل ها بود. براساس همین مطالعه که در روز 24 اکتبر 2017 در مجله انگلیسی Dermatology بریتانیا چاپ شده است، درفصل بهار، تعداد افراد کمتری به دنبال دلیل ریزش موی خود هستند. اگرچه باید گفت که جستجوی زیاد در گوگل برای علل ریزش مو، لزوما به این معنی نیست که هر فردی که این کلمه را جستجو کرده است، پس ریزش مو دارد؛ نویسنده ارشد این تحقیق، دکتر شون کواترا استادیار پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز می گوید: یافته ها نتایج مطالعات کوچکتر مربوط به بیماران را دربر می گیرد و نشان می دهد که درماه های تابستان، ریزش مو بیشتر است و پس از ان در پاییز

ریزش مو در فصل های گرم

فصل بهار و تابستان به دلیل گرم بودن هوا باعث تعریق زیاد می شود و این می تواند برای موهای تان مضر باشد. در این مقاله چند نکته مهم برای مراقبت از مو های تان در این دو فصل گرم سال اشاره می کنیم. مو در فصل بهار و تابستان بیش از حد در معرض حرارت آفتاب، تعرق و گرد و خاک قرار می گیرد و همین امر موجب آسیب دیدن آن می شود. گفته می شود که علاوه بر گرمای خورشید، اشعه فرابنفش حاصل از آن نیز به مو آسیب می رساند و می تواند باعث بی رنگ شدن مو شود . تعرق بیش از حد نیز آسیب رسان است زیر باعث چسبیدن گرد و خاک و آلودگی های هوا به مو می شود. بنابراین به مراقبت بیشتری برای تمیز نگه داشتن مو، عاری بودن پوست سر از عفونت و محافظت از مو در طول فصل بهار و تابستان نیاز است.

ریزش مو در بهار و شستشو منظم

رطوبت، گرما، گرد و غبار و تعرق به معنی آسیب پذیری مو و پوست سر در برابر عفونت های قارچی و باکتریایی است، به خصوص اگر زمان زیادی در بیرون از خانه سپری شود. بنابر این تمامی افراد برای پیشگیری از آسیب دیدگی باید موهای خود را مرتب شستشو دهند و از یک شامپوی مناسب و رطوبت رسان استفاده کنند.

ریزش مو در بهار و استفاده از روغن

با توجه به این که استفاده مکرر از شامپوها رطوبت پوست سر را از بین می برد، لازم است که به طور مرتب اما به مقدار مناسب از روغن های مفید استفاده شود. استفاده بیش از حد از روغن برای چرب کردن مو باعث می شود هنگام شست و شو، شامپوی بیشتری مصرف شود.

ریزش مو در بهار و نور خورشید

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و اشعه فرابنفش آن می تواند به موها آسیب برساند. همواره هنگامی که خارج از ساختمان هستید، موهای سر را با یک وسیله پوشیدنی مانند کلاه یا روسری بپوشانید. از محصولات مراقبت از مو مانند نرم کننده های حاوی مواد ضد آفتاب نیز استفاده شود زیرا پوشش محافظت کننده به موهای شما می دهد.

ریزش مو در بهار و استفاده از سشوار

برای مراقبت از مو استفاده از سشوار باید محدود شود، زیرا فولیکول های مو به واسطه قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد آسیب می بینند. حتی سشوار کشیدن با هوای سرد نیز منافذ پوست سر را باز می کند و با ورود خاک و آلودگی به این منافذ، ریشه های مو ضعیف می شوند.

کوتاه کردن نوک موها

هنگام شروع فصل تابستان موهای خود را کوتاه کنید تا بخش های آسیب دیده و یا موخوره ها از بین بروند. استفاده از شامپوی مرطوب کننده و نرم کننده نیز برای پیشگیری از خشکی بیش از حد مو و وزشدن ناشی از آن مفید است.

ریزش مو در زنان

کمبود آهن و مشکلات هورمونی دو علت شایع ریزش مو در زنان است و با رفع این مشکل، موها روند طبیعی رشد را دارند. کمبود ویتامین D، نیز از علل ریزش مو در زنانی است که مشکلات هورمونی و کمبود آهن ندارند. ۸۰ درصد ویتامین D مورد نیاز بدن از طریق دریافت مستقیم نور خورشید است. در صورتی که امکان استفاده از نور خوشید به میزان ۱۰ دقیقه در روز (قرار گرفتن دست و پا بدون پوشش) وجود نداشته باشند، می‌توان از طریق دریافت مکمل‌های ویتامین D، ریزش مو را درمان کرد.

ریزش مو و خواب منظم

خواب منظم ارتباطی مستقیم با رشد طبیعی موها دارد، ریزش مو و ابرو اغلب یه دنبال اختلالات خواب ایجاد می‌شود. «ماینوکسیدیل» ۲ درصد، دارویی مناسب جهت توقف ریزش ابرو است ولی به ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز است تا ابروها دوباره رویش طبیعی داشته باشند. استفاده از داروهای گیاهی نیز موجب بهبود نسبی ریزش مو و ابروها می شود. استفاده مداوم از این داروها به مدت ۲ تا ۳ ماه نتیجه بخش است. در افرادی که با مصرف داروهای گیاهی دچار حساسیت موضعی می شوند، مصرف لوسیون بتامتازون موجب بهبود علایم حساسیتی می شود.

ماسک تقویتی برا سلامت موها

چند ماسک تقویتی برا سلامت موهای شما: – ماسک تقویتی با جعفری: ۲قاشق غذاخوری روغن زیتون – ۲قاشق غذاخوری جعفری خردشده جعفری خردشده و روغن زیتون را در مخلوط‌‌کن ریخته و خوب مخلوط کنید. ترکیب را به ریشه موهای‌تان بمالید و کمی ماساژ دهید. سپس موهای‌تان را به مدت یک ساعت با حوله گرمی بپوشانید. بعد از این مدت موهای‌تان را با آب ولرم بشویید و با شامپو ماسک را از روی موهای‌تان پاک کنید و درنهایت موهای‌تان را خشک کنید. ماسک تقویتی ریشه‌های مو: یک عدد زرده تخم‌مرغ – 2قاشق غذاخوری روغن کرچک – یک قاشق غذاخوری پودر ویتامین A (شما می‌توانید چند عدد کپسول ویتامین A را پودر کنید) تمام مواد را مخلوط کنید و روی موها بمالید. کمی ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید و بگذارید ماسک به مدت دو ساعت روی موهای‌تان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو نیز مفید است.

ریزش مو طبیعی

بیشتر مردم روزانه 50 تا 100 تار موی خود را از دست می‌دهند. اگر تعدادی مو روی لباس یا برس خود پیدا کردید، نگران نباشید. اما اگر این تعداد افزایش پیدا کرد و یا هر زمان متوجه شدید موهایتان کم پشت شده است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

ریزش مو و غده تیروئید

این غده‌ی پروانه‌ای شکل در جلوی گردن شما هورمون‌هایی که فعالیت‌های بدن را بر عهده دارند، ترشح می‌کند. اگر میزان هورمون‌هایی که ترشح می‌کند خیلی زیاد یا کم باشد به روند رشد موها آسیب وارد می‌شود. اما کم پشت شدن موها به ندرت نشانه‌ی مشکلات تیروئیدی است. شما ممکن است وزنتان کم یا زیاد شود یا در برابر سرما و گرما حساس شوید یا متوجه تغییراتی در سرعت ضربان قلب خود شوید که این‌ها مشکلات بارز تیروئیدی هستند!

ریزش مو و تلوژن افلوویوم

تلوژن افلوویوم پدیده‌ای است که بعد از بارداری، جراحی‌های مهم، کاهش وزن شدید یا استرس زیاد اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود که روزانه موقع حمام، سشوار کردن و شانه زدن، تعداد زیادی مو از دست بدهید. این پدیده می‌تواند از عوارض جانبی مصرف داروهای ضدافسردگی، بتابلوکرها یا داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی باشد. در مدت ابتلا به تلوژن افلوویوم، مو سریع‌تر از حد طبیعی از فاز «رشد» به فاز «استراحت» حرکت می‌کند و بعد از آن وارد فاز «ریزش» می‌شود. نشانه‌ها: خانم‌ها معمولا ۳ تا ۶ هفته بعد از گذراندن یک حادثه‌ی پردغدغه، تلوژن افلوویوم را تجربه می‌کنند و در شدیدترین حالت ممکن است به اندازه‌ی یک مشت مو از دست بدهند. روش تشخیص: آزمایش خاصی برای تشخیص این پدیده وجود ندارد، اما احتمالا پزشک‌تان سؤالاتی درمورد اتفاق‌های اخیر زندگی‌تان می‌پرسد و به برجستگی‌های به شکل باتوم روی پیاز موهایتان توجه می‌کند. این برجستگی‌ها نشان می‌دهند که موی شما چرخه‌ی کامل رشد را طی کرده، اما به‌خاطر استرس، این چرخه، سرعت زیادی داشته است. کارهایی که می‌توانید انجام بدهید: در موارد خاص مثل بارداری یا عمل جراحی باید صبر کنید تا دوره‌ی ریزش تمام شود. اگر ریزش به‌خاطر داروهایتان است با پزشک‌تان صحبت کنید تا دُز دارو را پایین بیاورد یا دارویتان را عوض کند. اگر هم علت ریزش مو استرس باشد، باید نگرانی‌هایتان را کم کنید.

بیشتر بخوانید : ریزش مو در مردان ♥ ریزش مو در کودکان ♥ ریزش مو در زنان ♥ ریزش مو سکه ایریزش مو با ریشه

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.